|
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 | ||||
Auteur: |
|
|
quote:Ja en nee. Het is software waar ik al jaren gebruik van maak, dus die drie euro per maand als tegenprestatie konden er wel eens af (zo doneer ik ook iedere maand een paar euro aan Wikipedia). Je krijgt wat meer data-analyse. Grafiekjes welke albums, artiesten en stijlen je wanneer hebt beluisterd. "Yalla ya Nasrallah, we will fuck you Inshallah, we will return you to Allah, with the entire Hezbollah" https://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote:Ik had het wat anders moeten formuleren. Het boeit me op lastfm geen zak aangezien ik via hier en andere kanalen al weet wiens smaak tegen de mijne schurkt. Wat dat betreft voegt het niets toe, maar is er wel geneuzel met kijken of alles wel netjes scrobbled, etc. |
|
quote: Dit is iets wat ik me dit jaar ook gerealiseerd heb. Zonder interacties met anderen in levende lijve (bij concertzalen, festivals, cafés, BBQ's, verjaardagsfeestjes, etc.) leeft de muziek gewoon minder. Ik had altijd de indruk dat de muziek was wat het was. De instelling dat praten over muziek met anderen of diezelfde muziek live beleven niets meer is dan een extraatje; de opgenomen muziek is immers de muziek. Maar als ik zie hoe weinig releases dit jaar hype gegenereerd hebben en hoe weinig enthousiasme ik voel voor het opstellen van een jaarlijst, merk ik dat het sociale aspect cruciaal is voor de waarde(ring) van muziek. Nog nooit ben ik zo apathisch ingesteld geweest over mijn jaarlijst, terwijl dat toch altijd wel een ritueel is van nutteloos gewik en geweeg. [Dit bericht is gewijzigd door iPim op 03-11-2020 17:13] Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
Mijn Last FM-naam is DonCappuccino. Op MusicMeter (waar ik onder de naam Don Cappuccino zit), hebben we Cyber Stereo Listening, waarbij we naar muziek luisteren en chatten. Dat gaat via BeatSense, waar je gewoon via YouTube muziek kan toevoegen. Ik moet zeggen dat ik daar inderdaad heel veel ontdekkingen heb gedaan, ook omdat er heel veel verschillende genres langskomen. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-11-2020 18:23] |
|
Ik probeer het wel altijd zo accuraat mogelijk te houden. Veel van wat ik draai dat handmatig gescrobbled moet worden staat voor een andere bui/gemoedstoestand of situatie waar ik echt andere muziek draai. Eigenlijk kan ik dan wat ik normaal op de computer draai dan relatief beter missen. |
|
Ik gebruik het dagelijks en ondanks die wijziging in de lay-out nog steeds prima. Ook een pro abonnement genomen een tijdje terug. |
|
Heb nu een pro abonnement zodat ik ook scrobbles kan aanpassen. Helaas gelden bij het aanpassen ook allerlei regels. Zo mag ik scrobbles van het Wytch Hazel album Iii: Pentacost niet aanpassen naar III: Pentacost, want dat ziet last.fm niet als 'echte' wijziging. Jammer alleen dat het wel als twee aparte albums wordt gezien |
|
Tussenstapje doen? Dus eerst de albumtitel wijzigen naar Alles Is Kut en daarna naar wat je hebben wil? |
|
quote: Wat een goede tip! |
|
Gekut met Spotify weer. App maar ff geupdate en de link met last.fm breken en herstellen. Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
The Great Reset. Moest vanmorgen ook het modem ff 30 seconden van de stroom halen. |
|
:'-) Primal Creation - modern thrash metal - YouTube |
|
Meer mensen problemen met scrobbelen vanuit Spotify? |
|
quote: Geen problemen hier Hier had uw advertentie kunnen staan! |
|
quote: Was gister, blijkbaar, een storing met scrobbelen via Spotify. Gereconnect en nu lijkt alles weer te werken. |
|
quote: Ik zie net dat mijn scrobbles al sinds 21 februari niet meegenomen worden, terwijl in Spotify als Last.fm te zien is dat de apps verbonden zouden zijn. Teleurstellend. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Had ik ook. Effe reconnecten via Last.FM. Dat deed 't voor mij. [Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 26-02-2021 16:44] |
|
quote: Ja de software van last.fm wil nog wel eens buggy zijn lijkt het wel. Ik hou altijd nauwlettend in de gaten of ie het nog wel echt doet. (Foobar2000 naar de last.fm software, spotify en zooi doe ik niet aan, luister voor de rest alleen echte cd's, hoewel dat wat moeilijk scrobblet :p) |
|
Met sites als Open Scrobbler kan je handmatig je geluisterde CD’s/LP’s toevoegen. Tijdens kantooruren loopt alles via Spotify of de scrobbler plug-in voor Firefox als ik iets op YT of Bandcamp afspeel. |
|
En dat vertel je me na 13-14 jaar 50-50 scrobbelen en cd luisteren? Ik zal eens gaan kijken, hoewel ik vermoed dat het me te veel werk is. Luister best veel op CD namelijk. |
|
quote: graag gedaan! Nee gaat juist erg makkelijk, ik gebruik het zelf ook pas sinds deze maand |
|
Ik gebruik https://universalscrobbler.com/ |
|
quote:Thanx! |
|
quote: Jij ook bedankt, muurbloempje! |
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |