IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Dødheimsgard / Dodheimsgard / DHG Vorige pagina | Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-01-2015 8:57 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Goed nieuws indeed!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 23-01-2015 6:44 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

De eerste was een sterk staaltje van ijskoude sfeer om tende van te komen.
Ondergewaardeerd album.

Het tweede was dan weer heel anders, andere vocalist, andere klemtoon, meer thrashy.
Maar mijns inziens beter dan alles wat Aura Noir heeft voort gebracht.

Daarna zijn ze sketchy beginnen gaan, cfr. ook The Kovenant (post-Covenant).


En nu gaan we vegen


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 23-01-2015 7:50 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Satanic Art blijft mijn favoriet, uiteraard door Traces of Reality, maar ook die gave/vage intro/outro.

666 International heeft wel leuke losse nummers.


Hafgufa


spectre
Usericon van spectre
Posted 28-01-2015 13:36 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Argh
Usericon van Argh
Posted 28-01-2015 15:42 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

tof! Laat maar komen. Goed om Aldrahn weer te horen ook, nog steeds geheel eigenzinnig in stijl.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 28-01-2015 18:51 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 23 januari 2015 6:44 schreef caron het volgende:
De eerste was een sterk staaltje van ijskoude sfeer om tende van te komen.
Ondergewaardeerd album.

Het tweede was dan weer heel anders, andere vocalist, andere klemtoon, meer thrashy.
Maar mijns inziens beter dan alles wat Aura Noir heeft voort gebracht.

Daarna zijn ze sketchy beginnen gaan, cfr. ook The Kovenant (post-Covenant).



Eerste album staat te boek als klassieker.. ondergewaardeerd my ass!

Aldrahn doet ook gewoon mee op MP.. dit zou je als zelfbenoemde kult-kenner moeten weten

DHG vergelijken met het The Kovenant is oneerlijk; The Kovenant probeerde een groter publiek te bereiken door de stijl om te gooien naar Rammstein goth industrial shit die begin 00 immens populair was terwijl DHG met 666International commerciële zelfmoord pleegde door wars te doen waar ze zelf zin in hadden.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-01-2015 20:55 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2015 18:51 schreef Mortis Rex het volgende:
Eerste album staat te boek als klassieker.. ondergewaardeerd my ass!

Aldrahn doet ook gewoon mee op MP.. dit zou je als zelfbenoemde kult-kenner moeten weten

DHG vergelijken met het The Kovenant is oneerlijk; The Kovenant probeerde een groter publiek te bereiken door de stijl om te gooien naar Rammstein goth industrial shit die begin 00 immens populair was terwijl DHG met 666International commerciële zelfmoord pleegde door wars te doen waar ze zelf zin in hadden.


Klopt helemaal, maar hun eerste blijft ook hun enige die ik echt vaak nog draai... Met Abigor hetzelfde verhaal, op een bepaald moment zijn ze ook helemaal 'hun eigen ding' gaan doen, wars van alle trends, maar wisten ze me ook nooit meer te raken zoals met hun eerste vier albums.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 28-01-2015 21:19 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

De preview van de nieuwe plaat smaakt naar meer! Vooral dat stuk met saxofoon!

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 28-01-2015 21:20]



Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 13-02-2015 19:30 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Het hele nummer luister je hier:

http://metalhammer.teamrock.com/news/2015-02-13/avant-black-metal-pioneers-dodheimsgard-preview-a-new-track

Zal er even voor gaan zitten straks.. deze duurt al langer dan de gemiddelde EP of demo namelijk.



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-02-2015 19:37 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Klinkt alsof er een grote injectienaald met Virus in is gestoken.
Fijn.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 13-02-2015 21:17 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Dat hele stuk van 01:00 tot 11:00 had van mij niet gehoeven.. wat een geneuzel. Te veel 666 International (op z'n zachtst gezegd mijn minst favoriete DHG plaat), maar dan gelukkig zonder dat belachelijke drumgeluid waardoor ik dit niet als compleet onluisterbaar zou classificeren. Ik ben nog wel benieuwd naar de rest maar vrees dat ik de plaat niet vaker dan 1 a 2 keer hoef te horen.. en daarna waarschijnlijk nooit meer.



Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 13-02-2015 21:50 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Prima nummer. Maakt zeer benieuwd.


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-02-2015 23:40 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2015 18:51 schreef Mortis Rex het volgende:
Eerste album staat te boek als klassieker.. ondergewaardeerd my ass!

Aldrahn doet ook gewoon mee op MP.. dit zou je als zelfbenoemde kult-kenner moeten weten

DHG vergelijken met het The Kovenant is oneerlijk; The Kovenant probeerde een groter publiek te bereiken door de stijl om te gooien naar Rammstein goth industrial shit die begin 00 immens populair was terwijl DHG met 666International commerciële zelfmoord pleegde door wars te doen waar ze zelf zin in hadden.


Die erkenning is pas later gekomen dan, mede door de collectors.
De originele heb ik en op E-bay gaat dat ook redelijk veel verhandeld.

Ik heb die eerste zelf leren kennen door een nummer op die samplerkes van Nuclear Blast, tussen alle gothic en slechte melodeath.
Die ijskoude vocalen bezorgden me instant kiekenvlees.

Monumental Possession is een totaal andere boeg maar beste mix van black/trash mijns inziens, een Aura Noir ten spijt

Voor de rest ga ik geen uitspraken doen over DHG later en The Kovenant.
Ik ken ze allebei niet meticuleus.


En nu gaan we vegen


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 13-02-2015 23:41 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 28 januari 2015 20:55 schreef mikkasscar het volgende:
Klopt helemaal, maar hun eerste blijft ook hun enige die ik echt vaak nog draai... Met Abigor hetzelfde verhaal, op een bepaald moment zijn ze ook helemaal 'hun eigen ding' gaan doen, wars van alle trends, maar wisten ze me ook nooit meer te raken zoals met hun eerste vier albums.


Nachthymnen is het vlaggenschip en kon sowieso niet meer overtroffen worden.
Silenius en co weet.


En nu gaan we vegen


Argh
Usericon van Argh
Posted 14-02-2015 5:47 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2015 19:30 schreef Mortis Rex het volgende:
Het hele nummer luister je hier:

http://metalhammer.teamrock.com/news/2015-02-13/avant-black-metal-pioneers-dodheimsgard-preview-a-new-track

Zal er even voor gaan zitten straks.. deze duurt al langer dan de gemiddelde EP of demo namelijk.




Gaaf nummer. Klinkt (misschien mede door Aldrahn) als een logisch vervolg op 666 International, maar dan zonder industriele elementen en idd beetje meer richting Virus. (Enige wat ik mis is nog die piano).


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 14-02-2015 10:54 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Haha, ik zat ook al te wachten op de piano. Opvallend goed nummer verder, lekker snel en minder gepiel om het gepiel.


Hafgufa


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 14-02-2015 11:58 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Het was Zweizz (Sven Egil Hatlevik) van Fleurety die alle pianostukken schreef. Altijd goeie intermezzo's. Nieuw nummer klinkt alleszins zeer de moeite (temeer daar 666 international mijn favoriet album is).



mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 14-02-2015 13:05 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2015 11:58 schreef williamblake het volgende:
Fleurety



Hoe zou het daarmee nog zijn? Altijd een goede band gevonden...


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 14-02-2015 13:31 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Geen idee. Die 7"s die de laatste jaren zijn uitgebracht zijn ook allemaal opnames van voor 2010, dus ik betwijfel of er ooit nog nieuw materiaal komt.



Argh
Usericon van Argh
Posted 14-02-2015 18:40 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2015 10:54 schreef Ravnajuv het volgende:
Haha, ik zat ook al te wachten op de piano. Opvallend goed nummer verder, lekker snel en minder gepiel om het gepiel.


Haha luister het nummer nogmaals en blijkbaar was ik doof ofzo vannacht, want de piano zit er gewoon in helemaal aan het begin... misschien meer aan het einde verwacht.


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 15-02-2015 8:21 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2015 10:54 schreef Ravnajuv het volgende:
Haha, ik zat ook al te wachten op de piano. Opvallend goed nummer verder, lekker snel en minder gepiel om het gepiel.


Non habes.


En nu gaan we vegen


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-02-2015 14:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 14 februari 2015 5:47 schreef Argh het volgende:
Gaaf nummer. Klinkt (misschien mede door Aldrahn) als een logisch vervolg op 666 International, maar dan zonder industriele elementen en idd beetje meer richting Virus.

Virus sneakt er inderdaad wel een beetje in, in dit nummer! Dat is natuurlijk ook niet zo raar, men waadt natuurlijk door deels dezelfde wateren, maar toch opvallend.

Vervolg op 666 is prima natuurlijk, 666 (én Supervillain) zijn geweldig. Tijdje was ik een beetje boos op een van de twee albums, weet niet meer waarom en weet niet meer welke Anyway, vervolg is prima natuurlijk, en zo te horen krijgen we best wat ontwikkeling. Erg benieuwd. Kan zo de topper van het jaar worden voor mij.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 09-03-2015 17:23 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 27 februari 2015 14:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Vervolg op 666 is prima natuurlijk,
Ja? Dat zou toch een achteruitgang zijn voor een band die nooit twee keer hetzelfde album maakte tot nu toe. Het is wel een 666-light geworden.Niet heel erg verkeerd, maar toch ietwat teleurstellend.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-03-2015 10:42 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 9 maart 2015 17:23 schreef bokkie666 het volgende:
Ja? Dat zou toch een achteruitgang zijn voor een band die nooit twee keer hetzelfde album maakte tot nu toe.

Dat zei ik ook niet, want "vervolg op" betekent niet "hetzelfde als".


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 13-03-2015 17:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2015 10:42 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zei ik ook niet, want "vervolg op" betekent niet "hetzelfde als".
Vervolg op betekent een 666 deel 2, voor mij is dat hetzelfde als en niet erg verrassend verder.

Leuke virusstukken wel, soms bijna jatwerk. Wel jammer dat ze de nummergerichte aanpak van Supervillain weer van afgestapt zijn.


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen