IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Op zoek naar de actualiteit [nieuwstopic II] Vorige pagina | Volgende pagina
ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2008 13:41 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2008 13:21 schreef Greycloak het volgende:
Hmja, maar Mohammed ís en blíjft een gore incestueuze pedofiel.

En wij hebben grote delen van onze beschaving en rechtssysteem gebaseerd op een volk wat seksuele relaties van oudere mannen met puberale jongetjes heel normaal vond*. Wat is je punt?


*En dan heb ik het nogeneens over de Christenen of over wat YHWH himself allemaal geflikt heeft!

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 15-01-2008 13:42]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 13:42 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 13:35 schreef Greycloak het volgende:
Thieu, als een groep mariniers in een Noors stadje tijdens het stappen wordt geprovoceerd en de plaatselijke bevolking van zich afmept, komt er direct in de krant te staan dat die Mariniers alleen maar op oefening gaan om zich in de eerste de beste kroeg af te reageren op de o zo onschuldige, brave burgers. (Later wordt dit geheel terecht gecorrigeerd, maar de toon is gezet.)
Als een beroepsmarinier een roedel pluderaars op een afstand wil houden middels waarschuwingen en later waarschuwingsschoten, spreekt de media direct van moord, waarbij de beste man wordt teruggehaald en zelfs huilerige collegae van hem, die op het moment van het incident 14 kilometer verderop onder een voertuig lopen te sleutelen gaan huilen over hoe goed ze het wel niet gezien hebben...

Wat zou er in de krant komen te staan denk je áls ergens op uitzending sprake zou zijn van verkrachting denk je..? En waarom hoor/lees ik daar niets van?


Nou, qua verkrachting is het leger al in staat om zelf binnen de eigen gelederen geen schoon schip te houden, maar ja, dat blijft ook binnenskamers. Ik heb wel meerdere verhalen uit de praktijk gehoord, en daarbij ik geef nergens aan dat het leger in Afghanistan verkracht, ik geef alleen aan dat er niets nieuws is aan verkrachting en moord in het leger.

Wat natuurlijk ook niet anders kan als je ziet hoeveel mensen er in het leger zitten, rotte appels zitten er natuurlijk ook tussen.



Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-01-2008 13:42 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Dat ik Socrates niet wil aanbidden als iemand wiens "normen en waarden" ik wil overnemen, blind.
Dat ik meer op heb met die 2 omgekomen militairen dan met Socrates of Mohammed.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-01-2008 13:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 januari 2008 13:30 schreef blonde rockgod het volgende:
Dat heb ik ook gelezen, maar ik snap de uitgesproken reacties niet zo goed. Ik geef aan dat ik het niet met welke verheerlijking van doden dan ook eens ben, maar ik snap niet dat mensen kunnen ontvlammen door wat mensen op internet gooien.




Ontvlammen is een groot woord maar ik denk dat het e.e.a. te maken heeft met het feit dat bepaalde lieden al jaren keer op keer blijk geven van hun walging van de maatschappij waarin ze leven. Van de feestende Mocro's na 11-9 tot feestende Mocro's na bepaalde aandere aanslagen/moorden/ongelukken etc. tot hun uitspraken waarin ze duiden dat ze eigenlijk walgen van Europa. De excuses: 'maar het is een kleine groep' gaan niet helemaal op aangezien die groep helemaal niet klein is en er bovendien een veel grotere groep is die evenzo denkt maar het niet laat blijken.

In plaats van dit soort lieden uit Europa te schoppen hebben wij de mondvol van 'integratie' waarbij we in feite zelf de verantwoordelijkheid van hun gedrag op ons nemen. Op de langere termijn vindt men dat gewoon vervelend. Op de nog langere termijn wanneer die lieden meer politieke macht gaan krijgen gaat men het nog vervelender vinden wanneer ze hun idealen daadwerkelijk gaan realiseren.

Ze mogen best kritiek hebben op hoe het hier aan toe gaat, dat heb ik ook, dat heb jij ook en dat heeft iedereen. Wat ons echter onderscheidt is dat ik en jij waarschijnlijk ook niet de hele structuur verwerpen en het niet, met vaak gewelddadige middelen, willen omverwerpen.

Terugkomend op de soldaten, dit is gewoon weer een druppel die de emmer nog voller doet worden. Daarom reageert men geïritteerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-01-2008 13:44 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 januari 2008 13:15 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik weet wat voor mensen er nu in het leger zitten, en om die nu als "de jongens" aan te duiden..... neuh, het zijn voornamelijk mensen met een erg laag niveau (zachtjes uitgedrukt).


Zeg dat maar tegen de familie die nu hun zoon van 22 kunnen begraven, of tegen die andere familie die hun zoon van 20 kunnen begraven, of tegen die jongen die nu zijn hele leven in een rolstoel zit omdat zijn benen zijn geamputeerd. Je kan trots op jezelf zijn hoor..


Against God and Government


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2008 13:46 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2008 13:42 schreef Greycloak het volgende:
Dat ik Socrates niet wil aanbidden als iemand wiens "normen en waarden" ik wil overnemen, blind.
Dat ik meer op heb met die 2 omgekomen militairen dan met Socrates of Mohammed.

Het gaat ook niet om Socrates.

Vroegâh (en dat is niet alleen de oudheid, Nederlands had relatief kort ook nog véél soepelere pedofiliewetten) waren andere dingen dan nu wél normaal en geaccepteerd. En wat "toen" door een volk normaal wordt gevonden zegt niets over wat nu normaal normaal gevonden wordt. Waarom je mensen dan daarop zou beoordelen is me een raadsel.

En ja, er zijn moslims die nog geloven in trouwen met 9-jarige meisjes en die zijn er vast ook in Nederland maar dat is zeer waarschijnlijk net zo marginaal als bij de "volbloed" Nederlanders.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 15-01-2008 13:47 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 15 januari 2008 13:41 schreef ZelThoR het volgende:
En wij hebben grote delen van onze beschaving en rechtssysteem gebaseerd op een volk wat seksuele relaties van oudere mannen met puberale jongetjes heel normaal vond*. Wat is je punt?




Eigenlijk hebben we alleen het woordje democratie van ze geleend. Daar houdt het eigenlijk op.

Ons rechtssyteem heeft meer weg van het Romeinse systeem maar is eigenlijk een, op nuances na, ongewijzigd Bonapartistisch systeem.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2008 13:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2008 13:46 schreef ZelThoR het volgende:
Het gaat ook niet om Socrates.

Vroegâh (en dat is niet alleen de oudheid, Nederlands had relatief kort ook nog véél soepelere pedofiliewetten) waren andere dingen dan nu wél normaal en geaccepteerd. En wat "toen" door een volk normaal wordt gevonden zegt niets over wat nu normaal normaal gevonden wordt. Waarom je mensen dan daarop zou beoordelen is me een raadsel.

En ja, er zijn moslims die nog geloven in trouwen met 9-jarige meisjes en die zijn er vast ook in Nederland maar dat is zeer waarschijnlijk net zo marginaal als bij de "volbloed" Nederlanders.
Het probleem met moslims is hun niet willen en/of kunnen relativeren van hun 'heilige' teksten. Dat gaat op voor bijna iedere moslim.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2008 13:49 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2008 13:47 schreef Chelman het volgende:
Eigenlijk hebben we alleen het woordje democratie van ze geleend. Daar houdt het eigenlijk op.

Ons rechtssyteem heeft meer weg van het Romeinse systeem maar is eigenlijk een, op nuances na, ongewijzigd Bonapartistisch systeem.

En de Romeinen hebben het weer van de Grieken Of in ieder geval veel cultuurdingen.

Ik bedoelde ook niet dat het één-op-één overgenomen is, maar dat het wel één van de bronnen is waarop onze huidige beschaving op is gebaseerd. En elk van die bronnen heeft dingen die wij nu verwerpelijk vinden maar die dat toen simpelweg niet zijn. Daar kunnen we onszelf toch ook moeilijk om veroordelen?



Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 13:51 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 13:43 schreef Chelman het volgende:
Ontvlammen is een groot woord maar ik denk dat het e.e.a. te maken heeft met het feit dat bepaalde lieden al jaren keer op keer blijk geven van hun walging van de maatschappij waarin ze leven. Van de feestende Mocro's na 11-9 tot feestende Mocro's na bepaalde aandere aanslagen/moorden/ongelukken etc. tot hun uitspraken waarin ze duiden dat ze eigenlijk walgen van Europa. De excuses: 'maar het is een kleine groep' gaan niet helemaal op aangezien die groep helemaal niet klein is en er bovendien een veel grotere groep is die evenzo denkt maar het niet laat blijken.

In plaats van dit soort lieden uit Europa te schoppen hebben wij de mondvol van 'integratie' waarbij we in feite zelf de verantwoordelijkheid van hun gedrag op ons nemen. Op de langere termijn vindt men dat gewoon vervelend. Op de nog langere termijn wanneer die lieden meer politieke macht gaan krijgen gaat men het nog vervelender vinden wanneer ze hun idealen daadwerkelijk gaan realiseren.

Ze mogen best kritiek hebben op hoe het hier aan toe gaat, dat heb ik ook, dat heb jij ook en dat heeft iedereen. Wat ons echter onderscheidt is dat ik en jij waarschijnlijk ook niet de hele structuur verwerpen en het niet, met vaak gewelddadige middelen, willen omverwerpen.

Terugkomend op de soldaten, dit is gewoon weer een druppel die de emmer nog voller doet worden. Daarom reageert men geïritteerd.


Sja, ik geef je groot gelijk hier. Als mensen het hier niet bevalt moeten ze maar weg, als men Nederland en de "gebruiken" niet accepteren, dan moeten ze maar ergens anders heen. Het is dom en onnodig kwetsend om een vreugdedans te doen als er mensen sneuvelen bij een missie van het land waar je in woont.

Kanttekening hier is wel dat het op een of ander forum gepost wordt, in hoeverre dat een afspiegeling is van de realiteit is mij niet duidelijk.



ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 15-01-2008 13:51 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 15 januari 2008 13:49 schreef kwelgeest het volgende:
Het probleem met moslims is hun niet willen en/of kunnen relativeren van hun 'heilige' teksten. Dat gaat op voor bijna iedere moslim.

Dat klopt, al ben ik het niet eens met "bijna iedere", en dat is ook zeer hinderlijk. Ik verwacht echter dat dat op een manier gaat veranderen (het aantal moslim schijnt sinds introductie van het ex-moslim gebeuren al met 15% afgenomen te zijn) en dat waar we nu inzitten een logisch gevolg is van dat proces. Bij liberalisering/verlichting van een geloof ontstaat net als bij elk ander proces een tegenovergestelde beweging.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 13:58 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 13:44 schreef Rotzak het volgende:
Zeg dat maar tegen de familie die nu hun zoon van 22 kunnen begraven, of tegen die andere familie die hun zoon van 20 kunnen begraven, of tegen die jongen die nu zijn hele leven in een rolstoel zit omdat zijn benen zijn geamputeerd. Je kan trots op jezelf zijn hoor..


Wat is nou jouw punt? Die mensen zijn er heengegaan, willens en wetens de gevaren. Kan je moedig vinden, kan je dom vinden, maar het feit blijft dat het risico van sneuvelen groter is als je wordt uitgezonden.

Ik sprak laatst nog een persoon die ook graag in dienst wilde, en graag naar Afghanistan uitgezonden wil worden. Ik vroeg hem waarom, en hij kon alleen maar zeggen dat hij de mensen daar wil helpen met de wederopbouw.... Nobel streven, maar dan kijk je volgens mij ook niet verder dan je neus lang is...



Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-01-2008 14:01 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 januari 2008 13:58 schreef blonde rockgod het volgende:
Wat is nou jouw punt? Die mensen zijn er heengegaan, willens en wetens de gevaren. Kan je moedig vinden, kan je dom vinden, maar het feit blijft dat het risico van sneuvelen groter is als je wordt uitgezonden.

Ik sprak laatst nog een persoon die ook graag in dienst wilde, en graag naar Afghanistan uitgezonden wil worden. Ik vroeg hem waarom, en hij kon alleen maar zeggen dat hij de mensen daar wil helpen met de wederopbouw.... Nobel streven, maar dan kijk je volgens mij ook niet verder dan je neus lang is...


Mijn punt is, dat je in een aantal post je erg minderwaardig uitlaten over militairen, je schilderd ze af als erg dom, komt met uitspraken dat moorden en verkrachten een doodnormale zaak is tijdens je dienst.

Maargoed blijf jij maar lekker foto's maken als je tijdens je werk weer eens naar de McDonalds gaat, want dat is immers hoog opgeleid.


Against God and Government


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 14:11 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 14:01 schreef Rotzak het volgende:
Mijn punt is, dat je in een aantal post je erg minderwaardig uitlaten over militairen, je schilderd ze af als erg dom, komt met uitspraken dat moorden en verkrachten een doodnormale zaak is tijdens je dienst.

Ik vind de militairen over het algemeen dom ja... het hele instituut "leger" vind ik dom...
Inefficient en dom....gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Als jij het zo geweldig vind, waarom zit jij dan nog niet in het leger?


En als jij goed leest, dat geef ik aan dat dat soort dingen gebeuren, niet dat het de normaalste zaak van de wereld is.


quote:

Maargoed blijf jij maar lekker foto's maken als je tijdens je werk weer eens naar de McDonalds gaat, want dat is immers hoog opgeleid.





Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-01-2008 14:14 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 januari 2008 14:11 schreef blonde rockgod het volgende:
Ik vind de militairen over het algemeen dom ja... het hele instituut "leger" vind ik dom...
Inefficient en dom....gebaseerd op mijn eigen ervaringen.

Als jij het zo geweldig vind, waarom zit jij dan nog niet in het leger?


En als jij goed leest, dat geef ik aan dat dat soort dingen gebeuren, niet dat het de normaalste zaak van de wereld is.





Ik heb in maart de keuring voor onder-officier veld artillerie, dus maak je maar niet druk, ik lul niet zo maar wat.


[Dit bericht is gewijzigd door Rotzak op 15-01-2008 14:15]


Against God and Government


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 15-01-2008 14:19 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 15 januari 2008 14:14 schreef Rotzak het volgende:
Ik heb in maart de keuring voor onder-officier veld artillerie, dus maak je maar niet druk, ik lul niet zo maar wat.



Praten wij weer verder als je eruit komt



Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 15-01-2008 14:32 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik stel het me al helemaal voor:
"BRG praat, Rotzak doet poging tot."



mental
Bro's before Ho's
Usericon van mental
Posted 15-01-2008 14:33 by mental Profiel van mental

quote:
Op 15 januari 2008 14:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik stel het me al helemaal voor:
"BRG praat, Rotzak doet poging tot."
En jij komt er bij en voegt niks toe...


Fuck the world and fuck you


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-01-2008 14:34 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 januari 2008 14:14 schreef Rotzak het volgende:
Ik heb in maart de keuring voor onder-officier veld artillerie, dus maak je maar niet druk, ik lul niet zo maar wat.


Even losstaand van de discussie, zou je wel meteen als onderofficier aan de slag gaan?

Ik heb zelf 7 jaar in dienst gezeten, waarvan de laatste 3 als onderofficier, en de praktijk wijst toch wel uit dat het wenselijk is van de manschappen dat hun onderofficier wat praktijkervaring als manschap opdoet.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je daar over nagedacht?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-01-2008 14:37 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 januari 2008 14:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik stel het me al helemaal voor:
"BRG praat, Rotzak doet poging tot."

dus het komt erop neer dat ik alleen maar een poging tot praten doe


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-01-2008 14:37 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 januari 2008 14:34 schreef Murdering Monk het volgende:
Even losstaand van de discussie, zou je wel meteen als onderofficier aan de slag gaan?

Ik heb zelf 7 jaar in dienst gezeten, waarvan de laatste 3 als onderofficier, en de praktijk wijst toch wel uit dat het wenselijk is van de manschappen dat hun onderofficier wat praktijkervaring als manschap opdoet.

Gewoon uit nieuwsgierigheid, heb je daar over nagedacht?


Dat wordt dus de vraag, ik ben genoeg voor-opgeleid om als onderofficier te kunnen beginnen, binnenkort naar de banenwinkel in Zwolle, daar krijg ik meer info. Ikzelf heb liever ook wat meer ervaring, maar ik moet weten waar voor mij de beste kansen liggen.


Against God and Government


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 15-01-2008 14:38 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 15 januari 2008 14:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik stel het me al helemaal voor:
"BRG praat, Rotzak doet poging tot."


Kom je zijn handje vasthouden? Of wat is dit voor een nietzeggende opmerking?


Against God and Government


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 15-01-2008 14:40 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 15 januari 2008 14:32 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik stel het me al helemaal voor:
"BRG praat, Rotzak doet poging tot."
Jullie doen het toch wel veilig, heh?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 15-01-2008 14:42 by Murdering Monk Profiel van Murdering Monkhttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 15 januari 2008 14:37 schreef Rotzak het volgende:
Dat wordt dus de vraag, ik ben genoeg voor-opgeleid om als onderofficier te kunnen beginnen, binnenkort naar de banenwinkel in Zwolle, daar krijg ik meer info. Ikzelf heb liever ook wat meer ervaring, maar ik moet weten waar voor mij de beste kansen liggen.

Als ik even zo vrij mag zijn om mijn ervaring met je te delen, de banenwinkel liegt je maar wat voor.

Natuurlijk zit er wel een kern van waarheid in in wat ze zeggen, maar het wordt wel een stuk rooskleuriger gebracht dan het daadwerkelijk is.

Als je de MAVO hebt ben je al genoeg vooropgeleid om onderofficier te worden, dus dat is een beetje wassen neus vind ik. Persoonlijk denk ik dat de beste kansen in dienst liggen als je een technisch berope neemt als (onderofficier)monteur, of een specialistisch beroep als (onderofficier) bij de geneeskundige dienst, daar heb je als je eruit komt ook nog wat aan. Ik heb een hele map vol certificaten, en ik heb er geen reet aan omdat het in de "normale" maatschappij niet geldig is, ongeacht hoe goed je erin bent.

Ik moet helaas wel toegeven dat het niveau bij de landmacht hard achteruit gegaan is, toen ik erin ging was het schijnbaar al niet al te hoog (1998), maar toen ik er eind 2005 uitging was dat mede omdat er zoveel kansloos volk rondliep, wat het instituut leger niet begreep, maar makkelijk geld wou vangen.

edit: Dit is niet om je te ontmoedigen, maar mijn ervaring, als je ervoor wilt gaan, zeker doen.

[Dit bericht is gewijzigd door Murdering Monk op 15-01-2008 14:43]


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-01-2008 14:50 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun


Belgisch jeugdteam ziekenhuis ingeslagen

Een racistisch incident van een paar weken geleden tussen twee Belgische jeugvoetbalteams heeft dit weekend geleid tot het in elkaar slaan van een heel jeugdelftal. Een paar weken terug werd een wedstrijd tussen V&0 United uit Merksem en FC Belgica uit Edegem stilgelegd na enkele racistische opmerkingen. Vermoedelijk is het toen naast het veld tot relletjes gekomen tussen een paar jongeren.

Dit weekend voetbalde V&O United tegen Rapid uit Deurne. Bijna de hele scholierenploeg (12 tot 17 jaar) van V&O United belandde op de spoedafdeling van het ziekenhuis nadat tientallen jongeren én volwassenen na de wedstrijd het veld opstormden en begonnen te meppen. En de meppende groep zouden geen supporters en spelers van Rapid zijn geweest maar van FC Belgica.

Ook de coach van V&O United ontkwam niet aan het geweld. ''Ze waren zeker met dertig en kwamen van overal. Allemaal allochtonen, jong en oud. Ik probeerde mijn spelers zo snel mogelijk de kleedkamers in te krijgen, maar werd zelf aangevallen. Ik ben vijf dagen arbeidsongeschikt'', zo zegt de trainer in de Gazet van Antwerpen. ''Ik train al acht jaar jeugdploegen, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Volwassenen die met paraplu’s op de kinderen sloegen tot ze neervielen. Sommige spelers hebben oppervlakkige steekwonden. De daders moeten dus wapens hebben gehad.''

Voetbalclub Belgica laat bij monde van secretaris Tom Diercksens weten dat zijn club geen blaam treft: ''Het gaat om een paar individuen die in hun vrije tijd handelden. Als we met zekerheid weten welke personen erbij betrokken waren, vliegen zij zonder pardon de ploeg uit.''

De politie spoort de daders momenteel op. Enkele spelers van FC Belgica zij al herkend als daders.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen