|
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | ||||
Auteur: |
|
|
quote: Zelfs een compromis accepteren die gasten niet. Ik snap niet hoe er uberhaupt over toetreding gepraat kan worden terwijl er geen volledige erkenning van grieks Cyprus is. Dear dirty delightful old drunken old days |
|
Precies. Ik hoop dat Cyprus hun rug recht houden en die hele shitzooi vetoën en dat het hele proces opblaast. Als die Turken zo trots zijn op hun eigen en zo'n minachting tonen voor de EU-processen (en de rest van de landen impliciet) dan moeten ze heel hard opkankeren. |
|
Ik hoop dat Nederland z'n rug recht houdt en een land dat een ander EU land niet erkend met een veto erbuiten houdt. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
Turkije torpedeert vrijere godsdienstwet Een wetswijziging die in Turkije de rechten van niet-islamitische geloofsgroepen in Turkije zou bevorderen, is vandaag met een veto getroffen door de Turkse president Ahmet Necdet Sezer. De wetswijziging was een eis van de Europese Unie voor toetreding van het overwegend islamitische land tot de EU. Het veto kwam vlak nadat de Europese Commissie had geadviseerd de onderhandelingen met Turkije over toetreding tot de EU deels op te schorten. Ook valt het veto samen met het bezoek van paus Benedictus XVI aan Turkije. Benedictus XVI zei gisteren juist bij zijn aankomst in Turkije dat hij een Turks lidmaatschap van de Europese Unie wenst. Gisteren gaf de Turkse president de paus tijdens zijn bezoek nog een 'ongemakkelijk' cadeau. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Joah, grappig dat. Toen ik het las op Fok of nu.nl moest ik gelijk denken aan een klein rotjochie die z'n bal mee naar huis neemt omdat niemand hem de bal toespeelt tijdens een partijtje foebelle. |
|
Is het nu nog niet duidelijk dat Turkije qua cultuur nog te veel verschilt van Europa? Gewoon afblazen die hap |
|
http://www.slate.com/id/2216518/ Interessant artikel, vond ik zelf. Jammer dat het verwesterde deel van Turkse bevolking moet toezien hoe de huidige Turkse politieke wind toetreding steeds onwaarschijnlijker maakt. |
|
quote:En waarom is dat jammer? Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie |
|
quote: Om de zelfde reden dat jij als westerling waarschijnlijk niet graag onder het huidige Turkse regime zou leven. En met Turkije in de EU zouden die mensen in ieder geval de optie hebben Turkije gemakkelijk te verlaten. [Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-05-2009 11:45] |
|
En dan zitten die naar knoflook stinkende uitvreters hier in Nederland, nou liever niet. Against God and Government |
|
Is wel goed hoor, Turkije bij de EU, Nederland eruit De shit is aan!!!1 |
|
quote: Welk deel van het woord 'verwesterd' begrijp je niet? |
|
verwesterd houd nog niet in dat ze dat 100% zijn. maargoed ik heb turkije er liever niet bij omdat ik liever wel een grens trek bij de europese continents grenzen en dat ene procentje istanbul is geen reden tot toetreding. Jammer dat europese unie graag wilt uitbreiden alle kanten op zonder eerst interne problemen op te lossen. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Even voor de duidelijkheid ik ben TEGEN Turkse toetreding. Maar dat neemt niet weg dat ik 'voel' voor de Turkse seculieren en andere verwesterde smaken en ik geen bezwaar heb tegen een brain drain uit Turkije naar Europa of de V.S. |
|
Och als die seculieren echt zo graag weg wilden dan gingen ze wel toch? ze eruit lokken is ook niet de bedoeling, dan maak je het in het land alleen maar erger. en sowieso vind ik dat je je niet zo moet bemoeien met andere landen hun politiek. Dat is iets waar het westen wel een handje van heeft. ♂ <o((((>< <o((((>< <o((((>< ♀<o(((>< <o(((>< |
|
quote: Ja, ik denk dat Turkije dan veel eerder transformeert in een goedwerkende seculiere democratie . Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Punt. Maar dat lijkt me een keuze voor de Turkse mensen in kwestie, niet voor ons. |
|
Liever niet, ik vermoed dat er dan vanuit de rijkere Europese landen extra bakken geld richting Turkije gaat, en die landen betalen al meer dan ze krijgen .. |
|
quote: Geen bezwaar hebben zag ik in deze context dat je het wel prima vond als er een braindrain plaatsvond. Ik denk dat dit een slechte ontwikkeling is; dat wil niet zeggen dat ik deze mensen het recht wil ontnemen uit Turkije te verhuizen. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Oh het is ook een slechte ontwikkeling, maar als Turkije er op staat zijn intellectueele elite van zich te vervreemden door een stel religieuze idioten de dienst uit te laten maken, dan zeg ik geen nee als die mensen hier heen besluiten te komen, dan voert Allah maar hartchirugie op je uit in Istanbul ik vertouw liever op je wegelopen hartchirurg ;-) [Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 01-05-2009 18:13] |
|
Toch schijnt Istanbul qua cultuur en geschiedenis echt het neusje van de zalm te zijn. Niet gek natuurlijk als oude hoofdstad van het Oost-Romeinse, Byzantijnse en Ottomaanse rijk... Oh, no I did, but I spent most of my time occupying various administration buildings... smoking a lot of thai stick... breaking into the ROTC... and bowling. To tell you the truth Brandt, I don't remember most of it. |
|
quote: Ok, dus je vind het een slechte ontwikkeling maar niet erg. Right. Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen." |
|
quote: Het is preferabel dat Turkije een volledig westerse democratie op seculiere grondslag naar 'Amerikaans' model word. En mocht dat gebeuren dan zijn ze wat mij betreft van harte welkom in de Europese Unie. Mochten de Turken (regime/bevolking/leger) echter een minder democratische meer islamitische staat prefereren, zoals nu lijkt, dan staat die keuze ze vrij uiteraard. Dan zijn ze wat mij betreft echter niet welkom in de Europese Unie. Vind dan wel dat de EU de mensen die dan Turkije zouden besluiten te verlaten, omdat ze een vrijer regime prefereren door de EU moeten worden opgenomen, mochten zij de EU als nieuwe verblijfplaats willen kiezen. Zo duidelijk, of is het je allemaal wat te pragmatisch wellicht? |
|
quote: En al die staatsvormen zoals Nederland waar gristendom met de staat vermengd is? Met name in Nederland worden geloof en staat door CDA en CU flink vermengd de laatste tijd. En niet beginnen over de verlichting, want er worden ook wat fundamentalistische keuzes gemaakt, zoals b.v. de gezinspolitiek, de keuzes bij abortus, het recht op bijzonder onderwijs waar evolutie niet wordt erkend, mogelijke aanpassing van de wet waar het het aanvallen van een geloof betreft, de keuze voor Israël in het Gaza-conflict (eigenlijk ook een geloofskwestie vanuit hier) etc. [Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 02-05-2009 20:08] Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht. |
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |