IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 28-08-2004 20:25 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

quote:
Op 1 maart 2004 0:36 schreef watery black het volgende:
"... en Johnnie trok ten strijde" van Dalton Trumbo. voor de cultuurbarbaren onder ons die het niet kennen: het nummer "One" van metallica is hierop gebaseerd.



quote:
Op 28 augustus 2004 14:45 schreef Faceless Unknown het volgende:
Heeft iemand hier Dalton Trumbo´s "Johnny Got his Gun" gelezen?
In Metallica´s videoclip "One" zijn delen te zien van de verfilming van dit boek.

Dit is zeer zeker een aanrader!!!




I am the 1%.


Faceless Unknown
Brutality is Law
Usericon van Faceless Unknown
Posted 28-08-2004 21:55 by Faceless Unknown Wijzig reactieProfiel van Faceless UnknownQuote dit bericht

quote:
Op 28 augustus 2004 20:25 schreef stoomfiets het volgende:

Je verwacht toch niet dat ik alle 18 pages ga doornemen om een aanrader te plaatsen?

[Dit bericht is gewijzigd door Faceless Unknown op 28-08-2004 21:56]


There is no religion higher than Truth!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2004 23:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zijn er nog nederlandsche boeken wat niet geschreven is door een sexueel gefrustreerde schrijver of wat gaat over de joden vervolging of een combinatie ervan?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Orion
Usericon van Orion
Posted 29-11-2004 23:46 by Orion Wijzig reactieProfiel van OrionQuote dit bericht



Mezelf tegen friet! en spotten en al ut andere kansloos gedoe weest wel !?


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2004 23:56 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Is niet nederlands, ik zoek boeken voor mijn literatuur dossier(moet ook fictie zijn).

het ziet er wel als een aardig boek uit, maar ik ben niet zo'n lezer.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


windkracht10
Iced Nerd
Usericon van windkracht10
Posted 30-11-2004 11:53 by windkracht10 Wijzig reactieProfiel van windkracht10Quote dit bericht

quote:
Op 29 november 2004 23:46 schreef Orion het volgende:


http://www.oboss.nl/Bryson2.htm



Bill Bryson? Zal wel weer enorm lam geschreven zijn. Heb nog "sunburned country" van hem gelezen.

En voor mensen met interesse voor filosofie kan ik Gerard Bodifée zijn boeken es aanraden.

[Dit bericht is gewijzigd door windkracht10 op 30-11-2004 11:56]


mvg wk10


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 30-11-2004 20:17 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Kent iemand iets van "lemony snicket"?


Satanic Majestic
Usericon van Satanic Majestic
Posted 30-11-2004 20:43 by Satanic Majestic Wijzig reactieProfiel van Satanic MajesticQuote dit bericht

Stephen King..numero one !


Moederkoek
Slikheks!
Usericon van Moederkoek
Posted 30-11-2004 20:51 by Moederkoek Wijzig reactieProfiel van MoederkoekQuote dit bericht

de boeken van tolkien blijven nummer 1


moederkoek met een glaasje vruchtwater


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2005 16:27 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

"dangerous books"

1: The Communist Manifesto


2: Mein Kampf


3: Quotations from Chairman Mao


4: The Kinsey Report


5: Democracy and Education by John Dewey


6: Das Kapital


7: The Feminine Mystique


8: The Course of Philosophy


9: Beyond Good and Evil

10: General Theology of Employment, Interest and Money


(lijstje van andere site, wel jammer dat ze niet overal de auteur bij vermelden. En WTF staat het comunitisch manifest te doen boven Mein Kampf, die Amerikanen hebben die boeken/ manifesten duidelijk van te voren gelezen alvoren deze lijst te maken.)


Illusione
Boeiend!
Usericon van Illusione
Posted 16-08-2005 16:28 by Illusione (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van IllusioneQuote dit bericht

'Jonathan Strange & Mr Norrell'



Geweldig boek, heerlijke sfeer en erg humoristisch.


[Deze realiteit is gemodereerd door Illusione op 28 juni 2009] 'I'm sorry, Wendy, but I just don't trust anything that bleeds for four days and doesn't die.'


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-08-2005 16:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

De manifesto en Das Kapital hebben toch duidelijk veel verderstrekkende en langdurige gevolgen voor de wereld gehad dan Mein Kampf.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


FRNK
Thin out the numbers!
Usericon van FRNK
Posted 16-08-2005 16:29 by FRNK Wijzig reactieProfiel van FRNKQuote dit berichthttp://myspace.com/frnk

Zelfmoordkonijntjes!!!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2005 16:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:29 schreef Chelman het volgende:
De manifesto en Das Kapital hebben toch duidelijk veel verderstrekkende en langdurige gevolgen voor de wereld gehad dan Mein Kampf.


Is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik vond het communitisch manifest niet zo "gevaarlijk", nee dan boeken van anti globalisten, die zijn het communistisch manifest tot de macht 10 ofzo. (Das Kapital niet gelezen trouwens).

Verschil vind ik ook dat Marx geen politiek leider was en Hitler wel. Kunt het daarom niet helemaal eerlijk vergelijken. Kwa tijdbestek heeft Hitler toch meer schade gebracht.

Het is alleen zo dat het communitisch denkgoed misbruikt is door verschillende politieke leiders, en als je dat bij elkaar telt...

Maar dan zou je Alfred Nobel ook de schuld moeten geven van alle doden door springstof.


BringerOfLight
Lampekap
Usericon van BringerOfLight
Posted 16-08-2005 16:36 by BringerOfLight Wijzig reactieProfiel van BringerOfLightQuote dit berichthttp://www.nattedozen.nl

quote:
Op 16 augustus 2005 16:29 schreef FRNK het volgende:
Zelfmoordkonijntjes!!!


Aha, eindelijk hoogwaardige literatuur!!


You can either agree with me, or be wrong.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-08-2005 16:47 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:34 schreef ghoulliette het volgende:

Is ook maar net hoe je het bekijkt. Ik vond het communitisch manifest niet zo "gevaarlijk", nee dan boeken van anti globalisten, die zijn het communistisch manifest tot de macht 10 ofzo. (Das Kapital niet gelezen trouwens).


Met het verschil dat die antiglobalisten door niemand serieus genomen worden mede door de ervaringen met het gedachtengoed van Marx.
quote:

Verschil vind ik ook dat Marx geen politiek leider was en Hitler wel. Kunt het daarom niet helemaal eerlijk vergelijken. Kwa tijdbestek heeft Hitler toch meer schade gebracht.


Toen Hitler Mein Kampf schreef was hij ook geen politiek leider.... Hij zat toen in de bak.

Qua exterminatie van mensen deden zowel Jozef als Adolf niet onder voor elkaar. Ik noem maar de hongersnood in Oekraïne (4 miljoen slachtoffers uit mijn hoofd) die een bewust gestuurde daad was. Ik noem maar de Gulags waar ook miljoenen mensen stierven etc. etc. Ook Stalin net als Hitler roeide naast tegenstanders ook de zwakke elementen uit waaronder ook de Joden.... Dan hebben we het nog niet eens over de ettelijke miljoenen mensen die in Marxistische onderdrukking leven in 2005.
quote:

Het is alleen zo dat het communitisch denkgoed misbruikt is door verschillende politieke leiders, en als je dat bij elkaar telt...

Maar dan zou je Alfred Nobel ook de schuld moeten geven van alle doden door springstof.

Het communistisch gedachtengoed is per definitie een kwaadaardig en ontmenselijkend (?) 'dehumanizing' gedachtengoed. Ik heb daar nog niet eens over de economische verspilling en gebrek aan ontwikkeling wat het met zich meebrengt. Dat is van secundair belang. Het grootste probleem is het feit dat het een stelsel is die de macht concentreert en concentratie van macht heeft in het verleden altijd tot misbruik geleid. Communisme vereist ook dwang...immers wanneer er maar een persoon in een communistische samenleving bijvoorbeeld een eigen zaak wilt oprichten heb je geen commie samenleving meer. En je hebt dan als leiding van een dergelijk rood bolwerk twee keuzes:

a.Dwang
b.Ontbinding van je commie staat



Jij zegt dat zijn gedachtengoed misbruikt is....hoe kan het dat het in alle gevallen zonder een uitzondering tot misbruik heeft geleid? Als het zo'n fijne systeem is, hoe komt het dan dat er nooit welwillenden dat systeem invoerden?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


SHS
Radiant, sir, radiant
Usericon van SHS
Posted 16-08-2005 17:04 by SHS Wijzig reactieProfiel van SHSQuote dit berichthttp://www.thedustconnection.com

Ik vond de boeken van Neil Peart best wel aardig om te lezen eigenlijk.
Kan me wel voorstellen dat je er geen hol aan vindt als je niks met Rush hebt



Ephedra
attack of the dwarves
Usericon van Ephedra
Posted 16-08-2005 17:27 by Ephedra Wijzig reactieProfiel van EphedraQuote dit bericht

OMG
ma bro has it's own topic
gratz man !!


at the court of king chaos, only blood can write it's own tragedy


rvanderholst
Det var så oerhört nära!
Usericon van rvanderholst
Posted 16-08-2005 17:30 by rvanderholst Wijzig reactieProfiel van rvanderholstQuote dit bericht

kunt u misschien ON TOPIC posten.... DANK U!


I Find That I Am Not There...


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 16-08-2005 17:34 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Trouwens ook een absolute aanrader: "Surely you are joking, Mr.Feinman." Autobiografie van nobelprijswinnaar Richard Feinman met geweldige anekdotes over brandkastkraken, maya-schrift ontcijferingen en zijn werk aan de atoombom in Los Alamos.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-08-2005 17:45 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 16:47 schreef Chelman het volgende:
Met het verschil dat die antiglobalisten door niemand serieus genomen worden mede door de ervaringen met het gedachtengoed van Marx.


Niet zo zeer het gedachtengoed van Marx, wel van Stalin, Castro, Mao
quote:

Toen Hitler Mein Kampf schreef was hij ook geen politiek leider.... Hij zat toen in de bak.

Hij zat in de bak vanwege zich omhoog te manoevreren in de politiek en was al zeer politiek actief. Als politiek leider heeft hij dit boek aan de man gebracht.
quote:

Qua exterminatie van mensen deden zowel Jozef als Adolf niet onder voor elkaar. Ik noem maar de hongersnood in Oekraïne (4 miljoen slachtoffers uit mijn hoofd) die een bewust gestuurde daad was. Ik noem maar de Gulags waar ook miljoenen mensen stierven etc. etc. Ook Stalin net als Hitler roeide naast tegenstanders ook de zwakke elementen uit waaronder ook de Joden.... Dan hebben we het nog niet eens over de ettelijke miljoenen mensen die in Marxistische onderdrukking leven in 2005.


Stalin ja, Stalin heeft het communistisch manifest niet geschreven. Lenin evenmin. En volgens mij trok Stalin meer lering van Lenin dan van Marx, en gebruikte hij het volgens mij vooral om zijn eigen mening te ventileren.
quote:

Het communistisch gedachtengoed is per definitie een kwaadaardig en ontmenselijkend (?) 'dehumanizing' gedachtengoed. Ik heb daar nog niet eens over de economische verspilling en gebrek aan ontwikkeling wat het met zich meebrengt. Dat is van secundair belang. Het grootste probleem is het feit dat het een stelsel is die de macht concentreert en concentratie van macht heeft in het verleden altijd tot misbruik geleid. Communisme vereist ook dwang...immers wanneer er maar een persoon in een communistische samenleving bijvoorbeeld een eigen zaak wilt oprichten heb je geen commie samenleving meer. En je hebt dan als leiding van een dergelijk rood bolwerk twee keuzes:

a.Dwang
b.Ontbinding van je commie staat


Dit staat niet in het communitisch manifest, althans het staat er niet zo in, eerder tegen overgesteld. (dat dat niet erg realistisch is a-la). Maar wat ook meespeelt, je noemt verspilling... wordt er in de kapitalistische maatschappij niet aan verspilling gedaan? Is daar geen centralisatie van macht?
Marx had een utopisch plaatje, en wat je zegt over de mensen die een eigen zaak willen beginnen, dat is volgens mij ook wel een beetje wat Marx vergeten is, dat mensen ook andere ideeën en wensen kunnen hebben en hoe daar ruimte aan te geven.

Daarentegen staan er in het communitisch manifest ook dingen waar je als niet of anti communist toch wel mee eens kunt zijn. (Bepaalde analyses mbt de wereldeconomie bijvoorbeeld).

Toch vind ik dat het onderscheid Marx/ Lenin/ Stalin toch duidelijk is en niet verward mag worden. Stalin en Lenin wilden duidelijk macht, en zagen Marx als geschikt middel in die historische context.

Marx heeft slechts gedachtengoed geuit, niet opgedrongen. Als mens heb je altijd nog zelf de verantwoordlijkheid hoe daarmee om te gaan. Lenin en Stalin hebben hun gedachtengoed opgedrongen, Hitler ook.

Ik vind "Intentie" ook wel belangrijk. Niet dat dat alles goed praat, maar toch.

quote:

Jij zegt dat zijn gedachtengoed misbruikt is....hoe kan het dat het in alle gevallen zonder een uitzondering tot misbruik heeft geleid? Als het zo'n fijne systeem is, hoe komt het dan dat er nooit welwillenden dat systeem invoerden?


Misschien zijn mensen niet zo welwillend Misschien is het een zwak systeem, gevoelig voor onwillendheid tov het systeem, dan wel "het goede".
Uitgaan van een onrealistisch mensbeeld is een ding, maar dan moet je wel een clausule daarvoor opnemen zonder dat het tenkoste gaat van je bedachte wereldje.

Democratie is niet perfect, maar wel goed genoeg om daarmee om te kunnen gaan.

Maargoed ik heb Das Kapital niet gelezen, dus waar Marx precies allemaal de mist in gaat kan ik ook niet zeggen.


Devilicious Pem
Que????
Usericon van Devilicious Pem
Posted 16-08-2005 19:21 by Devilicious Pem Wijzig reactieProfiel van Devilicious PemQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 17:04 schreef SHS het volgende:
Ik vond de boeken van Neil Peart best wel aardig om te lezen eigenlijk.
Kan me wel voorstellen dat je er geen hol aan vindt als je niks met Rush hebt


ik heb tot nog toe alleen Ghost Rider gelezen, en die vond ik ook gaaf
Maar volgens mij hoef je niks met Rush te hebben om het te lezen... je moet hoogstens tegen zijn schrijfstijl kunnen Ik heb dat boek tot nu toe aan twee mensen uitgeleend: de eerste heeft het maar een stukje gelezen en vond het doodsaai, de tweede vindt het ook wat langdradig etc.
Ik vind het juist wel wat hebben, dat uitvoerige van hem. Sowieso gaaf te lezen over zijn motortochten enzo

[Dit bericht is gewijzigd door Devilicious Pem op 16-08-2005 19:24]


"As it net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin!"


Cogito
Usericon van Cogito
Posted 16-08-2005 19:38 by Cogito Wijzig reactieProfiel van CogitoQuote dit bericht

Een tijd geleden was ik verslaafd aan de thriller/horror boeken van Dean R. Koontz.
Echte aanraders!
Daarnaast lees ik graag biografien en van die dangerous lijst wil ik graag Das Kapital, Mein Kamp en Kinsey Rapport lezen.


I have chosen night to be my guide


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-08-2005 19:44 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Beyond Good and Evil, dat moet je pas lezen (Jenseits von Gut und Böse van F.W. Nietzsche)

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-08-2005 20:35]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Cogito
Usericon van Cogito
Posted 16-08-2005 19:47 by Cogito Wijzig reactieProfiel van CogitoQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2005 19:44 schreef M. het volgende:
Beyond Good and Evil, dat moet je pas lezen (Jenseits von Guten und Böse van F.W. Nietzsche -- de spelling zal vast verkeerd zijn, maar ik kan de juiste titel niet opgooglen want ik krijg er geen verbinding mee!)


Staat ook nog wel ergens op een lijst , maar kvind nietzsche nu niet echt de meest toegankele filosoof die er is, kga eens met wat inleidend werk beginnen, voor ik aan zijn echte werken begin.


I have chosen night to be my guide


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen