IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Zo zo, maar dat is belangrijk (nieuwstopic) Vorige pagina
karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-05-2008 17:35 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

klopt! en denken dat nederland geen joods-christelijke cultuur heeft! dan ben je normaal!


Je moeder.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-05-2008 17:58 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 28 mei 2008 17:35 schreef karnivoor het volgende:
klopt! en denken dat nederland geen joods-christelijke cultuur heeft! dan ben je normaal!


Haha, karnivoor is ook gebrainwashed.

Het Joodse deel? Waar is dat dan? Het grootste deel van de geschiedenis zijn Joden hier gewoon als outsiders behandeld. Ja, zelfs op het moment dat ze terugkwamen uit Auswitz zei men 'wees blij dat je hier niet was' (hongerwinter verwijzing). Om maar te zwijge over het gemak waarmee de Joden werden weggevoerd.
Er is nog een artikel over geschreven maar kan het niet 1,2,3 vinden.

Christelijk: ja
Joods: sprookje

EDIT: niet het artikel dat ik bedoelde, maar wel interessant voor mensen zoals karnivoor

http://politiek.wordpress.com/2007/06/21/geert-wilders-de-joods-christelijke-lariekoek-en-shoarma/885/

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-05-2008 18:00]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 28-05-2008 18:04 by Lionheart Profiel van Lionheart

quote:
Op 28 mei 2008 17:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Haha, karnivoor is ook gebrainwashed.

Het Joodse deel? Waar is dat dan? Het grootste deel van de geschiedenis zijn Joden hier gewoon als outsiders behandeld. Ja, zelfs op het moment dat ze terugkwamen uit Auswitz zei men 'wees blij dat je hier niet was' (hongerwinter verwijzing). Om maar te zwijge over het gemak waarmee de Joden werden weggevoerd.
Er is nog een artikel over geschreven maar kan het niet 1,2,3 vinden.

Christelijk: ja
Joods: sprookje

EDIT: niet het artikel dat ik bedoelde, maar wel interessant voor mensen zoals karnivoor

http://politiek.wordpress.com/2007/06/21/geert-wilders-de-joods-christelijke-lariekoek-en-shoarma/885/


Het Joodse deel zit gewoon stiekem in de kelder het geld te tellen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 28-05-2008 18:05 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 28 mei 2008 17:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Haha, karnivoor is ook gebrainwashed.

Het Joodse deel? Waar is dat dan? Het grootste deel van de geschiedenis zijn Joden hier gewoon als outsiders behandeld. Ja, zelfs op het moment dat ze terugkwamen uit Auswitz zei men 'wees blij dat je hier niet was' (hongerwinter verwijzing). Om maar te zwijge over het gemak waarmee de Joden werden weggevoerd.
Er is nog een artikel over geschreven maar kan het niet 1,2,3 vinden.

Christelijk: ja
Joods: sprookje

enne...de roots van Christendom liggen in...juist!

De term J-C cultuur betekent niet dat dat we allemaal szabas, bar mitzvah en chanukkah vieren maar dat onze samenleving impliciet en vaak niet meer duidelijk zichtbaar mede door die cultuur gevormd is. Hetzelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld de Romeinen (onze wetten vertonen veel gelijkenis met Romeinse wetten bijvoorbeeld).

Het is net als met talen....hindi en pakweg het nederlands hebben ook een gemeenschappelijke oorsprong ook al begrijpen wij elkaar nu niet meer. Aan de andere kant als je iets nauwkeuriger kijkt zijn de overeenkomsten werkelijk verbluffend. Ik werk de laatste maanden met een Indische projectleider en we hebben het vaak over taal en vergelijken soms bepaalde woorden en zinsconstructies in het pools, nederlands en hindi. Verbluffend. Maar je moet wel een laagje dieper willen kijken.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-05-2008 18:15 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 28 mei 2008 18:05 schreef Chelman het volgende:
enne...de roots van Christendom liggen in...juist!

De term J-C cultuur betekent niet dat dat we allemaal szabas, bar mitzvah en chanukkah vieren maar dat onze samenleving impliciet en vaak niet meer duidelijk zichtbaar mede door die cultuur gevormd is. Hetzelfde geldt overigens ook voor bijvoorbeeld de Romeinen (onze wetten vertonen veel gelijkenis met Romeinse wetten bijvoorbeeld).




Ik denk dat dit een interessant discussie kan zijn, misschien naar het christendomtopic verplaatsen? Of een joden-topic maken?

Het wel of niet accepteren van een Joods-Christelijke samenleving hangt natuurlijk ook samen met het beeld dat je daaraan koppelt.

Wikilink er tegen aan gooien:
http://en.wikipedia.org/wiki/Judeo-Christian

[Dit bericht is gewijzigd door Gemene Lepel op 28-05-2008 18:17]


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-05-2008 18:30 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

juist, wat chelman zegt.


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-05-2008 18:38 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 mei 2008 16:16 schreef Jenje het volgende:
Hier zijn het maar 4 mensen van een nietige kleine SGP afdeling ...

Your point being?

Bij dat verboden houten naakt waren het ook maar 3 of 4 verontwaardigde moslimmannen. Daarbij was de LANDELIJKE SGP het met de klachten van die lokale SGP eens. Ze willen het alleen niet landelijk aanpakken, maar wel dat SGP'ers dat per gemeente doen.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-05-2008 18:42 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 28 mei 2008 18:30 schreef karnivoor het volgende:
juist, wat chelman zegt.


Alsof jij dat in je hoofd had, dat past er noggeeneens allemaal in!


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-05-2008 18:49 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

het is een bewuste keus dat ik me zo veel mogelijk buiten discussies hou en me beperk tot poging tot flamen ipv dweilen met de kraan open


Je moeder.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 28-05-2008 19:04 by ZelThoR Profiel van ZelThoR

quote:
Op 28 mei 2008 18:49 schreef karnivoor het volgende:
het is een bewuste keus dat ik me zo veel mogelijk buiten discussies hou en me beperk tot poging tot flamen ipv dweilen met de kraan open

Je bent dus bewust constant off-topic én aan het flamen. En er nog trots op ook!

Als dat geen ban wordt...


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 28-05-2008 19:08 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 28 mei 2008 18:49 schreef karnivoor het volgende:
het is een bewuste keus dat ik me zo veel mogelijk buiten discussies hou en me beperk tot poging tot flamen ipv dweilen met de kraan open


Flamen met de kraan open.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 28-05-2008 19:21 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
(nieuwstopic)


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 28-05-2008 19:34 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 28 mei 2008 19:04 schreef ZelThoR het volgende:
Je bent dus bewust constant off-topic én aan het flamen. En er nog trots op ook!

Als dat geen ban wordt...


aanvulling: welles nietus discussies dus

--------------

Prijzen ziekenhuizen vrijer in 2009
Uitgegeven: 28 mei 2008 15:16

DEN HAAG - De prijzen van de ziekenhuiszorg worden volgend jaar meer vrijgegeven. Ziekenhuizen zullen tot maximaal 34 procent van de zorg met de zorgverzekeraars kunnen onderhandelen over de prijs. Nu is dat 20 procent.
Chris Heijmans

Dat heeft minister Ab Klink (Volksgezondheid) woensdag bekendgemaakt. Het prijsplafond dat hij van plan was in 2009 in te voeren, komt er op z'n vroegst pas in 2010. Als blijkt dat de prijzen niet de pan uitrijzen en ook het aantal behandelingen niet al te fors groeit, kan dit prijsplafond zelfs achterwege blijven.

Hoe sterk het gedeelte van de behandelingen waarvoor vrije prijzen gaan gelden volgend jaar precies stijgt, staat nog niet vast. Dat hangt af van een advies van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa).

Signalen

De NZa bekijkt momenteel hoe de ervaringen zijn met het deel van de zorg waarvan de prijzen al eerder waren vrijgeven. Volgens de eerste signalen stijgen de prijzen in het vrije deel minder hard dan die in de zorg waarover de ziekenhuizen nog niet mogen onderhandelen.

De vereniging van ziekenhuizen NVZ is blij met de grotere ruimte voor vrije prijsvorming, al hadden de ziekenhuizen liever gezien dat deze nog groter was geweest: tot 40 of 50 procent.

Bezuiniging

Ook waren de ziekenhuizen altijd zeer gekant tegen het prijsplafond, omdat dit hen te veel zou beknellen bij hun bedrijfsvoering en veel te ingewikkeld zou zijn. De NVZ vindt het een goede zaak dat dat voorlopig van de baan is.

Het prijsplafond was voor de ziekenhuizen zelfs een reden om een rechtszaak aan te spannen tegen het ministerie van Volksgezondheid. Deze zet de NVZ wel door, omdat een van de andere eisen, het schrappen van een bezuiniging over 2009, wel blijft staan.



Je moeder.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-05-2008 8:56 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 28 mei 2008 15:35 schreef WMP het volgende:
Het land uitgooien, zij die zich niet willen aanpassen aan onze Westerse cultuur!
SGP, de oudste Nederlandse politieke partij die nog bestaat met niet zonder reden het woord 'staat' in de naam. Nee, haar gedachte goed zal vast geen onderdeel uitmaken van onze 'cultuur'.
Dat die reclamefolder natuurlijk gewoon moet kunnen is een heel ander verhaal.
quote:
Op 28 mei 2008 17:58 schreef Gemene Lepel het volgende:
Haha, karnivoor is ook gebrainwashed.

Het Joodse deel? Waar is dat dan? Het grootste deel van de geschiedenis zijn Joden hier gewoon als outsiders behandeld. Ja, zelfs op het moment dat ze terugkwamen uit Auswitz zei men 'wees blij dat je hier niet was' (hongerwinter verwijzing). Om maar te zwijge over het gemak waarmee de Joden werden weggevoerd.
Er is nog een artikel over geschreven maar kan het niet 1,2,3 vinden.

Christelijk: ja
Joods: sprookje

EDIT: niet het artikel dat ik bedoelde, maar wel interessant voor mensen zoals karnivoor

http://politiek.wordpress.com/2007/06/21/geert-wilders-de-joods-christelijke-lariekoek-en-shoarma/885/

Sorry, maar deze post gaat echt nergens over en dat opiniestuk wat je aanhaalt is ronduit slecht en staat vol onzin.

Zoals Chelman al aangeeft kan je het christendom, en dus de 'christelijk-westerse normen en waarden', niet los zien van haar Joodse wortels. Ik ga niet zeggen dat Joodse en christelijke normen en waarden dezelfde of gelijk zijn. Jij en ik zijn het er over eens dat de tien geboden in het oude testament slechts betrekking hadden/hebben op het Joodse volk terwijl christelijke normen en waarden universler worden geacht. Maar de chistelijke westerse normen en waarden van heden ten dagen zijn wel, gedeeltelijk, gebaseerd en afgeleid van oude Joodse (volks)verhalen. Het christendom, en daarmee dus de christelijke normen en waarden, zijn onlosmakelijk aan het jodendom verbonden.

Daarnaast moet je ook niet de invloed van Joodse denkers als Spinoza op onze huidige maatschappij vergeten. Owkej, Spinoza is was zeker geen orthodoxe Jood, maar je kan hem niet los zien van zijn 'Jood zijn' en zijn, religieuze, Joodse afkomst en achtergrond.

Dit artikel dat jij aanhaalt is gewoon een niet al te sterke, ongenuanceerde poging Wilders voor lul te zetten. Zoals wel meer artikelen op die site slecht onderbouwde pogingen tot Wilders-bashen zijn.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-05-2008 9:02 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
(nieuwstopic)

Maak maar een politiek discussietopic aa...

Oh nee, wacht, dat ís er al zelfs!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-05-2008 9:06 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

quote:
Op 29 mei 2008 9:02 schreef Greycloak het volgende:
Maak maar een politiek discussietopic aa...

Oh nee, wacht, dat ís er al zelfs!


Dit is helemaal geen politieke discussie. Ik haak in op een post van Gemene Lepel die hij maakte en voortvloeide uit een nieuwsbericht.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-05-2008 9:08 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 mei 2008 9:06 schreef kwelgeest het volgende:
Dit is helemaal geen politieke discussie. Ik haak in op een post van Gemene Lepel die hij maakte en voortvloeide uit een nieuwsbericht.
Point of view. Iets dat al bijna 2 pagina's duurt noem ik een discussie.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2008 9:11 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2008 9:02 schreef Greycloak het volgende:
Maak maar een politiek discussietopic aa...

Oh nee, wacht, dat ís er al zelfs!




maar als er toch een zinninge, interessante discussie losbarst, dan moet dat toch best kunnen???


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-05-2008 9:22 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 mei 2008 9:11 schreef attila_de_hun het volgende:
maar als er toch een zinninge, interessante discussie losbarst, dan moet dat toch best kunnen???

Klopt, maar als je tijdens een concert een leuke meid tegenkomt en het klikt enorm dan neem je haar toch ook mee naar een plek die beter is toegesneden op wat je na de eerste kennismaking met elkaar wilt doen?
Natuurlijk kan je neuken in de plee, maar meenemen naar huis en daar je bed benutten is veel geschikter!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-05-2008 9:23 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Oftewel, alleen maar nieuws posten, er niet over chatten. Linkje naar nu.nl als sticky wellicht een optie dan?


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 29-05-2008 9:33 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 29 mei 2008 9:22 schreef Greycloak het volgende:
Klopt, maar als je tijdens een concert een leuke meid tegenkomt en het klikt enorm dan neem je haar toch ook mee naar een plek die beter is toegesneden op wat je na de eerste kennismaking met elkaar wilt doen?
Natuurlijk kan je neuken in de plee, maar meenemen naar huis en daar je bed benutten is veel geschikter!




de vergelijking is natuurlijk heel leuk gevonden maar het is toch appels met peren.
kijk, ik snap wel als er een boeren/scheten/bierzuipen"discussie" losbarst, dat dit niet ok is, maar een discussie, die inhaakt op een nieuwsfeit, dat lijkt me juist het doel van zo een messageboard.in "ik heb deze film gezientopic" wordt toch ook oms een inhoudelijk discussie gevoerd. dat mag dan ook niet meer???maar goed, geen kritiek naar jou natuurlijk, slechts mijn visie

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 29-05-2008 9:35]


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-05-2008 9:47 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 mei 2008 9:33 schreef attila_de_hun het volgende:
de vergelijking is natuurlijk heel leuk gevonden maar het is toch appels met peren.
kijk, ik snap wel als er een boeren/scheten/bierzuipen"discussie" losbarst, dat dit niet ok is, maar een discussie, die inhaakt op een nieuwsfeit, dat lijkt me juist het doel van zo een messageboard.in "ik heb deze film gezientopic" wordt toch ook oms een inhoudelijk discussie gevoerd. dat mag dan ook niet meer???maar goed, geen kritiek naar jou natuurlijk, slechts mijn visie
Zal ik naar jouw visie het politieke discussietopic maar dichtmikken dan?

@ Kwellie; goed punt. Daar lopen ook diverse topics over meerdere zaken nutteloos en kansloos in elkaar over. Mensen die op die onoverzichtelijke manier willen en kunnen discussieren kunnen daar terecht.

*zwaait*

Nog nieuws verder?


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 29-05-2008 9:49 by kwelgeest Profiel van kwelgeest

Een discussie over het wel of niet discussie voeren in een bepaald topic en dan nog of-topic zijn ook.

Indrukwekkend.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-05-2008 9:50 by Greycloak (Speciaal lid) Profiel van Greycloak

quote:
Op 29 mei 2008 9:49 schreef kwelgeest het volgende:
Een discussie over het wel of niet discussie voeren in een bepaald topic en dan nog of-topic zijn ook.

Indrukwekkend.
Toch laatste post, maar blij dat je het snapt gozert!



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Slotje
De slotenmaker
Usericon van Slotje
Posted 29-05-2008 9:50 by Slotje (Administrator) Profiel van Slotjehttp://www.zwaremetalen.com

Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen