|
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 | ||||
Auteur: |
|
|
Nee, nog nooit. Veldleeuweriken wel, maar die zijn dan ook niet zeldzaam. De zang van die diertjes is overigens geniaal spelfout weggehaald... |
|
Ik ga trouwens ook regelmatig naar een gebied hier in de buurt, De Deelen, waar de zwarte stern broedt, ook erg mooi. Daar zitten ook nog redelijk wat roerdompen, purperreigers en bruine kiekendieven. En een mooie hoge kijkhut. spelfout weggehaald... |
|
quote: zwarte stern, puperreiger en roerdomp zijn heel zeldzaam geworden in Nederland. Mooi dat er toch nog een kwalitaief goed natuurgbied bij jou in de buurt ligt. veldleeuwerikken zijn bij ons zeer sterk achteruitgegaan. helaas, want het is en blijft een belevenis om die aan het "werk" te zien |
|
quote: Ja, dat is ook weer waar. Wellicht dat veel vogels zich rond onbegaanbare moerassen ophouden en andere "hotspots" waar ik niet zo vaak kom. Ook denk ik dat ze hier schuwer zijn omdat het toch zo stil is. Nederland is natuurlijk veel te dicht bevolkt maar qua zompigheid wel bijna overal ideaal voor vogels. Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Is voor mij 10 minuutjes in de auto Iets verder, zeg 20 minuutjes in de auto heb ik nog een mooi gebied, de Jan Durkspolder heet het daar, ook een hele mooie kijkhut over ondiepe plassen waar ik een paar jaar geleden zelfs flamingo´s heb gezien. Zitten ook regelmatig lepelaars. Wat (water)vogels betreft heb ik hier natuurlijk echt helemaal niks te klagen. spelfout weggehaald... |
|
Op vogelkijkhut.nl kun je overigens alle kijkhutten in je buurt opzoeken. spelfout weggehaald... |
|
Vandaag 3 torenvalkjes gezien in de trein, blijven leuke beestjes. Ook een ruigpootbuizerd en één zwaan die erg eenzaam was |
|
in de trein?? Je moeder. |
|
Vogels kieken, da's toch nie normaal! Da's toch abnormaal! How about a nice cup of shut the fuck up! |
|
Wordt dit topic omgeroepen via de piepers van de twitcherclub oid? Al die dwaalgasten opeens... Information is not knowledge is not wisdom is not truth |
|
quote: Geen gewone buizerd? Ruigpoot, die vrij zeldzaam is, wordt vaak verward met de gewone namelijk... spelfout weggehaald... |
|
quote: Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
zo ruig zijn deze kerels niet ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Nee, maar wel tamelijk poot en eentje is aan het buizen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote: Neenee, weet vrij zeker dat 't er een was!(ben ook zat gewone buizerds tegen gekomen, maar niet noemenswaardig, vandaar dat ik deze ene in 't bijzonder noem). Vanuit een trein is het snel kijken, maar een gewone buizerd was 't niet..ik herken niet alle vogelsoorten, maar roofvogels meestal wel!! |
|
is een gier een roofvogel? signature |
|
quote: Ja! |
|
quote: Roofvogels vind ik in sommige gevallen anders behoorlijk moeilijk. Het gebeurt regelmatig dat bijvoorbeeld een sperwer voor een havik wordt aangezien. En je wilt niet weten hoeveel mensen een bruine kiekendief verwarren met een buizerd. Maar goed, daar zijn nauurlijk de vogelgidsen voor uitgevonden spelfout weggehaald... |
|
quote:behalve als het je ex is Bart .. |
|
Varanus, je hebt gelijk, meeste roofvogels zijn lastig te herkennen. Maar kleur patronen en wijze van vliegen zijn vaak uit elkaar te halen. (mijn oom was vogelaar, en na zijn overlijden heb ik veel boekjes over roofvogels van hem gekregen) |
|
quote: Als kleurenblinde kijk ik altijd naar de grootte van vogels en de wijze van vliegen (b.v. bidden of zweven). Ook luister ik naar het geluid (buizerds "miauwen" bijvoorbeeld, daar herken ik ze aan). En het soort vleugels, recht of maanvormig, daar zijn roofvogels ook goed aan te herkennen. Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
|
quote:Zolang je maar weet dat "buizerds" en "kleurpatronen" niet samengaan... What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit |
|
Nee, buizerds miss niet, maar had het over roofvogels in algemeen. Wat bastianus zei is zo, vorm van vleugels en manier van vliegen is belangrijk (en de grootte natuurlijk) |
|
quote: helemaal zwart is ook een kleurpatroon. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 |
Index / Algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |