![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 | ||||
Auteur: |
|
|
Onlangs de boekentip opgevolgd die de frontman van Chat Pile op Roadburn deed. Beloved, van Toni Morrison. Zeer van onder de indruk. Sindsdien doet een klassiek geval van het Baader-Meinhof-fenomeen zich voor. Denk dat de volgende titel die ik van haar wil lezen The Bluest Eye is, die diende zich van het weekend aan in de film A Different Man. Afgelopen week in een dag Het Schemeren van de Wereld van Werner Herzog gelezen. Dun boekje, de moeite. Bekend, waargebeurd verhaal: Japanse soldaat krijgt het einde van WOII niet mee en verdedigt nog dertig jaar een Filipijns eilandje. Nu ook de film maar opzoeken: Onoda - 10,000 Nights in the Jungle. Nu bezig in Madame Bovary van Flaubert. ![]() |
|
quote:Haat is een deugd. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Lezen is prachtig. Vooropgesteld wel dat het goede boeken zijn dan. ![]() quote: Klopt. Op aanraden van een maat ben ik nu de draad aan het oppakken met korte verhalen. Heb een paar sprookjesbundels staan met verhalen vanuit alle uithoeken van de wereld. Kort, relatief luchtig afgezien van de afgehakte hoofden en handen en zo, dus goed te doen. quote: Holy shit, is er een film? Wist ik niet. Wel dat er een point & click adventuregame is die ik ook bezit maar nog niet gespeeld heb omdat ik eerst het boek wilde lezen zodat ik kan zeiken dat het boek beter was. ![]() quote: Pff, jij ook sterkte man. Het hoort helaas bij het leven maar makkelijk en leuk is anders. [Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 14-05-2025 19:20] http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships." ![]() |
|
quote: Ben je nou spoilers aan het posten? ![]() ![]() |
|
Hier heb ik me, met niet al te veel zin, doorgeploeterd. Een vent die een heel boek lang zit te zagen dat hij niet graag leeft om zijn vertelsel uiteindelijk af te sluiten met een surrealistische koortsdroom. Geen al te opwekkende literatuur. ![]() Ook nog 'Fairytale' van S. King er doorgejast; een serieuze klepper, maar King leest erg vlot. Het verhaal leek me eerder voor jongere leeftijden bestemd, maar het was wel voldoende om mijn leesgoesting mee te stillen. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Steppenwolf vond ik gek genoeg ook enorm tegenvallen. Demian vond daarentegen fantastisch. Fairy Tale vond ik erg goed tot aan de fantasiewereld, wat zich daar allemaal afspeelde vond ik wat minder. Er komt trouwens weer een nieuwe King aan. Ik ben nu onder meer bezig in The Exorcist van Blatty. Erg goed tot nu (ben op 2/3). Veel overeenkomsten met de film, maar ook stukken die zijn weggelaten door Friedkin als ik het mij goed herinner. Zodra ik hem uit heb, ga ik de film herkijken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
De Steppewolf vond ik zeker niet slecht, maar het is verre van zijn beste werk. Demian vond ik ook veel beter. Mijn favoriet is en blijft Narziss en Goldmund, misschien samen met het korte verhaal Kuren. ![]() |
|
De afgelopen tijd de Earthseed boeken van Octavia E. Butler gelezen. Geen idee meer hoe die op mijn radar zijn verschenen, wellicht heeft hier iemand ze getipt? Twee zeer grimmige, dystopische delen. Geschreven in de jaren '90, speelt zich af anno nu en verder, en des te beter omdat er elementen griezelig goed voorspeld zijn. Zoals de demagogische president van de VS die de boel afbreekt onder het mom van "make America great again". Jammer dat de trilogie nooit is voltooid, maar deel twee wordt ook gewoon netjes afgerond. Nu eindelijk maar eens Dune lezen, ik ken het vooral van de talloze uren die ik in het spelen van Dune II heb gestoken, en van die film die nooit gemaakt is. Nieuwe films nog niet gezien. Ik kan dat toegeven. ![]() |
|
Over de democratie in Amerika van De Tocqueville is ook verrassend actueel. ![]() Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Dit weekend Als Rusland wint: Een scenario van Carlo Masala gelezen. Goede tip KGIV! Heb je hem zelf al gelezen? Het leest als een Frederick Forysth of Tom Clancy thriller, maar dan actueler en daarom enger. Het laat goed zien welk spel Rusland speelt en hoe Europa onmachtig is daarmee om te gaan als er geen andere keuzes gemaakt gaan worden wat betreft bewapening en samenwerking tussen landen. Aanrader. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
Eerlijkhiedshalve bekennen dat deze nog ongelezen op de stapel ligt. Wie weet aankomend weekend. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
Ik ben een jaar of 25 geleden een keer aan de Celestijnse Belofte begonnen. Gelukkig toen snel weer mee gestopt. Winter is coming ![]() |
|
quote:Goed verhaal. Haat is een deugd! https://www.last.fm/user/kwellie ![]() |
|
quote: Misschien. Ik vond het destijds vooral allemaal heel erg traag op gang komen geloof ik. Maar ik ben nu ouder en geduldiger. Allicht kan ik het nog eens een kans geven. Winter is coming ![]() |
|
Ik vermoed dat het niet over het boek ging, maar over jouw bericht.. ![]() one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe ![]() |
|
quote: Deze heb ik net ook gelezen. Zeker interessante materie. De vertaling vond ik overigens niet zo best, kwam de leesbaarheid niet ten goede. ![]() |
|
Ik lees sinds kort weer. Cliché Stephen King maar toch When your people matter, menstrual health matters ![]() |
|
Was begonnen aan een mooi boek over de oude grieken. Maar het boek is uit 1977... Toch, alles wat ik tot nog toe gelezen hebt blijkt bij nader googlen te kloppen. Laat het los. Sluit het boek. Kies voor jezelf. Het ga je goed. ![]() |
|
Ik lees nu Dungeon Crawler Carl. Erg vermakelijk en leest lekker weg. I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell. ![]() |
|
Dune Messiah nu. Het eerste deel vond ik werkelijk fantastisch. De twee films van Denis Villeneuve inmiddels ook gezien, die vielen me toch iets tegen. Misschien dit weekend die van Lynch nog eens kijken. ![]() |
![]() |
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5 |
![]() |
Index / Algemeen | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |