IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Agent Steel Vorige pagina | Volgende pagina
Pazuzu
Usericon van Pazuzu
Posted 19-07-2007 15:06 by Pazuzu Wijzig reactieProfiel van PazuzuQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 10:06 schreef Martinator het volgende:
Overigens werden veel van de nummers van Skeptic's Apocalypse hoofdzakelijk door Kurt Colfelt (van Holy Terror) geschreven, waar John Cyriis (Joao Campos) de credits voor inpikte.

Ongetwijfeld, Back To Reign kwam immers op HT's Mind Wars al terug in een wat snellere versie als Debt of Pain. Nummers als Taken By Force en 144.000 Gone stonden echter al op de (pré-Agent Steel) Sceptre demo, waar Colfelt helemaal niks mee te maken had, en waar Cyriis grappig genoeg gitaar speelde. Als je dat Stellar Seed nummer hoort, begint dat met een onmiskenbare, bijna trademark Agent Steel (S.A. era) riff. Ik denk dat Cyriis wel degelijk een hoop spul schreef voor Agent Steel, en dat Colfelt zijn aandeel in de credits ietwat overdrijft. Waarmee ik overigens niets wil afdoen aan zijn kwaliteiten als songwriter, vond Holy Terror op veel fronten eigenlijk nog een veel gavere band als Agent Steel.


"If visible identification is not possible, the pathologist may be able to take fingerprints from the body, but if decay has set in, things become more complicated."


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 19-07-2007 15:21 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

en of dat een gave band was!!!
laatst vond ik die speed kills verzamelaar op cd, via die cd heb ik onder andere holy terror leren kennen maar zeker op dat deel staat echt gave shit.

voor een ieder die op zoek is naar die sceptre demo (en of de holy terror demo).. mail maar voor een link...


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Martinator
Cereal killer
Usericon van Martinator
Posted 19-07-2007 21:24 by Martinator Wijzig reactieProfiel van MartinatorQuote dit bericht

quote:
Op 19 juli 2007 15:06 schreef Pazuzu het volgende:Waarmee ik overigens niets wil afdoen aan zijn kwaliteiten als songwriter, vond Holy Terror op veel fronten eigenlijk nog een veel gavere band als Agent Steel.


Ik ook en dat kleurt allicht hoe ik aankijk tegen de Hetfield/Ulrich-achtige praktijken (Mustaine's credits op Kill 'em All) van Cyriis op SA jegens Kurt, maar de snellere nummers op SA zijn mijn favorieten en daar zitten heel wat typische Kurt riffs in waar ie best credits voor gekregen had mogen hebben. Maar goed, muzikaal gezien was wat mij betreft Kurt's wraak zoet, vooral met Mind Wars en dan vooral het drieluik dat eindigt in het titelnummer. Jammer dat ze niet echt meer doorgezet hebben toen Kurt terug naar Seattle verhuisde met Floyd en Joe... Die El Revengo compilatie (geheel in HT-stijl met de verkeerde titel uitgebracht) mag er ook zeker zijn en is een aanrader voor Thrash fans die nog geen kennis met HT gemaakt hebben. Maar genoeg off-topic! Ik was in elk geval wel van plan de heren van Agent Steel en Vicious Rumors te gaan zien, binnenkort.



attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 20-07-2007 8:31 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

ik meende gelezen te hebben dat Holy terror ook weer actief is??, Ik hoop het in ieder geval.

Ik dacht juan garcia ook toch wat agent steel klassiekers heeft aangedragen??? Dat hij wel degelijk fatsoenlijk muziek kan schrijven kan worden afgeleid uit de evildead cd's die ook super zijn.

en wat betreft metallica... ik heb wel eens gelezen dat de riffs van hit the light en motorbreath zijn geschreven door een gitarist waar james hetfield mee in band zat voordat hij metallica begon (hugh tanner of zoiets heet die gitarist). ahc de waarheid zal wel weer ergens in het midden liggen.


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 12-09-2007 20:25 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

Vandaag de Mad Locust Rising DVD gekocht. Kwam in 1987 uit als VHS en nu dus als DVD. Man, wat een gave show!!!!!!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Pharao
Usericon van Pharao
Posted 14-09-2007 16:19 by Pharao Wijzig reactieProfiel van PharaoQuote dit bericht

Er zijn wat clipjes te zien op YouTube van het optreden in Noordwijk. Ik heb er zelf ook twee gemaakt, maar die zijn van mindere kwaliteit (trouwens ook op YouTube te bewonderen).

Link: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=80714


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 14-09-2007 21:23 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

Iemand al hun nieuwe plaat beluisterd?


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 14-09-2007 21:31 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2007 16:19 schreef Pharao het volgende:
Er zijn wat clipjes te zien op YouTube van het optreden in Noordwijk. Ik heb er zelf ook twee gemaakt, maar die zijn van mindere kwaliteit (trouwens ook op YouTube te bewonderen).

Link: http://www.roadrunnerrecords.com/blabbermouth.net/news.aspx?mode=Article&newsitemID=80714


Nou dat valt me toch wel enigzins tegen, op CD klinkt het echt veel beter. En dan bedoel ik, strakker, niet qua productie of geluid


"This one is older than shit, heavier than time!"


Pharao
Usericon van Pharao
Posted 15-09-2007 0:30 by Pharao Wijzig reactieProfiel van PharaoQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2007 21:23 schreef Lionheart het volgende:
Iemand al hun nieuwe plaat beluisterd?


Jazeker. Ik ben wel een grote liefhebber van deze band dus misschien niet helemaal objectief .

In mijn ogen is het echt een wereldplaat. De meningen op de verschillende metalsites en fans lopen echter nogal uiteen. Dit kan ik wel begrijpen, omdat Alienigma een behoorlijke muzikale koerswijziging/ontwikkeling laat horen ten opzichte van eerder werk.

Bruce Hall (de zanger) gebruikt zelden meer zijn hoge uithalen, zingt veel rauwer en gebruikt daarbij ook grunts. Niet iedereen is daarvan gecharmeerd. Bovendien is het materiaal nogal verschillend: Vertrouwd klinkende songs als "Liberty lying bleeding" (voor mij overigens het hoogtepunt van de plaat, werkelijk prachtig) zijn niet in ruime mate aanwezig en daartegenover staat aardig wat materiaal dat veel heavier is (Hail to the chief, Lamb to the slaughter, Fashioned from dust)dan de meeste AS-liefhebbers gewend zijn.

In enkele interviews wordt echter duidelijk dat dit een heel bewuste koerswijziging is binnen de band. Wellicht kost dit ze enkele fans, maar dit zou onterecht zijn. Alle nummers van Alienigma zijn in mijn ogen van een zeer hoog niveau en verdienen de aandacht.

Tot zover mijn zeer subjectieve visie op deze plaat .

[Dit bericht is gewijzigd door Pharao op 15-09-2007 0:31]


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-09-2007 1:10 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

En het heet dus nog steeds agent steel? Tegenwoordig?

Damn, die Unstoppable Force clip is best gaaf, zeg. Toch maar weer eens live bekijken.



“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 15-09-2007 7:44 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2007 0:30 schreef Pharao het volgende:
Jazeker. Ik ben wel een grote liefhebber van deze band dus misschien niet helemaal objectief .

In mijn ogen is het echt een wereldplaat. De meningen op de verschillende metalsites en fans lopen echter nogal uiteen. Dit kan ik wel begrijpen, omdat Alienigma een behoorlijke muzikale koerswijziging/ontwikkeling laat horen ten opzichte van eerder werk.

Bruce Hall (de zanger) gebruikt zelden meer zijn hoge uithalen, zingt veel rauwer en gebruikt daarbij ook grunts. Niet iedereen is daarvan gecharmeerd. Bovendien is het materiaal nogal verschillend: Vertrouwd klinkende songs als "Liberty lying bleeding" (voor mij overigens het hoogtepunt van de plaat, werkelijk prachtig) zijn niet in ruime mate aanwezig en daartegenover staat aardig wat materiaal dat veel heavier is (Hail to the chief, Lamb to the slaughter, Fashioned from dust)dan de meeste AS-liefhebbers gewend zijn.

In enkele interviews wordt echter duidelijk dat dit een heel bewuste koerswijziging is binnen de band. Wellicht kost dit ze enkele fans, maar dit zou onterecht zijn. Alle nummers van Alienigma zijn in mijn ogen van een zeer hoog niveau en verdienen de aandacht.

Tot zover mijn zeer subjectieve visie op deze plaat .


Ik ben dus één van die mensen die de zang op Alienigma maar niks vinden. En die heaviër shit had van mij ook nite gehoeven. Jammer, want die vorige plaat was echt gaaf!


When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-09-2007 9:14 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

die hoge uithalen zijn aan de ene kant wel typisch voor agent steel maar aan de andere kant klinkt dit 'nieuwe' wel moderner.. vraag is dan inderdaad of we zitten te wachten op een 'moderne' agent steel. Zelf merk ik dat ik toch 9 vd 10 keer de eerste twee cd's in de lade schuif



In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


spectre
Usericon van spectre
Posted 15-09-2007 9:19 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2007 1:10 schreef Wansmaak het volgende:
En het heet dus nog steeds agent steel? Tegenwoordig?



Ontwikkeling is vooruitgang wim. Telkens die eerste platen herhalen is onzinnig, dan kun je beter gewoon stoppen.

Ik vind het altijd zo typisch, stel dat AS de eerste platen een harder en rauwer geluid had laten horen zoals ze nu doen.. dan waren die platen waarschijnlijk ook klassiekers geworden.. het ligt gewoon aan de fan die niet wil meegroeien

Alienigma moet ik nog horen trouwens, lijkt me donders vet


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 15-09-2007 9:24 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

ik vind t typisch zo'n band die nooit door had moeten gaan maar daar ben ik altijd een beetje sceptisch over


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 15-09-2007 12:22 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Alienigma is weer een prima plaat geworden, gewoon blindelings aangeschaft bij hun concert in Weert.
En totaal geen miskoop!!!!


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-09-2007 14:12 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 15 september 2007 9:19 schreef spectre het volgende:


Ik vind het altijd zo typisch, stel dat AS de eerste platen een harder en rauwer geluid had laten horen zoals ze nu doen.. dan waren die platen waarschijnlijk ook klassiekers geworden.. het ligt gewoon aan de fan die niet wil meegroeien




Huh? Die eerste platen zíjn klassiekers. Tenminste, imo wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Wansmaak op 15-09-2007 14:12]


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Lionheart
|"| |''| |"| >')
Usericon van Lionheart
Posted 15-09-2007 14:17 by Lionheart Wijzig reactieProfiel van LionheartQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2007 14:12 schreef Wansmaak het volgende:
Huh? Die eerste platen zíjn klassiekers. Tenminste, imo wel.


Hij zegt toch dat die eerste platen gewoon klassiekers zijn?


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 15-09-2007 14:28 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

Oja, ik lees weer eens schuin, gleuf ik, hehe.


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2007 12:23 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

zo, die nieuwe agent steel is wel een van de grootste teleurstellingen van de eeuw. ik zet "skeptic apocalypse" nog maar eens op (en daarna evildead en daarna abbatoir).


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 16-09-2007 13:23 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Evil Dead, dan nog eerder de Sceptre en Pontius Prophet demo.
De eerste 2 Agent Steel platen staan los van de comeback platen, of een vergelijking mogelijk is?
Ik vind het dezelfde situatie met de eerste 2 Mercyful Fate platen, alleen In the Shadows komt naar mijn mening nog in de verte voorbij.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-09-2007 13:50 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Het is in principe dezelfde band, dus een vergelijiking mag gerust. Metallica's load etc. wordt ook afgezet tegen de eerste drie titels.
Pontius phrophet ken ik helaas niet, wat voor stijl is dat eigenlijk? De sceptrenummers wel. Als ik het goed heb is alleen het nummer 'Sceptre" nooit op cd gezet. Ik dacht dat de andere sceptrenummers taken by force en 144.000 gone waren. Maar goed, John Cyriis was nu eenmaal een belangrijke componist binnen de oude Agent steel. Juna Guarcia kan ook vette nummers chrijven (Evildead, Abbatoir, oude Agent steel bewijzen dat) maar dat talent heeft hij blijkbaar verloren (samen met zijn haar )


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 16-09-2007 17:21 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

Pontius Prophet ligt muzikaal in het verlengde van de Unstoppable Force plaat, alleen laat John zijn hoge uithalen achterwege.
De 2 nummers Black Sarcristy en Rites of Hatred kunnen niet tippen aan het Agent Steel werk.
Overigens is alleen John en Chuck Profus er nog bij, en apart van de westkust naar de oostkust verhuist om korter bij de bermuda driehoek te zijn, naar eigen zeggen.
En misschien mist Juan Garcia zijn kreativiteit van vroeger, er staan ook nog riffs van Kurt Kilfelt op.


Pharao
Usericon van Pharao
Posted 16-09-2007 20:47 by Pharao Wijzig reactieProfiel van PharaoQuote dit bericht

Ik las in een interview dat Juan Garcia nooit in Pontius
Prophet heeft gezeten. Hij ontkrachtte zelf alle geruchten dat dit zo was.


axegrinder
Usericon van axegrinder
Posted 16-09-2007 21:39 by axegrinder Wijzig reactieProfiel van axegrinderQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2007 20:47 schreef Pharao het volgende:
Ik las in een interview dat Juan Garcia nooit in Pontius
Prophet heeft gezeten. Hij ontkrachtte zelf alle geruchten dat dit zo was.

Nee, dat heb ik ook niet beweert, Juan bleef aan de westkust, toen John en Chuck verhuisden naar de oostkust.


Wansmaak
Usericon van Wansmaak
Posted 21-09-2007 20:47 by Wansmaak Wijzig reactieProfiel van WansmaakQuote dit berichthttp://www,judgementday.nl

quote:
Op 16 september 2007 12:23 schreef attila_de_hun het volgende:
zo, die nieuwe agent steel is wel een van de grootste teleurstellingen van de eeuw. ik zet "skeptic apocalypse" nog maar eens op (en daarna evildead en daarna abbatoir).


Dat laatste numer is wel lekker! Lamb tot the slaughter. Snel!


“Leef met vlag en wimpel, maar houd het simpel’


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen