IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zo zo, maar dat is belangrijk (nieuwstopic) Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 16:02 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 15:55 schreef Kramy het volgende:
Dat lijkt mij ook, door modernisering en imperialisme wordt handel belangrijker. De Europese landen hadden elkaar vast wel een keer gevonden zonder WO-II en de nasleep daarvan. Gemene Lepel heeft mijns inziens ook zeer zeker gelijk omdat het onmogelijk was zonder WO-II en wat daarna allemaal gebeurde om ineens van eeuwen vol conflicten naar een behoorlijk nauwe samenwerking te gaan, die nu nog steeds voortduurt.
De oorlogen voor WO-I hadden relatief weinig effect voor de gewone bevolking. Dankzij nieuwe uitvindingen en zaken zoals de Realpolitik van Bismarck werden oorlogen veel grootschaliger en gevaarlijker voor de gewone bevolking. De impact van een oorlog werd daarmee gruwelijk vergroot en het was niet langer slechts een spelletje van vorsten. Tot aan WO-I waren op het Europese continent dus slechts kleinschalige oorlogen. Vanaf 1870 veroorzaakten Europese spanningen conflicten in niet-westerse gebieden. In WO-I ontplofte de bom die er al lange tijd aan zat te komen. Na deze oorlog was heel Europa geschokt. Ze probeerden de zaken te herstellen door Duitsland flink te laten boeten wat duidelijk averechts werkte en binnen no-time tot nieuwe spanningen leidde. WO-II is naar mijn mening dan ook zeer sterk verbonden met WO-I en onvermijdelijk voor die tijd. Door de lessen uit WO-I en inderdaad de sturing vanuit de VS, die zo snel mogelijk weer vitale economieen uit de grond wilde stampen zodat schulden afbetaald konden worden en er weer wat te handelen viel voor ze, en door de veranderende impact van oorlogen die de gehele bevolking erbij sleepte werd de moraal plotsklaps sterk veranderd. Men had ineens door dat het voor ieders belang was om Duitsland niet teveel te pesten en er snel weer bovenop te helpen en mee te laten draaien. Je ziet de veranderende moraal haast overal in; de modernistische kunst, weinig protesten in de industrie (men wilde werken en bouwen), deugdzaam leven, enz.. Zonder WO-II is het ondenkbaar dat heel West-Europa ineens dezelfde mening was toegedaan. Samenwerking op een niveau als die van de EU had pas veel later en veel moeilijker op gang kunnen komen. Uiteindelijk zou iets soortgelijks vast wel zijn ontstaan of nog moeten ontstaan, maar hoe/wat precies is zeer voor speculatie vatbaar. De huidige samenwerking kan je onmogelijk los zien van WO-II (en de rol van de VS daarin) en naar mijn mening ook onmogelijk vergelijken met een samenwerking die puur op basis van modernisering en handelsbelangen over een lange tijd tot stand komt.


Studeer jij toevallig ook geschiedenis? (en Post-Europe van Judt gelezen btw?)


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 16:02 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2008 15:55 schreef Kramy het volgende:
Zonder WO-II is het ondenkbaar dat heel West-Europa ineens dezelfde mening was toegedaan.


moeten we dan eigenlijk de duitsers niet dankbaar zijn???

maar genoeg gelachen, ik las in jou (interesante) post iest over een tikkende tijdbom die leidde to WO I. wat vind je, leven we nu ook in zo een tikkende tijdbom tijdperk?
(niet dat ik een doemprofeet ben ofzo, maar ik vrees van wel namelijk: zie china)


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 16:02 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 16:00 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ah, maar nu komen we weer bij de invulling van conflict. Wat is dat immers?
In deze context niet wat de vandale zegt.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 16:03 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 april 2008 16:02 schreef Gemene Lepel het volgende:
Studeer jij toevallig ook geschiedenis? (en Post-Europe van Judt gelezen btw?)


Onder andere En nee.. is het interessant?



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 16:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Ja, en leesbaar geschreven.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 16:04 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 16:02 schreef kwelgeest het volgende:
In deze context niet wat de vandale zegt.


Denk niet wit, denk niet zwart, denk niet zwart wit, maar in de kleur van je haaaart


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 23-04-2008 16:05 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 23 april 2008 16:02 schreef attila_de_hun het volgende:
moeten we dan eigenlijk de duitsers niet dankbaar zijn???

maar genoeg gelachen, ik las in jou (interesante) post iest over een tikkende tijdbom die leidde to WO I. wat vind je, leven we nu ook in zo een tikkende tijdbom tijdperk?
(niet dat ik een doemprofeet ben ofzo, maar ik vrees van wel namelijk: zie china)


Vraag jezelf af: heeft China veel te winnen bij een grootschalig oorlog? Iemand? Zolang wij de afzetmarkt van China zijn valt 't sowieso wel mee (dus, blijven consumeren mensen!)

EDIT Sorry voor triplepost, te enthousiast.

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 23-04-2008 16:06]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 16:10 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 april 2008 16:02 schreef attila_de_hun het volgende:
moeten we dan eigenlijk de duitsers niet dankbaar zijn???

maar genoeg gelachen, ik las in jou (interesante) post iest over een tikkende tijdbom die leidde to WO I. wat vind je, leven we nu ook in zo een tikkende tijdbom tijdperk?
(niet dat ik een doemprofeet ben ofzo, maar ik vrees van wel namelijk: zie china)


Ik denk niet dat het op korte termijn tot grote conflicten gaat komen tussen China en het Westen. Qua politiek ('communisme' (tussen aanhalingstekens omdat je hiervan natuurlijk allang niet meer kan spreken in China) vs kapitalisme) is er afdoende wrijving voor een conflictsituatie. Ook de problemen die jij eerder aanhaalde over rivaliteit omtrent grondstoffen zullen spanning doen opkomen. Toch krijg ik vanuit verschillende kampen steeds meer de indruk dat de grote bedrijven in China zeer graag samenwerken met het Westen. Ook Westerse bedrijven zien hiervan het belang in. De bedrijfswereld heeft de politiek in China al sterk veranderd; het is veel kapitalistischer geworden. Daarom denk ik dat de bedrijfswereld er ook voor zal zorgen dat toekomstige spanningen niet uit zullen draaien op grote conflicten. In de bedrijfskunde is op het moment erg veel onderzoek naar internationalisering van bedrijven. China en India worden hierbij uitvoerig behandeld. Deze onderzoeken en theorieën over de toekomst zijn over het algemeen zeer rooskleurig en hebben mij de mogelijke doemscenarios, die ook ik me weleens heb bedacht, uit mijn hoofd weten te zetten.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 16:12 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2008 16:05 schreef Gemene Lepel het volgende:
Vraag jezelf af: heeft China veel te winnen bij een grootschalig oorlog? Iemand? Zolang wij de afzetmarkt van China zijn valt 't sowieso wel mee (dus, blijven consumeren mensen!)

EDIT Sorry voor triplepost, te enthousiast.


dat is een zinnige vraag die natuurlijk altijd met een Nee te beantwoorden is. maar toch zijn er veel (grote oorlogen) geweest. ik ben geen geschiedkundige zoals alle historicie hier, maar soms lijken er "opeens" kettingreacties te ontstaan waar het logisch denken pardoes aan de kant wordt geschoven.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 16:12 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Ik denk ook dat de aanwezigheid van atoomwapens de zin in oorlog behoorlijk wegneemt. Zowel China als het westen heeft meer baat bij samenwerking.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Kramy
Usericon van Kramy
Posted 23-04-2008 16:12 by Kramy Profiel van Kramyhttp://https://knekelputband.bandcamp.com/album/teloorgang

quote:
Op 23 april 2008 16:04 schreef Gemene Lepel het volgende:
Ja, en leesbaar geschreven.


Ik schrijf het op mijn lijstje! Voor de komende vakantie ga ik echter eerst aan de slag met David Landes - The Wealth and Poverty of Nations, ook een interessant en toegankelijk boek.



kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 16:18 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 16:12 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is een zinnige vraag die natuurlijk altijd met een Nee te beantwoorden is. maar toch zijn er veel (grote oorlogen) geweest. ik ben geen geschiedkundige zoals alle historicie hier, maar soms lijken er "opeens" kettingreacties te ontstaan waar het logisch denken pardoes aan de kant wordt geschoven.

Ik zag van het weekend nog een stuk voorbij komen, niet gelezen overigens, dat er meer dan genoeg voedsel op de aarde is. Voor de energie behoefde bestaat er meer dan slechts olie. Waar zou zo'n oorlog om moeten gaan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-04-2008 16:22 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

'Koninginnedagaanbieding' voor geweldplegers
Uitgegeven: 23 april 2008 15:36

VLAARDINGEN - Mensen die zich op of rond Koninginnedag in Vlaardingen misdragen, worden door de politie getrakteerd op een 'koninginnedagaanbieding'. De politie sluit agressieve types zonder pardon tot donderdag op in de cel.

Deze 'aanbieding' is een speciale editie van het zogenoemde weekendarrangement, dat in enkele steden van kracht is. Hiermee willen politie, justitie en gemeente geweldplegers aanpakken.

Overtreders moeten het hele weekeinde in de cel vertoeven en krijgen bij hun vrijlating een boete en een dagvaarding mee.


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-04-2008 16:24 by Lionheart Profiel van Lionheart

Vind het maar een oranje doekje voor het bloeden.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 16:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2008 16:18 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zag van het weekend nog een stuk voorbij komen, niet gelezen overigens, dat er meer dan genoeg voedsel op de aarde is. Voor de energie behoefde bestaat er meer dan slechts olie. Waar zou zo'n oorlog om moeten gaan?


t gaat ook nog om de aantallen he, fossiele brandstoffen maken wel een enorm groot gedeelte uit van de energie die we nu gebruiken, daarnaast is de output van een kerncentrale niet flexibel, je kan dus geen pieken en dalen opvangen, daarvoor was fossiel juist zo makkelijk.

En dan heb je het eigenlijk alleen over electriciteits productie, hoe wil je auto's en andere mobiele dingen van energie voorzien.

In dit geval zou je kernenergie wel kunnen gebruiken door waterstof te produceren en de waterstof productie te laten fluctueren om de gewone pieken en dalen op te vangen. Maargoed waterstof vraagt aardig wat aanpassing aan de infrastructuren. Zeker omdat het een gas is wat bijna overal doorheen kan en nogal behoorlijk explosief is. Een auto die het onder hoge druk vervoerd zou nog welleens een woonwijkje weg kunnen vagen.(het brand nog veel sneller ook als LPG oid, omdat het veeeeel minder zuurstof nodig heeft en makkelijker ontbrand.)


En over het voedsel probleem... je bekijkt daarbij dus niet het effect van wereldwijde oogst mislukkingen, Je kan jaren overproduceren, maar 1 jaartje te weinig en er kunnen miljoenen mensen verhongeren, voedsel is niet lang houdbaar. uitgespreid over de tijd kan je genoeg voedsel hebben maar 1 dipje is genoeg voor oorlog en iig instorting van wereld economie.
En zo onwaarschijnlijk hoeft het niet te klinken want de uitbarsting van Pinatubo in 1991 heeft al wereldwijd effect gehad op oogsten. Ik weet niet precies hoevaak een uitbarsting op het formaat is dat het wereldwijd behoorlijk effect heeft, maar er zijn er veel gedocumenteerd in de middeleeuwen, volgens mij zijn het er meerdere per eeuw.


Edit: ik zeg niet dat het allemaal fout zal gaan binnen korte tijd, maar het is een beetje stom om te denken dat het niet zomaar fout kan gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 23-04-2008 16:44]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 23-04-2008 16:36 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

quote:
Op 23 april 2008 16:22 schreef Jenje het volgende:
'Koninginnedagaanbieding' voor geweldplegers
Uitgegeven: 23 april 2008 15:36

VLAARDINGEN - Mensen die zich op of rond Koninginnedag in Vlaardingen misdragen, worden door de politie getrakteerd op een 'koninginnedagaanbieding'. De politie sluit agressieve types zonder pardon tot donderdag op in de cel.

Deze 'aanbieding' is een speciale editie van het zogenoemde weekendarrangement, dat in enkele steden van kracht is. Hiermee willen politie, justitie en gemeente geweldplegers aanpakken.

Overtreders moeten het hele weekeinde in de cel vertoeven en krijgen bij hun vrijlating een boete en een dagvaarding mee.




Psychonaut
Usericon van Psychonaut
Posted 23-04-2008 17:34 by Psychonaut Profiel van Psychonaut

Grotere borsten zonder chirurg

Veel vrouwen willen graag grotere borsten met meer veerkracht en een fraaier profiel. Alleen hebben ze er geen operatie voor over. En ook het slikken van pillen vinden veel vrouwen bezwaarlijk. Met de introductie van het Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum, zou opereren of slikken niet meer nodig zijn. Volgens de makers van deze nieuwe medische crème zou het de borsten in drie maanden tijd met gemiddeld een cupmaat doen toenemen. Bovendien zou het mooiere contouren geven.

Revolutionair

“Het revolutionaire van dit middel is dat je niet in het lichaam zelf ingrijpt. Je slikt niets, je snijdt niet, het is eenvoudig toe te passen, volkomen pijnloos en medisch bewezen effectief”, vertelt Inette Nieveen van PK Benelux Pharma Care BV dat het Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum in Nederland introduceert. Door de borsten gedurende drie maanden tweemaal daags met een kleine hoeveelheid serum te masseren, worden ze geleidelijk veerkrachtiger, steviger en groter. De crème beïnvloedt alleen de vetcellen, zonder dat de melkklieren worden aangetast

Borsttoename

Uit wetenschappelijk onderzoek onder proefpersonen bij wie de ene borst wel en de andere borst niet werd behandeld, blijkt dat de borsttoename na 56 dagen gemiddeld 2,2 procent tot wel 8,4 procent is. “De werkzame stof C-VolextenTM genaamd, stimuleert en ontwikkelt een onderhuids vetlaagje. Hierdoor neemt het volume van de borst toe. Daarnaast bevat de crème het zogenaamde C-FermextenTM. Deze stof versterkt het bindweefsel en verbetert de conditie van de lederhuid, die heel belangrijk is voor de vorm en elasticiteit. Daardoor wordt de borst gelift”, aldus Nieveen.

Het Breast Serum bevat geen hormonen en heeft ook geen invloed op het oestrogeen. Het is geschikt voor vrouwen van alle leeftijden.

De basis van de crème bestaat uit Sheabutter voor een soepele huid en Shoreabutter voor goede hydratatie. Verder bevat het Clinical Breast Grow-Serum kokosvet voor vitamine E, olijfolie voor extra elasticiteit en plantaardige glycerine voor soepele smeerbaarheid. Vanaf donderdag 24 april is Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum bij Nederlandse drogisten en reformhuizen verkrijgbaar.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 17:42 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

haha vet! kan je mooie patronen mee op je huid zetten!

of stiekem mensen dik laten worden door dagcreme met dit te verwisselen


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-04-2008 18:05 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 23 april 2008 16:18 schreef kwelgeest het volgende:
Ik zag van het weekend nog een stuk voorbij komen, niet gelezen overigens, dat er meer dan genoeg voedsel op de aarde is. Voor de energie behoefde bestaat er meer dan slechts olie. Waar zou zo'n oorlog om moeten gaan?


dat stuk staat waarschijnlijk in het NRC. Maar of er voldoende voedsel is niet een mogelijk oorzaak voor een conflict,maar of het voedsel zodanig verdeeld dat iedereen voldoende heeft. Ik acht de kans trouwens ook klein dat daar ooit een zware oorlog voor zal uitbreken.Maar energie??? daar ben ik minder van overtuigd dat datgeen problemen zal opleveren.
Overigens, schoon, drinkbaar water zal in de toekomst ook een mogelijke bron van conflicten zijn (maar meer in het algemeen, niet per se bij china).


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 23-04-2008 18:07 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 23 april 2008 17:34 schreef Psychonaut het volgende:
Grotere borsten zonder chirurg

Veel vrouwen willen graag grotere borsten met meer veerkracht en een fraaier profiel. Alleen hebben ze er geen operatie voor over. En ook het slikken van pillen vinden veel vrouwen bezwaarlijk. Met de introductie van het Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum, zou opereren of slikken niet meer nodig zijn. Volgens de makers van deze nieuwe medische crème zou het de borsten in drie maanden tijd met gemiddeld een cupmaat doen toenemen. Bovendien zou het mooiere contouren geven.

Revolutionair

“Het revolutionaire van dit middel is dat je niet in het lichaam zelf ingrijpt. Je slikt niets, je snijdt niet, het is eenvoudig toe te passen, volkomen pijnloos en medisch bewezen effectief”, vertelt Inette Nieveen van PK Benelux Pharma Care BV dat het Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum in Nederland introduceert. Door de borsten gedurende drie maanden tweemaal daags met een kleine hoeveelheid serum te masseren, worden ze geleidelijk veerkrachtiger, steviger en groter. De crème beïnvloedt alleen de vetcellen, zonder dat de melkklieren worden aangetast

Borsttoename

Uit wetenschappelijk onderzoek onder proefpersonen bij wie de ene borst wel en de andere borst niet werd behandeld, blijkt dat de borsttoename na 56 dagen gemiddeld 2,2 procent tot wel 8,4 procent is. “De werkzame stof C-VolextenTM genaamd, stimuleert en ontwikkelt een onderhuids vetlaagje. Hierdoor neemt het volume van de borst toe. Daarnaast bevat de crème het zogenaamde C-FermextenTM. Deze stof versterkt het bindweefsel en verbetert de conditie van de lederhuid, die heel belangrijk is voor de vorm en elasticiteit. Daardoor wordt de borst gelift”, aldus Nieveen.

Het Breast Serum bevat geen hormonen en heeft ook geen invloed op het oestrogeen. Het is geschikt voor vrouwen van alle leeftijden.

De basis van de crème bestaat uit Sheabutter voor een soepele huid en Shoreabutter voor goede hydratatie. Verder bevat het Clinical Breast Grow-Serum kokosvet voor vitamine E, olijfolie voor extra elasticiteit en plantaardige glycerine voor soepele smeerbaarheid. Vanaf donderdag 24 april is Sur Plus Clinical Breast Grow-Serum bij Nederlandse drogisten en reformhuizen verkrijgbaar.




Klinkt wel heel erg als 'Amazing Discoveries'.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 23-04-2008 18:09 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 23 april 2008 18:05 schreef attila_de_hun het volgende:
dat stuk staat waarschijnlijk in het NRC. Maar of er voldoende voedsel is niet een mogelijk oorzaak voor een conflict,maar of het voedsel zodanig verdeeld dat iedereen voldoende heeft. Ik acht de kans trouwens ook klein dat daar ooit een zware oorlog voor zal uitbreken.Maar energie??? daar ben ik minder van overtuigd dat datgeen problemen zal opleveren.
Overigens, schoon, drinkbaar water zal in de toekomst ook een mogelijke bron van conflicten zijn (maar meer in het algemeen, niet per se bij china).
Uitgehongerde mensen beginnen geen oorlog. Die hebben er simpelweg de puf niet voor. En een oorlog tussen China en 'het westen' om voedsel en/of drinkwater lijkt ij niet re-eel. Daar valt zonder geweld wel uit te komen. Ik geloof trouwens dat China bezig is met het ontwikkelen van methoden om zeewater drinkbaar te maken.
Energie, tja.. Fossielebrandstoffen zijn momenteel simpelweg nog te goedkoop om veel bedrijven en overheden te bewegen tot onderzoek naar alternatieven. Maar opties genoeg volgens mij.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-04-2008 18:16 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 april 2008 18:05 schreef attila_de_hun het volgende:
dat stuk staat waarschijnlijk in het NRC. Maar of er voldoende voedsel is niet een mogelijk oorzaak voor een conflict,maar of het voedsel zodanig verdeeld dat iedereen voldoende heeft. Ik acht de kans trouwens ook klein dat daar ooit een zware oorlog voor zal uitbreken.Maar energie??? daar ben ik minder van overtuigd dat datgeen problemen zal opleveren.
Overigens, schoon, drinkbaar water zal in de toekomst ook een mogelijke bron van conflicten zijn (maar meer in het algemeen, niet per se bij china).


als water het kan kan voedsel het ook, het probleem is dat er bij enorm hoger voedsel prijzen de rijke landen wel wat kunnen betalen, en er onvrede ontstaat. Extreem hoge voedsel prijzen leiden altijd tot rellen en plunderingen, heb je dat te lang dan heb je een onstabiele economische situatie. Echt een oorlog zoals de wereldoorlogen zal volgens mij niet ontstaan, maar grote chaos en teringzooi burgeroorlog, dictatuur, enz. zoals in afrika zal meer van aan orde zijn.

maargoed daarvoor heb je behoorlijk mislukte oogsten voor nodig.

Ik vraag me af of de Dust Bowl nog wat te maken heeft met de crisisjaren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 23-04-2008 18:25 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

Nog nieuws?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 24-04-2008 0:14 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

In Twenterand is altijd wat aan de hand

Eis: drie jaar cel voor verkrachting dochter
dinsdag 22 april 2008 | 15:30 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 23 april 2008 | 21:10

Tekstgrootte
ALMELO – Het Openbaar Ministerie heeft dinsdag drie jaar cel geëist, waarvan een half jaar voorwaardelijk, tegen de 45-jarige L. uit Den Ham. Hij wordt verdacht van verkrachting en ontucht met zijn dochter tussen haar 11e en 16e. Het ministerie eiste dat de verdachte zich naast de gevangenisstraf laat behandelen.

Volgens de verdachte heeft hij zijn dochter nooit gedwongen en was er dus geen sprake van verkrachting.


Jammer dat de rest van het artikel niet online staat, in de krant staat o.a.:
Deze meneer was zeer fanatiek vrijgemaakt gereformeerd, vaak ging hij op zondag tussen de kerkdiensten in nog even snel over z'n dochter heen.
Z'n vrouw heeft er niks aan gedaan want zo zegt ze: "het is toch een hele lieve man, en ONZE DOCHTER ZIET ER OOK GEWOON HEEL LEUK UIT"





[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 24-04-2008 0:23]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 24-04-2008 0:15 by WhiteRider Profiel van WhiteRider

Heefdt? Rare kranten daar, in Twente.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen