IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Op zoek naar de actualiteit [nieuwstopic II] Vorige pagina | Volgende pagina
Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 05-02-2008 14:56 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

quote:
Op 5 februari 2008 14:45 schreef kwelgeest het volgende:
Ik geloof begrepen te hebben dat zo'n kom echt niet fijn is voor zo'n vis, itt een 'gewone' rechthoekige bak. Mocht dat zo zijn dan lijkt een verbod mij wel op zijn plaats.


Je hebt 't laatst nog nagevraagd aan je goudvis?


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2008 14:57 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 februari 2008 14:45 schreef kwelgeest het volgende:
Ik geloof begrepen te hebben dat zo'n kom echt niet fijn is voor zo'n vis, itt een 'gewone' rechthoekige bak. Mocht dat zo zijn dan lijkt een verbod mij wel op zijn plaats.


De meningen zijn hierover verdeeld. Het probleem is IMHO niet zozeer de vorm maar simpelweg de totale omvang van zo'n kom. De kommen zijn meestal vrij klein....

Om consequent te zijn zou je eigenlijk ook te kleine rechthoekige aquaria moeten verbieden maar dat slaat ook nergens op. Een aqua van 20 liter met 2 zwaardragers is echt niet te klein maar als je er 10 inpropt wordt het een ander verhaal. Je zou beter kunnen investeren in voorlichting dan in een verbod maar dat zou een concept introduceren wat onder onze tweede kamerleden zeer zeldzaam is: eigen verantwoordelijkheid van de burger...

edit: kleine aqua's zijn sowieso kut maar dan vooral omdat het veel moeilijker is om in een kleine bak een goed biologisch evenwicht te bewerkstelligen dan in een grote.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 05-02-2008 15:00]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 14:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 februari 2008 13:39 schreef Arasazi het volgende:
Verbied de vissenkom, en zestig andere moties

Den haag - Konijnen eenzaam in een hok? Daar moet een eind aan komen, vindt de Partij voor de Dieren (PvdD). Ook wil de diervriendelijke fractie onmiddellijk stoppen met de meerdaagse vluchten voor duiven. En partijleider Marianne Thieme vindt dat de overheid de vissenkom moet verbieden.

In een lange voorleessessie deed ze maandag tijdens het grote debat over dierenwelzijn het duizelingwekkende aantal van veertig voorstellen die het welbevinden van dieren in Nederland moeten verbeteren. Daarmee is ze er nog niet. Binnenkort zullen nog eens 21 moties worden ingediend, zei Thieme. Want al deze punten stonden volgens haar ook in het verkiezingsprogramma die de partij twee zetels opleverde.

De tientallen voorstellen die de PvdD er tijdens het debat doorheen werkte, stuitten op geprikkelde reacties bij de andere partijen. Want vorige week, toen ook een hele dag inhoudelijk over het onderwerp werd gedebatteerd, deed Thieme nauwelijks mee. Waarom neemt ze niet eens de moeite andere partijen van haar standpunten (als voorlichting over stress bij vissen voor beroepsvissers) te overtuigen? Dat vroeg de SP zich af.

In een persbericht geeft Thieme antwoord: omdat de Nota Dierenwelzijn van minister Verburg van Landbouw haar teleurstelde. Ze noemt de vijf speerpunten van de bewindsvrouw zelfs ‘een belediging’. ‘Zij neemt dierenwelzijn niet serieus en dieren worden weer jarenlang in de wacht gezet in hun uitzichtloze hokken.’

Door met een indrukwekkende stapel voorstellen te komen, hoopt ze haar verkiezingsprogramma erdoorheen te drukken en de dieren politiek weer even voldoende aandacht te geven.

http://www.volkskrant.nl/binnenland/article501385.ece/Verbied_de_vissenkom,_en_zestig_andere_moties?source=rss

Verbod op vissenkom?


waarschijnlijk doelt ze op een verbod op de ronde komvorm bij aquariums. die schijnt niet gezond te zijn voor vissen. al weet ik niet precies waarom, sowieso voelen ze zich onprettiger doordat ze hierdoor minder bescherming kunnen vinden omdat je alleen in het midden een paar plantjes kan plaatsen. daarnaast zou de kromme vorm ervoor kunnen zorgen dat er maar weinig oppervlakte is om zuurstof uit te wisselen. Maar het zou ook nog kunnen dat ze gek worden van het vervormde licht.

Aquaria verbieden lijkt me een beetje zinloos omdat juist veel dierenliefhebbers een aquarium hebben en die echt wel goed met hun beestjes om kunnen gaan.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 15:01 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 februari 2008 14:56 schreef Psychonaut het volgende:
Je hebt 't laatst nog nagevraagd aan je goudvis?


stress is anders best goed te waar te nemen bij vissen. sowieso horen goudvissen het formaat karper te bereiken en zo'n 35 jaar oud te worden, opzich al een teken dat het niet helemaal goed gebeurt hier, daarnaast kunnen erg stressige dieren niet voortplanten en krijgen ze sneller ziektes.

en zelf even een kort stressmoment is goed te meten door het cortisol(het bekende stresshormoon)niveau te meten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 05-02-2008 15:01 by Lionheart Profiel van Lionheart

Een ronde komvorm zorgt ervoor dat een vis maar rondjes blijft zwemmen.


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2008 15:02 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

quote:
Op 5 februari 2008 14:23 schreef Zenial het volgende:
Euhm, niet dat ik haar nou zo geweldig vind, maar is niet elke andere partij een partij voor de mensen? Natuurlijk een beetje suf als je gaat zeiken dat een partij voor de dieren zich bezighoudt met dieren.


Kein Scheiße, Rex. Ik bedoelde de post dan ook totaal anders; namelijk dat dit wel erg ver gaat. Then again, mierenneuken past wél weer bij deze partij.

[Dit bericht is gewijzigd door Lainedil op 05-02-2008 15:03]


Bruce Banner


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 15:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

doolhofaquaria worden de norm?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-02-2008 15:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 februari 2008 14:57 schreef Chelman het volgende:
De meningen zijn hierover verdeeld. Het probleem is IMHO niet zozeer de vorm maar simpelweg de totale omvang van zo'n kom. De kommen zijn meestal vrij klein....

Om consequent te zijn zou je eigenlijk ook te kleine rechthoekige aquaria moeten verbieden maar dat slaat ook nergens op. Een aqua van 20 liter met 2 zwaardragers is echt niet te klein maar als je er 10 inpropt wordt het een ander verhaal. Je zou beter kunnen investeren in voorlichting dan in een verbod maar dat zou een concept introduceren wat onder onze tweede kamerleden zeer zeldzaam is: eigen verantwoordelijkheid van de burger...
Eigen verantwoordelijkheid vd burger is nou niet iets wat je kan toepassen op het individu met dieren omgaat tenzij je meer wettelijke richtlijnen introduceert en de overtreder ook daadwerkelijk bestraft.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-02-2008 15:03 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 5 februari 2008 15:01 schreef Lionheart het volgende:
Een ronde komvorm zorgt ervoor dat een vis maar rondjes blijft zwemmen.


Ja, én? Daar heb je toch vissen voor denk ik? (ik snap sowieso niet wat men met een kom met goudvissen aan moet....)



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2008 15:03 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 februari 2008 14:57 schreef ElitE het volgende:
sowieso voelen ze zich onprettiger doordat ze hierdoor minder bescherming kunnen vinden omdat je alleen in het midden een paar plantjes kan plaatsen.


Euh...je kan best plantjes aan de rand plaatsen hoor.

quote:

daarnaast zou de kromme vorm ervoor kunnen zorgen dat er maar weinig oppervlakte is om zuurstof uit te wisselen.


Voor zuurstofbalans is goede beplanting veel belangrijker dan het wateroppervlak.

quote:

Maar het zou ook nog kunnen dat ze gek worden van het vervormde licht.


In een aquarium heb je sowieso vervormd licht, ook in een vierkante. Eigenlijk heb je dat in elk bassin. In de natuur komen ook weinig waterbassins met rechte hoeken voor...

Overigens heb ik geen kom. Gewoon twee vierkante bakken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2008 15:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 februari 2008 15:02 schreef Lainedil het volgende:
Then again, mierenneuken past wél weer bij deze partij.


Dierenmisbruik!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 15:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

verbieden van de ronde vorm is een beetje moeilijk omdat ronde vazen ook gebruikt kunnen worden.
meer informatie aanbieden is wel verstandig, maar op school wat meer les krijgen in huisdieren is helemaal niet zo verkeerd. Als je geen hond kan opvoeden zal een kind ook niet echt lukken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2008 15:08 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Ondanks al het eerder genoemde blijft het simeplweg een achterlijke motie.


Bruce Banner


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 05-02-2008 15:09 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 5 februari 2008 15:01 schreef ElitE het volgende:
stress is anders best goed te waar te nemen bij vissen.


Dat klopt wie ein bus.

Het is meestal genoeg om naar de kleuren te kijken.
quote:

sowieso horen goudvissen het formaat karper te bereiken en zo'n 35 jaar oud te worden, opzich al een teken dat het niet helemaal goed gebeurt hier


Voor goudvissen gaat dit niet helemaal op. De lifespan ligt meer in de buurt van 10-15 jaar. Dit gaat al helemaal op voor de meer gemuteerde rassen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Ohneschwanz
Usericon van Ohneschwanz
Posted 05-02-2008 15:10 by Ohneschwanz Profiel van Ohneschwanz

Wel grappig dat ze er zo lang over kunnen vergaderen. Wat een zure mensen zullen daar hebben gezeten.


Verrassend triviaal


Arasazi
Usericon van Arasazi
Posted 05-02-2008 15:12 by Arasazi Profiel van Arasazi

quote:
Op 5 februari 2008 15:06 schreef ElitE het volgende:
verbieden van de ronde vorm is een beetje moeilijk omdat ronde vazen ook gebruikt kunnen worden.
meer informatie aanbieden is wel verstandig, maar op school wat meer les krijgen in huisdieren is helemaal niet zo verkeerd. Als je geen hond kan opvoeden zal een kind ook niet echt lukken.


Het is een mate van verantwoordelijkheid. Dat kan je niet alleen afmeten aan of je wel of niet met een hond kan omgaan.

Een verbod is sowieso belachelijk, hoe wou men dat gaan controleren? Elk huis binnenstappen opzoek naar een ronde vissenkom?


"We like timeless themes, so there isn't gonna be songs about fancy cars and sexy girls. Well that last one is quite timeless, I'll take it back" (Tomi Koivusaari , Amorphis)


Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2008 15:13 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Een vissenkom-razzia, alles klar!


Bruce Banner


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 05-02-2008 15:18 by Schaep Profiel van Schaep

Gewoon de Duitse aquarium-voorschriften volgen.

Ik wilde ook visjes, maar ik vond het zo zielig om ze in een kom of in een klein aquarium te zetten.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 05-02-2008 15:19 by blonde rockgod Profiel van blonde rockgodhttp://www.departuremetal.com

Ik zeg:


+


En je bent van alle gezeik af!



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 15:20 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 februari 2008 15:03 schreef Chelman het volgende:
Euh...je kan best plantjes aan de rand plaatsen hoor.



het valt ook wel mee, maar als de kom klein is kan de vis zich niet goed verstoppen omdat de planten maar een plukje in het midden zijn. maarja de grootte is idd het grootste probleem dan.

quote:
Voor zuurstofbalans is goede beplanting veel belangrijker dan het wateroppervlak.

klopt, maar hoe meer uitwisseling hoe beter denkik zo, vooral omdat het water best stil staat, en in zo'n kleine ruimte is het evenwicht tussen plant en dier veel makkelijker in de war te schoppen als er bijvoorbeeld iets gaat rotten.(is niet altijd zichtbaar)


quote:
In een aquarium heb je sowieso vervormd licht, ook in een vierkante. Eigenlijk heb je dat in elk bassin. In de natuur komen ook weinig waterbassins met rechte hoeken voor...

Overigens heb ik geen kom. Gewoon twee vierkante bakken.

jah dat zeker en dat is voor vissen(en mensen) soms niet echt prettig, maar bij de bolvorm kan het dingen heel erg vergroten waardoor een goudvis misschien eerder gestressed zou kunnen raken.

ik vind eigenlijk dat er duidelijkere richtlijnen moeten komen voor huisdieren. best veel werk vooral in de terrariumwereld, maarja hoe onbekender de dieren hoe eerder mensen er verstand van hebben.(zeker niet altijd waar)
voor een slang heb je bijvoorbeeld bepaalde richtlijnen gerelateerd aan de lichaamslengte.

quote:
below 1,5 m

1,0 x 0,5 x 0,75



beyond 1,5 m

0,75 x 0.5 x 0,75


maargoed een vriendin van mij heeft een vlaamse reus die overdag losloopt in de tuin, en snachts vast zit in een hokje wat nog geen 2 keer zijn lengte is. Een goede controle is dan ook erg moeilijk bij dieren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 15:27 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 5 februari 2008 15:09 schreef Chelman het volgende:

Voor goudvissen gaat dit niet helemaal op. De lifespan ligt meer in de buurt van 10-15 jaar. Dit gaat al helemaal op voor de meer gemuteerde rassen.


jah klopt volgens mij is 35 de maximale leeftijd. foutje van mij.
en inderdaad de goudvissen van nu worden heel anders geselecteerd en zullen dus waarschijnlijk sneller voortplanten en minder oud worden.(dit soort verschillen ontwikkelen zich echt binnen een paar generaties)
bij gemuteerde rassen vraag ik me echt sterk af of die beestjes nog een beetje gezond zijn. die hersentumorgoudvissen worden volgens mij echt niet zo oud.

bij albino slangen heb ik nog niet echt wat gehoord van zwakkere exemplaren door het doorfokken op uiterlijke kenmerken, maarja dat is veel korter bezig ermee.

@arazazi: Een hond opvoeden vraagt ook enorm veel verantwoordelijkheid, geduld en tijd. en je zult enorm consequent moeten zijn, het word op sommige dingen even moeilijker omdat je niet echt iets uit kunt leggen. Maar ook weer makkelijker omdat een hond geestelijk niet zo ver hoeft te ontwikkelen als een mens.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 05-02-2008 15:32 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

[pr0n]

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 05-02-2008 15:33]



Lainedil
Gebroeders Grey
Usericon van Lainedil
Posted 05-02-2008 15:34 by Lainedil (Speciaal lid) Profiel van Lainedilhttp://www.quantumtheory.nl

Chelman, had je ooit niet een thread over (het houden van) vissen geopend? Ik kan het niet vinden... zou men dat in ieder geval voor de kom vs. aquarium discussie willen gebruiken?

Dank.


Bruce Banner


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 05-02-2008 16:19 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 5 februari 2008 15:06 schreef ElitE het volgende:
verbieden van de ronde vorm is een beetje moeilijk omdat ronde vazen ook gebruikt kunnen worden.
meer informatie aanbieden is wel verstandig, maar op school wat meer les krijgen in huisdieren is helemaal niet zo verkeerd. Als je geen hond kan opvoeden zal een kind ook niet echt lukken.
Onzin argument. Het elimineren van alle zaken waarmee de burger een misdrijf of overtreding kan begaan is onmogelijk en onwenselijk. Zonder licht fietsen mag ook niet, gebeurd ook. Een pistool kan je in Nederland niet zomaar kopen, ik kan echter zonder registratie een kruisboog kopen waarmee ik met hetzelfde gemak iemand omleg.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-02-2008 16:59 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

daar heb je zeker gelijk in, je probeert gewoon een verschijnsel zo veel mogelijk terug te dringen, perfectie bestaat niet. Maar teveel regels zijn onhandig en kunnen hun doel voorbijstreven. Daarom vind ik het mooier als mensen het uit eigen verantwoordelijkheid doen.

En bij fietsverlichting is goed te controleren en bij verdenking van wapenbezit is het het waard om thuis een kijkje te nemen. Maar wie gaat er thuis de vissenkommen controleren, ook al ben ik voor het juist behandelen van dieren, dat vind ik tever ook gaan.

je zou natuurlijk wel kunnen verbieden die vormen te koop aan te bieden bij dierenwinkels, maar ik zou de vormen niet verbieden in glaswinkels enzo. Hooguit een stickertje niet geschikt als vissenkom. want ook als vaas kan het mooi zijn en een duidelijke grens qua vorm is niet te trekken.



[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 05-02-2008 17:02]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen