|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Bijna net zo mooi als brommers. |
|
leven opzich boeit me niet zo, maar dingen die weer wel jah ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Kennen jullie de lyre bird docu van David Attenborough? Toch wel een van de gaafste vogels ooit (vooral vanaf 1:47). Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: je krijgt de natuur die je "verdient". Het overgrote deel van nederland is veranderd ineen overbemeste, kapot gespoten, overgedraineerd land geworden (terwijl de het overgrote deel van de rest een soort van stadspark is) maar langzaam maar zeker zie je soorten komen die zich daar aan aanpassen/dit hun geschikte biotoop vinden. nijlganzen, canadese ganzen, grote waternavel, allen soorten die hethelemaaltop vinden hier. en de grauwe gors, klapekster, korenbloem etc verdwijnen. Ik heb daar een dubbel gevoel bij, aan de ene kant jammer, aan de andere kant ook wel een mooi voorbeeld van de veranderingen (alhoewel ik natuurlijkzelf liever (zeer)soortenrijke natuurtypen zie) en natuurbescherming moet plaatsvinden met name voor soorten die internationaal bedreigd worden(mensen die nu een evolutieverhaal willen gaan ophangen, bespaar je de moeite, ten minste aan mij gericht dan , uitsterven van soorten wereldwijd is toch een graad serieuzer dan een wat verschuivingen in soorten). |
|
quote: ik trouwesn ook, anders zou ik mijn huidige werk niet doen. Vooral door sleutelfactoren trouwens in systemen/gebieden. bijv, als het grondwaterpeil een halve meter daalt, hoe dan systeemprocessen drastisch kunnen veranderen etc. mega-interessant. |
|
quote:Die David Attenborough is een geweldig man De serie Earth blijft ook een van m'n favorieten, geweldig, dat stukje met die eendenkuikens, van de mandarijn-eend, die uit de boom springen |
|
Van vogels heb ik niet zo heel veel verstand in de zin van wat exoten zijn en wat hier oorspronkelijk thuishoort. Ik weet wel dat men in de bosbouw krampachtig probeert om alleen maar soorten in de bossen te behouden die hier van oorsprong horen, zoals grove den en inlands loofhout. Maar wat hoort hier nu thuis en wat niet oorspronkelijk, ligt maar net eraan welk tijdvak je uitpikt. Ik bedoel, oorspronkelijk hadden we hier ook toendrabegroeiing als je heel ver terug gaat, moet de rest dan weg? Bij de visstand vind ik het wel heel jammer dat b.v. de paling uitsterft door overbevissing en menselijke beinvloeding van het water. Ook ken ik al stukken water waar je meervallen kunt vangen die de oorspronkelijke vissoorten verdrongen, wat toch wel jammer is omdat ik ook graag op brasem of voorn vis. Zoals met alles denk ik dat het niet erg is als er wat soorten verdwijnen of vervangen worden, zolang het maar niet teveel rampzalige gevolgen voor het ecosysteem zal hebben. Zolang het maar niet teveel naar een bepaalde kant doorslaat. En soms kan er ook weer bijgestuurd worden, ik weet dat er op de Veluwe een flinke populatie raven is, terwijl die eerst uitgestorven waren. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: HAHAHAHAH WTF ik had alleen nog maar filmpjes gevonden met allemaal neppe geluiden erachter maar hij is echt heel goed ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Het natuurbeeld van de mens is zo ver op te rekken, het is niet te geloven. Ik bedoel, hoever zijn we al doorgeschoten "In een land wat voor 99,9% gecultiveerd, geplant, bebouwd, geschoffeld, besproeid, gemaaid en/of geasfalteerd is..." ? Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Ja, daar heb je wel een punt ja. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: aan de andere kant moet men wel beseffen dat veel van de hooggewaardeerde natuur in nederland zoals bijv heidevelden, weiden met weidevogels etc. ook het resultaat van "cultivatie" zijn. Alleen was dat landgebruik niet zo intensieve als nu. |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
|
quote: LOL Boeiender |
|
Net een papegaai gevonden ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
vandaag voor het eerst van mijn leven een purperreiger gezien!!! |
|
quote: Bek vol zaad en de stok vol stront? Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Jaaa, supergaaf! Die kerel maakt mooi werk. |
|
Zeker, die BBC docu's zijn altijd zeer de moeite waard. Die DVD-series zijn ook erg goedkoop trouwens! http://www.amazon.co.uk/Planet-Earth-Complete-BBC-Disc/dp/B000EXZL4I/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=dvd&qid=1245186626&sr=8-1 ...of voor de echte liefhebbers: http://www.amazon.co.uk/Life-Collection-David-Attenborough-Disc/dp/B000B3MJ1E/ref=sr_1_11?ie=UTF8&s=dvd&qid=1245186626&sr=8-11 Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: hee nee hij was zeer verzwakt en zat tussen de spaken van iemand zn fiets. Leuk zo'n beest, maar veel werk, mn slang had wel honger en eet in de natuur voornamelijk papegaaien, maar hij had al een ringetje. K heb hem in een doosje gedaan en aan een klein meisje mee gegeven die ging hem wel naar de dierenambulance brengen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Grutto vliegt in een ruk naar West-Afrika Uitgegeven: 24 juni 2009 17:33 Laatst gewijzigd: 24 juni 2009 17:33 GRONINGEN - Een van de vijftien grutto's die sinds eind mei met een ingebouwd zendertje rondvliegen, is in één ruk van Friesland naar het West-Afrikaanse Senegal gevlogen. Dat meldden wetenschappers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) woensdag. De onderzoekers volgen de grutto's, die hun broedgebied in Friesland hebben, een jaar lang om meer te weten te komen over de precieze trekroute. De grutto is tot nu toe de kleinste vogelsoort waar een zendertje bij is ingebracht. Sahara Een van de grutto's, Heidenskip genaamd, blijkt in één ruk van Friesland via Spanje over de Sahara gevlogen. Ze deed er, zonder pauze, 48 uur over om de 4000 kilometer af te leggen. De gemiddelde snelheid lag daarbij op bijna 80 kilometer per uur. © ANP respect Je moeder. |
|
Is de siamese tweeling vogel nog niet gepost? I generally avoid temptation...unless I can't resist it. |
|
Deze week ook weer wat leuke dingen gezien, stuk of 15 fouragerende lepelaars, stel kemphanen en gister nog een jagende bruine kiekendief. spelfout weggehaald... |
|
quote: Zijn vogelaars nu zo dubbelzinnig of is mijn mind verpest? "In een ruk", "trekvogels" etc. Ontopic: In het park waar ik werk zitten ook ineens allemaal nijlganzen. Voor het eerst, een paartje en vier jongen. Wat een knokkersbazen zijn dat zeg, ze hebben al een reiger verjaagd en ook een bult kraaien. Om te zien vind ik het wel mooie beesten met die aparte koppen en kleur. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Het is: een opper kraaien. Bareuh... |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |