|
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik ben inmiddels ook helemaal om. Superveel variatie en details, maar luister ook heel erg makkelijk weg. Ben inmiddels ook fan van de zang. Probeer er nu voor te waken hem niet kapot te draaien, maar heb de afgelopen weken in bijna niets anders zin gehad. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
quote: Ik kwam het gisteren tegen, WTF is dit? echt geniaal ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ik ben toch niet mee hoor, eerste nrs zijn wel leuk, maar dan begint het langs alle kanten te meanderen, hetgeen soms spannende en verrassende albums oplevert, maar voor mijn oren gaat het nergens heen. Ik ga telkens kijken hoe lang het nog duurt, weet me dus niet blijvend te boeien. Tot nader order blijf ik dus zweren bij de absoluut geniale eerste twee albums van hen. |
|
Ja dit is enkel leuk als je vroeger een fan van blackmetal was en nu nog maar een select aantal albums per jaar een fatsoenlijke luisterbeurt kan geven omdat je tyfuskoter zoveel aandacht opeist. Nauwelijks daadwerkelijk buiten reeds kapotgetreden paden tredend. Wel nog steeds een redelijk DHG album, daar waar ze altijd al een tikje overrated waren. De band wordt te oud, net als Deathspell Omega. Noemen we dit eigenlijk nog wel blackmetal? Wees niet gefopt door de stenen die ik heb, ik blijf ik blijf Sjannie uit de buurt |
|
Ik zet 666 International nog eens op, dat was wel een hele goeie Hafgufa |
|
quote: ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Bijna 3 maanden later ben ik (nog steeds) hier. Jij? Blijf het dus maar opzetten, en het verveelt maar niet. Doet er niet toe, uiteindelijk, maar ben nog op zoek waarom het dan zo anders is dan A Umbra Omega en ik ze toch allebei gaaf vind. Het is minder agressief, minder waanzinnig, kabbelt meer voort. Waardoor ik er eerst moeite mee had. Maar zoveel detail te ontdekken dus... En het nieuwe album geeft veel meer introspectie of psychedelica, lijkt wat... Serieuzer is niet het goede woord, want AUO was ook serieus, maar wat... Beheerster? Persoonlijker? Fuck het ook, ijzersterk ongeacht de geschiedenis. Verrassend, gedetailleerd, origineel, psychedelisch; en bij elkaar gehouden met goede songwriting en meesterlijke compositie/arrangementen. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Heb de mazzel dat ik relatief vaak op de fiets zit; dat soort aandacht is wel even nodig om dit soort albums echt te ontdekken. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
quote: Basically had Steel Jaw al die tijd al gelijk Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Ik mis de alien-achtige klanken van DHG, om heel eerlijk te zijn. Het nieuwe werk is absoluut niet slecht, maar het klinkt vooral als het liefdeskindje van Shining en een 70s prog-rock band en ik zou liegen als ik zeg dat me dat heel erg boeit. MediaPlayer |
|
quote: Draai hem iets minder vaak, ook omdat ik het alleen met volle aandacht wil consumeren, maar blijft op eenzame hoogte staan qua 2023 releases. quote: Ik snap waarom je dit zegt en ben het er ook niet mee oneens, maar tegelijkertijd klinkt het ook totaal niet zo en dat vind ik het knappe van deze plaat. Er lijkt soms minuten lang niet zo heel veel in de muziek te gebeuren, maar het blijft boeien en er zit volgens mij stiekem meer in dan waar ik concreet de vinger op kan leggen. En ik snap ook niet hoe de black metal stukken zo prettig kunnen wegluisteren. Normaal gesproken breekt een harder stuk de muziek (denk bijvoorbeeld de contrasten bij Opeth van rond 2000), maar hier blijft het één aangename flow. Heel vreemd en heel knap. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
. [Dit bericht is gewijzigd door Sater op 16-08-2023 9:32] one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik zit ook nog aan de 'twijfel kant'. Het kwartje wil niet vallen tot nu toe, al komt dat misschien ook omdat de vorige plaat en het fabeltastische 666 International niet echt te evenaren zijn. Om even een raar voorbeeld uit mijn privesfeer te benoemen, mijn vrouw zegt eigenlijk altijd als DHG op de shuffle langskomt: Volgende nummer aub. Bij deze plaat doet ze dat niet Hafgufa |
|
Vette live performance van Aphelion Void! Alleen de schokkerige camera is bij momenten wat irritant. |
|
quote: Bizar he dit album, Ik snap ook niet of het nu wat vage pop is dat je aan iedereen kan laten luisteren of dat het de meest obscure vage shit is. Ik ben al maanden zwaar onder de indruk. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
Ok, benieuwd, zet hem in de te beluisteren dinges. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |