IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Metallica topic deel 5 Vorige pagina | Volgende pagina
Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-09-2018 8:44 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 25 september 2018 1:31 schreef XXL het volgende:

Blijkbaar heeft Metallica het geld hard nodig:

https://www.ticketmaster.nl/event/metallica-the-dream-no-more-experience-vip-1-tickets/227835

Daar gaat dus alleen wat fout industrievolk heen kunnen. Jammer.


Vox Clamatis in Deserto


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 25-09-2018 10:17 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Heeft iemand de inkopper al gemaakt dat die galmbak waar ze in gaan spelen goed past bij de misbaksels die ze in een recent verleden gemaakt hebben?


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-09-2018 11:12 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 september 2018 7:01 schreef BenKnuckles het volgende:
En om dan zo’n moeilijk geforceerd gesprek te hebben. Lastig.


Ja, sneu is dat. Zie daar sowieso niet de meerwaarde in, die gasten zitten toch totaal niet op jou te wachten...

Maargoed, ze vinden een kletspraatje met zichzelf dus blijkbaar 1800 euro per persoon waard. Het andere vip-pakket bevat praktisch hetzelfde, minus dan de kennismaking met de band, en kost 349.

Überhaupt, dat concert, voor die prijzen en dan in zo'n galmbak? Ik snap niet dat er mensen heen gaan. Echt niet. Maar let maar weer op, binnen 10 minuten uitverkocht. En op Marktplaats voor het dubbele.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-09-2018 11:37 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 11:12 schreef Ethereal het volgende:
Maar let maar weer op, binnen 10 minuten uitverkocht. En op Marktplaats voor het dubbele.
Zolang dit zo blijft, profiteert Metallica er wel van. Zou ik ook doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-09-2018 11:43 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 7:01 schreef BenKnuckles het volgende:
En om dan zo’n moeilijk geforceerd gesprek te hebben. Lastig.


Lijkt me leuk om dan aan Lars te vragen: "tel eens tot 4?"

[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 25-09-2018 11:43]



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-09-2018 11:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 11:43 schreef Negatieveling het volgende:
Lijkt me leuk om dan aan Lars te vragen: "tel eens tot 4?"

En als dat lukt, kan je hem vragen om het ritmisch te doen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-09-2018 12:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Misschien heeft Lars de pech dat hij nog leeft.
Ik zit net "Baba O'Reilly" van The Who te luisteren, en volgens mij zwabbert Keith Moon daar ook behoorlijk, zelfs bij de studioversie. Ook hij raffelt fills af, zoals Lars dat m.n. live ook vaak doet. Toch wordt Keith alom geroemd als beste drummer aller tijden, terwijl er qua strakheid en netheid toch een hoop op diens speelstijl aan te merken valt.
Het is, denk ik, vrij zwak om drummers alleen af te zeiken op technische capaciteiten. Drummen is namelijk veel meer dan alleen dat. Het heeft vooral te maken met creativiteit, het bedenken van goede lijnen die binnen de nummers passen. Tot en met "And justice for all" valt er wat dat betreft volgens mij weinig op het drumwerk van Lars aan te merken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2018 12:24 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 11:12 schreef Ethereal het volgende:
Maar let maar weer op, binnen 10 minuten uitverkocht. En op Marktplaats voor het dubbele.


Er is natuurlijk wel eerst nog vanaf:

Vandaag - Fanclub presale.
Morgen - American Express presale.
Donderdag - Spotify presale.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-09-2018 12:34 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Spotify presale? Presale voor Spotify-leden?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2018 12:37 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Geselecteerde leden krijgen een code ofzo. Geen idee hoe dat verder werkt en op basis waarvan je die code krijgt.



Presale 3 – Spotify

Datum: Donderdag 27 september 10:00 uur
Einde: Vrijdag 28 september 10:00 uur

Als je mee mag doen aan deze presale dan ontvang je van Spotify een e-mail met een link en een code.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-09-2018 12:40 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Begint inmiddels wel echt bizar te worden. Net Steel Panther in Paradiso aangekondigd, 44 euro.

Zou ik graag heen gaan, maar dat gaat me ook al te ver. Ik ben wel oprecht benieuwd waarom die prijzen tegenwoordig zo belachelijk hoog zijn... Is het omdat er idioten genoeg zijn die het er wél voor uitgeven? Zijn het de gedorven inkomsten uit CD-verkoop? Het gaat echt helemaal nergens meer over.

Jammer, want ik ben daarom praktisch gestopt met naar concerten gaan. Tijdje geleden Toy Dolls voor 18 euro, dat vind ik dan nog wel eens te doen. Soms nog eens een kleinschalig festivalletje, maar ik heb gewoon geen 150 euro meer over voor een concert. (Tankje benzine, kaartje, wat te vreten vooraf, paar biertjes, zit je zo aan.)

Niet omdat ik het niet kán betalen, maar puur omdat ik het niet wíl betalen.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-09-2018 12:44 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

+1.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 25-09-2018 12:46 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Metallica heeft iig afgelopen jaren zijn prijzen verhoogd gewoon om te kijken of het kon zonder dat de fans afhaken.

http://www.blabbermouth.net/news/metallica-manager-explains-how-band-tripled-ticket-prices/

Zal dus wel iets zijn in de richting van 'Omdat mensen het toch wel betalen'.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 25-09-2018 12:51]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 25-09-2018 13:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 25 september 2018 1:31 schreef XXL het volgende:
Blijkbaar heeft Metallica het geld hard nodig:

https://www.ticketmaster.nl/event/metallica-the-dream-no-more-experience-vip-1-tickets/227835


Ik had, dacht ik, een idioot hoog bedrag in mijn hoofd voordat ik op de link klikte. Dat bleek dus wel mee te vallen. De tering zeg, niet te filmen.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-09-2018 15:58 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 25 september 2018 12:40 schreef Ethereal het volgende:

Begint inmiddels wel echt bizar te worden. Net Steel Panther in Paradiso aangekondigd, 44 euro.

Zou ik graag heen gaan, maar dat gaat me ook al te ver. Ik ben wel oprecht benieuwd waarom die prijzen tegenwoordig zo belachelijk hoog zijn... Is het omdat er idioten genoeg zijn die het er wél voor uitgeven? Zijn het de gedorven inkomsten uit CD-verkoop? Het gaat echt helemaal nergens meer over.

Jammer, want ik ben daarom praktisch gestopt met naar concerten gaan. Tijdje geleden Toy Dolls voor 18 euro, dat vind ik dan nog wel eens te doen. Soms nog eens een kleinschalig festivalletje, maar ik heb gewoon geen 150 euro meer over voor een concert. (Tankje benzine, kaartje, wat te vreten vooraf, paar biertjes, zit je zo aan.)

Niet omdat ik het niet kán betalen, maar puur omdat ik het niet wíl betalen.

De stijgende ticketprijzen hebben zeker te maken met minder inkomsten uit albumverkoop (en een stukje ordinaire geldzucht hier en daar). Maar vergeet ook alles wat er tegenwoordig om een gemiddeld concert heen hangt niet: de ondersteunende show (licht, props, pyro), aankleding/inrichting van de locatie als dat eigenlijk geen concertzaal is (bv. Arena of Goffertpark), kwalitatief goed voedsel/drank/sanitair enzovoorts. Voor al die dingen wordt om verschillende redenen de lat steeds hoger gelegd, en daar hangt al met al een aardig prijskaartje aan.

Bovendien: grote acts kunnen door de enorme belangstelling ook alleen maar terecht in grote zalen of arena's, en daar spelen is ongelofelijk prijzig. Zelfs met enkele tienduizenden toeschouwers kom je in zo'n geval niet uit de kosten als je een "klantvriendelijke" prijs (bv. 25 euro) voor je kaartje zou vragen.

Ik weet uit eigen ervaring een beetje welke kosten er aan een gemiddelde productie vast zitten, en dan vind ik jouw Toy Dolls-voorbeeld eigenlijk idioot goedkoop. Als dat je standaard is, dan blijven er inderdaad weinig opties over. Persoonlijk vind ik het geen probleem om een tientje extra te betalen voor een kaartje, als ik er een toffe avond voor terug krijg. Dan maar wat minder vaak een avondje uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 25-09-2018 15:59]


Vox Clamatis in Deserto


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-09-2018 19:22 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 september 2018 15:58 schreef Dweller het volgende:
De stijgende ticketprijzen hebben zeker te maken met minder inkomsten uit albumverkoop (en een stukje ordinaire geldzucht hier en daar). Maar vergeet ook alles wat er tegenwoordig om een gemiddeld concert heen hangt niet: de ondersteunende show (licht, props, pyro), aankleding/inrichting van de locatie als dat eigenlijk geen concertzaal is (bv. Arena of Goffertpark), kwalitatief goed voedsel/drank/sanitair enzovoorts. Voor al die dingen wordt om verschillende redenen de lat steeds hoger gelegd, en daar hangt al met al een aardig prijskaartje aan.

Bovendien: grote acts kunnen door de enorme belangstelling ook alleen maar terecht in grote zalen of arena's, en daar spelen is ongelofelijk prijzig. Zelfs met enkele tienduizenden toeschouwers kom je in zo'n geval niet uit de kosten als je een "klantvriendelijke" prijs (bv. 25 euro) voor je kaartje zou vragen.

Ik weet uit eigen ervaring een beetje welke kosten er aan een gemiddelde productie vast zitten, en dan vind ik jouw Toy Dolls-voorbeeld eigenlijk idioot goedkoop. Als dat je standaard is, dan blijven er inderdaad weinig opties over. Persoonlijk vind ik het geen probleem om een tientje extra te betalen voor een kaartje, als ik er een toffe avond voor terug krijg. Dan maar wat minder vaak een avondje uit.


Daar zit wat in, maar die kleinschaligere concerten dan? Steel Panther in Paradiso, geluid, licht, eten en drinken: allemaal aanwezig. Pruik op en gaan: 44 euro. Body Count in Doornroosje, zelfde verhaal. Backdrop ophangen en knallen: 45 euro.

Een tientje meer of minder maakt me niet uit, maar het wordt me nu gewoon echt te gortig. Enorme stadionconcerten ga ik sowieso niet heen, omwille van het geluid. Laatste keer was Genesis in de Arena, waardeloos.


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-09-2018 19:24 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 19:22 schreef Ethereal het volgende:
Pruik op en gaan


Dat zou het motto van iedere band moeten zijn.



Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-09-2018 21:00 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

quote:
Op 25 september 2018 19:22 schreef Ethereal het volgende:

Daar zit wat in, maar die kleinschaligere concerten dan? Steel Panther in Paradiso, geluid, licht, eten en drinken: allemaal aanwezig. Pruik op en gaan: 44 euro. Body Count in Doornroosje, zelfde verhaal. Backdrop ophangen en knallen: 45 euro.

Voor deze twee bands geldt dat ze behoorlijk wat naamsbekendheid hebben - Steel Panther als campy liveact, Body Count vanwege Ice-T - en dat heeft niet alleen marketingtechnisch, maar ook in financieel opzicht een bepaalde waarde. Afgezet tegen de rest van de (huidige) ticketmarkt kom je dan al gauw op zulke prijzen uit.

Trouwens, als je Steel Panther beschouwt als "pruik op en gaan", dan heb je toch niet goed in de gaten op welk niveau die gasten spelen, en wat er zelfs voor zo'n bescheiden gig (vergeleken bij Metallica althans) nodig is om de bezoekers te geven wat ze verwachten.
quote:
Een tientje meer of minder maakt me niet uit, maar het wordt me nu gewoon echt te gortig. Enorme stadionconcerten ga ik sowieso niet heen, omwille van het geluid. Laatste keer was Genesis in de Arena, waardeloos.

Dat van die stadions ben ik zeker met je eens. Daar moet je alleen naartoe gaan als het je gaat om de totaalervaring, of omdat je de band/artiest anders nooit live kunt zien.

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 25-09-2018 21:03]


Vox Clamatis in Deserto


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-09-2018 21:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 12:40 schreef Ethereal het volgende:
Begint inmiddels wel echt bizar te worden. Net Steel Panther in Paradiso aangekondigd, 44 euro.

Zou ik graag heen gaan, maar dat gaat me ook al te ver. Ik ben wel oprecht benieuwd waarom die prijzen tegenwoordig zo belachelijk hoog zijn...


Pas op voor wat je zegt over de prijzen van concerten in Amsterdam. Toen ik in een concertverslag over Dead Cross in de Melkweg stelde dat 30 euro best gortig is voor een optreden van 45 minuten van het b-projectje van Mike Patton dat doorzichtige thrash/hardcore brengt, werd ik weggehoond. Aangezien die Amsterdammers voor alles veel te veel geld moeten betalen, vonden ze dat zelfs wat aan de goedkope kant. Die mensen verdienen het om uitgeknepen te worden.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 25-09-2018 21:15]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 25-09-2018 22:14 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 25 september 2018 21:00 schreef Dweller het volgende:
Voor deze twee bands geldt dat ze behoorlijk wat naamsbekendheid hebben - Steel Panther als campy liveact, Body Count vanwege Ice-T - en dat heeft niet alleen marketingtechnisch, maar ook in financieel opzicht een bepaalde waarde. Afgezet tegen de rest van de (huidige) ticketmarkt kom je dan al gauw op zulke prijzen uit.

Trouwens, als je Steel Panther beschouwt als "pruik op en gaan", dan heb je toch niet goed in de gaten op welk niveau die gasten spelen, en wat er zelfs voor zo'n bescheiden gig (vergeleken bij Metallica althans) nodig is om de bezoekers te geven wat ze verwachten.

Dat van die stadions ben ik zeker met je eens. Daar moet je alleen naartoe gaan als het je gaat om de totaalervaring, of omdat je de band/artiest anders nooit live kunt zien.


Ik ben behoorlijk groot Steel Panther-liefhebber dus ik weet precies wat je bedoelt, maar ik bedoel meer dat dat een band is die het niet moet hebben van enorme lichtshows, pyro en videowalls. Gewoon spelen. Steengoed, daar niet van, maar in de basis is dat het.

Heb meerdere stadionconcerten bezocht, zelfs 2x Michael Jackson, maar Genesis was zó slecht qua geluid dat het de totaalervaring omlaaghaalt imho. Dan liever niet live zien en de illusie hooghouden.

Ik weet wel hoe het allemaal werkt qua marketing, en artiesten zouden haast gek zijn om de helft te vragen. Mensen betalen toch wel. Maar je snapt al met al vast wel wat ik bedoel



Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Schweinhein
Usericon van Schweinhein
Posted 25-09-2018 22:27 by Schweinhein Wijzig reactieProfiel van SchweinheinQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 15:58 schreef Dweller het volgende:
De stijgende ticketprijzen hebben zeker te maken met minder inkomsten uit albumverkoop (en een stukje ordinaire geldzucht hier en daar). Maar vergeet ook alles wat er tegenwoordig om een gemiddeld concert heen hangt niet: de ondersteunende show (licht, props, pyro), aankleding/inrichting van de locatie als dat eigenlijk geen concertzaal is (bv. Arena of Goffertpark), kwalitatief goed voedsel/drank/sanitair enzovoorts. Voor al die dingen wordt om verschillende redenen de lat steeds hoger gelegd, en daar hangt al met al een aardig prijskaartje aan.

Bovendien: grote acts kunnen door de enorme belangstelling ook alleen maar terecht in grote zalen of arena's, en daar spelen is ongelofelijk prijzig. Zelfs met enkele tienduizenden toeschouwers kom je in zo'n geval niet uit de kosten als je een "klantvriendelijke" prijs (bv. 25 euro) voor je kaartje zou vragen.

Ik weet uit eigen ervaring een beetje welke kosten er aan een gemiddelde productie vast zitten, en dan vind ik jouw Toy Dolls-voorbeeld eigenlijk idioot goedkoop. Als dat je standaard is, dan blijven er inderdaad weinig opties over. Persoonlijk vind ik het geen probleem om een tientje extra te betalen voor een kaartje, als ik er een toffe avond voor terug krijg. Dan maar wat minder vaak een avondje uit.


Laten we het even beperken tot Metallica, wat is er dan met wat je in je eerste alinea aanhaalt anders dan een paar jaar geleden. Wat je daar beschrijft zit al jaren in een Metallica concert.

Het is gewoon een feit dat concertkaartjes als een malle in prijs gestegen zijn. Een paar jaar geleden was een gewoon veldkaartje voor Metallica zo'n 60 a 70 euro. Nu ongeveer 100. Dat is grofweg 50% meer.

Maar het geeft blijkbaar ook recht op een exemplaar van hun album Hardwired to Selfdestruct (fysiek of download) en mp3 download van het concert wat je bezoekt. Dat laatste kan nog leuk zijn, maar wat moet je als Metallicaliefhebber met nog een exemplaar van Hardwired?

Laat die fratsen achterwege en maak dat kaartje gewoon 30 euro goedkoper.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-09-2018 22:32 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 september 2018 22:27 schreef Schweinhein het volgende:
wat moet je als Metallicaliefhebber met nog een exemplaar van Hardwired?



Niets, maar als de fans het er toch voor over hebben, is dit een mooie manier voor Metallica om de verkoopcijfers van hun middelmatige albums omhoog te krikken. Dan ga je wat vaker platinum enzo.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 25-09-2018 22:49 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Ja, en stel nou dat ik uit nostalgische overwegingen Metallica nog eens zou willen zien, wat moet ik dan met een hard copy of een digitale variant van dat laatste bloemetjesalbum? Zo kun je de bizarre ticketprijs moeilijk rechtvaardigen, toch?


Amazing Metallica Discoveries
"Maar dat is nog niet alles! Voor deze fikse prijs krijg je niet alleen toegang tot het concert dat je wilde bijwonen, maar ook… een album dat je nooit wilt horen in de vorm van jouw keuze! Wow, Mike!"






[Dit bericht is gewijzigd door Negatieveling op 25-09-2018 22:50]



F.Jacobse
Usericon van F.Jacobse
Posted 25-09-2018 23:01 by F.Jacobse Wijzig reactieProfiel van F.JacobseQuote dit berichthttp://www.metal-archives.com/artists/Wim_van_Burken/73487



Dat interesseert Metallica toch helemaal niet. Het is een bedrijf, zo ongeveer. Lalala, geld.




"De Tegenpartij is de bonafideste, de soliedeste en de dynamooste partij van heel Nederland."


Dweller
Deus Nova
Usericon van Dweller
Posted 25-09-2018 23:13 by Dweller Wijzig reactieProfiel van DwellerQuote dit berichthttp://www.kong.nl

[error]

[Dit bericht is gewijzigd door Dweller op 25-09-2018 23:19]


Vox Clamatis in Deserto


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen