IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 05-09-2003 12:25 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Het is een prutsverhaaltje, omdat het niet echt samenhangt, het zit barstensvol cliché's, en de karakters kunnen me weinig boeien. Misschien omdat je te weinig uitgediept zijn, of op een verkeerde manier. Misschien ligt de materie me gewoon niet, maar ik had dus een hekel aan Lost Souls.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 05-09-2003 13:14 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

The Ultimate Hitchhiker's Guide!

Geweldige engelse humor!


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


campske666
Usericon van campske666
Posted 05-09-2003 13:16 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

De bijbel (eender welke versie)

Een fantstisch sprookjesboek geschreven in een toch wel speciale stijl, en met een ironische ondertoon over moraal in de maatschappij van vroeger en nu. Zeer grappig EN onderhoudend !!


Sater
Usericon van Sater
Posted 05-09-2003 17:35 by Sater Wijzig reactieProfiel van SaterQuote dit bericht

quote:
Op 5 september 2003 12:25 schreef ~Narsil het volgende:
Het is een prutsverhaaltje, omdat het niet echt samenhangt, het zit barstensvol cliché's, en de karakters kunnen me weinig boeien. Misschien omdat je te weinig uitgediept zijn, of op een verkeerde manier. Misschien ligt de materie me gewoon niet, maar ik had dus een hekel aan Lost Souls.

Hmm, dat vond ik nou juist niet, dat onsamenhangend heb je misschien wel gelijk in, maar ik vind de personages juist onwijs tof. En die cliché's kom ik helaas nooit in andere boeken tegen. En het heeft een supermooie schrijfstijl vind ik. Maargoed, ieder zijn eigen mening.


one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe


zillah-morte
Feed me, fuck me, and shut the fuck up, bitch...
Usericon van zillah-morte
Posted 05-09-2003 17:39 by zillah-morte (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van zillah-morteQuote dit berichthttp://aeterna.cjb.net

quote:
Op 5 september 2003 17:35 schreef Sater het volgende:
Hmm, dat vond ik nou juist niet, dat onsamenhangend heb je misschien wel gelijk in, maar ik vind de personages juist onwijs tof. En die cliché's kom ik helaas nooit in andere boeken tegen. En het heeft een supermooie schrijfstijl vind ik. Maargoed, ieder zijn eigen mening.


On the black path she grinds her way to the death lands. OFFICIEEL LID VAN DE WALIBI HEERSCH CREW.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 09-09-2003 21:17 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik heb gemerkt dat er veel medelezers op ZM zijn. Misschien is het een idee om onderling boeken uit te wisselen? Zeg maar een soort http://www.bookcrossing.com op ZM?

Als er animo voor is doe ik graag mee.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-09-2003 21:36 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Probeer zo'n boekcrossing maar 'ns op gang te krijgen... In België is het alleszins niet echt in trek.

Ikzelf vind het nogal moeilijk om afscheid te nemen van m'n boeken. En uitlenen doe ik ook al niet aan...


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


No Nonsense
Na zonneschijn komt regen.
Usericon van No Nonsense
Posted 09-09-2003 21:40 by No Nonsense Wijzig reactieProfiel van No NonsenseQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 21:36 schreef Lies het volgende:
Probeer zo'n boekcrossing maar 'ns op gang te krijgen... In België is het alleszins niet echt in trek.

Ikzelf vind het nogal moeilijk om afscheid te nemen van m'n boeken. En uitlenen doe ik ook al niet aan...


hahaha, en die boeken staan zo verschrikkelijk intressant op m'n boekenplank.


The art of flying lies in learning how to throw yourself at the ground...and miss.


Lies
Usericon van Lies
Posted 09-09-2003 21:41 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Mijn boeken zijn niet zichtbaar, door alles dat ervoor staat.

(ik ben gewoon een hamster)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Phantom Lord
Blaat
Usericon van Phantom Lord
Posted 09-09-2003 22:22 by Phantom Lord Wijzig reactieProfiel van Phantom LordQuote dit bericht

Lees gewoon de gehele reeks van Amber... Schrijver Roger Zalazny is al bijna 10 jaar dood, maar de boeken blijven geweldig...

Het "over all" verhaal is behoorlijk simpel, maar de details die hij in elk boek heeft gestopt is fenomenaal!

En natuurlijk LotR (Lord of the Rings)... Maar dat wist iedereen natuurlijk al


FREEZE


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 09-09-2003 22:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht



Lies
Usericon van Lies
Posted 09-09-2003 22:27 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 22:25 schreef ghoulliette het volgende:
http://images.google.nl/images?q=eikel&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken





[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 09-09-2003 22:27 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

Nou, nou.... beetje liever tegen elkaar


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-09-2003 23:18 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

De Alchemist van Paulo Coelho.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 09-09-2003 23:27 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:18 schreef goblinjester het volgende:
De Alchemist van Paulo Coelho.


oew ja!! die is erg goed!!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-09-2003 23:28 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:27 schreef Vampie het volgende:
oew ja!! die is erg goed!!


Moest af en toe een traantje wegpinken. Ik heb nu ook De Duivel En Het Meisje gekocht maar ik ben eerst nog Woede van Salman Rushdie aan het lezen. Die is ook erg goed.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 09-09-2003 23:30 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

Ik herlees Christiane F. weer..geweldig boek!


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 09-09-2003 23:31 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:30 schreef Vampie het volgende:
Ik herlees Christiane F. weer..geweldig boek!


Waar gaat ie over. ( Oftewel ik ken hem niet )


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Vampie
Firewalking
Usericon van Vampie
Posted 09-09-2003 23:43 by Vampie Wijzig reactieProfiel van VampieQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:31 schreef goblinjester het volgende:
Waar gaat ie over. ( Oftewel ik ken hem niet )


generatiekloof zie ik..vrioeger stond ie opde verplichte leeslijst..

Gaat over 1 van de jiongste heroine verslaafde van Duitsland in de jaren '70


Some cause happiness wherever they go , others whenever they go


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 10-09-2003 15:12 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

cristianne F is aan te raden hoewel ik er zelf nog niet aan toe ben gekomen om het boek te lezen. Heb een leraar duits gehad die verzot was op dat boek e dus zo nu en dan een stukje voorlas of ons een film met achtergrond info liet zien.

Verder heb ik nog nergens ROBIN HOBB gezien. Zij schrijft erg leuke boeken, maar ze zijn verkankerd vertaald dus lees ze alsjeblieft in het engels. Het is wel fantasy.
Eddings is wel eerder genoemd en die zal ik dan nog maar eens aanraden.
Verder heeft ook niemand Bernard Cornwell genoemd of Sebastian faulks. Beide fantastische schrijvers. Je moet hiervoor wel een beetje geinterresseerd zijn in geschiedenis.

Paulo coelho- De alchemist is inderdaad ook erg goed.

Poppy Bright is de enige horror schrijver die mij ooit heeft kunnen boeien en dat zegt wel wat.

Anne Rice schrijft leuk, maar na een paar boeken is het niet meer echt spannend.

Terry Pratchet- discworld series. Fantastische boeken om te lezen. Ik raad je echter af om de serie achterstevoren te lezen, want dan worden de eerste boeken een beetje voorspelbaar hetgeen zonde is.



invictis
Usericon van invictis
Posted 10-09-2003 15:15 by invictis Wijzig reactieProfiel van invictisQuote dit bericht

Robin Hobb , weet niet of ze al genoemd was...maar zeker de moeite waard, absoluut aanrader voor de Tolkien junks...en ja H.P. Lovecraft blijft mijn Fav.




Zo hé, is dit topic toch maar mooi getransformeerd van eenzijdig gebral van Invictus in een ware echte op ervaringen en feiten gebaseerde discussie.


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 10-09-2003 15:22 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 15:12 schreef Pandora het volgende:
Verder heb ik nog nergens ROBIN HOBB gezien. Zij schrijft erg leuke boeken, maar ze zijn verkankerd vertaald dus lees ze alsjeblieft in het engels. Het is wel fantasy.



Ik vind dat nog wel behoorlijk mee vallen met hoe kut haar boeken vertaald zijn. In ieder geval zijn die boeken erg de moeite waard. Fantasy waarbij het draait om de erg goed uitgewerkte personages. Tevens zit het niet zo standaard in elkaar en wordt er niet onnodig gebruik gemaakt van allerlei soorten van magie en aparte rassen om zo het geheel nog een beetje interessant te houden en af te leiden van een mager verhaal (zoals bij veel te veel fantasy het geval is).


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 10-09-2003 16:11 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Op dit moment aan het lezen: The picture of Dorian Grey van Wilde, ben tot nu toe erg te spreken.


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 10-09-2003 17:26 by Parasiet Wijzig reactieProfiel van ParasietQuote dit bericht

Terry Pratchett

dat is mijn held en je moet gewoon al zijn boeken lezen anders dan eh
dan dus!


Na und?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 10-09-2003 21:43 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:43 schreef Vampie het volgende:
generatiekloof zie ik..vrioeger stond ie opde verplichte leeslijst..

Gaat over 1 van de jiongste heroine verslaafde van Duitsland in de jaren '70

die film daarvan is geweldig indrukwekkend


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen