IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-10-2003 15:41 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Catch 22 wint hands down.

Picture This is ook een goede van Heller


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Aeolus
Rex Venti
Usericon van Aeolus
Posted 18-10-2003 14:57 by Aeolus Wijzig reactieProfiel van AeolusQuote dit bericht

Catch 22 is een geniaal boek!

Heb net American Psycho gelezen, viel me tegen. Het is wel interessant hoe de hoofdpersoon al die moorden pleegt, maar het is gewoon niet realistisch, en dan soms hele hoofdstukken waarin de hele muzikale carriere van whitney houston wordt beschreven.


Curse you all men, that resent my empire. Cause I have risen again, at war this time. The truth I speak, is your decease. My word is your defeat.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 18-10-2003 15:20 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 oktober 2003 14:57 schreef Aeolus het volgende:
Catch 22 is een geniaal boek!

Heb net American Psycho gelezen, viel me tegen. Het is wel interessant hoe de hoofdpersoon al die moorden pleegt, maar het is gewoon niet realistisch, en dan soms hele hoofdstukken waarin de hele muzikale carriere van whitney houston wordt beschreven.


American Psycho is juist niet realistisch omdat het een absurdistische satire is van het New York uit de jaren 80.

Wat de muzikale analyses betreft, vormen zij een integraal onderdeel van Patrick Bateman. Hij wordt als een zielloos doch zeer aimabel figuur geschetst. Iemand die je in principe niet onaardig kan vinden maar ook iemand waar verder helemaal niks achter zit. B.E.E projecteerde die middelmatigheid op de bands die (in de schrijvers persoonlijke belevingswereld) juist die kenmerken vertoonden: prettig doch leeg.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Lies
Usericon van Lies
Posted 18-10-2003 17:20 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 17 oktober 2003 12:36 schreef SkinPeeleR het volgende:
1- the hitch hikers guide to the galaxy
2- so long, and thanks for al the fish
3- mostly harmless
4- the restaurant at the end of the galaxy
5- ken ik nie meer opkomen.


De juiste volgorde is dus:

1- The Hitch Hiker's Guide to the Galaxy
2- The Restaurant at the End of the World
3- Life, the Universe and Everything
4- So Long, and Thanks for All the Fish
5- Mostly Harmless



quote:
Op 17 oktober 2003 13:51 schreef zzzodiac het volgende:
Ook is er nog een boekje, iets met 'Salmon' van de hand van zijn zoon, die daarin onafgewerkt van zijn vader uitwerkt. Deze heb ik niet en ook nog niet gelezen.

Jij hebt het op The Salmon of Doubt. Het is niet van de hand van zijn zoon (Adams had enkel een dochtertje dacht ik zo), maar er staan leuke artikeltjes van hem in, enkele interviews, en het onafgewerkte derde Dirk Gently boek. Best leuk om te lezen, en handig als je niet aan een stuk door kan lezen, omdat het allemaal korte stukjes zijn. En Stephen Fry () had er dacht ik een voorwoord voor geschreven.

En omdat Douglas Adams toch zo'n leuke peer was, nog effe wat reclame maken:

- Dirk Gently's Holistic Detective Agency
- The Long Dark Tea Time of the Soul (het tweede Dirk Gently boek)
- Last Chance to See (geen roman: soort van reisverslag waarin veel verteld wordt over bedreigde diersoorten)

Buiten The Long Dark Tea Time of the Soul (die heb ik namelijk nog niet te pakken kunnen krijgen) kan ik ze allemaal aanraden.

(Daarnaast zijn er natuurlijk ook nog The Meaning of Liff en The Deeper Meaning of Liff, maar dat kan je bezwaarlijk romans noemen, dus ja.)

quote:
Op 17 oktober 2003 13:51 schreef zzzodiac het volgende:
De originele BBC radio scripts zijn nóg gaver.

Ik heb beide BBC reeksen op CD liggen, en ik kan eerlijk gezegd niet zeggen wat ik "beter" vind, de boeken of de radioserie... Het gaat om twee heel erg verschillende media, en beide zijn goed.
quote:
Op 17 oktober 2003 12:36 schreef SkinPeeleR het volgende:
andere goeie schrijvers:

Daphne de mourier, erg naargeestig en paranormaal.

Daar heb ik ooit eens een boek van gelezen (Rebecca dacht ik zo?) -- dat nóóit meer


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 23-10-2003 8:32 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

"Slavin van de Kerk": gaat over katholieke sekte die er vrij middeleeuwse praktijken op na houdt. Op zich niks nieuws natuurlijk, ware het niet dat die blijkbaar vandaag nog altijd gesponsord wordt door de officiële instanties. Ook verrassend was dat het begin van het verhaal zich afspeelt op een paar kilometer van mijn brievenbus, in Bree.

Dit is korte inhoud op achterflap: Iréne Martens was meer dan twintig jaar een devoot lid van Het Werk, een obscure religieuze beweging die zich in de marge van de katholieke kerk beweegt. Na een leven van hard werken in een sfeer van totale onderdanigheid vluchtte ze uiteindelijk weg. In Slavin van de Kerk vertelt ze haar levensverhaal.
Bij haar officiële intrede mocht ze een wit bruidskleed aantrekken. Als bruid van God moest ze die dag wel blanco documenten ondertekenen en haar testament in het voordeel van Het Werk wijzigen. Later sloot ze een heilig contract met de clausule dat ze afstand moest doen van 'elk vrij, individueel beheers- en beschikkingsrecht'. Ze had geen eigen leven meer: dag en nacht schoonmaken, koken en gehoorzamen was haar lot; de beloning was een gereserveerde plaats in de hemel.

(Anno Domini 1999)


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 22-01-2004 14:16 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Nancy minnen: De banvloek van de donjon


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-01-2004 14:20 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Jack Vance - Durdaine!!!!!!!!!!!!!!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-01-2004 14:40 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

The Blind Watchmaker - Richard Dawkins
Sperm wars - Robin Baker
Goddelijke Comedie - Dante
Ilias en Odyssee - Homerus

Stuk voor stuk aanraders.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 22-01-2004 14:40]



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2004 14:43 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 14:20 schreef Elfensteen het volgende:
Jack Vance - Durdaine!!!!!!!!!!!!!!


1.000.000.000.000 maal

Jack Vance heerst en schrijft IEDEREEN eruit. Lees ook o.a. Tschai, De ogen van de overwereld, Lyonesse etc.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 22-01-2004 14:44 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

inderdaad, toch wel m'n favo sci-fi-schrijver! Ik zal thuis nog eens wat leuke titels van hem opzoeken!


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2004 14:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 14:40 schreef Azagthoth het volgende:
Ilias en Odyssee - Homerus



Ik ga wel naar de film "Troy" binnenkort.
Die boeken van Dawkins zijn idd erg interessant alhoewel het niet het volledige antwoord is naar mijn mening( maar ik ben 1. geen evolutie-bioloog en 2. het is al weer enkele jaren gelden dat ik dit boek heb gelezen dus durf me niet echt inhoudelijk over uit te laten).


robbemans
Snakeman
Usericon van robbemans
Posted 22-01-2004 14:48 by robbemans Wijzig reactieProfiel van robbemansQuote dit berichthttp://www.snakes-reptiles.com

de boeken van raymond e Feist


Internet is gaaf, ik kan mensen blokkeren, bannen en deleten!! | http://www.brutal-network.nl | http://www.snakes-reptiles.com


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 22-01-2004 14:50 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

Favo schrijvers blijven Beaudelaire en Poppy Z Brite.Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goede boeken!!!


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 22-01-2004 14:53 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

quote:
Op 17 oktober 2003 15:41 schreef Chelman het volgende:
Catch 22 wint hands down.


punt!


"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-01-2004 14:57 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 22 januari 2004 14:45 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik ga wel naar de film "Troy" binnenkort.
Die boeken van Dawkins zijn idd erg interessant alhoewel het niet het volledige antwoord is naar mijn mening( maar ik ben 1. geen evolutie-bioloog en 2. het is al weer enkele jaren gelden dat ik dit boek heb gelezen dus durf me niet echt inhoudelijk over uit te laten).


Het boek komt uit 1986, als ik me niet vergis, waarschijnlijk zullen ze nu nog meer weten. Maar de manier waarop 'dit' uitgelegd wordt is zeer goed gedaan. Mooi zijn ook de voorbeelden met computer programma's, die met talen zoals PASCAL zijn geschreven. Ik ben ook geen evolutie-bioloog, maar met dit boek wordt er toch een heleboel duidelijk. Het is in ieder geval een goede ondersteuning voor Darwin's evolutie theorie. (ik heb het over de Blind Watchmaker" als het nog niet duidelijk was, tot nu toe nog het enige wat ik van hem heb gelezen).



~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-01-2004 15:01 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 januari 2004 14:50 schreef IceQueen het volgende:
Favo schrijvers blijven Beaudelaire en Poppy Z Brite.Zeeeeeeeeeeeeeeeeeeer goede boeken!!!


Amai, over contrasten gesproken. Mij maak je niet wijs dat één iemand beide schrijvers kan appreciëren. Tenzij het geen fout is, en je effectief ene, mij onbekende, Beaudelaire bedoelt


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 22-01-2004 15:03 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:01 schreef ~Narsil het volgende:
Amai, over contrasten gesproken. Mij maak je niet wijs dat één iemand beide schrijvers kan appreciëren. Tenzij het geen fout is, en je effectief ene, mij onbekende, Beaudelaire bedoelt


ik apprecieer idd beide...maar,tja,ik ben dan ook ziek van geest


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-01-2004 15:05 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Argh, tis om te beginnen al Baudelaire ipv 'Beaudelaire'


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 22-01-2004 15:06 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:05 schreef ~Narsil het volgende:
Argh, tis om te beginnen al Baudelaire ipv 'Beaudelaire'


Whateverrrrrrrrrrrrrrrrr


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-01-2004 15:10 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

Wat whatever? Niks te 'whatever', volgens mij klets jij gewoon wat uit je nek, godbeterd, Poppy dinges daar en Beaudelaire in één zin,... Maar het klinkt inderdaad wel interessant hoor, beweren dat je Baudelaire hebt gelezen terwijl je niet eens z'n naam juist schrijft.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2004 15:11 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 14:57 schreef Azagthoth het volgende:
Het boek komt uit 1986, als ik me niet vergis, waarschijnlijk zullen ze nu nog meer weten. Maar de manier waarop 'dit' uitgelegd wordt is zeer goed gedaan. Mooi zijn ook de voorbeelden met computer programma's, die met talen zoals PASCAL zijn geschreven. Ik ben ook geen evolutie-bioloog, maar met dit boek wordt er toch een heleboel duidelijk. Het is in ieder geval een goede ondersteuning voor Darwin's evolutie theorie. (ik heb het over de Blind Watchmaker" als het nog niet duidelijk was, tot nu toe nog het enige wat ik van hem heb gelezen).


Dat klopt. eigenlijk blijft Dawkins in zijn latere boeken de zelfde boodschap verkopen. Als je "The blind watchmaker" hebt gelezen heb je zijn belangrijkste boodschap reeds te pakken. Maar het was vooral een mooie tegenaanval tegen de religieuze standpunt dat sommige structuren zo knap in elkaar zitten dat die wel ontworpen hadden moeten zijn door God.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 22-01-2004 15:16 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Niet alleen de boodschap is goed, ook de manier hoe hij de boodschap overbrengt is geniaal.

[Dit bericht is gewijzigd door Azagthoth op 22-01-2004 15:16]



IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 22-01-2004 15:17 by IceQueen Wijzig reactieProfiel van IceQueenQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:10 schreef ~Narsil het volgende:
Wat whatever? Niks te 'whatever', volgens mij klets jij gewoon wat uit je nek, godbeterd, Poppy dinges daar en Beaudelaire in één zin,... Maar het klinkt inderdaad wel interessant hoor, beweren dat je Baudelaire hebt gelezen terwijl je niet eens z'n naam juist schrijft.


Les fleurs du mal,mijn lieve schat,heb ik idd gelezen.Staat zelfs thuis!En laat die vete varen,wil je?


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 22-01-2004 15:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 22 januari 2004 15:16 schreef Azagthoth het volgende:
Niet alleen de boodschap is goed, ook de manier hoe hij de boodschap overbrengt is geniaal.


Dat is inderdaad een goede kwaliteit die weinig wetenschappers bezitten. Stephen jay Gould en Carl Sagan konden ook zo aardig een boodschap overbrengen.


~Narsil
Usericon van ~Narsil
Posted 22-01-2004 15:21 by ~Narsil Wijzig reactieProfiel van ~NarsilQuote dit berichthttp://www.myspace.com/phobos_kim

quote:
Op 22 januari 2004 15:17 schreef IceQueen het volgende:
Les fleurs du mal,mijn lieve schat,heb ik idd gelezen.Staat zelfs thuis!En laat die vete varen,wil je?


Jaja ik kan ook met google werken, en ik heb geen idee over welke vete je het hebt. Met zo'n onnozeligheden hou ik me niet bezig, ik vind het gewoon belachelijk dat je Baudelaire en Poppy Brite, of hoe het onding ook mag heten, over dezelfde kam scheert.

[Dit bericht is gewijzigd door ~Narsil op 22-01-2004 15:21]


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen