IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : "Aan te raden boeken" topic Vorige pagina | Volgende pagina
XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 31-01-2006 12:30 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Het is een verrekte lastig boek om te lezen en je moet er je kop wel bij houden. Maar de sfeer die geschept wordt door zowel het verhaal als de typografie is ongeevenaard. Echt geweldig


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Ascension
The Watcher
Usericon van Ascension
Posted 31-01-2006 12:53 by Ascension Wijzig reactieProfiel van AscensionQuote dit bericht

quote:
Op 30 januari 2006 20:33 schreef XnegativeX het volgende:
Het Kaartenhuis van Mark Z. Danielewski...
Lees en sta verstelt.


Ik zat al te wachten tot je dit boek in dit topic zou aanraden..


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 31-01-2006 13:00 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2006 12:30 schreef XnegativeX het volgende:
Het is een verrekte lastig boek om te lezen en je moet er je kop wel bij houden. Maar de sfeer die geschept wordt door zowel het verhaal als de typografie is ongeevenaard. Echt geweldig


Vond je?

Ik vond het een goed, tot bovengemiddeld goed boek, maar ook niet veel meer dan dat. De referenties naar Dante en de mythologie kon ik zeer goed waarderen, vooral omdat het allemaal niet al te geforceerd overkwam.

De vormgeving stoorde ik me enigszins aan. Ik snap de achterliggende agedachte achter de trucs (paar losse woorden op pagina's waar een versnelling plaatsvindt, in een hoekje gedrukte brokken bij de meer claustrofobische secties) maar ik vind ze volstrekt overbodig. Ik ben een fervent aanhanger van de motto 'inhoud boven vorm' en vind dat een ritme, pacing en eventuele gevoel van claustrofobie en ruimte door de tekst opgeroepen dient te worden en niet door typografische trucs. Daarnaast zijn die trucs nou niet bepaald origineel.

Enne..lastig te lezen? OK het is geen J.K.Rowling of Dan Brown met hun kleutertaal, maar lastig?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 31-01-2006 13:06]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 31-01-2006 16:49 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

quote:
Op 28 januari 2006 23:06 schreef Chelman het volgende:


Heeft iemand ooit die Harry Snotter parodieën gelezen? Ik heb nog nooit de echte Harry Potter gelezen aangezien er zoveel moois op de boekenmarkt is....maar een parodie die het een en ander bondig samenvat lijkt me wel wat.

Iemand?

die dingen heb ik gelezen ja, die zijn echt geweldig! Aanrader pur sang!!


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 31-01-2006 21:34 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 31 januari 2006 13:00 schreef Chelman het volgende:
Vond je?


Ja.

quote:
Op 31 januari 2006 13:00 schreef Chelman het volgende:
De vormgeving stoorde ik me enigszins aan. Ik snap de achterliggende agedachte achter de trucs (paar losse woorden op pagina's waar een versnelling plaatsvindt, in een hoekje gedrukte brokken bij de meer claustrofobische secties) maar ik vind ze volstrekt overbodig. Ik ben een fervent aanhanger van de motto 'inhoud boven vorm' en vind dat een ritme, pacing en eventuele gevoel van claustrofobie en ruimte door de tekst opgeroepen dient te worden en niet door typografische trucs. Daarnaast zijn die trucs nou niet bepaald origineel.


Niet origineel? Jij leest dus wel vaker boeken waarbij de typografie een wezelijk deel van het boek vormt? Hmmm, voor mij is het redelijk nieuw. Maar de rare kronkelingen en vreemde gaten in de tekst werken voor mij mee aan de sfeer. Dit geeft aan dat de "schrijver" langzaam de greep op de realiteit verliest. Het kan gezien worden als een goedkope truc maar wat mij betreft werkt ie aardig.

quote:
Op 31 januari 2006 13:00 schreef Chelman het volgende:
Enne..lastig te lezen? OK het is geen J.K.Rowling of Dan Brown met hun kleutertaal, maar lastig?


Dat is niet wat ik bedoelde (Ik mag toch aannemen dat jij dat ook wel snapt). Ik heb het hier over de manier waarop meerdere verhaallijnen door elkaar kronkelen en waarop je telkens wordt verwezen naar voetnoten, appendixen en "bewijsstukken".


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 01-02-2006 16:22 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 31 januari 2006 21:34 schreef XnegativeX het volgende:
Niet origineel? Jij leest dus wel vaker boeken waarbij de typografie een wezelijk deel van het boek vormt? Hmmm, voor mij is het redelijk nieuw.



Toegegeven. Er zijn niet enorm veel boeken die met typografie spelen maar ik ben al eerder enige tegengekomen.

Trouwens, in kinderboeken wordt dit ook veel gebruikt en allerminst niet alleen om mooier te ogen maar juist (net als hier) om bepaalde elementen te onderstrepen.

quote:

Maar de rare kronkelingen en vreemde gaten in de tekst werken voor mij mee aan de sfeer. Dit geeft aan dat de "schrijver" langzaam de greep op de realiteit verliest. Het kan gezien worden als een goedkope truc maar wat mij betreft werkt ie aardig.



De truc werkt ook....maar ik had liever hetzelfde effect gehad zonder dergelijke trucs. James Joyce f0r t3h w1n!!1!!

quote:

Dat is niet wat ik bedoelde (Ik mag toch aannemen dat jij dat ook wel snapt). Ik heb het hier over de manier waarop meerdere verhaallijnen door elkaar kronkelen en waarop je telkens wordt verwezen naar voetnoten, appendixen en "bewijsstukken".

Oh...dan heb ik je volledig verkeerd begrepen. Ik vond de meerdere verhaallijnen namelijk echt niet complexer dan bij een bovengemiddeld goede thriller eigenlijk. Vandaar dat ik dacht dat je het meer taaltechnisch bedoelde.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 21-04-2006 0:29 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

* Op de huid - Stav Sherez
* Het rituele bad - Faye Kellerman
* Een onreine dood - Faye Kellerman
* Gesloten kamer - Dennis Lehane
* Onzichtbaar - Karin Slaughter

Allemaal goede/spannende boeken mijns inziens. Een kleine greep uit wat ik de afgelopen paar maand heb gelezen.


..."Hate can only create more hate"...


Kurk
Sleephoer Kiezelmeppers, Dood Hoofd e.a.
Usericon van Kurk
Posted 21-04-2006 16:32 by Kurk Wijzig reactieProfiel van KurkQuote dit berichthttp://www.hedon-zwolle.nl

Eoin Colfer - de Artemis Fowl Reeks, fucking geweldig


watery black
Usericon van watery black
Posted 21-04-2006 18:32 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

zeer zeker "de talisman" van stephen king en peter straub. en waarschijnlijk ook "zwart huis" (vervolg op "de talisman") van beide heren, als t ook maar een klein beetje op de talisman lijkt.

ik heb "de talisman" nog niet uit, maar tis echt een geweldig boek tot nu toe.


en natuurlijk mijn alltime favourite, de donkere toren cyclus. maar dat wisten jullie al


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ghislain Lambert
Usericon van Ghislain Lambert
Posted 21-04-2006 21:39 by Ghislain Lambert Wijzig reactieProfiel van Ghislain LambertQuote dit bericht

De Hannibal Lecter Omnibus!


" When the going gets weird, the weird turn pro!"


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-05-2007 10:36 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2006 4:31 schreef Duysternesse het volgende:
Terry Goodkind



quote:
Op 30 januari 2006 20:33 schreef XnegativeX het volgende:
Het Kaartenhuis van Mark Z. Danielewski...
Lees en sta verstelt.


Vond het wel een aardig boek, geniale indeling maar donders irritant lezen.



killerbarbie
Usericon van killerbarbie
Posted 11-05-2007 15:27 by killerbarbie Wijzig reactieProfiel van killerbarbieQuote dit bericht

quote:
Op 21 april 2006 0:29 schreef Immortella het volgende:
* Onzichtbaar - Karin Slaughter




alle boeken van Karin Slaughter zijn gaaf ik kon ze iig niet wegleggen als ik eraan begonnen was.


You suck and that's sad


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 11-05-2007 16:20 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 21 april 2006 18:32 schreef watery black het volgende:
zeer zeker "de talisman" van stephen king en peter straub. en waarschijnlijk ook "zwart huis" (vervolg op "de talisman") van beide heren, als t ook maar een klein beetje op de talisman lijkt.

ik heb "de talisman" nog niet uit, maar tis echt een geweldig boek tot nu toe.


en natuurlijk mijn alltime favourite, de donkere toren cyclus. maar dat wisten jullie al

Dikke Heersch!! De Talisman en Zwarthuis heb ik gelezen en nu ben ik bezig in het 3e boek van De Donkere Toren reeks.
Geweldige boeken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Sodom
Axe wielding homicidal maniac!
Usericon van Sodom
Posted 14-05-2007 11:34 by Sodom Wijzig reactieProfiel van SodomQuote dit bericht

Onder vreemde vlag - Rende v/d Kamp (over Nederlandse huurling, heel gaaf boek)

My war - Colby Buzzell (over een infanterist in Irak)

In het het hart van Al Quaida - Omar Nasiri


[Dit bericht is gewijzigd door Sodom op 14-05-2007 11:36]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-05-2007 17:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

l'étranger van Camus


signature


Unholy Mary
Anno domini MMXIII
Usericon van Unholy Mary
Posted 27-07-2007 22:28 by Unholy Mary Wijzig reactieProfiel van Unholy MaryQuote dit bericht

"Colouring outside the lines" van Aimee Cooper. Boek leest snel weg en geeft een persoonlijk verslag van iemand die een tijd heeft meegeleefd in de punkrock scene in LA. Niet spectaculair ofzo, maar gewoon oké.


Hatsjikidee!


Aaargh
Hel jawel!
Usericon van Aaargh
Posted 23-09-2007 15:07 by Aaargh Wijzig reactieProfiel van AaarghQuote dit berichthttp://www.zwangerschapspagina.nl



"Mama got pregnant when I was sixteen and she wanted a little girl. She was gonna name her La Quinta Chablis, but then she had a miscarriage, and I said, 'Ooooo, Chablis. That's nice. I like that name.' And Mama said, 'Then take it, baby. Just call yourself Chablis from now on.' So ever since then, I've been Chablis."
"A cool white wine for a cool black girl," I said.
"Y-e-e-e-e-s, child!"
"What was your name before that," I asked.
"Frank," she said.


“Be regular and orderly in your life so that you may be violent and original in your work.”


Odium
Usericon van Odium
Posted 23-09-2007 15:42 by Odium Wijzig reactieProfiel van OdiumQuote dit bericht

ik lees normaal nooit boeken, maar ben sinds kort begonnen aan friedrich nietzsche - de antichrist

heel erg intressant en ik ga ook wel meer boeken aanschaffen als ik wat meer geld heb



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 11-06-2009 10:02 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

De 'oogst' van de laatste paar weken;



(Naema Tahir - Groen Kapje en de Bekeerde Wolf)
Grappig, scherp, en uit in een paar uurtjes.



(P.F. Thomese - J. Kessels: The Novel)
Zeer grappig, heeft me laten lachen om een voetbal grap en ik dacht niet dat, dat mogelijk was Brabantse mest lucht komt je huiskamer bijna letterlijk indrijven na de eerste tien pagina's, knap geschreven.



(Geert van Istendael - Mijn Nederland)
Herlezen, bijzonder interessante blik op Nederland door de ogen van een Vlaming aan de hand van typisch Nederlandse dingen, plezier om te lezen als je van dit soort boeken houd.



(Ayaan Hirsi Ali - Mijn Vrijheid)
Bijna uit nu, veel beter dan ik verwachte, verhelderend, beetje een 'must read' eigenlijk.


Judge M.
Lord of Metal
Usericon van Judge M.
Posted 11-06-2009 10:05 by Judge M. Wijzig reactieProfiel van Judge M.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl



Blijkt toch maar weer dat het allemaal niet zo simplistisch in elkaar steekt als dat Geert ons wil doen geloven

[Dit bericht is gewijzigd door Judge M. op 11-06-2009 10:06]



Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-06-2009 17:59 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

"Godverdomse Dagen Op Een Godverdomse Bol" van Dimitri Verhulst. De geschiedenis van de mens door de allerzwartste kijker. Meesterlijk geschreven! Heeft terecht een prijs ontvangen!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Lalena
Usericon van Lalena
Posted 11-06-2009 21:10 by Lalena Wijzig reactieProfiel van LalenaQuote dit bericht

Een dikke aanrader op fantasy-gebied: De Trilogie van de Zeven Wateren van Juliet Marillier. Speelt zich af in het keltische Ierland. Eigenlijk zijn alle boeken van Marillier wel goed


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 11-06-2009 21:11 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 11 juni 2009 21:10 schreef Lalena het volgende:
Een dikke aanrader op fantasy-gebied: De Trilogie van de Zeven Wateren van Juliet Marillier. Speelt zich af in het keltische Ierland. Eigenlijk zijn alle boeken van Marillier wel goed


Hmm die eens opzoeken dan.
Heb nog een stapel bonnen liggen.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 10-08-2009 19:14 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

- eff verplaatst naar het juiste topic-

[Dit bericht is gewijzigd door MMayo op 11-08-2009 7:22]


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 24-01-2010 13:31 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik heb The Malazan Book of the Fallen serie even (tijdelijk) aan de kant gelegd om me te storten op God's demon van Wayne Barlowe.

De beste man is vooral bekend om zijn schilderkunst en zijn conceptuele bijdrages aan films en games.
http://www.waynebarlowe.com

God's demon is zijn eerste boek en tot nu toe ben ik er erg mee in mijn nopjes. In zijn schilderkunst is duidelijk te zien dat de man beschikt over een levendige en morbide fantasie en dit weet hij op prachtige wijze door te voeren in het geschreven woord.

God's demon speelt zich af in de hel vlak na de val van de engelen. Dus op het moment dat de gevallen engelen demonen werden. De demonen moeten zich aanpassen aan hun nieuwe, onherbergzame omgevingen en bouwen steden en infrastructuur om te kunnen aarden.
Je merkt al redelijk snel dat er 2 kampen ontstaan. Het ene kamp voelt zich thuis in de hel past zich makkelijk aan aan zijn omgeving terwijl het andere kamp terug verlangt naar de hemel.

En uit die tweedeling en dat verlangen naar de hemel ontstaat het verhaal. Een verhaal dat zwaar leunt op de The divine comedy en Paradise lost. Maar Barlowe maakt het verhaal rijker en ook moderner.

Dikke aanrader.l


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen