IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Tool Vorige pagina | Volgende pagina
Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 13-08-2019 11:49 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 augustus 2019 10:45 schreef faalhaas het volgende:
Ralph, luister deze dan nog "even". Als dit je niks doet ja dan is Tool het gewoon niet voor je.




Nou vooruit, vanavond nog even proberen dan. En een poging tot Aenima. Maar ik ben er bang voor dat het niets gaat worden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 13-08-2019 11:57 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2019 10:23 schreef BenKnuckles het volgende:
Probeer Aenima nou maar eens.

L A T E R A L U S


Quis moderabat ipsos moderatores?


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2019 12:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die is beter, maar Ralph gaat daar geen hol aan hebben.

Jongen.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 13-08-2019 12:34]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-08-2019 14:18 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2019 11:49 schreef Ralph het volgende:
Nou vooruit, vanavond nog even proberen dan. En een poging tot Aenima. Maar ik ben er bang voor dat het niets gaat worden.


Sober vond je ook niks? Dan ben ik ook bang dat het niets gaat worden.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


spectre
Usericon van spectre
Posted 13-08-2019 14:42 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Wie plaatst de Sabaton opmerking?


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2019 15:04 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2019 14:42 schreef spectre het volgende:
Wie plaatst de Sabaton opmerking?

Ik.

Sabaton is best leuk.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 13-08-2019 15:25 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Volgens mij heb je jezelf te zwaar gegeven in de pit op de have heart show met hersenschade tot gevolg. Dat is de enige manier waarop ik die plotse interesse in Sabaton kan plaatsen...



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2019 15:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat plus de extreme uitdroging tijdens die show.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-08-2019 7:19 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 13 augustus 2019 11:49 schreef Ralph het volgende:
Nou vooruit, vanavond nog even proberen dan. En een poging tot Aenima. Maar ik ben er bang voor dat het niets gaat worden.


Het is niets geworden.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-08-2019 16:22 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

/unsubscribe


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-08-2019 16:16 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 9 augustus 2019 7:39 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Zou me niks verbazen als er geen "gewone" CD komt.
Alle nummers staan niet eens op de cd blijkbaar, maar wel te luisteren via de downloadcode.

quote:


Prijzen buiten de VS schijnen de schuld te zijn van de distributeur, die bepaalt het prijsbeleid... Goede clusterfuck wel.
Het lijkt mij stug dat een band daar niks over te zeggen heeft?


Redelijk album wel. Laatste nummer is het leukste na twee keer het album te horen. Maar het klinkt inderdaad allemaal vrij 'bekend' in de oren.


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 30-08-2019 8:52 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Mijn exemplaar is onderweg vanuit de VS. En ik heb er 37,34 euro voor betaald inclusief verzendkosten. Nog even fingers crossed, maar als ik hem dadelijk daadwerkelijk binnen heb, ben ik blij.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2019 9:11 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ben trouwens voor het eerst niet zo te spreken over het front-artwork


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 30-08-2019 11:01 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2019 20:23 schreef spectre het volgende:
die "gein" tracks zijn ook alleen maar op dat album echt leuk


De intermezzo's zijn op het nieuwe album heel irritant. Favo nummer na 1x luisteren: 7empest

Verder ten opzicht van 10.000 Days niet heel veel vernieuwing. Gewoon een heel goed album.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 30-08-2019 13:25 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik ben er nog niet echt kapot van. Ik mis spanning in grote stukken van het album.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 30-08-2019 13:59 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

Prima album, tussenstukjes hadden van mij niet gehoeven. Iets minder 'vaag' dan 10.000 days. Fijne aanvulling, maar ben benieuwd hoe vaak ik, nadat de hype weer over is, deze prefeer boven Lateralus of Aenima.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2019 14:13 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2019 9:11 schreef spectre het volgende:
ben trouwens voor het eerst niet zo te spreken over het front-artwork


Kun je dat wel zeggen als je niet de fysieke versie in handen hebt? Of heb je die?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 30-08-2019 14:13]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 30-08-2019 16:00 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

(10,000 Days + Lateralus) / 2 = Fear Inoculum


Quis moderabat ipsos moderatores?


spectre
Usericon van spectre
Posted 30-08-2019 18:34 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2019 14:13 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kun je dat wel zeggen als je niet de fysieke versie in handen hebt? Of heb je die?




Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 30-08-2019 18:45 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Zonder schabouwelijke kerst-trui mag Mart van mij helemaal niks zeggen.

En het album kan wat mij betreft de hype nog niet waarmaken.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 30-08-2019 22:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ik vind het een prachtplaat geworden. Tool duikt volledig in de meditatieve en hypnotiserende aspecten van zijn sound. Daarbij lijkt complexiteit minder belangrijk te zijn (al speelt Carey weer fabelachtig goed!) en organisch samenspel en natuurlijk songverloop meer belang te hebben. Tool voelt hier meer als een post-rock/metalband dan een progrock/metalband. De band mediteert/jamt soms minutenlang op dezelfde thema's, ik vind dat heerlijk om naar te luisteren, vooral als het zo ontzettend goed wordt gedaan. Adam Jones is ook opvallend meer aanwezig met zijn gitaarwerk, meer stemmige tokkeltjes en zelfs soleerwerk. Maynard James Keenan klinkt echt geweldig, ik heb hem nog nooit zo breekbaar hebben horen klinken bij Tool als op Culling Voices, een waar kippenvelmoment.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-08-2019 15:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 30 augustus 2019 16:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
(10,000 Days + Lateralus) / 2 = Fear Inoculum


Na een paar keer luisteren is dit mijn gevoel. Ik hoor ook riffs van beide platen terugkeren, met name op Descending. Ritmisch is het typisch Tool kwa feel. Het is hier en daar vrij melodieus, maar nooit dissonant of verrassend wat akkoordprogressies betreft. Het is allemaal zeer toegankelijk en meer ontspannen. Eigenlijk allemaal redenen om niet echt enthousiast te zijn. Toch merk ik dat ik de hele dag met riffjes van de plaat in mijn hoofd zit. Ik heb 'm drie keer gehoord en per keer vind ik 'm beter. Hmm, time will tell.

Wel vind ik het oprecht jammer dat het niet wat vager is.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-08-2019 15:11 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Aanvullend:

Het valt me op dat ook de gitaar en bas-effecten typisch Tool zijn. Dat doet het toch echt als een uitgedacht product overkomen. (Denk bijvoorbeeld aan bewuste keuze voor herkenbaarheid in sound om ook mensen die niet muzikaal onderlegd zijn dezelfde vibe te doen ervaren als op oudere platen.) Ik weet nog even niet of ik daar blij van word. Had ook liever wat nieuwe sounds gehoord.



spectre
Usericon van spectre
Posted 01-09-2019 21:07 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

ik vind het een heel gave plaat en ik kan me nog het meest vinden in hoe Mike hem omschreef


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


spectre
Usericon van spectre
Posted 02-09-2019 9:48 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Pneuma


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen