IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Dødheimsgard / Dodheimsgard / DHG Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2015 8:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2015 17:06 schreef bokkie666 het volgende:
Vervolg op betekent een 666 deel 2, voor mij is dat hetzelfde als en niet erg verrassend verder.

Een deel 2 hoeft niet hetzelfde te zijn als deel 1, maar goed. Als jij dat anders vindt, prima
quote:
Leuke virusstukken wel, soms bijna jatwerk. Wel jammer dat ze de nummergerichte aanpak van Supervillain weer van afgestapt zijn.

Ik vind het in ieder geval een erg interessante plaat. Zitten heel goede stukken in, en de avant-garde avant-gardeert als nooit te voren. Het baswerk De subtiele gitaar'tokkels' De harde stukken zijn ook megasnel, mooi. Inderdaad niet zo'n 'hitjes'album, en dat is even wennen (was het maar een deel 2 van Supervillain ). Dat gezegd hebbende vloeien de (immens) lange nummers wel mooi. Het lijkt verder wat minder complex of gelaagd op het moment zelf, maar dat heeft denk ik ook veel met de productie te maken. En de poppy momenten.

Hoewel ik er niet direct door overdonderd was is het toch zeer zeer interessant. Al te vaak geluisterd ook. Ben benieuwd hoe deze gaat bezinken.


I wish I was a butterfly


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 14-03-2015 11:36 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Het album is trouwens nu te streamen: A Umbra Omega



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 14-03-2015 14:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Er zitten ook wat Ulcerate - The Destroyers of All-achtige gebroken maar organische ritmes (qua drum, gitaar en bas) in. Hoewel, dat heb je natuurlijk bij zat andere bands, maar ik moest er even aan denken tijdens Aphelion Void.

Sowieso is het qua geluid en spel organischer dan de 2 vorige albums. Minder industrial, meer jazz. En hoewel er nog steeds grote extremen binnen de muziek zijn, zijn er minder korte wisselingen zoals die iig op 666 veel voorkwamen. Slepender, ingetogener, etc.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-03-2015 14:45]


I wish I was a butterfly


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-03-2015 19:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 maart 2015 11:36 schreef HierIsMike het volgende:
Het album is trouwens nu te streamen: A Umbra Omega


Ik zet het net op. vanaf de eerste seconde na het intro herken je echt direct de DHG sound

En de rest klinkt ook lekker

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 14-03-2015 19:45]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-04-2015 15:46 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 maart 2015 14:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Er zitten ook wat Ulcerate - The Destroyers of All-achtige gebroken maar organische ritmes (qua drum, gitaar en bas) in. Hoewel, dat heb je natuurlijk bij zat andere bands, maar ik moest er even aan denken tijdens Aphelion Void.

Sowieso is het qua geluid en spel organischer dan de 2 vorige albums. Minder industrial, meer jazz. En hoewel er nog steeds grote extremen binnen de muziek zijn, zijn er minder korte wisselingen zoals die iig op 666 veel voorkwamen. Slepender, ingetogener, etc.

Nou, ik ben ondertussen maximaal verslaafd aan dit album. Niet te doen.

Maximaal liefde voor het baswerk <3


I wish I was a butterfly


WMP
Usericon van WMP
Posted 20-04-2015 0:17 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Muzikaal erg sterke cd, maar ik erger me elke keer weer flink aan het dronkemansgebral wat voor zang moet doorgaan.


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 17-09-2015 12:09 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Kronet til Konge wordt opnieuw uitgebracht op 11 december.

Monumental Possession en de EP Satanic Art worden opnieuw uitgebracht in 2016.

Door Peaceville.

Bron: facebook DHG

[Dit bericht is gewijzigd door _Thomas_ op 17-09-2015 12:15]


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2015 15:38 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Kronet Til Konge overschrijdt voor mij alles van Darkthrone.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-09-2015 16:02 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2015 15:38 schreef caron het volgende:
Kronet Til Konge overschrijdt voor mij alles van Darkthrone.


Kan me nog goed herinneren toen ik dat voor het eerst hoorde.
4e nummer van Kronet op zo'n Nuclear Blast samplertje.

Tussen allemaal gare gothic dingen lijk Crematory of Pyogenesis.

Patat, opeens die intro, die ijskoude vokalen en ijzige riffs. Omver geblazen.

Du jamais vu.


En nu gaan we vegen


Heidens Hart
Usericon van Heidens Hart
Posted 23-01-2016 23:40 by Heidens Hart Wijzig reactieProfiel van Heidens HartQuote dit berichthttp://www.heidenshart.com

Dodheimsgard komt voor een exklusieve 70 minuten headlinerset naar Veneration. Oude + nieuwe nummers.



Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 06-07-2021 10:50 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht


Voor wie zich verveelt een uitgebreid interview met Vicotnik.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 06-07-2021 20:12 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2021 10:50 schreef Dypfrys het volgende:

Voor wie zich verveelt een uitgebreid interview met Vicotnik.

Pfffff, na jaren van inactiviteit in dit topic was ik pretty excited dat er een nieuwe post was. Was stiekem aan het hopen op een nieuw nummer en het nieuws dat er nog dit jaar een nieuwe plaat komt

Maar ja, als we even rekenen vanaf 666 International, dan zat er telkens 8 jaar tussen elke plaat die ze vanaf dan uitbrachten. Aangezien de laatste dateert van 2015 hoop ik dat de nieuwe ten laatste in 2023 het zonlicht ziet Kwestie van dat ze zich er aan houden om telkens 8 jaar tussen elk album te laten

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 06-07-2021 20:13]


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 07-07-2021 8:24 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Aphelion Void draai ik toch nog wel heel regelmatig, wat een machtig nummer


Hafgufa


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-08-2021 9:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2021 20:12 schreef Steel Jaw het volgende:
Maar ja, als we even rekenen vanaf 666 International, dan zat er telkens 8 jaar tussen elke plaat die ze vanaf dan uitbrachten. Aangezien de laatste dateert van 2015 hoop ik dat de nieuwe ten laatste in 2023 het zonlicht ziet Kwestie van dat ze zich er aan houden om telkens 8 jaar tussen elk album te laten

Nou! oktober gaan ze de studio in, dus met een beetje mazzel gaan ze zelfs 2022 halen.

https://www.facebook.com/DODHEIMSGARD/videos/573579760687055/

Epilepsy Warning!
En gammel gutt
Vilje mot fornuft
Stunden er over....
Pre-prod done, studio booked for Oktober, tour in the making for 2022.
If I can keep my thoughts in a somewhat straight line, we hope to give you small treats along the way to the finishline and beyond.
Here is a snippet from the pre-production, enjoy!


Vage/gave snippet.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 09-08-2021 20:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Nog een snippet: https://www.facebook.com/100044368871861/posts/373172674171692/

Vrij post-ig, mooi stuk.


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-02-2023 19:43 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

14 april!

https://burningshed.com/store/peaceville/related-stores-peaceville/Dodheimsgard-peaceville/dodheimsgard_black-medium-current_double-vinyl

Niet zo siked voor de hoes. Snap het idee (nou ja, nee, dat is niet waar; maar ik snap hoe dit zou kúnnen werken), maar pakt niet zo goed uit als bijv. A Umbra Omega. Misschien beter in hi-res?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 20-02-2023 19:45]


I wish I was a butterfly


Dypfrys
Usericon van Dypfrys
Posted 20-02-2023 19:54 by Dypfrys Wijzig reactieProfiel van DypfrysQuote dit bericht

Ik vind hem mooi. Juist ook als opvolger van An Umbra Omega.


"The riffs are great but this album would be a whole lot better if it were racist."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-02-2023 20:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Goede, ja, die link zie ik ook.

Puur het plaatje zelf spreekt me niet aan, idee, de abstractie, etc. allemaal prima. Maar serieus, in hi-res / het echt kan het zomaar anders zijn. Ben geen echte blackie, dus val toch voor production values


I wish I was a butterfly


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 22-02-2023 22:41 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Toch wel de plaat waar ik het meest voor excited ben dit jaar.
Al denk ik niet dat ze A Umbra Omega gaan kunnen overtreffen. Aldrahn is er helaas ook niet meer bij. Niet dat Vicotnik zijn vocals rubbish zijn, de beste man kan ook een aardig potje zingen. Maar Aldrahn, das toch echt een klasse apart.

Iemand trouwens een idee hoe lang de plaat exact gaat duren? Volgens Metal-Archives 01:01:54, maar van het tweede nummer is de lengte niet bekend.
Black Medium Current zou zowaar de lengte van A Umbra Omega kunnen overtreffen :O


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 22-02-2023 22:52 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

quote:
Op 22 februari 2023 22:41 schreef Steel Jaw het volgende:

Iemand trouwens een idee hoe lang de plaat exact gaat duren? Volgens Metal-Archives 01:01:54, maar van het tweede nummer is de lengte niet bekend.
Black Medium Current zou zowaar de lengte van A Umbra Omega kunnen overtreffen :O


An expansive 70 minute venture through the fettered layers of the bleak existential cosmos, Black Medium Current is the sixth studio album by longstanding Norwegian avant-garde pioneers Dødheimsgard.


Hafgufa


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 23-02-2023 2:36 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2023 22:52 schreef Ravnajuv het volgende:
An expansive 70 minute venture through the fettered layers of the bleak existential cosmos, Black Medium Current is the sixth studio album by longstanding Norwegian avant-garde pioneers Dødheimsgard.

Ja, die uitleg was ik ook tegengekomen toen ik er naar aan het zoeken was. Vind het gewoon raar dat de lengte van dat tweede nummer nog niet is vrijgegeven.


Sater
Usericon van Sater
Posted 16-03-2023 11:21 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

Ik heb hun vorige album nooit helemaal beluisterd, maar dit klinkt een stuk slepender en meer uitgesponnen dan verwacht! Benieuwd naar de hele plaat.



one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-03-2023 11:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Vette art, gave track.

Kan niet wachten, pre-order allang gedaan...


I wish I was a butterfly


Steel Jaw
Usericon van Steel Jaw
Posted 16-03-2023 23:26 by Steel Jaw Wijzig reactieProfiel van Steel JawQuote dit bericht

Net het nieuwe nummer beluisterd...

De snippets die doorheen de jaren verspreid werden deden voor mij persoonlijk al niet veel goeds vermoeden. En mijn vermoeden wordt helaas bevestigd.

Ik had wel verwacht dat het anders ging klinken dan 'A Umbra Omega', maar als heel die nieuwe plaat van dit niveau gaat zijn, dan denk ik niet dat ik het einde van dat album ga halen bij het beluisteren ervan.

'A Umbra Omega' is misschien wel het beste wat ik ooit van een metalband heb gehoord. Enorm avontuurlijke en gestoorde songwriting waarbij furieuze black metal gedeeltes worden afgewisseld met psychedelische lekkernijen.

In dit nieuw nummer is daar niks van terug te vinden. We krijgen weinig geïnspireerde repetitieve stukken, en dat is het zowat.

Ik keek enorm hard uit naar nieuw werk van DHG, maar de voorlopige balans is dat ik enorm teleurgesteld ben.

Indien heel 'Black Medium Current' soortgelijke muziek gaat bieden zoals dit nummer, dan is het ongetwijfeld meer uitkijken naar materiaal van Doedsmaghird, het nieuwe project van Vicotnik waarbij hij terug black metal gaat maken in de stijl van de 'Satanic Art' EP.

[Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 16-03-2023 23:29]


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 17-03-2023 16:25 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Ja, dit losse nummer is ronduit saai


Hafgufa


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen