IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : www.last.fm ( Deel 3) Vorige pagina | Volgende pagina
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 03-11-2020 14:56 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 14:36 schreef KwelgeestIV het volgende:
Ik geloof dat ik alleen David Bowie van mijn vriendin eruit heb lopen plukken. Verder ben ik niet zo'n Spindrift-fan als mij profiel wellicht lijkt te suggereren.


Is dat Last.fm Pro nu de moeite van het geld waard?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark Z op 03-11-2020 15:01]


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


KwelgeestIV
Usericon van KwelgeestIV
Posted 03-11-2020 15:03 by KwelgeestIV Wijzig reactieProfiel van KwelgeestIVQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/kwellie

quote:
Op 3 november 2020 14:56 schreef Mark Z het volgende:
Is die Last.fm Pro nu de moeite van het geld waard?
Ja en nee. Het is software waar ik al jaren gebruik van maak, dus die drie euro per maand als tegenprestatie konden er wel eens af (zo doneer ik ook iedere maand een paar euro aan Wikipedia). Je krijgt wat meer data-analyse. Grafiekjes welke albums, artiesten en stijlen je wanneer hebt beluisterd.



Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 03-11-2020 15:07 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 13:37 schreef KwelgeestIV het volgende:
Laat ik allereerst gewoon zeggen dat ik het nogal ongeloofwaardig en belachelijk vind klinken dat iemand die zo ongeveer 24/7 op een (muziek)forum bivakkeert beweert dat het hem niet interesseert wat andere mensen beluisteren, of wat die anderen van zijn muzieksmaak vinden.

Wellicht dat ik het wat te breed trek, hoor, maar ik geloof niet in solipsisme. Mijn muzieksmaak komt mede voort uit interactie met anderen. Uitwisselen van informatie, meningen, ideeën zoals bands, releases, stromingen e.d. Dat helpt met keuzes maken, kaf van de koren scheiden, ontwikkelen van een bepaalde autonomie.
Daarnaast ben je als mens gewoon een sociaal wezen. Niet dat ik door iedereen aardig gevonden hoef te worden, op de voet trends volg, of bang ben voor meningsverschil of conflict, maar ik ga niet ontkennen dat ik leuk vind als ik bijvoorbeeld via LastFM merk dat iemand interesse in mij en mijn smaak toont. En vanuit zo'n idee van een uitwisseling van informatie door sociale interactie ben ik geïnteresseerd in de muzieksmaak van, bijvoorbeeld, Panzerke en Silence.
Ik had het wat anders moeten formuleren. Het boeit me op lastfm geen zak aangezien ik via hier en andere kanalen al weet wiens smaak tegen de mijne schurkt. Wat dat betreft voegt het niets toe, maar is er wel geneuzel met kijken of alles wel netjes scrobbled, etc.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-11-2020 17:12 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 3 november 2020 13:37 schreef KwelgeestIV het volgende:
Wellicht dat ik het wat te breed trek, hoor, maar ik geloof niet in solipsisme. Mijn muzieksmaak komt mede voort uit interactie met anderen. Uitwisselen van informatie, meningen, ideeën zoals bands, releases, stromingen e.d. Dat helpt met keuzes maken, kaf van de koren scheiden, ontwikkelen van een bepaalde autonomie.


Dit is iets wat ik me dit jaar ook gerealiseerd heb. Zonder interacties met anderen in levende lijve (bij concertzalen, festivals, cafés, BBQ's, verjaardagsfeestjes, etc.) leeft de muziek gewoon minder. Ik had altijd de indruk dat de muziek was wat het was. De instelling dat praten over muziek met anderen of diezelfde muziek live beleven niets meer is dan een extraatje; de opgenomen muziek is immers de muziek. Maar als ik zie hoe weinig releases dit jaar hype gegenereerd hebben en hoe weinig enthousiasme ik voel voor het opstellen van een jaarlijst, merk ik dat het sociale aspect cruciaal is voor de waarde(ring) van muziek. Nog nooit ben ik zo apathisch ingesteld geweest over mijn jaarlijst, terwijl dat toch altijd wel een ritueel is van nutteloos gewik en geweeg.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 03-11-2020 17:13]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 03-11-2020 18:22 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Mijn Last FM-naam is DonCappuccino.

Op MusicMeter (waar ik onder de naam Don Cappuccino zit), hebben we Cyber Stereo Listening, waarbij we naar muziek luisteren en chatten. Dat gaat via BeatSense, waar je gewoon via YouTube muziek kan toevoegen. Ik moet zeggen dat ik daar inderdaad heel veel ontdekkingen heb gedaan, ook omdat er heel veel verschillende genres langskomen.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 03-11-2020 18:23]



tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 05-11-2020 0:28 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Ik probeer het wel altijd zo accuraat mogelijk te houden. Veel van wat ik draai dat handmatig gescrobbled moet worden staat voor een andere bui/gemoedstoestand of situatie waar ik echt andere muziek draai. Eigenlijk kan ik dan wat ik normaal op de computer draai dan relatief beter missen.



Burzum
Usericon van Burzum
Posted 05-11-2020 7:04 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982

Ik gebruik het dagelijks en ondanks die wijziging in de lay-out nog steeds prima.

Ook een pro abonnement genomen een tijdje terug.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 21-12-2020 12:20 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Heb nu een pro abonnement zodat ik ook scrobbles kan aanpassen. Helaas gelden bij het aanpassen ook allerlei regels. Zo mag ik scrobbles van het Wytch Hazel album Iii: Pentacost niet aanpassen naar III: Pentacost, want dat ziet last.fm niet als 'echte' wijziging. Jammer alleen dat het wel als twee aparte albums wordt gezien


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 21-12-2020 12:25 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Tussenstapje doen? Dus eerst de albumtitel wijzigen naar Alles Is Kut en daarna naar wat je hebben wil?


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 21-12-2020 12:51 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 21 december 2020 12:25 schreef zodiac lung het volgende:
Tussenstapje doen? Dus eerst de albumtitel wijzigen naar Alles Is Kut en daarna naar wat je hebben wil?


Wat een goede tip!


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 02-02-2021 12:07 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Gekut met Spotify weer. App maar ff geupdate en de link met last.fm breken en herstellen.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Slegthyd
Usericon van Slegthyd
Posted 02-02-2021 12:09 by Slegthyd Wijzig reactieProfiel van SlegthydQuote dit bericht

The Great Reset.

Moest vanmorgen ook het modem ff 30 seconden van de stroom halen.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 02-02-2021 12:10 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

:'-)


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 18-02-2021 17:40 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Meer mensen problemen met scrobbelen vanuit Spotify?


OZZWorks
Pussy Music
Usericon van OZZWorks
Posted 18-02-2021 19:41 by OZZWorks (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van OZZWorksQuote dit berichthttp://www.zwaremetalen.com/

quote:
Op 18 februari 2021 17:40 schreef ColdheartMinor het volgende:
Meer mensen problemen met scrobbelen vanuit Spotify?


Geen problemen hier


Hier had uw advertentie kunnen staan!


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 18-02-2021 23:22 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2021 19:41 schreef OZZWorks het volgende:
Geen problemen hier




Was gister, blijkbaar, een storing met scrobbelen via Spotify. Gereconnect en nu lijkt alles weer te werken.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-02-2021 15:56 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 18 februari 2021 17:40 schreef ColdheartMinor het volgende:
Meer mensen problemen met scrobbelen vanuit Spotify?


Ik zie net dat mijn scrobbles al sinds 21 februari niet meegenomen worden, terwijl in Spotify als Last.fm te zien is dat de apps verbonden zouden zijn. Teleurstellend.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-02-2021 16:44 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2021 15:56 schreef iPim het volgende:
Ik zie net dat mijn scrobbles al sinds 21 februari niet meegenomen worden, terwijl in Spotify als Last.fm te zien is dat de apps verbonden zouden zijn. Teleurstellend.


Had ik ook. Effe reconnecten via Last.FM. Dat deed 't voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 26-02-2021 16:44]


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 26-02-2021 17:40 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2021 15:56 schreef iPim het volgende:
Ik zie net dat mijn scrobbles al sinds 21 februari niet meegenomen worden, terwijl in Spotify als Last.fm te zien is dat de apps verbonden zouden zijn. Teleurstellend.

Ja de software van last.fm wil nog wel eens buggy zijn lijkt het wel. Ik hou altijd nauwlettend in de gaten of ie het nog wel echt doet. (Foobar2000 naar de last.fm software, spotify en zooi doe ik niet aan, luister voor de rest alleen echte cd's, hoewel dat wat moeilijk scrobblet :p)


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-02-2021 17:46 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Met sites als Open Scrobbler kan je handmatig je geluisterde CD’s/LP’s toevoegen.

Tijdens kantooruren loopt alles via Spotify of de scrobbler plug-in voor Firefox als ik iets op YT of Bandcamp afspeel.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 26-02-2021 17:49 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

En dat vertel je me na 13-14 jaar 50-50 scrobbelen en cd luisteren?

Ik zal eens gaan kijken, hoewel ik vermoed dat het me te veel werk is. Luister best veel op CD namelijk.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-02-2021 17:55 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2021 17:49 schreef Valediction het volgende:
En dat vertel je me na 13-14 jaar 50-50 scrobbelen en cd luisteren?

Ik zal eens gaan kijken, hoewel ik vermoed dat het me te veel werk is. Luister best veel op CD namelijk.


graag gedaan!

Nee gaat juist erg makkelijk, ik gebruik het zelf ook pas sinds deze maand


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Burzum
Usericon van Burzum
Posted 26-02-2021 17:58 by Burzum Wijzig reactieProfiel van BurzumQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Raymond1982



Valediction
Usericon van Valediction
Posted 26-02-2021 18:09 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2021 17:55 schreef Mark Z het volgende:
graag gedaan!

Nee gaat juist erg makkelijk, ik gebruik het zelf ook pas sinds deze maand
Thanx!


Valediction
Usericon van Valediction
Posted 26-02-2021 18:09 by Valediction Wijzig reactieProfiel van ValedictionQuote dit bericht

quote:
Op 26 februari 2021 17:58 schreef Burzum het volgende:
Ik gebruik https://universalscrobbler.com/

Jij ook bedankt, muurbloempje!


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen