IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 10-09-2003 21:47 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:43 schreef Vampie het volgende:
generatiekloof zie ik..vrioeger stond ie opde verplichte leeslijst..

Gaat over 1 van de jiongste heroine verslaafde van Duitsland in de jaren '70


Ik zorgde altijd dat ik andere boeken mocht lezen.


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


goblinjester
Usericon van goblinjester
Posted 10-09-2003 21:49 by goblinjester Wijzig reactieProfiel van goblinjesterQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 16:11 schreef Phriar het volgende:
Op dit moment aan het lezen: The picture of Dorian Grey van Wilde, ben tot nu toe erg te spreken.


Die is echt mega!!!


Val ik je toch weer lastig met mijn geouwehoer.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 10-09-2003 22:14 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Heb net in twee avonden 'The Alienist' van Caleb Carr verslonden Prachtige psychologische thriller over de jacht naar een gruwelijke serie moordenaar in New York in 1896. Dit doet gewoon Black Sunday, Red Dragon etc. gewoon verbleken.

Een mooie combinatie van feit en fictie. Zeker een dikke vette aanrader.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 11-09-2003 16:08 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2003 17:26 schreef Parasiet het volgende:
Terry Pratchett

dat is mijn held en je moet gewoon al zijn boeken lezen anders dan eh
dan dus!


Daar ben ik mee bezig. Moet alleen nog maar de eerste acht delen.


Sigrun
Valkyrian Dance of War
Usericon van Sigrun
Posted 11-09-2003 16:24 by Sigrun Wijzig reactieProfiel van SigrunQuote dit bericht

Terry Pratchett

Vooral "The Amazing Maurice and His Educated Rodents" vond ik erg goed.


Slava! Slava! Heil! Heil! Heil!


theo!
Hammertime
Usericon van theo!
Posted 11-09-2003 17:24 by theo! Wijzig reactieProfiel van theo!Quote dit berichthttp://www.signoflife.nl

voor mensen die van fantasy houden:
Thanith lee's: Heer der stormen, De witte heks, geboortegraf.

ik groet u


signature


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-09-2003 18:29 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

'k Heb van Tanith Lee ooit 'ns een bewerking van het Sneeuwwitje-verhaal gelezen... White as Snow denk ik dat het heette. 'k Zal 'ns kijken naar die boeken die je aanraadde.


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 11-09-2003 20:45 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

Als je van bewerkingen van sprookjes houdt kan ik je BEAUTY aanraden. Geschreven door Sheris Tepper. Heel mooi in elkaar gewoven verhaal en blijft na meerder keren lezen nog steeds interessant.


Lies
Usericon van Lies
Posted 11-09-2003 21:07 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

Verdorie, da's waar. Sheri S. Tepper staat ook nog op m'n lijst (die wordt nu wel echt lang).

(Trouwens, als het je interesseert: Terri Windling heeft enorm veel van dat soort herwerkingen uitgegeven.)


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 12-09-2003 11:25 by Parasiet Wijzig reactieProfiel van ParasietQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 16:08 schreef Pandora het volgende:
Daar ben ik mee bezig. Moet alleen nog maar de eerste acht delen.

braaaaf


Na und?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 12-09-2003 11:27 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 10 september 2003 17:26 schreef Parasiet het volgende:
Terry Pratchett

dat is mijn held en je moet gewoon al zijn boeken lezen anders dan eh
dan dus!


Ik heb ze allemaal gelezen... op 1 naar dan, de waarheid ofzo moet ik nog gaan lezen


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 12-09-2003 11:31 by Parasiet Wijzig reactieProfiel van ParasietQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 11:27 schreef Jebes het volgende:
Ik heb ze allemaal gelezen... op 1 naar dan, de waarheid ofzo moet ik nog gaan lezen

ooh The Truth die is echt geweldig dat vind ik 1 van de koelste discworld boeken


Na und?


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 12-09-2003 11:34 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 12 september 2003 11:31 schreef Parasiet het volgende:
ooh The Truth die is echt geweldig dat vind ik 1 van de koelste discworld boeken



Hij schijnt heel ok te zijn, ik lees de boeken wel in het Nederlands (engels kost teveel moeite hoewel ik nu wel in een engels boek begonnen ben) Wat ik een heel gaaf discworld boek vind is 'Wacht! Wacht!'

edit: typevauten

[Dit bericht is gewijzigd door Jebes op 12-09-2003 11:35]


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 12-09-2003 11:37 by Parasiet Wijzig reactieProfiel van ParasietQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 11:34 schreef Jebes het volgende:
Hij schijnt heel ok te zijn, ik lees de boeken wel in het Nederlands (engels kost teveel moeite hoewel ik nu wel in een engels boek begonnen ben) Wat ik een heel gaaf discworld boek vind is 'Wacht! Wacht!'

edit: typevauten

juh met die draak
soul music en moving pictures zijn ook nog steeds favoriet bij mij


Na und?


Vlkodlak
Usericon van Vlkodlak
Posted 12-09-2003 14:25 by Vlkodlak Wijzig reactieProfiel van VlkodlakQuote dit bericht

quote:
Op 11 september 2003 16:24 schreef Sigrun het volgende:
Terry Pratchett

Vooral "The Amazing Maurice and His Educated Rodents" vond ik erg goed.


Die heerscht inderdaad. Ik heb hem een keer van mijn vriendin gekregen. Wel gaaf gezien mijn naam


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 12-09-2003 14:33 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

Gardens of the Moon (In 't Nederlands: Het Malazijnse Rijk) van Steven Erikson, ongelooflijk heersend boek, waarschijnlijk één van de beste fantasy boeken ook, en naar mijn idee stukken complexer, verrassender en diepgaander dan het gemiddelde Feist-boek (om maar een naam te noemen).
Goed uitgewerkte karakters, goed uitgewerkte verhaallijnen en een hele gave wereld, waarbij vooral de concepten "goden" en "magie" op een hele aparte manier zijn neergezet.
Het enige wat soms een beetje irritant is: het welbekende euvel van veel Fantasy boeken: HEEL ERG VEEL namen die op rap tempo afgevuurd worden, en dat gecombineerd met het feit dat de zo'n beetje alle personages belangrijk zijn, maakt het ook nog eens belangrijk dat je goed weet, wie en hoe wie is.


Het vervolg (waar ik zo even de naam niet van weet), is ook ijzersterk.

Als je nieuwsgierig bent of het wil worden:
http://www.mysale.ca/sales/8740.html
http://www.infinityplus.co.uk/nonfiction/gardens.htm <-- vrij goede reviews

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 12-09-2003 14:36]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-09-2003 14:58 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

Ik ben net klaar met deel 5 van de "Rad des Tijds" reeks van Robert Jordan. Het is een erg goed verhaal maar bij bijna alle boeken is het eerst 3-kwart voorbereiding voor het laatste kwart dat wel erg gaaf is...achja, je moet er wat voor over hebben..

Ben nu bezig in de nieuwste Feist: Robbie de Hand, van de legenden van de grote scheuring, mijn god wat een verschil met Jordan..heb 'em in 2 avonden al half uit..maar leest wel lekker weg



gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 12-09-2003 20:30 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Tijdlijn - Micheal Crichton


Pandora
munch time
Usericon van Pandora
Posted 12-09-2003 20:34 by Pandora Wijzig reactieProfiel van PandoraQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 11:31 schreef Parasiet het volgende:
ooh The Truth die is echt geweldig dat vind ik 1 van de koelste discworld boeken



Mijn all-time favourite blijft toch Hogfather. Maar m'n vader heeft dat boek kwijtgemaakt en daar baal ik best wel van.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-09-2003 20:51 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 20:30 schreef gummibeer het volgende:
Tijdlijn - Micheal Crichton


Ja, die is echt keigaaf. Ook zijn nieuwste is erg goed. "Prey" heet íe in het engels.


chriz
Dóh!
Usericon van chriz
Posted 12-09-2003 20:54 by chriz Wijzig reactieProfiel van chrizQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/facesofcain

quote:
Op 12 september 2003 20:34 schreef Pandora het volgende:
Mijn all-time favourite blijft toch Hogfather. Maar m'n vader heeft dat boek kwijtgemaakt en daar baal ik best wel van.


Ik meen me te herinneren dat ik "Pyramids" erg goed vond, zij het wat vaag...
en "the Fifth Elephant" is ook erg goed



Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 12-09-2003 21:56 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

quote:
Op 9 september 2003 23:30 schreef Vampie het volgende:
Ik herlees Christiane F. weer..geweldig boek!


Shit, nu ik erover nadenk, ik heb hem nooit uitgelezen...


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Phaestus
In vino veritas
Usericon van Phaestus
Posted 12-09-2003 22:14 by Phaestus Wijzig reactieProfiel van PhaestusQuote dit bericht

ik ben De Stelling van de Papegaai van Denis Guedj aan het lezen.

Voor iedereen die een beetje geintereseerd is in wiskunde en goede romans, zeker een aanrader.


"Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point."


Parasiet
Geodetische Kikker
Usericon van Parasiet
Posted 12-09-2003 22:17 by Parasiet Wijzig reactieProfiel van ParasietQuote dit bericht

quote:
Op 12 september 2003 20:54 schreef chriz het volgende:
Ik meen me te herinneren dat ik "Pyramids" erg goed vond, zij het wat vaag...
en "the Fifth Elephant" is ook erg goed

the fifth elephant vind ik nou net 1 van de minst leuke
maja ach smaken verschillen en al dat soort clichématig geblaat


Na und?


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 14-09-2003 11:50 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Hehe, vroeger las ik altijd Pinkeltje...echt een aanrader voor de jeugd


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen