IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 23-12-2008 19:54 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



Bleef op 2 metertjes afstand voor de lens zitten vandaag. Supergewoon vogeltje, maar toch zo mooi

Gisteren volwassen man blauwe kiekendief zien jagen


spelfout weggehaald...


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 24-12-2008 15:14 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Gaaf!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


strix40
Usericon van strix40
Posted 25-12-2008 7:24 by strix40 Wijzig reactieProfiel van strix40Quote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door strix40 op 15-11-2009 11:15]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-12-2008 7:32 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Prachtig! Hoewel je ze zo ongeveer om de 10 meter ziet zitten, blijven buizerds toch heersvogels! Heb een poosje terug ook een redelijke foto van een buizerd kunnen maken, zo eens opzoeken....


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-12-2008 7:43 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht



Net voor ie wegvloog. Dat is trouwens over het algemeen wel mijn ervaring met buizerds, zodra je je camera pakt zijn ze vertrokken ghehe...


spelfout weggehaald...


strix40
Usericon van strix40
Posted 25-12-2008 8:11 by strix40 Wijzig reactieProfiel van strix40Quote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door strix40 op 15-11-2009 11:15]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 25-12-2008 8:27 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Prachtig! Jonge dieren zijn sowieso mooi om te fotograferen. Deze heb ik in de zomer kunnen maken, ook met een simpele compact camera. Ook geen vogel, maar ook mooi om te zien...



spelfout weggehaald...


strix40
Usericon van strix40
Posted 25-12-2008 11:32 by strix40 Wijzig reactieProfiel van strix40Quote dit bericht



[Dit bericht is gewijzigd door strix40 op 15-11-2009 11:16]


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 27-12-2008 18:46 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Vandaag nog een paar uurtjes op sjouw geweest. Veel koperwieken en kramsvogels gezien, verder wat buizerds en een zwarte specht gehoord, maar die wou zich niet laten zien. Ook een groepje staartmezen tegen gekomen die lekker druk bezig waren in de struiken. Toen we ons rustig hielden benaderden ze ons op een metertje of 2. Leuk spul.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 30-12-2008 5:14 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Zometeen de bossen van Oranjewoud weer eens een bezoekje brengen. Eerst voor de zon opkomt de uitkijktoren beklimmen, zodat ik met zonsopkomst nog wat reeen en misschien vossen kan bekijken. Daarna het bos in voor de vogels.

[Dit bericht is gewijzigd door varanus op 30-12-2008 5:15]


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-01-2009 12:45 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Omdat buizerds heersen. Paar foto's van de afgelopen dagen...



Laatste is een mooi wit exemplaar die al een hele tijd in de buurt van m'n woonplaats rondhangt. Geen fotogenieke vogel helaas, erg schuw. Foto vanuit de auto genomen. Maar wel mooi te zien hoe wit een buizerd kan zijn...


spelfout weggehaald...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-01-2009 14:08 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Gisteren nog een prachtige Klapekster in de kijker op de hei


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 12-01-2009 15:12 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 12 januari 2009 14:08 schreef Tormented soul het volgende:
Gisteren nog een prachtige Klapekster in de kijker op de hei


Heersh! Die had ik in Luxemburg erg mooi in de kijker.


spelfout weggehaald...


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 12-01-2009 15:36 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Prachtige vogel ja. Op de Regte hei (bij Goirle/onder Tilburg), zoals normaal op het topje van een solitaire boom aan de heirand (het mannetje)


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 14-03-2009 22:31 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

Zoals ik hier al eerder verteld heb maak ik elke ochtend een fikse fietstocht naar mijn werk. Dan zie ik regelmatig veel dieren, omdat ik een flink stuk over de Veluwe moet rijden.

Maar wat ik gisterochtend zag was me nog niet eerder overkomen. Ik fietste langs een droge sloot, toen ik iets zag bewegen. Ik keek nog eens goed, en geloofde m'n ogen niet. Het was een kangoeroe. Ik stopte en het dier sprong op en vluchtte de straat over het bos aan de overkant in.

Ik heb onmiddellijk de politie gebeld, en de dienstdoende agent klonk uiteraard zeer verbaasd, maar men zou poolshoogte nemen.

Op het werk hoorde ik dat er een farm daar in de buurt zit waar met kangoeroes gefokt wordt. Maar toch, het was een hele vreemde gewaarwording.

Dit was 'm, de Benettwallabie:



Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-03-2009 8:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2009 22:31 schreef De Ulk het volgende:
Zoals ik hier al eerder verteld heb maak ik elke ochtend een fikse fietstocht naar mijn werk. Dan zie ik regelmatig veel dieren, omdat ik een flink stuk over de Veluwe moet rijden.

Maar wat ik gisterochtend zag was me nog niet eerder overkomen. Ik fietste langs een droge sloot, toen ik iets zag bewegen. Ik keek nog eens goed, en geloofde m'n ogen niet. Het was een kangoeroe. Ik stopte en het dier sprong op en vluchtte de straat over het bos aan de overkant in.

Ik heb onmiddellijk de politie gebeld, en de dienstdoende agent klonk uiteraard zeer verbaasd, maar men zou poolshoogte nemen.

Op het werk hoorde ik dat er een farm daar in de buurt zit waar met kangoeroes gefokt wordt. Maar toch, het was een hele vreemde gewaarwording.

Dit was 'm, de Benettwallabie:





Wist je trouwens hoe ze kangoeroes kweken? Dan mengen ze de genen van een volle koffiepot met die van een Indiase leermeester. En het resultaat is wel degelijk een kan-goeroe. [/kamagurka-modus]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-03-2009 9:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Goeie score vanochtend, hoera voor het mooie weer in combinatie met werken in een natuurpark! Gezien:
Een boomklever, een grote bonte specht, een vlaamse gaai, een eekhoorntje (geen vogel maar wel mooi) en de mooiste vogel van alle, de mus.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-03-2009 4:18 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Gisteravond nog een paar uren met de honden op sjouw geweest en de eerste zwaluwen gezien.


spelfout weggehaald...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 31-03-2009 18:33 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Ik moet elke ochtend uitkijken of ik geen eend onder m'n fiets krijg. Die beesten kijken echt nergens naar


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2009 18:38 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

hier lagen ze vanochtend massaal op het fietspad in de zon te snurken hehe. trouwens leuke beesten om te zien, kan der lang naar kijken. net zoals meerkoetjes trouwens, leipe beesten!


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 31-03-2009 19:30 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 31 maart 2009 18:38 schreef karnivoor het volgende:
meerkoetjes


met die lelijke piepende kutkinderen, en dan komen er elk jaar nog gigantisch veel meer bij.

doe mij maar een fuut.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-03-2009 20:05 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Foto van gisteravond: vrouwtjesfazant die dacht dat ik haar niet zag zo tegen een tak..

Foto van een half uurtje terug: zoek de ijsvogel.... Overigens de eerste die ik dit jaar heb gezien..


spelfout weggehaald...


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 31-03-2009 20:12 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

helemaal bovenaan in het midden? ik zie hem niet anders fazanten zitten hier trouwens ook in rijswijk, nooit verwacht zo tussen de kanttoren en snelwegen... reed er vorige week nog bijna één plat hehe.

en futen zijn ook mooi maar niet geinig om te bekijken


Je moeder.


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 31-03-2009 20:13 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Links van het midden en dan iets omhoog...


spelfout weggehaald...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 31-03-2009 20:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Midden in de hoogte, derde van links.


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen