IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Sepultura Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-01-2006 21:24 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lijkt mij ook bullshit, en verder ook niet zinvol ..


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 13-01-2006 0:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat een eventuele reunie betreft ken ik alleen dit stukje:

http://www.roadrun.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=42337

Verder ben ik het half eens met Attila; Soulfly's laatste platen 'Prophecy' en het nog betere 'Dark ages' zijn zeker goed! Sepultura heeft voor mij echter afgedaan.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 13-01-2006 9:59 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Ik vond eigenlijk alleen 'Primitive' een minder Soulfly album. DarkAges overschaduwt met gemak alles dat Sepultura de laatste jaren doet.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-01-2006 10:30 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 13 januari 2006 9:59 schreef neefherbert het volgende:
Ik vond eigenlijk alleen 'Primitive' een minder Soulfly album. DarkAges overschaduwt met gemak alles dat Sepultura de laatste jaren doet.



dat ben ik geheel met je eens (geldt ook voor prophecy trouwens).

ik heb het idee dat soulfly wat minder "jumpthefuckup" en wat meer hardcore elementen op de laatse twee cd's heeft toegvoegd.prima idee naar mijn mening.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-01-2006 13:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

is sepultura een zinkend schip geworden??

SEPULTURA Drummer IGOR CAVALERA: 'I'm Just Taking A Break'


Igor Cavalera is taking a break from Brazilian thrashers SEPULTURA to spend time with his new wife while they await the birth of their first child together, but he has no intention of leaving the band, the drummer told BLABBERMOUTH.NET Friday night.

Cavalera, who recently remarried after splitting up with his wife of 10 years, Monika, says that he wants to stay at home in Sao Paulo, Brazil before his fourth child is born (he has three kids with his first wife, while his new bride has another child from a previous relationship) and insists that he gave the rest of the band his blessing to seek out a temporary replacement in time for the group's upcoming European tour with IN FLAMES.

Former SOULFLY drummer Roy Mayorga, who played with Igor's brother Max for several years in the late '90s and again in 2001-2003, has been enlisted to do the European tour, with the possibility that he will stick around for further touring activities beyond the spring.

When asked point-blank if he has in fact quit the group or if he has any intentions of leaving the band, Igor told BLABBERMOUTH.NET, "No, man," before explaining that he would rather not tour right now than be in a position where he is forced to go on the road without having his heart in it 100 percent.

SEPULTURA's European tour with IN FLAMES is scheduled to kick off March 12 in Oslo, Norway. The band's new album, "Dante XXI" (featuring Cavalera), is scheduled for release in North America on March 14 via SPV USA.



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 14-01-2006 13:23]


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 22-01-2006 10:33 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Zonet de nieuwe Cd van Sepultura beluisterd. Dit is met afstand het beste wat ze sinds Roots hebben gedaan! Wat een intensiteit, wat een sound, wat een songs! Dit is nu al een serieuze kanshebber voor mijn top 10 van 2006!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 12-02-2006 13:19 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

de nieuwe van sepultura is echt megavet. veel meer thrashy maar toch niet eentonig. zodra de cd in de winkel ligt ga ik'm kopen!!! hun beste cd sinds
tijden (zelf met het Max-tijdperk)
oja, de nieuwe venom is oko vet!!!



[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 13-02-2006 10:43]


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 13-02-2006 10:44 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 12 februari 2006 13:19 schreef attila_de_hun het volgende:
de nieuwe van sepultura is echt megavet. veel meer thrashy maar toch niet eentonig. zodra de cd in de winkel ligt ga ik'm kopen!!! hun beste cd sinds
tijden (zelf met het Max-tijdperk)
oja, de nieuwe venom is ook vet!!!



dus..... niemand anders heeft deze cd reeds gehoord?? behalve Count U. dan


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-02-2006 10:49 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2006 10:44 schreef attila_de_hun het volgende:
dus..... niemand anders heeft deze cd reeds gehoord?? behalve Count U. dan


Het klinkt zeer interessant moet ik zeggen. Ik ga 'm binnenkort maar eens aan een luisterbeurt onderwerpen...


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 13-02-2006 11:26 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

Gisteren beluisterd. Er staan inderdaad aardige stukken en ideeën op, maar de hoop die ik had op een weergaloos album na het lezen van enkele statements hier, kon niet worden bevestigd.
Niet slecht, zeker niet, beter dan bijv. 'Nation'. Maar tegen het vlammende 'Dark Ages' van Soulfly steekt het toch weer wat matjes af


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 13-02-2006 11:36 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

quote:
Op 13 februari 2006 11:26 schreef neefherbert het volgende:
Gisteren beluisterd. Er staan inderdaad aardige stukken en ideeën op, maar de hoop die ik had op een weergaloos album na het lezen van enkele statements hier, kon niet worden bevestigd.
Niet slecht, zeker niet, beter dan bijv. 'Nation'. Maar tegen het vlammende 'Dark Ages' van Soulfly steekt het toch weer wat matjes af


Owja. Ik zet Dark Ages ook gelijk op mijn "nog uit te checken"-lijstje.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Schaffelaer
many miles from Spancil Hill
Usericon van Schaffelaer
Posted 20-03-2006 15:42 by Schaffelaer Wijzig reactieProfiel van SchaffelaerQuote dit bericht

Superstrak album inderdaad, dat Dante!!

Die heerlijk typische Sepultura sound is weer helemaal terug. Sinds het afschuwelijke "against" heb ik niks meer geluisterd, maar dit is het betere werk!

De vergelijking met Soulfly gaat niet op: dat is meer eentonige nu-metal met een tribal touch...


Dear dirty delightful old drunken old days


neefherbert
Bon Zwaard!
Usericon van neefherbert
Posted 20-03-2006 16:55 by neefherbert Wijzig reactieProfiel van neefherbertQuote dit bericht

quote:
Op 20 maart 2006 15:42 schreef Schaffelaer het volgende:
De vergelijking met Soulfly gaat niet op: dat is meer eentonige nu-metal met een tribal touch...


Te makkelijk, véél te makkelijk. Je kunt vooral de laatste 3 Soulfly albums zeker geen standaard Nu-Metal met tribal touch meer noemen. Daar gebeurt zoveel meer op. En wat vergelijken betreft, de beste man die nu alles voor Soufly schrijft, schreef vroeger nu eenmaal praktisch alles voor Sepultura. Vergelijken is derhalve onvermijdelijk. En ik herhaal nogmaals, Dante is sterk, zeker wel. Maar absoluut niet de ultieme Sepultura plaat.


MindWar
Thrash!
Usericon van MindWar
Posted 20-03-2006 17:17 by MindWar Wijzig reactieProfiel van MindWarQuote dit bericht

Hier moet ik toch heel even reageren hoor. Max heeft NOOIT 'praktisch alles' voor Sepultura geschreven. En luisterend naar het saaie Dark Ages (qua riffs, de leads van Rizzo zijn op zich wel goed) en het geweldige Dante XXI krijg ik steeds meer de neiging Andreas de hoofdmoot van de ouwe Sepultura te noemen - qua gitaar dan, de creativiteit met de drums is natuurlijk geheel Igors prestatie.
Sepultura werd pas echt interessant vanaf Schizophrenia, dus vanaf de komst van Andreas.

Als je denkt dat Max alles voor Sepultura schreef, of zelfs ook maar de meerderheid van de muziek ben je mooi door de media genept. De reden waarom Max wegging was omdat de rest van de band vond dat Gloria, de manager, de band niet goed representeerde en Max veel te veel op de voorgrond zette.
Erg jammer dat er nog steeds mensen zijn die Max Sepultura's succes toedichten. Sepultura was altijd een band met vier mensen. En als je er dan twee uit zou moeten lichten, zou ik Igor en Andreas noemen, en zeker niet Max.


Dat gezegd hebbende, Dante XXI is een geweldig album, wat naarmate je het vaker luistert alleen maar beter wordt. All killer, no filler is iets wat hier zeker op van toepassing is!


Oud Vuil
Usericon van Oud Vuil
Posted 20-03-2006 17:27 by Oud Vuil Wijzig reactieProfiel van Oud VuilQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 20 maart 2006 17:17 schreef MindWar het volgende:


Als je denkt dat Max alles voor Sepultura schreef, of zelfs ook maar de meerderheid van de muziek ben je mooi door de media genept.


Ik denk niets, ik kijk gewoon op de cd's zelf. Op schizo en arise staat: all music composed by sepultura. Dus.

B ehalve dus troops of doom op schizo, die is door iedereen behalve andreas geschreven.

[Dit bericht is gewijzigd door Oud Vuil op 20-03-2006 17:28]



MindWar
Thrash!
Usericon van MindWar
Posted 20-03-2006 17:33 by MindWar Wijzig reactieProfiel van MindWarQuote dit bericht

Ja precies, want Troops of Doom komt van Morbid Visions, en toen zat Andreas er nog niet bij.
Maar inderdaad, als je gewoon in de cd-boekjes kijkt zie je nergens ook maar een aanwijzing dat Max alles zou hebben geschreven. Belachelijke gedachte ook, maarja


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-03-2006 18:25 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

@MindWar etc; het slaat natuurlijk nergens op, dat een bandlid van jarenlang intensief oefenen en zelfs familie zijnde, zomaar vervangen kan worden door een nieuw persoon; dat verschil hoor je, en feit is dat de bezieling, wat Sepultura speciaal maakte, met Max uit de band verdwenen is; die creativiteit hoor je wel op Dark ages terug, maar Sepultura is gewoon afgezwakt van een topband naar een middelmatige band; weliswaar professioneel, maar zonder een écht creatief talent aan boord.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 20-03-2006 18:27]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


MindWar
Thrash!
Usericon van MindWar
Posted 20-03-2006 18:35 by MindWar Wijzig reactieProfiel van MindWarQuote dit bericht

Ik zei niets over de chemie die er was en of die vervangen kan worden. Ik zei alleen dat Max totaal niet 'praktisch' alles schreef.

En ik vind Against stukken beter dan Roots, dusja, wat mij betreft hebben ze in Derrick de juiste vervanging voor Max gevonden. Maar dat is weer een heel andere discussie - en die gaat vooral over smaak. En om daarover nou alweer te gaan discussieren is vooral nutteloos.
Feit blijft, dat Max dus niet verantwoordelijk was voor Sepultura's succes. Dat waren Igor, Max, Andreas & Paulo. Vier mensen, niet een. Dat probeerde ik duidelijk te maken.


En natuurlijk is het geen feit dat de bezieling is verdwenen. (Mening heet het - en dan nog, bezieling, of je dat hebt, dat weet je alleen zelf, lijkt me zo) Man, in Against (en de andere platen) zit ongeloofelijk veel bezieling. Of de muziek je ligt of niet, da's een heel andere vraag, maar de bezieling, die is er zeker. Man, Against is een brok bezieling!

En creativiteit hoor ik niet echt op Dark Ages terug, meer gerecycelde riffs, wat aardige ideeen in de leads, en een aantal mislukte nummers (Inner Spirit, Staystrong). Max is wat mij betreft helemaal afgezwakt tot vrijwel niets, z'n stem, z'n riffs, en zeker z'n teksten. Creatief talent? Nee, als we dat al zo noemen, dan heet je wel erg snel creatief talent.
Maarja, dit topic gaat niet over Max en Soulfly, maar over Sepultura.

En de reacties op Dante zijn tot nu toe overal unaniem heel positief. En dat verdient Sepultura zeker.

[Dit bericht is gewijzigd door MindWar op 20-03-2006 18:36]


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 21-03-2006 12:14 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

Roorback was al een aardige comeback en het nieuwe album rockt gewoonweg te pan uit. De mensen die een terugval op de oude stijl willen horen zullen met dit album maar gedeeltelijk tevreden zijn, maar iedereen die gewoon objectief naar de plaat luistert kan IMO niet ontkennen dat het een klassealbum is. En ja, vele malen beter dan wat Soulfly over de jaren heen uit heeft gebracht, sorry hoor, maar alles dat ik van Max na Sepultura heb gehoord klonk echt enorm slecht. Live heb ik ze ook twee keer mee moeten maken en dat was echt een blamage... een of andere gitarist die heel de tijd irritant aan het rondhupsen was met z'n rugzakje om, zag er niet uit. Muzikaal gezien zochten ze ook zowat constant dezelfde soort, mij volstrekt niet liggende, groove op. Brak dus. Sepultura met Derrick daarentegen rockte de laatste keer dat ze op Graspop stonden de pannen van het dak, of eerder het zijl van de tent.

Allemaal uiterst subjectief natuurlijk, maar als ik niet rekening houdend met het verleden van de band(leden) naar de huidige prestaties van Sepultura en Soulfly luister, kom ik tot een duidelijke conclusie. Sepultura is nog steeds (of eerder alweer, ze hebben een paar zwakke jaren gehad) top, en Soulfly zuigt. Dus...

[Dit bericht is gewijzigd door Melk is Goed op 21-03-2006 12:16]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-03-2006 12:41 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ik zie een stijgende lijn in Sepultura, ze worden met elk album sterker, Soulfly blijft op een laag nivo kabbelen, elke keer hetzelfde grapje uithalen werkt niet.


stalinorgel
Usericon van stalinorgel
Posted 21-03-2006 13:11 by stalinorgel Wijzig reactieProfiel van stalinorgelQuote dit bericht

Als het maar thrash is. Anders veranderen van bandnaam.


[Dit bericht is gewijzigd door stalinorgel op 21-03-2006 13:13]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 21-03-2006 13:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

.. je staat hier 2 maand geregistreerd ..


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 21-03-2006 13:20 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

En wat is daar het probleem aan?? Opzich deel ik de mening dat als een band ineens hele andere muziek zou maken dat ze dan beter van naam kunnen wijzigen...Vind het alleen bij Sepultura niet noodzakelijk omdat de oude elementen er nog steeds inzitten.


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Melk is Goed
Usericon van Melk is Goed
Posted 30-03-2006 22:07 by Melk is Goed Wijzig reactieProfiel van Melk is GoedQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2006 13:11 schreef stalinorgel het volgende:
Als het maar thrash is. Anders veranderen van bandnaam.



Onzin, elke band heeft in mijn optiek volledige artistieke vrijheid.

Anyway, vandaag het nieuwe album gekocht. M'n eerste originele Sepultura CD sinds Roots, en die heb ik toen gekocht "omdat het toch Sepultura was". Niet dat Roots echt slecht was, maar fantastisch is toch anders. "Dante XXI" daarentegen doet me steeds meer versteld staan. Geweldige plaat vol klasse riffs en zonder in eenheidsworst te vervallen. Elk nummer heeft zijn eigen karakter en ik vind eigenlijk alleen "Repeating the horror" een zwakker nummer. De rest ROCKED gewoonweg. Een mix van thrashmetal met hardcore en soms wat symfonische uitspattingen die echt werkt. Mooi artwork ook, vooral in het boekje, erg smaakvol allemaal. Deze band verdient het om weer terug aan de top te komen... fuck the haters!!!

OK, rant over.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 03-04-2006 16:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

lekkere cd, vindt t kwa muziek echt niet lijken op soulfly wat ik ook vet vindt.
Het is iig absoluut minder zwaar dan oude sepultura, die hadden meer bas enzo...



Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen