IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Tool Vorige pagina | Volgende pagina
Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 11-05-2006 20:40 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 11 mei 2006 5:20 schreef Argh het volgende:
dit slaat echt helemaal nergens op haha, jullie zoeken het echt veel te ver!


Vind je het dan niet enigszins toeval dat die 2 nummers precies evenlang zijn en dat op ongeveer 1 seconde verschil hele stukken muziek over elkaar heen vallen? Nee? ok, dat kan, maar dan ken je misschien Tool nog niet met al hun grappen bij vorige albums. (spirals bij Lateralus etc)



Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 12-05-2006 1:29 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Vertel eens eigenlijk.. al die grappen.. ik heb er eigenlijk nooit echt iets specifieks van gehoord, maar alleen maar dat ze het doen. Leg eens uit


Inter faeces et urinam nascimur


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2006 1:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

idd, maar klinkt wel heel erg vet voor 2 nummers bij elkaar


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Phygor
Huiver ende beef
Usericon van Phygor
Posted 12-05-2006 2:07 by Phygor Wijzig reactieProfiel van PhygorQuote dit bericht

Ik geloof niet echt dat Tool met die intentie de nrs heeft gemaakt. Het is logisch dat het tempo en accoordenschema van Wings for Marie en 10000 days (Wings deel 2, hallo?) hetzelfde zijn, zodat ze mooi overlopen. En Viginti Tres kan je overal overheen pleuren, dat klinkt altijd wel vet. Goh wat toevallig dat 2 tracks op een album samen even lang zijn als een 3de track op een album. Ik kan je zo nog een waslijst geven.
Waar ik Tool dan weer wel voor aanzie is dat ze dit soort theorieen rondstrooien op het internet, om fans het helemaal te laten beleven. Met al zo veel onzin rond zo'n album loopt de verkoop door en stijgt zo'n album bovendien bijna boven z'n cultstatus uit. Dan zeg ik, petje af voor Tool, een van de weinige bands die zo veel commercieel succes kan behalen door zo underground te blijven.

Maar wel het gezonde verstand behouden mensen.


Penumbra hoards ye, God of revulsion


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 12-05-2006 2:15 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

niet echt logisch dat het akkoordenschema en tempo in het hele nummer goed samenvalt, anders zou alleen de laatste paar maten en de eerste van het volgende nummer in elkaar over moeten lopen.
ik vind het zeer goed bij elkaar passen voor 2 verschillende nummers. Maarja nog steeds kan het toeval zijn natuurlijk, alleen zie ik tool er wel voor aan zoiets te doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Argh
Usericon van Argh
Posted 12-05-2006 2:58 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

en zoja, al past het wel: WAT HEB JE ERAAN? Waarom gaat niemand zich richten op die Bandfoto/Artwork puzzel!

quote:

PUZZLE?

I'm still getting lots of messages about the stereoscopic photos in 10,000 Days which, by the way, were taken by our good friend and a truly excellent photographer named TRAVIS SHINN. In carefully examining these (as well as the artwork), some of you are beginning to discover things that weren't immediately apparent. Yes, it is true that the four individual photos (of the band members) can be used as the pieces of a kind of puzzle, but for now that's about all I'm going to say. I guess it will just be another nut to crack.

Someone also asked about the clocks and the number 11. I believe the actual time on them is either 1:17 (or 11:07) which I suppose, coincidently, was when the particular photos were taken.



Vele malen interessanter...


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-05-2006 7:56 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nou! Je hebt er geen ruk aan.
"Ja, d'r zit een puzzel in de foto's...maar ik zeg lekker niet wat." Dus je kunt je helemaal blind gaan staren op een stel foto's terwijl je geen enkel idee hebt naar wat je zoekt. Kortom, alles kan een clue zijn.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-05-2006 12:52 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Dat is natuurlijk geen reden om het niet te doen! Wat denk je dan van een forensisch onderzoeker, dat die het maar opgeeft omdat hem niet vertelt is waar hij naar moet zoeken?


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-05-2006 13:09 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Maar zelfs een forensisch onderzoeker heeft nog een aanknopingspunt


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-05-2006 13:15 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Die hebben wij toch ook? De foto's

Daarbij een heel album vol met teksten met potentiële hints!


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-05-2006 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar hoe is (misschien ondergeshcikt) de muziek?

Graag in vergelijkinjg met Undertow ..


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-05-2006 13:19 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Iets gladder geproduceerd, melodischer, minder heftig.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 12-05-2006 13:19 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik vind het het beste Tool album tot nu toe.
Het meest ontwikkelde album met de meeste diepgang.
En ook met het meeste contrast tussen heavy en rustig.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 12-05-2006 13:51 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2006 13:19 schreef XnegativeX het volgende:
Ik vind het het beste Tool album tot nu toe.
Het meest ontwikkelde album met de meeste diepgang.
En ook met het meeste contrast tussen heavy en rustig.


mee eens, alhoewel ik Undertow toch in een apart hokje heb zitten....


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 12-05-2006 20:44 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

10,000 Days is zeker goed, maar Lateralus is beter, vind ik. Dat is niet zo gek, die wordt waarschijnlijk nooit meer overtroffen.

[Dit bericht is gewijzigd door Babylon op 12-05-2006 20:44]


zo kan ie wel weer


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 12-05-2006 23:40 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Zeker nog nooit Aenima beluisterd? Dat is echt een wereldplaat! De nieuwe cd heb ik nog niet gehoord.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-05-2006 12:29 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Die is erg goed, maar kan toch echt niet tippen aan Aenima.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Babylon
De enige echte
Usericon van Babylon
Posted 15-05-2006 16:56 by Babylon Wijzig reactieProfiel van BabylonQuote dit bericht

Duidelijk niet, Lateralus vind ik veel beter dan Aenima. Bijna alleen al om Parabol/Parabola.

Maar het nieuwe album klinkt ook steeds beter.


zo kan ie wel weer


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 15-05-2006 17:04 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Ik vind Lateralus niet persé beter dan Aenima. Aenima maakte destijds toch veel meer indruk.
Ik begin ook steeds meer te neigen naar het feit dat 10,000 Days de beste Tool tot nu toe is. Wat een magistrale songs staan hierop zeg!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Argh
Usericon van Argh
Posted 15-05-2006 17:16 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

komt er ook een review op de FP?


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Stoerbaard
I swear to drunk I'm not God!
Usericon van Stoerbaard
Posted 15-05-2006 20:30 by Stoerbaard Wijzig reactieProfiel van StoerbaardQuote dit bericht

Aenema was de eerste TOOL cd die ik in mijn bezit had. Gelijk was ik hier erg van onder de indruk. Daarna Undertow gekocht, maar die kon ik niet gelijk vatten. Lateralus heb ik grijs gedraaid, maar ik denk toch dat ik Aenema beter vind, vanwege de grotere variatie.
10.000 Days was in den beginne weer ff wennen, maar ik vond m al gelijk ok. Nu een stuk of 200 luisterbeurten later is dit m'n favo TOOL-album. De diepgang, structuren, opbouw, sfeer, variatie, ongein en het hele pakketje doen t m.


Inter faeces et urinam nascimur


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 15-05-2006 20:54 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Op 15 mei 2006 20:30 schreef Stoerbaard het volgende:
Aenema was de eerste TOOL cd die ik in mijn bezit had. Gelijk was ik hier erg van onder de indruk. Daarna Undertow gekocht, maar die kon ik niet gelijk vatten. Lateralus heb ik grijs gedraaid, maar ik denk toch dat ik Aenema beter vind, vanwege de grotere variatie.
10.000 Days was in den beginne weer ff wennen, maar ik vond m al gelijk ok. Nu een stuk of 200 luisterbeurten later is dit m'n favo TOOL-album. De diepgang, structuren, opbouw, sfeer, variatie, ongein en het hele pakketje doen t m.


Kan me hier voor een groot deel in vinden. Ik vind 10.000 Days opnieuw een ontzettend interessante cd. Heerlijk als een band de tijd neemt voor ieder nummer. Sommige intro's duren wel 3 minuten, zonder dat de spanningsopbouw verloren gaat. Het dwingt je om anderhalf uur met gespannen oortjes te lúisteren.


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Pauline
mrauwww!
Usericon van Pauline
Posted 16-05-2006 0:31 by Pauline Wijzig reactieProfiel van PaulineQuote dit berichthttp://www.prrrauline.tomaatnet.nl

quote:
Do you remember that Tool did weird stuff like use the fibonacci sequence on the syllables of the verses in Lateralus? This is even crazier and cooler, and you have to follow a couple of steps to get it.

The mystery of the filler "Vigniti tres" and the two "Wing" parts being a bit similar to each other now make sense, as well as the cover of the album. If you play Wings pt1+Vigniti Tres at the same time as Wings pt 2, you realize that the 2 songs are equal in length to Wings pt2 ... That means that they are meant to be synchronized! The frickin' band synchronized 3 songs!!!! The cover of the album has two faces looking sideways and one big face looking towards you. MAybe the two faces are the 2 smaller songs and the bigger face is the long song ... combined result in one big head.

Just check it out ... the combination is incredibly well done. I am breathless!!! The sync with vigniti tres with the second half of wings pt2 is probably the coolest part, but the first half is really cool too with different riffs in syncs, talk and response of voices, complicated drumming, etc.

The problem is to do it right. The method I use is very hard. I put my headphones in first. I put my Tool disc on the computer, and use windows media player on just track 4 (wings pt2), then transform tracks 3 and 11 into mp3 files in your disc (downloading it may not work since the tracks may vary in length, unless you use something like torrent, stick with mp3 transformation since it's legal though). Ok, now that you have the mp3s ... click play on those two files using winamp.

Now, here comes the tricky part. Press play on the winamp file then pause it. Now, move the winamp windows in a way so that it's very close to the play button of window media player. Now get the time bar of winamp to the far left (the beginning of the wings pt1) and press play, immediately pressing play on the windows media player one. There will be like a 1/10 second difference and is not very noticeable at all.

Maybe there's another way ... if you have two CD drives, maybe you could burn your 10,000 days CD twice (one with wings pt2 and one with the other two songs) play the two at the same time and you won't have to do any tricky stuff.

Good luck, and enjoy this trip!


Het resultaat: http://media.putfile.com/Tool-71


"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen."


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-05-2006 10:28 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Heb hem nu een week of twee in mijn CD-speler en hij is weer erg lekker.

Dat gezegd, ik moet bekennen dat ik er toch wat meer van had verwacht. Tool schept nu eenmaal hooggespannen verwachtingen door de vorige albums, en gezien de lange afwezigheid had ik verwacht dat er een flinke reeks tot op de millimeter gepolijste nummers klaar zouden liggen. Maar ik vind het resultaat een toch ietwat gemakkelijke middenweg tussen Aenima en Lateralus.

Voor mij blijft Aenima toch favoriet en Undertow een goede tweede. Desalniettemin een lekker CD en een hele gave hoes!


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 27-05-2006 11:12 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

Ik vind 10.000 days een logisch vervolg op Lateralus, en een Heerschplaat, vooral na vele keren luisteren.



Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen