IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
Schaep
Usericon van Schaep
Posted 12-06-2009 2:23 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Bijna net zo mooi als brommers.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 2:25 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Verdringing komt veel voor ja... zo heeft ook de brandnetel veel andere soorten verdrongen. Kun je je afvragen of de brandnetel de boosdoener is of dat wij er zelf om hebben gevraagd door onze bodems te verzuren en bemesten. Zo is het toch ook vaak met dierenpopulaties.
Als dat uit de hand loopt is er vaak meer aan de hand dan een nieuw soortje alleen...

Nou heb ik de mazzel dat dier- en plantensoorten me niet zo boeien, ik ben meer gefascineerd door ecosystemen in het algemeen eigenlijk. Met auto's net zo, merken en types boeien met niet, techniek wel.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2009 2:37 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

leven opzich boeit me niet zo, maar dingen die weer wel jah


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 8:32 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Kennen jullie de lyre bird docu van David Attenborough?
Toch wel een van de gaafste vogels ooit (vooral vanaf 1:47).


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-06-2009 9:15 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 2:25 schreef Jällö het volgende:
Verdringing komt veel voor ja... zo heeft ook de brandnetel veel andere soorten verdrongen. Kun je je afvragen of de brandnetel de boosdoener is of dat wij er zelf om hebben gevraagd door onze bodems te verzuren en bemesten. Zo is het toch ook vaak met dierenpopulaties.
Als dat uit de hand loopt is er vaak meer aan de hand dan een nieuw soortje alleen...

Nou heb ik de mazzel dat dier- en plantensoorten me niet zo boeien, ik ben meer gefascineerd door ecosystemen in het algemeen eigenlijk. Met auto's net zo, merken en types boeien met niet, techniek wel.


je krijgt de natuur die je "verdient". Het overgrote deel van nederland is veranderd ineen overbemeste, kapot gespoten, overgedraineerd land geworden (terwijl de het overgrote deel van de rest een soort van stadspark is) maar langzaam maar zeker zie je soorten komen die zich daar aan aanpassen/dit hun geschikte biotoop vinden.
nijlganzen, canadese ganzen, grote waternavel, allen soorten die hethelemaaltop vinden hier. en de grauwe gors, klapekster, korenbloem etc verdwijnen. Ik heb daar een dubbel gevoel bij, aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel een mooi voorbeeld van de veranderingen (alhoewel ik natuurlijkzelf liever (zeer)soortenrijke natuurtypen zie) en natuurbescherming moet plaatsvinden met name voor soorten die internationaal bedreigd worden(mensen die nu een evolutieverhaal willen gaan ophangen, bespaar je de moeite, ten minste aan mij gericht dan , uitsterven van soorten wereldwijd is toch een graad serieuzer dan een wat verschuivingen in soorten).


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-06-2009 9:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 2:25 schreef Jällö het volgende:
ik ben meer gefascineerd door ecosystemen in het algemeen eigenlijk.


ik trouwesn ook, anders zou ik mijn huidige werk niet doen. Vooral door sleutelfactoren trouwens in systemen/gebieden. bijv, als het grondwaterpeil een halve meter daalt, hoe dan systeemprocessen drastisch kunnen veranderen etc. mega-interessant.


Silence
Usericon van Silence
Posted 12-06-2009 9:40 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 8:32 schreef Jällö het volgende:
Kennen jullie de lyre bird docu van David Attenborough?
Toch wel een van de gaafste vogels ooit (vooral vanaf 1:47).

Die David Attenborough is een geweldig man De serie Earth blijft ook een van m'n favorieten, geweldig, dat stukje met die eendenkuikens, van de mandarijn-eend, die uit de boom springen


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 11:36 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Van vogels heb ik niet zo heel veel verstand in de zin van wat exoten zijn en wat hier oorspronkelijk thuishoort. Ik weet wel dat men in de bosbouw krampachtig probeert om alleen maar soorten in de bossen te behouden die hier van oorsprong horen, zoals grove den en inlands loofhout. Maar wat hoort hier nu thuis en wat niet oorspronkelijk, ligt maar net eraan welk tijdvak je uitpikt. Ik bedoel, oorspronkelijk hadden we hier ook toendrabegroeiing als je heel ver terug gaat, moet de rest dan weg?
Bij de visstand vind ik het wel heel jammer dat b.v. de paling uitsterft door overbevissing en menselijke beinvloeding van het water. Ook ken ik al stukken water waar je meervallen kunt vangen die de oorspronkelijke vissoorten verdrongen, wat toch wel jammer is omdat ik ook graag op brasem of voorn vis.
Zoals met alles denk ik dat het niet erg is als er wat soorten verdwijnen of vervangen worden, zolang het maar niet teveel rampzalige gevolgen voor het ecosysteem zal hebben. Zolang het maar niet teveel naar een bepaalde kant doorslaat. En soms kan er ook weer bijgestuurd worden, ik weet dat er op de Veluwe een flinke populatie raven is, terwijl die eerst uitgestorven waren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-06-2009 11:42 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 12 juni 2009 8:32 schreef Jällö het volgende:
Kennen jullie de lyre bird docu van David Attenborough?
Toch wel een van de gaafste vogels ooit (vooral vanaf 1:47).



HAHAHAHAH WTF

ik had alleen nog maar filmpjes gevonden met allemaal neppe geluiden erachter maar hij is echt heel goed


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 12-06-2009 12:09 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 11:36 schreef bastianus het volgende:Zoals met alles denk ik dat het niet erg is als er wat soorten verdwijnen of vervangen worden, zolang het maar niet teveel rampzalige gevolgen voor het ecosysteem zal hebben. Zolang het maar niet teveel naar een bepaalde kant doorslaat.

Het natuurbeeld van de mens is zo ver op te rekken, het is niet te geloven.

Ik bedoel, hoever zijn we al doorgeschoten "In een land wat voor 99,9% gecultiveerd, geplant, bebouwd, geschoffeld, besproeid, gemaaid en/of geasfalteerd is..." ?


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 12-06-2009 13:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 12:09 schreef Jällö het volgende:
Het natuurbeeld van de mens is zo ver op te rekken, het is niet te geloven.

Ik bedoel, hoever zijn we al doorgeschoten "In een land wat voor 99,9% gecultiveerd, geplant, bebouwd, geschoffeld, besproeid, gemaaid en/of geasfalteerd is..." ?

Ja, daar heb je wel een punt ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-06-2009 15:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 12:09 schreef Jällö het volgende:
Het natuurbeeld van de mens is zo ver op te rekken, het is niet te geloven.

Ik bedoel, hoever zijn we al doorgeschoten "In een land wat voor 99,9% gecultiveerd, geplant, bebouwd, geschoffeld, besproeid, gemaaid en/of geasfalteerd is..." ?


aan de andere kant moet men wel beseffen dat veel van de hooggewaardeerde natuur in nederland zoals bijv heidevelden, weiden met weidevogels etc. ook het resultaat van "cultivatie" zijn. Alleen was dat landgebruik niet zo intensieve als nu.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 13-06-2009 23:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 13-06-2009 23:56 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 13 juni 2009 23:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
Ach, welja.

http://www.flabber.nl/linkdump/video/death-metal-bird-komt-je-halen-2078


LOL


Boeiender


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-06-2009 20:54 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Net een papegaai gevonden


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-06-2009 22:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

vandaag voor het eerst van mijn leven een purperreiger gezien!!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-06-2009 23:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 juni 2009 20:54 schreef ElitE het volgende:
Net een papegaai gevonden

Bek vol zaad en de stok vol stront?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 16-06-2009 23:06 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 12 juni 2009 8:32 schreef Jällö het volgende:
Kennen jullie de lyre bird docu van David Attenborough?
Toch wel een van de gaafste vogels ooit (vooral vanaf 1:47).



Jaaa, supergaaf! Die kerel maakt mooi werk.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 16-06-2009 23:13 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht



Information is not knowledge is not wisdom is not truth


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 17-06-2009 0:28 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 juni 2009 23:00 schreef bastianus het volgende:
Bek vol zaad en de stok vol stront?


hee nee hij was zeer verzwakt en zat tussen de spaken van iemand zn fiets. Leuk zo'n beest, maar veel werk, mn slang had wel honger en eet in de natuur voornamelijk papegaaien, maar hij had al een ringetje. K heb hem in een doosje gedaan en aan een klein meisje mee gegeven die ging hem wel naar de dierenambulance brengen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 24-06-2009 22:18 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

Grutto vliegt in een ruk naar West-Afrika
Uitgegeven: 24 juni 2009 17:33
Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 17:33
GRONINGEN - Een van de vijftien grutto's die sinds eind mei met een ingebouwd zendertje rondvliegen, is in één ruk van Friesland naar het West-Afrikaanse Senegal gevlogen.

Dat meldden wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) woensdag. De onderzoekers volgen de grutto's, die hun broedgebied in Friesland hebben, een jaar lang om meer te weten te komen over de precieze trekroute.

De grutto is tot nu toe de kleinste vogelsoort waar een zendertje bij is ingebracht.

Sahara

Een van de grutto's, Heidenskip genaamd, blijkt in één ruk van Friesland via Spanje over de Sahara gevlogen. Ze deed er, zonder pauze, 48 uur over om de 4000 kilometer af te leggen. De gemiddelde snelheid lag daarbij op bijna 80 kilometer per uur.
© ANP

respect


Je moeder.


Nix
Usericon van Nix
Posted 24-06-2009 22:19 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

Is de siamese tweeling vogel nog niet gepost?


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-06-2009 4:20 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Deze week ook weer wat leuke dingen gezien, stuk of 15 fouragerende lepelaars, stel kemphanen en gister nog een jagende bruine kiekendief.


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-06-2009 10:05 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 24 juni 2009 22:18 schreef karnivoor het volgende:
Grutto vliegt in een ruk naar West-Afrika
Uitgegeven: 24 juni 2009 17:33
Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 17:33
GRONINGEN - Een van de vijftien grutto's die sinds eind mei met een ingebouwd zendertje rondvliegen, is in één ruk van Friesland naar het West-Afrikaanse Senegal gevlogen.

Dat meldden wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) woensdag. De onderzoekers volgen de grutto's, die hun broedgebied in Friesland hebben, een jaar lang om meer te weten te komen over de precieze trekroute.

De grutto is tot nu toe de kleinste vogelsoort waar een zendertje bij is ingebracht.

Sahara

Een van de grutto's, Heidenskip genaamd, blijkt in één ruk van Friesland via Spanje over de Sahara gevlogen. Ze deed er, zonder pauze, 48 uur over om de 4000 kilometer af te leggen. De gemiddelde snelheid lag daarbij op bijna 80 kilometer per uur.
© ANP

respect

Zijn vogelaars nu zo dubbelzinnig of is mijn mind verpest? "In een ruk", "trekvogels" etc.
Ontopic: In het park waar ik werk zitten ook ineens allemaal nijlganzen. Voor het eerst, een paartje en vier jongen. Wat een knokkersbazen zijn dat zeg, ze hebben al een reiger verjaagd en ook een bult kraaien. Om te zien vind ik het wel mooie beesten met die aparte koppen en kleur.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-06-2009 10:36 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2009 10:05 schreef bastianus het volgende:
een bult kraaien.







Het is: een opper kraaien.


Bareuh...


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen