IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Auteur:
Topic : windows problemen Vorige pagina | Volgende pagina
renYek
Usericon van renYek
Posted 24-10-2006 19:39 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2006 19:19 schreef M. het volgende:
Nee, maar jij kan wel iets met rechten doen, in safe mode. Meen ik me te herinneren.


Lijkt mij heeel sterk.

Zie ook: http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/boot_failsafe.mspx?mfr=true


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 25-10-2006 18:22 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 24 oktober 2006 17:28 schreef Snaack het volgende:
@Snoodaerdt: XP neem ik aan?

Als je met de verkenner naar c:\documents and settings gaat zie je daar dan geen mapje met de naam van je oude useraccount?


XP inderdaad ja... Ik zie inderdaad m'n oude mapje nog wel staan onder documents & settings, maar ik kan het kreng dus niet meer openen

De oplossing van de safe-modus lukt niet, hebk al eens geprobeerd
Dat van dat inloggen als administrator... hoe doe je dat juist? Maakt dat eig wel verschil als je type account toch beheerder is? Dan kan je sowieso normaal toch ook alles? Of is Administrator nog iets anders dan met extra mogelijkheden?

Die oplossing van een soort "kraak"programmaatje lijkt niemand iets realistisch?

Iig al tnx vr de reacties!!!


Member of the iso-betawuste crew!!


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 25-10-2006 18:29 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

Heb je ooit die bestanden laten encrypten door windows?
Anders moet je er gewoon bij kunnen vanaf DOS, opstarten met een dos bootdisk en dan kan je het spul gewoon naaar een andere locatie kopieren


"This one is older than shit, heavier than time!"


moerke
mörke
Usericon van moerke
Posted 25-10-2006 18:33 by moerke Wijzig reactieProfiel van moerkeQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2006 18:29 schreef 0Tolerence het volgende:
Heb je ooit die bestanden laten encrypten door windows?
Anders moet je er gewoon bij kunnen vanaf DOS, opstarten met een dos bootdisk en dan kan je het spul gewoon naaar een andere locatie kopieren


Fout.

NTFS is vanuit DOS niet zomaar leesbaar.
Slechts met een windows 2000/XP opstartdiskette is dit mogelijk, en dan mag je nog van geluk spreken als je fijn alles kunt schrijven. Er zijn wel oplossingen voor DOS, maar ik vraag me af of dat hier relevant is.

Een oplossing zou kunnen zijn dat je een live-release van Linux zoals Knoppix of Ubuntu boot, en daarmee de info leest en ergens anders heen kopieert. Maar ik weet niet helemaal zeker of de NTFS leessupport (schrijven gaat hoe dan ook niet) standaard in die distributies zit.


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 25-10-2006 18:45 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2006 18:29 schreef 0Tolerence het volgende:
Heb je ooit die bestanden laten encrypten door windows?
Anders moet je er gewoon bij kunnen vanaf DOS, opstarten met een dos bootdisk en dan kan je het spul gewoon naaar een andere locatie kopieren


encrypten?? Denkek niet nee... weet begot zelfs niet wat het is


Member of the iso-betawuste crew!!


renYek
Usericon van renYek
Posted 25-10-2006 21:27 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

quote:
Op 25 oktober 2006 18:22 schreef Snoodaerdt het volgende:
XP inderdaad ja... Ik zie inderdaad m'n oude mapje nog wel staan onder documents & settings, maar ik kan het kreng dus niet meer openen

De oplossing van de safe-modus lukt niet, hebk al eens geprobeerd
Dat van dat inloggen als administrator... hoe doe je dat juist? Maakt dat eig wel verschil als je type account toch beheerder is? Dan kan je sowieso normaal toch ook alles? Of is Administrator nog iets anders dan met extra mogelijkheden?

Die oplossing van een soort "kraak"programmaatje lijkt niemand iets realistisch?

Iig al tnx vr de reacties!!!


Als je useraccount lid is van de local administrators, heb je alle rechten op je systeem tenzij de rechten op bv een bepaalde map expliciet ontnomen zijn. Als admin kun je dan wel eigenaar worden van die map en zodoende jezelf rechten geven op die map.

Om te zien of je beheerder bent:
start -> run -> type "compmgmt.msc" zonder aanhalingstekens

ga naar lokale gebruikers en groepen
klik op gebruikers
dubbelklik op je huidige useraccount
ga naar tabblad 'lid van'
en kijk of daar 'administrators tussen staat'


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 26-10-2006 20:11 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Een administrator account aanmaken.

quote:
To display the Administrator (master: Admin/Sysadmin) account on the Windows XP Welcome logon screen, fire up Regedit (or Regedt32) and go to:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList

Create (if not present) a new Value: right-click on an empty spot in the right hand pane -> select New -> DWORD [REG_DWORD] Value -> name it Administrator -> click OK -> double-click on it -> check the Decimal box -> type 1 -> click OK.

Modify (if present) the "Administrator" DWORD [REG_DWORD] Value: highlight it in the right hand pane -> select Modify -> check the Decimal box -> type 1 -> click OK.
Close the Registry Editor when done.
From now on, whenever you logon [ONLY IF you have Administrator rights to the computer you're trying to boot into : )] you'll see the Administrator account on the Welcome display.:


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Snoodaerdt
1,2,3,4... Rugmergtering!
Usericon van Snoodaerdt
Posted 27-10-2006 9:53 by Snoodaerdt Wijzig reactieProfiel van SnoodaerdtQuote dit bericht

quote:
Op 26 oktober 2006 20:11 schreef scotfan het volgende:
Een administrator account aanmaken.
...



Tnx! Die account maken is me wel gelukt nu, maar ik kreeg hier te lezen dat de Administrator account enkel zichtbaar is op het log-on scherm als er geen andere accounts (dan de ev gastaccount) aangemaakt zijn of als men opstart onder safe modus... Overigens staat onder de Administratoraccount gewoon "Beheerder vd computer", wat net hetzelfde is als wat bij mijn (en mn broer's) account staat... Ik denk dus niet dat volgens deze weg de oplossing te vinden is? Of ben ik hier te snel dr de bocht aan het gaan?

Iig nog eens bedankt vr hulp!


Member of the iso-betawuste crew!!


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-12-2006 22:20 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Niet echt een probleem, meer een vraag:
Foto's zijn weg.
Normaal leeg ik het toestel niet direct maar nu dus wel gedaan.
Ik heb een tyfusupload programma, met het toestel kan je filmpjes maken maar ze niet van de camera afhalen.
Maar goed, de map waar ze instaan is per ongeluk weggegooit en de prullebak is geleegd.
Is er misschien een mogelijkheid om ze alsnog terug te krijgen, het schijnt dat al je de prullebak leegt je troep niet echt weg is.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Doomy
Usericon van Doomy
Posted 27-12-2006 22:22 by Doomy Wijzig reactieProfiel van DoomyQuote dit bericht

Ja dat kan, zijn legio programma's voor, vraag me alleen niet welke, want ik heb nog nooit de behoefte gehad om gedelete files terug te hebben...


iPim zei: Zeikhoofd... alsof ik me door een 18-jarig kneusje laat afzeiken. Ik kom je nog wel eens tegen op een concert van Jan Smit, kneus!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-12-2006 22:23 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Dat kan. Ik heb alleen zo snel even geen progje bij de hand wat dat doet.

(De data staat er nog op. Het enige wat weg is, is de verwijzing naar waar die data staat (en iets anders mag er nu dus ook schrijven)

Ik zal na het eten eens kijken of ik wat kan vinden (gratis)


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-12-2006 22:23 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

Iemand? Ik ben een computerkneus.


Iedereen heeft recht op mijn mening.


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 27-12-2006 22:24 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 27 december 2006 22:23 schreef Argus het volgende:
Dat kan. Ik heb alleen zo snel even geen progje bij de hand wat dat doet.

(De data staat er nog op. Het enige wat weg is, is de verwijzing naar waar die data staat (en iets anders mag er nu dus ook schrijven)

Ik zal na het eten eens kijken of ik wat kan vinden (gratis)



Iedereen heeft recht op mijn mening.


w817tjes
Gekke Henkie
Usericon van w817tjes
Posted 27-12-2006 22:36 by w817tjes Wijzig reactieProfiel van w817tjesQuote dit berichthttp://www.myspace.com/ruis-en-gekke-henkie

zie Godverrrrr topic...



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 27-12-2006 23:03 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Dit lijkt het beste gratis ding te zijn wat ik zo snel kan vinden.

http://www.download.com/eData-Unerase-Personal/3000-2248_4-10345833.html?tag=lst-0-4

Eventueel ook even op je camera laten zoeken. Is wellicht sneller en beter.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 28-12-2006 13:48 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 27 december 2006 22:23 schreef Argus het volgende:
Dat kan. Ik heb alleen zo snel even geen progje bij de hand wat dat doet.

(De data staat er nog op. Het enige wat weg is, is de verwijzing naar waar die data staat (en iets anders mag er nu dus ook schrijven)

Ik zal na het eten eens kijken of ik wat kan vinden (gratis)


Daarom verdient het wel de aanbeveling om van je computer af te blijven totdat je dat proggie gebruikt hebt. Anders is alsnog alles weg namelijk...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-12-2006 15:35 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2006 13:48 schreef altx het volgende:
Daarom verdient het wel de aanbeveling om van je computer af te blijven totdat je dat proggie gebruikt hebt. Anders is alsnog alles weg namelijk...


Vandaar ook de tip, zoek op de cam


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-12-2006 15:40 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm data op verwisselbare media wordt toch wel direct compleet verwijderd?


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-12-2006 15:45 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Nopes. Kun je ook nog op scannen
Tenzij het een eprommetje is oid natuurlijk.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 28-12-2006 15:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ah ok ... nha ja ... foto's schjmoto's


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-12-2006 15:47 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Wsl een domme vraag maar hoe geraak ik in fdisk?

Het probleem zit als volgt:
Mijn broer had alvast een partitie van 30GB gemaakt op een HD van 120GB en ging later even kijken voor de rest te partitioneren. 2 maand gingen voorbij en windoiws crachte op die HD, dan maar een andere HD gevonden en daarop XP geïnstalleerd. Maar nu is het tijd om die andere HD eens op te kuisen (foto's, programma's, video's ed backuppen) en de rest van die 120GB ook weer kunnen gebruiken. En daar heb je dus ook die fdisk voor nodig.

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 28-12-2006 15:47]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 28-12-2006 15:57 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

Waarom DOS-en als windhoos het ook kan? Format dat ding gewoon daar. Hdd aansluiten. Rechtmuis pipa in de explorer en formatten.

Of als je echt leuk wil doen: partition magic inzetten of een ander leuk tooltje


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-12-2006 17:06 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

het is al aan het lukken


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 29-12-2006 21:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Grappig ... in windows media player zit een optie om de cd die je afspeelt te kopen ...

Maar .. die zit al in je cd-romspeler ... ik snap de logica niet echt van microsoft wat dat betreft


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 29-12-2006 21:10 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Hahaha, ja. Die gaan ervan uit dat het een kopie is. Erg slecht, als je het mij vraagt.



Dit topic is 19 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen