IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 08-12-2008 16:24 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 8 december 2008 15:33 schreef Burzum het volgende:
Iemand wel eens een kaashaan gezien?




Stoer beest trouwens, die kraai.

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 08-12-2008 16:24]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-12-2008 16:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 8 december 2008 16:12 schreef Jällö het volgende:
Ik vind eigenlijk alleen kraaiachtigen de moeite waard om te bestuderen als ik ergens wandel. Hoewel ik totaal geen dierenliefhebber ben, ben ik totaal "begeisterd" van deze beesten(familie).



jah super tof zijn die beesten, volgens mij hebben we nog maar een slecht idee van hun intelligentie. Ik heb nog nooit een aangereden kraaiachtige gezien en ze komen dichtbij maar altijd zo dat je ze echt niet kan pakken.
Ze zijn ook wel een beetje tam te houden, ik hoor anderen erover dat ze vrij brutaal zijn en onhandelbaar worden na een tijdje, maar ik heb ook welleens iemand zien wandelen met een kauwtje op zn schouder die af en toe even wegvloog en weer terug kwam.

ik zou het ook nog wel een keer willen proberen bij een die uit het nest is gevallen, maar dan zo vrij houden dat hij toch voor zichzelf kan zorgen als hij te brutaal zou worden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-12-2008 16:37 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

kraaiachtigen heersen. plus dat enkele soorten nog eens ergmooi zijn mar ze zijn zo algemeen dat niemand ze aandacht meer schenkt. maar weinig vogels zijn mooier dan een vlaamse gaai


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-12-2008 16:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 10:08 schreef varanus het volgende:
Zit eraan te denken eens een spotting scope aan te schaffen. Geen duur Swarovsky materiaal van duizenden euro´s, maar een goedkoop ding die toch een keer of 60 vergroot. Statiefje derbij en loeren maar. Ben al redelijk goedkopen tegengekomen. Voor een eurotje of 100-150 is er al iets op de kop te tikken. Dan heb je weliswaar geen topkwaliteit, maar dat hoeft van mij ook niet beslist...


Bij de Kijkshop willen ze ze ook nog weleens hebben, geloof toen ik de aanbieding voor een euro of 80. Las er wel goede verhalen over, mensen die hem voor de schietsport gebruiken.
Swarovsky is inderdaad een andere klasse.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 08-12-2008 16:43 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 16:12 schreef Jällö het volgende:
Hoewel ik totaal geen dierenliefhebber ben


Ook niet als je deze ziet?



Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 18:13 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Ik ben meer een roofvogel-freak. Zo gaaf die beesten, zo krachtig, geweldig!

Ben ooit met een caracara op m'n arm op de foto gezet vroegah, iemand bekend met die beesten? zijn zeer gaaf


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-12-2008 18:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

In de tuin hier zitten vaak vlaamse gaaien en eksters. Altijd mooi om die tegen elkaar in te zien gaan. Daarnaast ook een shitload aan mezen.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 08-12-2008 19:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht



een van de meest heersende vogels, de zeearend!


Silence
Usericon van Silence
Posted 08-12-2008 19:25 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 19:03 schreef attila_de_hun het volgende:

een van de meest heersende vogels, de zeearend!


Helemaal mee eens! vooral gaaf om gewoon hiero in NL tegen te komen (al 2 x gespot)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 08-12-2008 21:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 19:25 schreef Silence het volgende:
Helemaal mee eens! vooral gaaf om gewoon hiero in NL tegen te komen (al 2 x gespot)

Een jaar of tien geleden een visarend gespot, en vorig jaar ook. In het park waar ik werk zitten trouwens boomklevers, bonte spechten en ik heb er ook al eens een groene specht gezien. Niet echt zeldzaam, maar het blijven mooie beesten. De mooiste vogel die ik ooit heb gezien was een koekkoek. Ik heb ze al vaker gehoord, maar deze beesten laten zich vrijwel nooit zien, schuw als ze zijn. Tijdens een natuurwandeling in Cortenoever bij Brummen mocht ik het genoegen smaken er eentje in levende lijve te aanschouwen. Ook hun manier om jongen te laten opgroeien vind ik wel lekker bruut.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 9:08 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 16:33 schreef ElitE het volgende:
Jah super tof zijn die beesten, volgens mij hebben we nog maar een slecht idee van hun intelligentie.
Zeker, hun scherpzinnigheid heeft me al meerder malen versteld doen staan. Het maffe is dat in veel landen de kraaien de minst beschermde vogels zijn, je zijn ahw vogelvrij verklaard.
Hun benamingen zijn ook zo gaaf: An unkindness of ravens, a murder of crows, a parliament of rooks.

@Nimbus: Schattige maar totaal niet boeiend!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:14 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 15:18 schreef attila_de_hun het volgende:
in Noord nederland schijnt een sneeuwuil rond te vliegen? Heeft een van de aanwezige noorderlingen die reeds gezien.





Die zit idd al een aantal weken op Texel. Op waarneming.nl al een behoorlijke zwik foto´s van gezien. Het jammere van zo´n bijzonderheid is dat de mensen er massaal op af gaan. Heb een foto van die uil gezien met op de achtergrond een man of 25 met scopes, verrekijkers en camera´s. Is al de nodige ophef over geweest, mensen die te dicht bij willen enzo...


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:16 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 21:31 schreef bastianus het volgende:
Een jaar of tien geleden een visarend gespot, en vorig jaar ook. In het park waar ik werk zitten trouwens boomklevers, bonte spechten en ik heb er ook al eens een groene specht gezien. Niet echt zeldzaam, maar het blijven mooie beesten. De mooiste vogel die ik ooit heb gezien was een koekkoek. Ik heb ze al vaker gehoord, maar deze beesten laten zich vrijwel nooit zien, schuw als ze zijn. Tijdens een natuurwandeling in Cortenoever bij Brummen mocht ik het genoegen smaken er eentje in levende lijve te aanschouwen. Ook hun manier om jongen te laten opgroeien vind ik wel lekker bruut.


Heb in Luxemburg superveel groene spechten gezien. Mijn `spechtenhoogtepunt` daar was toen ik een groene en 2 zwarte spechten tegelijk in de kijker had. En paar maandjes terug had ik ook het genoegen om een koekoek eens goed te kunnen bekijken. En die zie je idd niet erg vaak.


spelfout weggehaald...


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 9:18 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Hardcore vogeltuurders (met pieper of zak) zijn enge freaks, dat wil je niet weten!


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 9:22 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:16 schreef varanus het volgende:
Mijn `spechtenhoogtepunt`

Mijn freudiaanse theorie over voyeuristische drijfveren van vogelkijkers wordt hier even flink kracht bijgezet.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-12-2008 9:27 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

't is inderdaad niet te geloven hoeveel ophef er ontstaat over het beestje.. Maar hij zít er nog wel, dus ze vindt 't blijkbaar niet erg storend, of kan zichzelf goed redden! Maar 't spotten van dieren kan, vind ik, alleen met respect voor (in dit geval) de sneeuwuil!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:31 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:18 schreef Jällö het volgende:
Hardcore vogeltuurders (met pieper of zak) zijn enge freaks, dat wil je niet weten!


Ja, twitchers noemen ze die, dacht ik. Onder die categorie reken ik mezelf niet hoor. Zal ook niet de boot naar Texel pakken om een glimp van de sneeuwuil op te vangen, het moet wel leuk blijven hehe...


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 9:34 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:14 schreef varanus het volgende:
Die zit idd al een aantal weken op Texel. Op waarneming.nl al een behoorlijke zwik foto´s van gezien. Het jammere van zo´n bijzonderheid is dat de mensen er massaal op af gaan. Heb een foto van die uil gezien met op de achtergrond een man of 25 met scopes, verrekijkers en camera´s. Is al de nodige ophef over geweest, mensen die te dicht bij willen enzo...


ja, dat zijn de zogenaamde vogelaars die het liefst een zo groot mogelijke lijst willen hebben. Daar kunnen echt extremisten bij zitten die alle op alles zetten om te "scoren". ik snap dat men voor iets speciaals wel eens een eindje rijdt maar om alle op alles te zetten (en ter plaatse privedomeinen doorkruist, alles vertrapt etc.) daar heb ik geen goed woord voor over.
wat een goede vogelaar betreft neem ik mijn opa als voorbeeld. Die fietste alleen maar naar natuurgebieden dicht bij huis, had vaste routes en liep die consequent af. die heeft zo in de loop der jaren nagnoeg alle soorten van Nederland gezien plus ook rare soorten en kenden de gebieden en de aanwezige soorten op zijn duimpje.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 09-12-2008 9:35]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:37 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Dat vind ik ook het leukst. Gewoon in de buurt, en alles wat ik zie is meegenomen. Als ik het hele land door moet crossen om een soort aan m´n lijst toe te voegen is voor mij de lol eraf. En toch heb ik al bijzondere soorten gezien hoor. Waterspreeuw, Zwarte Ooievaar, Klapekster, Kraanvogel, Dodaars en Boomvalk bijvoorbeeld. Vooral de Kraanvogels waren erg gaaf om te zien.


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 9:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 8 december 2008 19:25 schreef Silence het volgende:
Helemaal mee eens! vooral gaaf om gewoon hiero in NL tegen te komen (al 2 x gespot)


In nederland nooit gezien wel een keer in Polen. Maar ze broeden inmiddels in Nederland als ik het goed heb! hopelijk krijgen ze de kans om een stabiele populatie op te bouwen!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 9:43 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:31 schreef varanus het volgende:
Ja, twitchers noemen ze die, dacht ik. Onder die categorie reken ik mezelf niet hoor. Zal ook niet de boot naar Texel pakken om een glimp van de sneeuwuil op te vangen, het moet wel leuk blijven hehe...

Het verbaasd me trouwens regelmatig hoe weinig vogels hier zijn; in de winter is het al helemaal uitgestorven.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 9:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:37 schreef varanus het volgende:
Waterspreeuw, Zwarte Ooievaar, Klapekster, Kraanvogel, Dodaars en Boomvalk bijvoorbeeld. Vooral de Kraanvogels waren erg gaaf om te zien.


dat is wel een behoorlijk vette lijst!
alleen dodaars is hier in brabant denk ik wat algemener (ik zie ze overigens graag)als in het noorden.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:47 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:43 schreef Jällö het volgende:

Het verbaasd me trouwens regelmatig hoe weinig vogels hier zijn; in de winter is het al helemaal uitgestorven.


Ja, veel vogels uit jouw contreien trekken toch deze kant op. Afgelopen weekend op de zeedijk veel groenlingen gezien, die komen waarschijnlijk ook uit Scandinavie vandaan om hier te overwinteren. En dat is op zich best grappig, want de groenlingen uit Nederland trekken ook allemaal weg naar het zuiden. En zo blijft de populatie groenlingen hier in de zomer en winter toch vrijwel hetzelfde hehe...


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 9:49 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:43 schreef Jällö het volgende:

Het verbaasd me trouwens regelmatig hoe weinig vogels hier zijn; in de winter is het al helemaal uitgestorven.


In Finland? daar trekt toch een heel groot deel weg? of beter gezegd veel vogels trekken er in de zomer naar toe om al die muggen te eten in het noorden
Enkele soorten zullen vast overwinteren zoals die megagrote uilen in het noorden. schitterende vogels, mooie documantaire van gezien dat dei zitten te luisteren waar de knaagdieren zich onder het sneeuw bevinden en dan BAM!. weg knaagdier.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:49 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:44 schreef attila_de_hun het volgende:
dat is wel een behoorlijk vette lijst!
alleen dodaars is hier in brabant denk ik wat algemener (ik zie ze overigens graag)als in het noorden.


Ja, ik heb niks te klagen. Kraanvogel broedt hier overigens al een paar jaar redelijk dichtbij. Ik meen vanaf 2002. In het Fochteloerveen, 3 kwartier rijden vanaf hier. Dodaars heb ik hier niet eerder gezien, maar in Luxemburg best veel.


spelfout weggehaald...


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen