IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
wladimir
Usericon van wladimir
Posted 14-10-2002 17:31 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

nog Duitse boeken? Behalve dat parfum?


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 14-10-2002 18:27 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2002 18:06 schreef Jurgen het volgende:
Heeft iemand ooit nietschze gelezen? ik ben er eens aan begonnen,maar al snel opgegeven.


Heb het gelezen, in het Duits, vond het geweldig, heb alleen geen idee meer waar het nou over ging. Heb er ook een paar maanden over gedaan. Mijn Duits leraar was er zo van in zijn nopjes dat ik dat boek voor Duits gelezen had dat ie me maar meteen voor mijn mondeling een 8 gaf
<edit> het was Also sprach Zarathustra btw</edit>

[Dit bericht is gewijzigd door Angel op 14-10-2002 18:32]


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2002 18:32 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

understanding international conflicts.

door Nye.

niet moeilijk erg intressant om te lezen in dit soort tijden, veel geschiedenis enzo

quote:
Op 14 oktober 2002 18:27 schreef Angel het volgende:
Heb het gelezen, in het Duits, vond het geweldig, heb alleen geen idee meer waar het nou over ging


dus jij vind iets wat je niet begrijpt geweldig, apart

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 14-10-2002 18:33]


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 14-10-2002 18:33 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 18:27 schreef Angel het volgende:
Heb het gelezen, in het Duits, vond het geweldig, heb alleen geen idee meer waar het nou over ging. Heb er ook een paar maanden over gedaan. Mijn Duits leraar was er zo van in zijn nopjes dat ik dat boek voor Duits gelezen had dat ie me maar meteen voor mijn mondeling een 8 gaf
<edit> het was Also sprach Zarathustra btw</edit>
So hee, heb je die in het Duits gelezen?

Dat vind ik best wel knap!! Het is toch proza van meer dan een eeuw oud, is al lastig genoeg in het Nederlands...
Het is ook geweldig maar ik zou het wel nog een keer lezen als ik dit zo teruglees

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 14-10-2002 18:33]


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2002 18:34 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 17:31 schreef wladimir het volgende:
nog Duitse boeken? Behalve dat parfum?


het lijden van de jonge werther- goethe


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 14-10-2002 19:14 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

[quote
dus jij vind iets wat je niet begrijpt geweldig, apart[/quote]

Lees: Ik heb geen idee MEER waar het over ging. Het is dan ook 3,5 jaar geleden...


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 14-10-2002 19:18 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 18:33 schreef Dwaallicht het volgende:
So hee, heb je die in het Duits gelezen?

Dat vind ik best wel knap!! Het is toch proza van meer dan een eeuw oud, is al lastig genoeg in het Nederlands...
Het is ook geweldig maar ik zou het wel nog een keer lezen als ik dit zo teruglees


Dank u Maar ik zou het niet aanraden in het Duits, ik wil 'm zelf graag nog een keer in het Nederlands lezen. Volgnummer 396544 op de nog (een keer)te lezen boeken-wachtlijst.....


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2002 19:20 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 19:14 schreef Angel het volgende:
[quote
dus jij vind iets wat je niet begrijpt geweldig, apart

Lees: Ik heb geen idee MEER waar het over ging. Het is dan ook 3,5 jaar geleden...


dan lijkt me het een onzettende verspilling van je tijd geweest te zijn, als je daadwerkelijk echt in dat boedk en zijn denken geintresseerd was.

als je voor die 8 ging, dan heb je het natuurlijk goed gedaan


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 14-10-2002 19:31 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Ik heb van de week het boek Michel Houellebecq - Elementaire Deeltjes van iemand gekregen. Het schijn een fantastisch boek te zijn. Maar ik ben op het moment nog bezig in The Real Frank Zappa Book (Shredhead )


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 14-10-2002 19:35 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 19:20 schreef ghoulliette het volgende:
dan lijkt me het een onzettende verspilling van je tijd geweest te zijn, als je daadwerkelijk echt in dat boedk en zijn denken geintresseerd was.

als je voor die 8 ging, dan heb je het natuurlijk goed gedaan


Jij oordeelt wel erg snel he? Als jij totaal >30 boeken in een jaar leest, in 4 talen, en dan ook nog eens een paar jaar geleden, dan weet jij denk ik ook niet meer waarover al je boeken precies gingen, wel?
Bovendien is het gewoon ongelooflijk moeilijke materie, die je in je eigen taal sowieso al niet bij een keer lezen snapt. Laat staan in een vreemde taal. Laat staan ONTHOUDT.

[edit] Aan te raden boeken zijn trouwens:
- 1984 van George Orwell
- L'etranger van Jean Paul Sartre
- La Peste van Albert Camus
- Utopia van Thomas Moore
- Brave new world van Aldous Huxley
- Shakespeare
- American Psycho - Brett Easton Ellis
- Lord of the rings uiteraard
- De hemel van Hollywood - Leon de Winter
[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door Angel op 14-10-2002 20:06]


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 14-10-2002 23:24 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

oke dan: ja je bent erg slim.

(toch haal je veel meer uit een stuk als je de vertaling leest)


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 15-10-2002 16:35 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 23:24 schreef ghoulliette het volgende:
oke dan: ja je bent erg slim.

(toch haal je veel meer uit een stuk als je de vertaling leest)


zo, en wat is jouw probleem?


I can't shoot straight unless I've had a pint!


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 15-10-2002 16:37 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Hersenschimmen van J. Bernlef, prachtig boek over een man die langzaam dement wordt. Dit alles gezien vanuit de man zelf. Heel erg mooi.


I spy with my little and verrry evil eye.....


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 15-10-2002 16:46 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2002 16:35 schreef Dunne_Hein het volgende:
zo, en wat is jouw probleem?


lichtelijke irritatie


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 15-10-2002 16:58 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

-> Het Kaartenhuis - Mark Danielewski
('House of Leaves' is de originele titel)



Mordheim
No rest for the wicked
Usericon van Mordheim
Posted 15-10-2002 17:31 by Mordheim Wijzig reactieProfiel van MordheimQuote dit bericht

Weaveworld van Clive Barker


"The stars themselves once lived and died at my command, and yet you still dare to oppose my will."


Sharteel
Mesmerized
Usericon van Sharteel
Posted 15-10-2002 17:32 by Sharteel Wijzig reactieProfiel van SharteelQuote dit berichthttp://www.photopit.be

quote:
Op 15 oktober 2002 17:31 schreef Mordheim het volgende:
Weaveworld van Clive Barker


Is hij eindelijk uit


Can anybody see the light.. Where the morn meets the dew... And the tide rises...Did you realise no one can see inside your view... Did you realise forwhy this sight belongs to you...


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 16-10-2002 17:49 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Heeft iemand "De moeder van Nicolien" gelezen en er een samenvatting van gemaakt? Ik vind het een enorm saai boek maar goed, het moet voor school...


I spy with my little and verrry evil eye.....


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 16-10-2002 17:53 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

dduubbeellppoosstt

[Dit bericht is gewijzigd door WickedKimmie op 16-10-2002 17:55]


I spy with my little and verrry evil eye.....


Angel
There is no truce with the furies
Usericon van Angel
Posted 16-10-2002 18:35 by Angel Wijzig reactieProfiel van AngelQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2002 23:24 schreef ghoulliette het volgende:
oke dan: ja je bent erg slim.




quote:
(toch haal je veel meer uit een stuk als je de vertaling leest)


totally agree:
quote:
Op 14 oktober 2002 19:18 schreef Angel het volgende:
Maar ik zou het niet aanraden in het Duits, ik wil 'm zelf graag nog een keer in het Nederlands lezen.


quote:
Op 15 oktober 2002 16:46 schreef ghoulliette het volgende:
lichtelijke irritatie


Ik snap niet wat er irritant is aan mijn favoriete boeken. Ik snap sowieso niet die negatieve houding


To all who pass that they may see, rock 'n roll is a part of me


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-10-2002 19:10 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

Wayne Dyer; Eerst geloven, dan zien
Levensbeschouwingsboek zou ik zeggen; zoiets als John Gray schrijft [Mannen komen van mars, vrouwen van venus] maar dan écht fantastisch. John Gray vind ik wat té optimistisch.

Margaret Boden; Creativiteit
Waar komt creativiteit vandaan; de grote raadsels van creativiteit.

Llyal Watson; De helse mens
Mix tussen antroposofie, biologie en de psychologie over het goede en kwade in de mens. Eén van de beste boeken die ik ooit over dit onderwerp gelezen heb.

Hofstadter/Dennett; De spiegel van de ziel [The minds' I]
Boek welke ik ooit gelezen heb; maar de essentie op Amazon review moest opzoeken. Eén van de moeilijkst te begrijpen boeken die ik in ieder geval ooit gelezen heb. Maar bij ploeteren wel erg leerzaam.
"Ever wondered who you are? Who you really are? This collection of writings and reflections by some of today's most notable thinkers is designed to enliven this most central, and most baffling, question in the philosophy of mind. In some ways, the questions posed and bantered about in this book are at the heart of all philosophical reasoning. They are the ultimate questions about the self. The Mind's I contains an astonishing variety of approaches to answering the question, "Who am I?" Between the covers of this book one encounters the literary erudition of Argentinean writer Jorge Luis Borges alongside the analytic rigor of John Searle. There are sophisticated metaphorical pieces (such as "The Princess Ineffabelle" by Polish philosopher and writer Stanislaw Lem), intriguing dialogues (like Raymond Smullyan's "Is God a Taoist?"), and serious but engaging philosophical essays from a host of thinkers (see Thomas Nagel's "What Is It Like to Be a Bat?")."

C.G. Jung - Biografie
Interessant om mee te beginnen



DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 16-10-2002 19:14 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2002 19:10 schreef Argentumfeles het volgende:
Llyal Watson; De helse mens
Mix tussen antroposofie, biologie en de psychologie over het goede en kwade in de mens. Eén van de beste boeken die ik ooit over dit onderwerp gelezen heb.



Dat klinkt zeer interessant. Ga ik eens in huis halen voor de komende vakantie.


Argentumfeles
Usericon van Argentumfeles
Posted 16-10-2002 19:26 by Argentumfeles Wijzig reactieProfiel van ArgentumfelesQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2002 19:14 schreef DimmuChild het volgende:
Dat klinkt zeer interessant. Ga ik eens in huis halen voor de komende vakantie.


Ik wilde em zelfs kopen; maar tis alleen nog in de openbare bibliotheek te krijgen.


gummibeer
Sommige mensen praten maar zeggen niks
Usericon van gummibeer
Posted 16-10-2002 22:41 by gummibeer Wijzig reactieProfiel van gummibeerQuote dit bericht

Ben eindelijk na 26 jaar in Lord of the rings begonnen.

Nu nog afwachtten of het echt zo geweldig goed is.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 16-10-2002 22:49 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

De betovering werkt toch echt het best als je een kind bent.

Tegenwoordig heb ik een haat/liefde verhouding met dat boek; liefde vanwege de herinneringen, en haat omdat Tolkien een christen was en dat merk je duidelijk in het boek.

(de film heerschte trouwens hard, wat mij betreft, prachtige beelden en over-the-top fantasy; bracht precies die herinneringen weer terug)


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen