IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Turkije bij de Europese Unie?? Vorige pagina | Volgende pagina
Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:20 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:16 schreef Audiophile het volgende:
Turkije is toch helemaal niet zo midden oosten en islamitisch? Ik denk dat als je echt een brug wilt slaan dat je dan de landen onder Israël in de eu moet voegen...
Die landen wil je er dus niet bij in hun huidige vorm. Dankzij Kemal Atatürk kent Turkije echt secularisme, die landen onder Israel niet. Er wonen wel moslims in Turkije, ze hebben dus wel een band met de rest van de Islamwereld. Als de rest van de Islamwereld ziet hoe Turkije binnen de EU floreert, bestaat de kans dat ze hun huidige standpunt (namelijk dat ze ons, Europa en de rest van de westerse wereld, de schuld geven van hun armoede) veranderen.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


kwelgeest
en de ladyboys
Usericon van kwelgeest
Posted 03-09-2004 13:21 by kwelgeest Wijzig reactieProfiel van kwelgeestQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:18 schreef thrash het volgende:
Turkije hoeft wat mij betreft ook niet de EU toe-te-treden. Want het ligt voor het overgrote deel in Azië en de rechten van de mens moeten ook een beetje beter worden gemaakt
Die topografische liging kan dusch echt diep m'n reet in. Als zij economisch sterk en stabiel zijn mogen ze wat mij betreft erbij maar dat zijn ze in mijn ogen niet (genoeg). Ook vind ik hun geloofsovertuiging toch enigsinds mmewegen.


Niet gehinderd door kennis over daklozen, alleenstaande moeders, minderheden en sociale achterstand. http://www.last.fm/user/kwellie


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:24 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:18 schreef kwelgeest het volgende:
Ja laten we gaan discrimineren onder de lidstaten dat werkt vast.
Een land als Polen voldoet geloof ik ook niet helemaal aan de economische normen maar zit er toch ook bij? Volgens mij wordt dat niet zo nouw genomen en wordt er teveel naar vrijhandel en globalisatie gekeken. Iets wat natuurlijk niet helemaal verkeerd is; Op lange termijn denken is beter dan op korten maar toch denk ik dat je eerst zelf economisch sterk en stabiel moet zijn voordat je, nog meer, zwakkere landen toe laat.

Maar goed dat ter zijde: Hoe zie jij Turkije dan al soort lidstaat; Wat wil bij hun anders zien dan bij de huidige dat je het toch een lidstaat kan noemen?
Als je hun geen vrij vervoer van personen toekent en ze geen finaciele 'ontwikkelings' hulp aanbied is het dan wel een lidstaat? Een vrijhandels zone is denk ik het beste.
Ik zeg ook niet dat de EU juist handelt. Verder is het niet discrimineren, maar het aanpassen van het EU beleid, namelijk door een nieuwe lidstaat een soort proeftijd te geven in welke ze met onze politieke en economische hulp welvaart kunnen opbouwen, maar waarbij wij onszelf zoveel mogelijk beschermen tegen potentieele bedreigingen van onze situatie.

(Ik zeg ook niet dat Turkije NU bij de EU moet.)

[Dit bericht is gewijzigd door Misanthrope op 03-09-2004 13:24]


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:27 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:21 schreef kwelgeest het volgende:
Die topografische liging kan dusch echt diep m'n reet in. Als zij economisch sterk en stabiel zijn mogen ze wat mij betreft erbij maar dat zijn ze in mijn ogen niet (genoeg). Ook vind ik hun geloofsovertuiging toch enigsinds mmewegen.


Groot gelijk, daarom vind ik dat we Japan bij de Europese Unie moeten laten.
Ze liggen wel een beetje uit de hoek, maar dat boeit niet, ze staan economisch wel hun mannetje...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:28 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:11 schreef Misanthrope het volgende:
Is het Midden-Oosten door die aanslagen een groter machtsblok? Nee. Als wij meer invloed uit kunnen oefenen in het Midden-Oosten bestaat de kans dat organisaties als Al Qaida minder invloed in het Midden-Oosten krijgen.


DE vs is al hard bezig om trachten invloed te kroijgen in het midden oosten en je ziet waar het toe leidt. je raakt gevangen tussen op elkaar schietende bendes en probeer er nog maar eesn wijs uit te komen.
nee laat maar, en onthou ook dat het midden oosten alleen maar "populair" is voor de olie (en shoarma voor jenje). echter, op een bepaald tijdstip is de olie op en/of hebben we het niet meer nodig.

neen, turkije heeft voorlopig niks bij de eu te zoeken. laat de eu zich dan maar richten op stabiele landen op het europese vastenland en hulp bieden aan instabiele landen op het europese vastenland. dat lijkt me beter geïnvesteerd geld.


Audiophile
ZM Dominee
Usericon van Audiophile
Posted 03-09-2004 13:31 by Audiophile Wijzig reactieProfiel van AudiophileQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/AudiophileXL

Ach het kan nooit kwaad om je imperium uit te breiden lijkt mij... De EU die een wereldmacht word gelijk aan de VS lijkt mij wel wat.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:34 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:28 schreef attila_de_hun het volgende:
DE vs is al hard bezig om trachten invloed te kroijgen in het midden oosten en je ziet waar het toe leidt. je raakt gevangen tussen op elkaar schietende bendes en probeer er nog maar eesn wijs uit te komen.
nee laat maar, en onthou ook dat het midden oosten alleen maar "populair" is voor de olie (en shoarma voor jenje). echter, op een bepaald tijdstip is de olie op en/of hebben we het niet meer nodig.

neen, turkije heeft voorlopig niks bij de eu te zoeken. laat de eu zich dan maar richten op stabiele landen op het europese vastenland en hulp bieden aan instabiele landen op het europese vastenland. dat lijkt me beter geïnvesteerd geld.
Natuurlijk moeten we eerst zorgen dat elk EU lidstaat van nu welvarend is. Daarna kunnen we het Turkse lidmaatschap bekijken.

Overigens, Amerika probeert alleen militaire macht in het Midden-Oosten uit te oefenen. Om een land/gebied echt onder controle te hebben, of er macht uit te oefenen, zul je er vooral veel economische macht uit moeten oefenen. De Islamwereld zal eerder zwichten voor economische welvaart/macht, dan voor militaire macht.

Met het Midden-Oosten hebben we een troef in handen waarmee we ervoor kunnen zorgen dat het Westen machtiger blijft dan China. China koopt steeds meer en meer staal en olie op en weg bij de EU. We moeten ervoor zorgen dat we economisch sterker blijven dan China.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 03-09-2004 13:37 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:20 schreef Misanthrope het volgende:
Die landen wil je er dus niet bij in hun huidige vorm. Dankzij Kemal Atatürk kent Turkije echt secularisme, die landen onder Israel niet. Er wonen wel moslims in Turkije, ze hebben dus wel een band met de rest van de Islamwereld. Als de rest van de Islamwereld ziet hoe Turkije binnen de EU floreert, bestaat de kans dat ze hun huidige standpunt (namelijk dat ze ons, Europa en de rest van de westerse wereld, de schuld geven van hun armoede) veranderen.

Dat wilde ik precies duidelijk maken in het zinnig nieuws topic, maar jou lukt het ook daadwerkelijk


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:37 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:34 schreef Misanthrope het volgende:


Met het Midden-Oosten hebben we een troef in handen waarmee we ervoor kunnen zorgen dat het Westen machtiger blijft dan China. China koopt steeds meer en meer staal en olie op en weg bij de EU. We moeten ervoor zorgen dat we economisch sterker blijven dan China.


Kunnen we dan niet beter met China meewerken en die koffiebonen laten waar ze zijn ?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:38 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:37 schreef campske666 het volgende:
Kunnen we dan niet beter met China meewerken en die koffiebonen laten waar ze zijn ?
Als jij je vrijheid en je rechten wilt opgeven....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:40 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:34 schreef Misanthrope het volgende:

Overigens, Amerika probeert alleen militaire macht in het Midden-Oosten uit te oefenen. Om een land/gebied echt onder controle te hebben, of er macht uit te oefenen, zul je er vooral veel economische macht uit moeten oefenen. De Islamwereld zal eerder zwichten voor economische welvaart/macht, dan voor militaire macht.

Met het Midden-Oosten hebben we een troef in handen waarmee we ervoor kunnen zorgen dat het Westen machtiger blijft dan China. China koopt steeds meer en meer staal en olie op en weg bij de EU. We moeten ervoor zorgen dat we economisch sterker blijven dan China.


De VS gebruikt nu militaire macht om later economische macht te krijgen. Het is lastig die twee gescheiden te zien in die regio.



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:40 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:40 schreef attila_de_hun het volgende:
De VS gebruikt nu militaire macht om later economische macht te krijgen. Het is lastig die twee gescheiden te zien in die regio.


Klopt, alleen maakt de VS de fout om slechts 1 van de 2 te gebruiken.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:41 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:38 schreef Misanthrope het volgende:
Als jij je vrijheid en je rechten wilt opgeven....


he??? sorry maar dit lijkt me onzin. Denk jij dat china ons daadwerkelijk komt bezetten ofzo? ik snap in ieder geval niks van jou antwoord.

[Dit bericht is gewijzigd door attila_de_hun op 03-09-2004 13:46]


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:42 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:38 schreef Misanthrope het volgende:
Als jij je vrijheid en je rechten wilt opgeven....


Zijn Chinesen ook Moslims dan ?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:45 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:42 schreef campske666 het volgende:
Zijn Chinesen ook Moslims dan ?



of topic. jou icoon.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:41 schreef attila_de_hun het volgende:
he??? sorry maar dit lijkt me superonzin van het zuiverste soort. denk jij echt dat china ons daadwerkelijk komt bezetten ofzo? ik snap in ieder gevalniks van jou antwoord.
Het machtigste land/gebied bepaald wat 'mensenrechten' inhouden in de wereld. Als China machtiger is dan het Westen, zullen zij bepalen wat 'mensenrechten' zijn...


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:46 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:42 schreef campske666 het volgende:
Zijn Chinesen ook Moslims dan ?

Er bestaan meer culturen dan alleen het Westen en moslims....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:46 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:45 schreef attila_de_hun het volgende:
of topic. jou icoon.


ff de Jenje uithangen: JouW icoon

Héhé, zag die lelijke mens juist in de krant staan...


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:46 schreef Misanthrope het volgende:
Er bestaan meer culturen dan alleen het Westen en moslims....


Dat was m'n punt niet.


thrash
one vodka, two vodka, three vodka, drop dead
Usericon van thrash
Posted 03-09-2004 13:48 by thrash Wijzig reactieProfiel van thrashQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:42 schreef campske666 het volgende:
Zijn Chinesen ook Moslims dan ?



Nee dat zijn van die bodah mensen, toch


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:48 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:46 schreef Misanthrope het volgende:
Het machtigste land/gebied bepaald wat 'mensenrechten' inhouden in de wereld. Als China machtiger is dan het Westen, zullen zij bepalen wat 'mensenrechten' zijn...

ah, nee dat bepalen de bewoners van een land in principe zelf door middel van verkiezingen. wij hebben toch ook niet de doodstraf ondanks dat het huidige machtigste land (en dat een zeer sterk invloed heeft op onze manier van leven) die vorm van straf wel heeft?

en ook al zou china de machtigste zijn, dat wil nog niet zeggen dat een ander blok tandenloos is.


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:51 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:48 schreef attila_de_hun het volgende:
ah, nee dat bepalen de bewoners van een land in principe zelf door middel van verkiezingen. wij hebben toch ook niet de doodstraf ondanks dat het huidige machtigste land (en dat een zeer sterk invloed heeft op onze manier van leven) die vorm van straf wel heeft?

en ook al zou china de machtigste zijn, dat wil nog niet zeggen dat een ander blok tandenloos is.


En daarbij...alsof de mensenrechten in het oostblok zoveel beter gerespecteerd worden dan in China...


quote:
Op 3 september 2004 13:48 schreef thrash het volgende:
Nee dat zijn van die bodah mensen, toch



bodah ?

Chinezen zijn hoofdzakelijk Boedhisten en Confusionisten (hoe schrijf je dit ?) dacht ik, niet ?


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 03-09-2004 13:53 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:48 schreef attila_de_hun het volgende:
ah, nee dat bepalen de bewoners van een land in principe zelf door middel van verkiezingen. wij hebben toch ook niet de doodstraf ondanks dat het huidige machtigste land (en dat een zeer sterk invloed heeft op onze manier van leven) die vorm van straf wel heeft?

en ook al zou china de machtigste zijn, dat wil nog niet zeggen dat een ander blok tandenloos is.
In grote lijnen wordt het door het machtigste blok bepaald, de details regelen landen zelf. Zo heeft Nederland bv. geen kolonies meer vanwege 'The American dream', het Amerikaanse vrijheidsstreven.

Verder heb je er gelijk in dat een ander blok niet tandenloos is, aangezien China nu behoorlijk zijn eigen gang gaat. We zijn daarom ook afhankelijk van hoeveel machtiger dan ons China wordt.


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 03-09-2004 13:56 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:53 schreef Misanthrope het volgende:
Zo heeft Nederland bv. geen kolonies meer vanwege 'The American dream', het Amerikaanse vrijheidsstreven.




Als we nu eens van die laatste afkwamen..... Zouden de Belgen de Antillen niet willen hebben? (in ruil voor de ardennen of zo)


campske666
Usericon van campske666
Posted 03-09-2004 13:57 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 3 september 2004 13:56 schreef attila_de_hun het volgende:
Als we nu eens van die laatste afkwamen..... Zouden de Belgen de Antillen niet willen hebben? (in ruil voor de ardennen of zo)


Deal !!
Liever een tropisch stuk land dan een bende franstalige paté-vreters


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen