IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zo zo, maar dat is belangrijk (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 13:41 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:41 schreef Jenje het volgende:
Welke perioden zijn dat? (en dan niet naar de ontdekking van het continent verwijzen he)
Zo rond de eerste en de tweede wereldoorlog.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 13:42 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:37 schreef attila_de_hun het volgende:
dit is natuurlijk een absouut onzinargument. ik kan ook wel claimen hoe goed de wereld wel niet zou zijn als .... (vul hier maar wat in) niet was gebeurd.
ik ben niet anti-VS (integendeel zelfs) maar zulke punten zijn gewoon geen zinnige argumenten
Echt hard te maken valt het inderdaad niet. Maar Osama en zijn vriendjes wordt de mogelijkheid tot het coordineren van een grote aanslag nu redelijk ontnomen. Dat was niet zo geweest zonder de interventie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 13:50 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

De aanslag van 9-11 was inderdaad aardig wat plan werk maar met een beetje kloten lukt dat vanuit elk land.

maar de aanslagen in londen hebben maximaal 1000 euro gekost en die in madrid iets soortgelijks.

En enorme expertise heb je nu ook weer niet nodig, ik weet zelf ook wel hoe je zware explosieven moet maken, terwijl je met een simpel explosief al zoveel kunt aanrichten.
De aanslagen in londen en madrid zijn maar door een handje vol mensen gedaan en die mensen waren vooral nodig om op verschillende plekken de tassen op tijd te plaatsen.

En zelfs met zo'n leger in afganistan kun je nog makkelijk alles op je gemakje plannen enzo. Geurrilla en terrorisme is niet moeilijk, het bestrijden ervan weer wel.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 13:51 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 13:29 schreef kwelgeest het volgende:
Die perioden dat de VS zich minder tot niet met de rest van de wereld bemoeiden zijn indd erg voorspoedig verlopen.


Voor WO1 of het interbellum?


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 13:51 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:51 schreef Gemene Lepel het volgende:
Voor WO1 of het interbellum?
Beide perioden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 13:52 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:50 schreef ElitE het volgende:
De aanslag van 9-11 was inderdaad aardig wat plan werk maar met een beetje kloten lukt dat vanuit elk land.

maar de aanslagen in londen hebben maximaal 1000 euro gekost en die in madrid iets soortgelijks.

En enorme expertise heb je nu ook weer niet nodig, ik weet zelf ook wel hoe je zware explosieven moet maken, terwijl je met een simpel explosief al zoveel kunt aanrichten.
De aanslagen in londen en madrid zijn maar door een handje vol mensen gedaan en die mensen waren vooral nodig om op verschillende plekken de tassen op tijd te plaatsen.

En zelfs met zo'n leger in afganistan kun je nog makkelijk alles op je gemakje plannen enzo. Geurrilla en terrorisme is niet moeilijk, het bestrijden ervan weer wel.
Madrid en Londen waren dan ook wat minder succesvol.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 13:53 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2008 13:42 schreef kwelgeest het volgende:
Echt hard te maken valt het inderdaad niet. Maar Osama en zijn vriendjes wordt de mogelijkheid tot het coordineren van een grote aanslag nu redelijk ontnomen. Dat was niet zo geweest zonder de interventie.
Las vandaag in de krant dat de Taliban anders nu druk doende zijn met fonsenwerving middels heroïnesmokkel. Denk dat het een kwestie van tijd is voor er weer een aanslag volgt.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 13:55 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:53 schreef Jenje het volgende:
Las vandaag in de krant dat de Taliban anders nu druk doende zijn met fonsenwerving middels heroïnesmokkel. Denk dat het een kwestie van tijd is voor er weer een aanslag volgt.
De aanpak van her heroine-probleem schiet dan ook ernstig tekort.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 13:57 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Als het met foto's van de velden en al in de krant kan staan dan kun je gerust stellen dat het genegeerd wordt.

Opzettelijk? Zou kunnen ,,


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 13:57 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik ben vooral benieuwd hoe het in de toekomst met de VS (en het "westen" in het geheel beter gezegd) zal verlopen. china (en india) is zich sterk aan het maken en ik kan me goed voorstellen dat , in plaats van dat men zich druk maakt om zo een baardaap in een of andere koude, kille grot, men beter de chinezen in de gaten kan gaan houden. ik kan me best voorstellen dat er nog flinke ruzie (mogelijk zelfs een gewapend conflict) om invloed en grondstoffen tussen het westen en china op termijn zal uitbreken. ik ben wel benieuwd wat de visie van mensen hieromtrend. Maar goed, dat is hier off-topic tenzij men ook over nieuws uit de toekomst mag discusieren


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 13:57 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

nouja ervoor is wat groot nietwaar kun je niet wat specifieker zijn?

daarnaast was voor WOI sowieso best veel oorlog en dat heeft alles te maken met de politiek en gedachte van toen.

Het interbellum was toch vrij rustig? of wil je beweren dat het gebrek aan bemoeien met de wereld de crisis is gekomen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 14:00 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 23 april 2008 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben vooral benieuwd hoe het in de toekomst met de VS (en het "westen" in het geheel beter gezegd) zal verlopen. china (en india) is zich sterk aan het maken en ik kan me goed voorstellen dat , in plaats van dat men zich druk maakt om zo een baardaap in een of andere koude, kille grot, men beter de chinezen in de gaten kan gaan houden. ik kan me best voorstellen dat er nog flinke ruzie (mogelijk zelfs een gewapend conflict) om invloed en grondstoffen tussen het westen en china op termijn zal uitbreken. ik ben wel benieuwd wat de visie van mensen hieromtrend. Maar goed, dat is hier off-topic tenzij men ook over nieuws uit de toekomst mag discusieren
Ik heb het vermoeden dat de VS wel eens ernstig af kunnen glijden (eerst economisch), omdat ze te weinig richten op eigen land. Hopelijk gebeurt dat daar voor dat dat in West-Europa gebeurt, dan kunnen ze heir tenminste tijdig reageren.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 14:01 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Nathalie in de schulden door Idols
Uitgegeven: 23 april 2008 12:23
Laatst gewijzigd: 23 april 2008 12:36

AMSTERDAM - Nathalie Makoma is in de schulden geraakt door haar deelname aan Idols. "In het begin moet je alle investeringen uit eigen zak betalen", zo onthult ze deze week in Story. "Idols heeft me eigenlijk alleen maar geld gekost."

De zangeres zegt dat ze inmiddels hard bezig is om al haar schulden af te lossen. "Ik ben op dit moment alleen maar aan het optreden, optreden en optreden. Met het geld dat ik daarmee verdien, kan ik mijn schulden gaan aflossen."

Volgens Story verdient Nathalie momenteel tussen de 2500 en 3750 euro voor een optreden.

Nathalie raakte haar baan als helpdeskmedewerker kwijt toen ze meedeed aan het populaire RTL 4-programma. Naar eigen zeggen kwam ze door alle drukte niet altijd opdagen op haar werk. "Ik had toen wekenlang geen cent."

Nikki

Op 1 maart verloor Nathalie de finale van Idols. Zangeres Nikki Kerkhof ging er met de eerste prijs vandoor. Ze kreeg 62 procent van de stemmen.

Zielig.



http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 14:03 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:57 schreef Jenje het volgende:
Als het met foto's van de velden en al in de krant kan staan dan kun je gerust stellen dat het genegeerd wordt.

Opzettelijk? Zou kunnen ,,
Amerika pakt het enigzions aa, de rest vd NAVO negeert het.
Het probleem is dat wanneer je die heroine vernietigt je die boeren hun inkomen afneemt en ze waarschijnlijk in de handen van de Taliban drijft. Daarom wordt het door de vingers gezien. Er zijn ook stemmen om al die heroine op te kopen van Europees gemeeschapsgeld en het dan te vernietigen. Een overduidelijk linkse schijnoplossing. Een bult geld er tegen aan zodat niemand het probllem ziet, maar oplossen ho maar.

De V.S. branden die velden nog wel's plat; Maar geven die boeren geen compensatie.

Mij lijkt het wel een oplossing om die oogst een keer op te kopen, die boeren een substituut te bieden en daarna alles zero-tollerance plat te branden.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 14:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2008 13:52 schreef kwelgeest het volgende:
Madrid en Londen waren dan ook wat minder succesvol.


klopt, maar bij Madrid en Londen hebben geen mensen gekost en hadden niet zo'n grote planning nodig. Met een beetje meer voorraad en een beetje meer denken hadden ze de stad een maand lang door kunnen gaan met aanslagen. Dan heb je zoveel meer chaos...

Denk je nu echt dat er een heel groot netwerk achter moet zitten? iedereen kan zich al quaida noemen en 1000 euro is niet moeilijk op te brengen, Dan zat het meeste geld waarschijnlijk nog in de telefoontjes van het ontstekingsmechanisme.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 14:04 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:57 schreef attila_de_hun het volgende:
ik ben vooral benieuwd hoe het in de toekomst met de VS (en het "westen" in het geheel beter gezegd) zal verlopen. china (en india) is zich sterk aan het maken en ik kan me goed voorstellen dat , in plaats van dat men zich druk maakt om zo een baardaap in een of andere koude, kille grot, men beter de chinezen in de gaten kan gaan houden. ik kan me best voorstellen dat er nog flinke ruzie (mogelijk zelfs een gewapend conflict) om invloed en grondstoffen tussen het westen en china op termijn zal uitbreken. ik ben wel benieuwd wat de visie van mensen hieromtrend. Maar goed, dat is hier off-topic tenzij men ook over nieuws uit de toekomst mag discusieren
China raakt oververhit, China gaat op haar bek. China redt het militair, nog, niet tegen een brede 'westerse' coalitie.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 14:05 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 13:57 schreef ElitE het volgende:
nouja ervoor is wat groot nietwaar kun je niet wat specifieker zijn?

daarnaast was voor WOI sowieso best veel oorlog en dat heeft alles te maken met de politiek en gedachte van toen.

Het interbellum was toch vrij rustig? of wil je beweren dat het gebrek aan bemoeien met de wereld de crisis is gekomen?
De periode voor WOI waren er juist relatief weiig oorlogen tussen Westerse landen onderling. En ja, WOII is mede tot stand gekomen door diplomatieke afwezigheid van de V.S.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 14:06 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 13:51 schreef Gemene Lepel het volgende:
Voor WO1 of het interbellum?


Haha, dit is wel één van de minst onderbouwde uitspraken die ik in lange tijden heb gehoord . Hoe kan je nou beweren dat als Amerika zich voor WO1 lekker met de wereld had bemoeit de wereld er beter had uitgezien? Afgezien van het feit dat Amerika toendertijd lang niet zo machtig was en te maken had met meerdere Europese grootmachten is het onmogelijk om zo een vage bewering (wat is 'bemoeien? Havens bombarderen om vrijhandels contracten of te dwingen? Buitenlandse Presidenten vermoorden?) dwingend te onderbouwen. Straks ga je me nog vertellen hoe de wereld er uit zag als de Franse revolutie niet had plaats gevonden :').

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 23-04-2008 14:06]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-04-2008 14:06 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 23 april 2008 14:00 schreef Jenje het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de VS wel eens ernstig af kunnen glijden (eerst economisch), omdat ze te weinig richten op eigen land. Hopelijk gebeurt dat daar voor dat dat in West-Europa gebeurt, dan kunnen ze heir tenminste tijdig reageren.


Gebeurt al. De USA denderen momenteel met een rotvaart af op de zwaarste economische malaise sinds 1929.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 14:08 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 14:05 schreef kwelgeest het volgende:
De periode voor WOI waren er juist relatief weiig oorlogen tussen Westerse landen onderling. En ja, WOII is mede tot stand gekomen door diplomatieke afwezigheid van de V.S.


Maar hoe zag de wereld er zonder WOII uit? Geen NATO, geen marshallpact, geen verzorgingstaat, geen Europese unie? Dit is zo speculatief dat een discussie erover geen hout snijdt.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 14:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

@Ralph: Lekker Belangrijk

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 23-04-2008 14:09]


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 14:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 14:03 schreef ElitE het volgende:
klopt, maar bij Madrid en Londen hebben geen mensen gekost en hadden niet zo'n grote planning nodig. Met een beetje meer voorraad en een beetje meer denken hadden ze de stad een maand lang door kunnen gaan met aanslagen. Dan heb je zoveel meer chaos...

Denk je nu echt dat er een heel groot netwerk achter moet zitten? iedereen kan zich al quaida noemen en 1000 euro is niet moeilijk op te brengen, Dan zat het meeste geld waarschijnlijk nog in de telefoontjes van het ontstekingsmechanisme.
Volgens mij zijn de pleegers van de aanslagen in Londen zelf ook om het leven gekomen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 14:09 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 14:04 schreef kwelgeest het volgende:
China raakt oververhit, China gaat op haar bek. China redt het militair, nog, niet tegen een brede 'westerse' coalitie.


Als je het nieuws even volgt heb je door dat een grootschalig militair conflict waarbij meerdere legers elkaar 'in the field' bevechten behoorlijk verleden tijd is. Zijn ook boekenkasten vol geschreven over de permanent veranderde oorlogsvoering.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 23-04-2008 14:10 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 23 april 2008 14:09 schreef Jenje het volgende:
@Ralph: Lekker Belangrijk


Nee he..

Komt omdat ik verveeld begin te raken van iedere keer die Amerika-discussie.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 23-04-2008 14:10]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 14:10 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2008 14:00 schreef Jenje het volgende:
Ik heb het vermoeden dat de VS wel eens ernstig af kunnen glijden (eerst economisch), omdat ze te weinig richten op eigen land. Hopelijk gebeurt dat daar voor dat dat in West-Europa gebeurt, dan kunnen ze heir tenminste tijdig reageren.


dat is wel zeker, Ze hebben 3 tot 4 keer meer bevolking, enorm gedisciplineerd, en een productiekracht waar je U tegen zegt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen