IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Auteur:
Topic : Vogels kijken.. Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 9:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:47 schreef varanus het volgende:
Afgelopen weekend op de zeedijk veel groenlingen gezien,
Heb jij wel eesn fraters of strandleeuweriken gezien? die heb ik nog nooit gezien


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:54 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Nee, nog nooit. Veldleeuweriken wel, maar die zijn dan ook niet zeldzaam. De zang van die diertjes is overigens geniaal


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 9:56 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Ik ga trouwens ook regelmatig naar een gebied hier in de buurt, De Deelen, waar de zwarte stern broedt, ook erg mooi. Daar zitten ook nog redelijk wat roerdompen, purperreigers en bruine kiekendieven. En een mooie hoge kijkhut.


spelfout weggehaald...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 09-12-2008 10:02 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:56 schreef varanus het volgende:
Ik ga trouwens ook regelmatig naar een gebied hier in de buurt, De Deelen, waar de zwarte stern broedt, ook erg mooi. Daar zitten ook nog redelijk wat roerdompen, purperreigers en bruine kiekendieven. En een mooie hoge kijkhut.


zwarte stern, puperreiger en roerdomp zijn heel zeldzaam geworden in Nederland. Mooi dat er toch nog een kwalitaief goed natuurgbied bij jou in de buurt ligt.
veldleeuwerikken zijn bij ons zeer sterk achteruitgegaan. helaas, want het is en blijft een belevenis om die aan het "werk" te zien


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 10:02 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 9:49 schreef attila_de_hun het volgende:
In Finland? daar trekt toch een heel groot deel weg? of beter gezegd veel vogels trekken er in de zomer naar toe om al die muggen te eten in het noorden
Enkele soorten zullen vast overwinteren zoals die megagrote uilen in het noorden. schitterende vogels, mooie documantaire van gezien dat dei zitten te luisteren waar de knaagdieren zich onder het sneeuw bevinden en dan BAM!. weg knaagdier.

Ja, dat is ook weer waar. Wellicht dat veel vogels zich rond onbegaanbare moerassen ophouden en andere "hotspots" waar ik niet zo vaak kom. Ook denk ik dat ze hier schuwer zijn omdat het toch zo stil is.
Nederland is natuurlijk veel te dicht bevolkt maar qua zompigheid wel bijna overal ideaal voor vogels.


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 10:08 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 10:02 schreef attila_de_hun het volgende:
zwarte stern, puperreiger en roerdomp zijn heel zeldzaam geworden in Nederland. Mooi dat er toch nog een kwalitaief goed natuurgbied bij jou in de buurt ligt.
veldleeuwerikken zijn bij ons zeer sterk achteruitgegaan. helaas, want het is en blijft een belevenis om die aan het "werk" te zien


Is voor mij 10 minuutjes in de auto Iets verder, zeg 20 minuutjes in de auto heb ik nog een mooi gebied, de Jan Durkspolder heet het daar, ook een hele mooie kijkhut over ondiepe plassen waar ik een paar jaar geleden zelfs flamingo´s heb gezien. Zitten ook regelmatig lepelaars. Wat (water)vogels betreft heb ik hier natuurlijk echt helemaal niks te klagen.


spelfout weggehaald...


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 10:35 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

Op vogelkijkhut.nl kun je overigens alle kijkhutten in je buurt opzoeken.


spelfout weggehaald...


Silence
Usericon van Silence
Posted 09-12-2008 17:21 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Vandaag 3 torenvalkjes gezien in de trein, blijven leuke beestjes. Ook een ruigpootbuizerd en één zwaan die erg eenzaam was


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 09-12-2008 21:24 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

in de trein??


Je moeder.


Daan Access
Woest
Usericon van Daan Access
Posted 09-12-2008 21:25 by Daan Access Wijzig reactieProfiel van Daan AccessQuote dit berichthttp://www.myspace.com/daniel_dijkstra



Vogels kieken, da's toch nie normaal! Da's toch abnormaal!


How about a nice cup of shut the fuck up!


Jällö
Usericon van Jällö
Posted 09-12-2008 21:38 by Jällö Wijzig reactieProfiel van JällöQuote dit bericht

Wordt dit topic omgeroepen via de piepers van de twitcherclub oid?
Al die dwaalgasten opeens...


Information is not knowledge is not wisdom is not truth


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 09-12-2008 23:00 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 17:21 schreef Silence het volgende:
Vandaag 3 torenvalkjes gezien in de trein, blijven leuke beestjes. Ook een ruigpootbuizerd en één zwaan die erg eenzaam was


Geen gewone buizerd? Ruigpoot, die vrij zeldzaam is, wordt vaak verward met de gewone namelijk...


spelfout weggehaald...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2008 23:08 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 17:21 schreef Silence het volgende:
een ruigpootbuizerd



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 09-12-2008 23:18 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

zo ruig zijn deze kerels niet


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 09-12-2008 23:20 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 23:18 schreef ElitE het volgende:
zo ruig zijn deze kerels niet

Nee, maar wel tamelijk poot en eentje is aan het buizen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-12-2008 0:40 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 9 december 2008 23:00 schreef varanus het volgende:
Geen gewone buizerd? Ruigpoot, die vrij zeldzaam is, wordt vaak verward met de gewone namelijk...


Neenee, weet vrij zeker dat 't er een was!(ben ook zat gewone buizerds tegen gekomen, maar niet noemenswaardig, vandaar dat ik deze ene in 't bijzonder noem). Vanuit een trein is het snel kijken, maar een gewone buizerd was 't niet..ik herken niet alle vogelsoorten, maar roofvogels meestal wel!!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-12-2008 0:41 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

is een gier een roofvogel?


signature


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-12-2008 0:53 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 0:41 schreef Hypnos het volgende:
is een gier een roofvogel?


Ja!


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 10-12-2008 9:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 0:40 schreef Silence het volgende:
Neenee, weet vrij zeker dat 't er een was!(ben ook zat gewone buizerds tegen gekomen, maar niet noemenswaardig, vandaar dat ik deze ene in 't bijzonder noem). Vanuit een trein is het snel kijken, maar een gewone buizerd was 't niet..ik herken niet alle vogelsoorten, maar roofvogels meestal wel!!


Roofvogels vind ik in sommige gevallen anders behoorlijk moeilijk. Het gebeurt regelmatig dat bijvoorbeeld een sperwer voor een havik wordt aangezien. En je wilt niet weten hoeveel mensen een bruine kiekendief verwarren met een buizerd. Maar goed, daar zijn nauurlijk de vogelgidsen voor uitgevonden


spelfout weggehaald...


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 10-12-2008 9:02 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 0:41 schreef Hypnos het volgende:
is een gier een roofvogel?
behalve als het je ex is Bart ..


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-12-2008 10:15 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Varanus, je hebt gelijk, meeste roofvogels zijn lastig te herkennen. Maar kleur patronen en wijze van vliegen zijn vaak uit elkaar te halen.

(mijn oom was vogelaar, en na zijn overlijden heb ik veel boekjes over roofvogels van hem gekregen)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-12-2008 13:22 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 10:15 schreef Silence het volgende:
Varanus, je hebt gelijk, meeste roofvogels zijn lastig te herkennen. Maar kleur patronen en wijze van vliegen zijn vaak uit elkaar te halen.

(mijn oom was vogelaar, en na zijn overlijden heb ik veel boekjes over roofvogels van hem gekregen)

Als kleurenblinde kijk ik altijd naar de grootte van vogels en de wijze van vliegen (b.v. bidden of zweven). Ook luister ik naar het geluid (buizerds "miauwen" bijvoorbeeld, daar herken ik ze aan). En het soort vleugels, recht of maanvormig, daar zijn roofvogels ook goed aan te herkennen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 10-12-2008 13:52 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2008 10:15 schreef Silence het volgende:
Varanus, je hebt gelijk, meeste roofvogels zijn lastig te herkennen. Maar kleur patronen en wijze van vliegen zijn vaak uit elkaar te halen.

(mijn oom was vogelaar, en na zijn overlijden heb ik veel boekjes over roofvogels van hem gekregen)
Zolang je maar weet dat "buizerds" en "kleurpatronen" niet samengaan...


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Silence
Usericon van Silence
Posted 10-12-2008 18:35 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Nee, buizerds miss niet, maar had het over roofvogels in algemeen.

Wat bastianus zei is zo, vorm van vleugels en manier van vliegen is belangrijk (en de grootte natuurlijk)


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 10-12-2008 19:19 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 10 december 2008 13:52 schreef Greycloak het volgende:
Zolang je maar weet dat "buizerds" en "kleurpatronen" niet samengaan...


helemaal zwart is ook een kleurpatroon.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 18 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen