|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: |
|
Zelf zou ik er geen vrij voor nemen, maar vorige week in Nederland (Alkmaar) de Baltimore troepiaal: (foto: Luud Punt) Na 23 jaar dus weer eens in Nederland en dit keer betrof het een ongeringd (schijnt voor de 'ranking' belangrijk te zijn) exemplaar. 10.10.1942 - 20.11.2011 |
|
ben gister ook even op pad geweest, in de blauwe kamert in Wageningen, en kijk eens wat ik daar tegen kwam .... die stond nog niet aangevinkt in mijn anwb-gidsie, topdag dus wat dat betreft. Wat voor vlees zit er in die toverrijst? |
|
Mus? Here kitty kitty kitty! |
|
Hee Balwoppie! Klapekster? spelfout weggehaald... |
|
quote: Bareuh... |
|
Hey Varanus, jep klapekstertje. Wist niet dat jij ook vogelde, BTW. Tot ik dit tipok tegen kwam eergister. Ga je nog weleens ? Ulk, je bent erg scherp voor een zondagmiddag, hulde ! Wat voor vlees zit er in die toverrijst? |
|
quote: Ach, vogelen. Trek er wel es op uit, beetje de natuur in en dan zie ik wel es wat. Zit nu 8km verderop in een dorpje een oosterse tortel, maar ik ga daar echt niet heen hoor, beetje als een mongool tussen 100 nerds met verrekijkers en telescopen staan hehe... Dus, zo fanatiek ben ik niet hehehe.... Edit; zelf in Luxemburg heel mooi een klapekster kunnen bekijken. [Dit bericht is gewijzigd door varanus op 24-01-2010 14:31] spelfout weggehaald... |
|
Ik zag net een winterkoninkje in de tuin. |
|
Ik heb dit jaar maar weinig leuke wintervogels gespot, minder dan voorgaande jaren. Wel een roodborstje, staartmeesjes en een winterkoninkje, en de standaard meesjes. |
|
Ik ben geen fanatiek vogelaar, maar hier in de omgeving zitten wel echt mooie beestjes. Vanochtend vanuit mijn raam (!) al een Vlaamse gaai, twee grote bonte spechten en een witte kwikstaart gezien. come down easy || http://www.last.fm/user/Panzerke |
|
Vlaamse Gaaien zijn leuk, hoe die aan eten weten te komen... Geniepige beestjes. |
|
quote: inderdaad, en ben ook alleen met (enigszins) mooi weer buiten te vinden Als je dat soort exoten leuk vindt dan kun je beter naar het betreffende exotische land gaan. Zo zijn we vorig jaar naar ZAf geweest en heb daar mij kijker goed de kost kunnen geven. Met als hoogtepunt de 2 secratarisvogels waar we met 80 km/uur langs reden met het busje (zonder weer terug te rijden om te gaan kijken helaas). Over de gaai gesproken, vorige zomer bezocht een jonge gaai ons enkele malen als we op ons dakterras aan het eten waren. En hij was zo brutaal dat ie uit mijn hand at en bij wijze van het vreten van me vork plukte. Leuke beesies ! Wat voor vlees zit er in die toverrijst? |
|
quote: Over Luxemburg gesproken, jij weet vast wel paar mooie must see plekjes in de natuur en met goede rustige campings? |
|
Mezen, mussen, merels, spreeuwen, houtduiven, tortelduiven, gaaien, eksters, boomkruipers, winterkoninkjes, roodborstjes en nog iets. Grappig wat er allemaal op wat strooivoer afkomt in de achtertuin. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
quote: Tja, zoek een plekkie aan de Sûre, beetje ijsvogels en waterspreeuwen kijken En must see plekkies, tja, wij trokken er gewoon op uit en dan zagen we wel waar we terecht kwamen. De natuur is er sowieso erg mooi. spelfout weggehaald... |
|
quote: Thnx, eens kijken of ik daar wat leuks kan vinden. Enne campingtips nog of was je niet met de tent er op uit? Vogeltjes kijken |
|
Mus weer bovenaan in nationale vogeltelling Uitgegeven: 24 januari 2010 18:55 ZEIST - Ruim 31.000 mensen hebben zondag tijdens de zevende editie van de Nationale Tuinvogeltelling bijna 1 miljoen vogels geteld. Daarbij is de huismus evenals vorig jaar het meest waargenomen. Dat heeft organisator Sovon Vogelonderzoek Nederland bekendgemaakt. De deelname aan de telling is dit jaar sterk gegroeid. Vorig jaar deden 22.000 mensen mee die 850.000 vogels noteerden. Dat de huismus vaak is gesignaleerd, is bijzonder. De populatie is de afgelopen kwart eeuw gehalveerd. De mus leeft voornamelijk rondom bebouwing en is vaak te zien in tuinen. Waargenomen Maar juist daar is het diertje minder waargenomen. ''Kijken we naar het aantal tuinen waarin de huismus afgelopen weekend gezien is, dan eindigt hij op de zesde plaats'', aldus Sovon. De merel staat in de telling van zondag officieel op de tweede plaats, maar is als tuinvogel het meest verspreid. Daarna volgen de koolmees en het roodborstje. Vorst Volgens Sovon hebben sneeuw en vorst weinig invloed gehad op het aantal tuinvogels. Dat zou te maken kunnen hebben met verblijfplaats van de vogels binnen de bebouwde kom. Daar worden ze vaak bijgevoerd met bijvoorbeeld vetbollen. Vogels uit de buitengebieden zoeken in de winter daarom vaak de stad op. IJsvogel Hoewel zijn naam ijsvogel is, heeft deze soort juist veel last van het winterweer. De vogel vangt visjes in open water en komt bij ijsvorming voedsel te kort. Vorige winter werden 353 ijsvogels geteld, deze keer maar 85 exemplaren. © ANP Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Jaja, de egel staat nu ook op de rode lijst omdat die niet vaak is waargenomen. Maar als je ze niet veel ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Zelfde verhaal gaat ook op voor de hazelworm. Maar als je ze niet ziet betekent dat niet dat ze er niet zijn. Dus dat van die ijsvogel neem ik niet erg serieus. ... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore. |
|
pfff, laatst nog een schoteltje water neergezet voor een egel die in mijn achtertuin zat. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
!! Wel het geluid uit zetten, kon het niet vinden met het commentaar van David Attenborough, dan is het namelijk nóg mooier. |
|
quote: ik zou dat toch maar doen. zulke dingen worden niet zomaar gezegd, daar zijn tonnen data voor geanalyseerd. |
|
En een beetje vreemd als alle beesten opeens hun gedrag in 1 keer aanpassen. Met andere weersomstandigheden kan het wel, maar de egelcijfers zijn niet van deze winter. Bovendien is het wel een beetje te verwachten dat het slecht gaat met de egel, de mens houdt juist niet van de beestjes en plekjes waar de egel van houdt. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Die serie wil ik op DVD hebben nog, prachtig spelfout weggehaald... |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |