IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Auteur:
Topic : Turkije bij de Europese Unie?? Vorige pagina | Volgende pagina
ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 16:09 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:07 schreef Metal het volgende:
Lees nog eens de eerste post en je zal zien dat ik de grootste argumenten van het niet toetreden opnoem en daar zit wel de religie bij....en dit zal je mss kunnen beamen als je de debatten hieromtrend volgt in de krant en op tv....mss vanaf nu dan.



gelukkig heb ik net een half jaar een semester gevolg dat european governance heet en ik dus honderd keer meet weet dan jij (tja klinkt misschien arrogant maar het is wel zo) de meeste kranten weten helemaal niet waarover ze het hebben, die lullen ook maar mee met de grote massa. ga maar gewoon eens naar de website van de EU en ga maar eens wat documentjes lezen wijsneusje

oja ik had trouwens een 7 voor mijn betoog over toetreding van turkije tot de EU

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 16-06-2003 16:11]


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 16:13 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

Als Turkije bij de EU zit.
Hebben de Turkse mensen, dan niet het vrije recht om hier te komen wonen?
Waardoor we nog meer Turkse mensen hier krijgen?

http://www.europarl.eu.int/factsheets/2_3_0_nl.htm


Lies
Usericon van Lies
Posted 16-06-2003 16:13 by Lies Wijzig reactieProfiel van LiesQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:09 schreef ghoulliette het volgende:
oja ik had trouwens een 7 voor mijn betoog over toetreding van turkije tot de EU
(In belgentermen is dat vrij weinig; bij ons staan die dingen op 20 )


[Je prends] chaque sourire pour une insulte et chaque regard pour une provocation.


Metal
Usericon van Metal
Posted 16-06-2003 16:17 by Metal Wijzig reactieProfiel van MetalQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:09 schreef ghoulliette het volgende:


gelukkig heb ik net een half jaar een semester gevolg dat european governance heet en ik dus honderd keer meet weet dan jij (tja klinkt misschien arrogant maar het is wel zo) de meeste kranten weten helemaal niet waarover ze het hebben, die lullen ook maar mee met de grote massa. ga maar gewoon eens naar de website van de EU en ga maar eens wat documentjes lezen wijsneusje

oja ik had trouwens een 7 voor mijn betoog over toetreding van turkije tot de EU

Ik dacht al dat je een turkse vriend had
Mja en 7/10 is toch ok maar kan beter...mss te weinig over religie geschreven?
Nu ja je standpunt begint wel duidelijk te worden hoor: jij tegen mij en voor de turken, ik voor jouw en tegen de turken


After war comes peace, therefor war is good (Scatterbrain)


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 16-06-2003 16:20 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

On-topic


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 16:25 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:17 schreef Metal het volgende:
Ik dacht al dat je een turkse vriend had
Mja en 7/10 is toch ok maar kan beter...mss te weinig over religie geschreven?
Nu ja je standpunt begint wel duidelijk te worden hoor: jij tegen mij en voor de turken, ik voor jouw en tegen de turken

nou eigenlijk heb ik het juist over een of ander gristen gast gehad (stond in het foldertje dat ik had van de eu over turkije) ach wat er ook gebeurd we zien het wel. ik denk dat de meeste truken moderner zijn dan wij denken, volgens mij zitten al die traditionelen al hier of daar op het platteland.

denk trouwens niet dat heel turkije zal verhuizen naar nederland, dat zal na de toetreding avn alle oostbloklanden wel vol zitten (grapje dus)


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 16-06-2003 23:20 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 15:51 schreef ghoulliette het volgende:
...
ja ik denk dat toetreding van turkije goed is, omdat we zo de vervreemding tegen kunnen gaan, een betere grip kunnen krijgen op het midden oosten, de economie zullen stimlueren en de markt zullen vergroten. bovendien zal het leiden tot grotere zekerheid en veiligheid en het is een goede stap in de richting naar een betere wereld waar meer informatie beschikbaar zal zijn dus meer vertrouwen dus minder ruzie zal zijn.

Dit zijn eigenlijk de argumenten vóór toetreding die ik hieruit heb kunnen halen.

1. Vervreemding: tussen Europese en Midden Oosterse culturen bedoel je? Zo ja, wat zouden de onoverkombare verschillen zijn en hoe wil je die tegengaan?
2. Betere grip op het Midden Oosten: Willen we dit dan, bemoeien met het Midden Oosten? De laatste Westerse bemoeienissen daar lijken me niet voorbeeldig. Willen we grip op een land dat interne problemen heeft met een bepaalde bevolkingsgroep? (Koerden)
3. Economie stimuleren en markt vergroten: Dit is het uiteindelijke doel en alle andere argumenten moeten dit ondersteunen, geld über alles. Wat er werkelijk verandert omvat meer dan alleen economische zaken, zoals in dit eerder genoemde document ook werd genoemd: http://www.europarl.eu.int/factsheets/2_3_0_nl.htm Niet alleen maar een economische unie dus, als ik de doelstellingen zo lees.
4. Grotere zekerheid en veiligheid: Klinken als gevoels factoren. Hoe staat het met onze democratie/autonomie als we afhankelijker zijn van internationale financiën? Vb: als iemand in een of ander ver weg land fraude pleegt, oorlogje begint? Pleuren mijn aandelen weer naar beneden!

Zijn er geen andere mogelijkheden voor politici om slechts economisch tegen zaken aan te kijken?


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 16-06-2003 23:29 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Ik zou geen goede reden weten om Turkije toe te laten in de EU, volgens mij hebben ze echt helemaal niks in te brengen?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 16-06-2003 23:44 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 23:20 schreef Gwath het volgende:


Zijn er geen andere mogelijkheden voor politici om slechts economisch tegen zaken aan te kijken?
het is juist ook heel politiek


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:09 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Lijkt me geen goed idee!



Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 18-06-2003 20:17 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Ow, Iran er ook maar bij?


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:18 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Waarom gaan we eigenlijk niet bij de OPEC, en bekeren we ons allemaal!



kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 20:22 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 16 juni 2003 16:13 schreef wladimir het volgende:
Als Turkije bij de EU zit.
Hebben de Turkse mensen, dan niet het vrije recht om hier te komen wonen?
Waardoor we nog meer Turkse mensen hier krijgen?

http://www.europarl.eu.int/factsheets/2_3_0_nl.htm



als de economie van turkije door toetreding (dus financiële steun enz.) een boost krijgt die goed genoeg is, zullen ze waarschijnlijk niet meer hier blijven, voor het grootste deel, omdat dat nog altijd hun vaderland is (ook een mogelijkheid, maar niet zo waarschijnlijk) Klimatologisch gezien, is turkije nat. ook te verkiezen boven Nl. (voor veel mensen)


And my marlboro light


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:24 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

nee dat verwacht ik nu net niet, en bovendien wie denk je dat die boost mag betalen???

LOL, het zal er voorlopig niet zo welvarend worden als hier..........daar is meer voor nodig dan geld!



kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 20:26 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:24 schreef enforcer het volgende:
nee dat verwacht ik nu net niet, en bovendien wie denk je dat die boost mag betalen???

LOL, het zal er voorlopig niet zo welvarend worden als hier..........daar is meer voor nodig dan geld!


jep want daarvoor heb je ook nog genoeg 3e wereld landen voor nodig om goedkope arbeidskracht en grondstoffen te leveren...


And my marlboro light


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:29 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

wat nu als dat niet meer gebeurde zouden ze het dan betere krijgen, jij betaalt ook niet graag 300 piek voor een spijkerbroek!

maar het zou natuurlijk het beste zijn als we het allemaal goed hadden, maar ja wees dankbaar dat e hier leeft, en aan de andere kant als je tevreden bent met wat je heb, de mensen hier schijnen depressiever te zijn (zelft geen last van LOL)

Uiteindelijk zjin we allemaal met een berenvel begonnen zowel hier als in Afrike, maar goed da's off topic!



kleine Micha Banaan
I like my metal heavy...
Usericon van kleine Micha Banaan
Posted 18-06-2003 20:34 by kleine Micha Banaan Wijzig reactieProfiel van kleine Micha BanaanQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:29 schreef enforcer het volgende:
wat nu als dat niet meer gebeurde zouden ze het dan betere krijgen, jij betaalt ook niet graag 300 piek voor een spijkerbroek!

maar het zou natuurlijk het beste zijn als we het allemaal goed hadden, maar ja wees dankbaar dat e hier leeft, en aan de andere kant als je tevreden bent met wat je heb, de mensen hier schijnen depressiever te zijn (zelft geen last van LOL)

Uiteindelijk zjin we allemaal met een berenvel begonnen zowel hier als in Afrike, maar goed da's off topic!


ehm, ook voor normaal loon zou een spijkerbroek nog geen 300 piek kosten, een spijkerbroek kost bij bulk-productie ongeveer 3 dollar om te maken, 5 dollar om te verschepen + import en export en overige kosten, en dan houden we bij een verkoopprijs van 89 dollar nog 83 winst over, en dan lijkt het mij niet zo gek, om van die 83 er bijv. 30 of 20 door te bereken in het loon van die fabrieksarbeider.

En ja ik ben tevreden dat ik hier leef, maar ik ben tevens de meining toegedaan dat iedereen recht heeft op een menswaardig bestaan, en de verschillen tussen arm en rijk (op landelijke en op wereld schaal gezien) veel te groot zijn.


And my marlboro light


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:39 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Tja ik ben het met je eens dat er meer geld van een spijkerbroek naar de mensen zou moeten gaan die hem maken!

Helaas verdienen de grote industrielen er het meest aan.

En natuurlijk heeft iedereen recht op een menswaardig bestaan maar dat hangt niet alleen aan geld!

Dankzij die grote fabrieken hebben ze in veel derdewereldlanden iig werk, dat er nog veel misstanden zijn ben ik met je eens, maar als die fabrieken er niet waren hadden ze het mischien nog veel slechtere, daarom blijven ze er denk ik ook werken voor een hongerloon!



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 18-06-2003 20:39 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 20:22 schreef kleine Micha Banaan het volgende:
als de economie van turkije door toetreding (dus financiële steun enz.) een boost krijgt die goed genoeg is, zullen ze waarschijnlijk niet meer hier blijven, voor het grootste deel, omdat dat nog altijd hun vaderland is (ook een mogelijkheid, maar niet zo waarschijnlijk) Klimatologisch gezien, is turkije nat. ook te verkiezen boven Nl. (voor veel mensen)

Ga dat es hier tegen al die Turken zeggen

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 18-06-2003 20:39]


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 18-06-2003 20:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

LOL idd, ik blijf fel gekant tegen de toetreding van Turkije.

ik heb in de schilderswijk 2 jaar tussen de Turken gewoon en dat beviel niet goed, ondanks dat er best goeie tussenzitten!

Ik wil in Nederland tussen de nederlanders wonen anders verhuisde ik wel naar Turkije!



ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-06-2003 23:50 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

wat info:
"De republiek Trukije werd in 1923 gesticht, als westers georiënteerde staat met een islamitisch imperiaal erfgoed, hetgeen nog altijd van invloed is op zowel het sociale en politieke bestel, als op de internationale betrekkingen van dit land; sinds 1964 heeft Turkije een associatie overeenkomst met de EU. Sinds december 1999 is het officieel een kandidaat voor het lidmaatschap van de Europese Unie.

Door zijn geschiedenis en zijn geostrategische ligging beschikt dit land over een rijkdom aan godsdiensten, culturen en etnieën. De Koerden, de Albaniërs, de Pomaks, de Circassiërs, de Lazs en de Arabieren zijn sommige van de groepen die "kleur" geven aan de Turkse bevolking. Zowel in Istanbul als in veel Anatolische steden bestaan moskeeën, kerken en synagogen naast elkaar. Vanuit Antiochië (Antakya) reisde sint Paulus naar Anatolië, waar hij het christendom verspreidde. Tussen 53-56 kwam hij in Efesus aan. Hij stichte de eerste kerken in Efesus (Selcuk), Smyrna (Izmir), Pergamum (Bergama), Sardes (Sart), Filadelfia (Alashir), Laodicea (Denizili) en Thyatira (Akhisar). Efesus wordt ook beschouwed als de plaats waar de Maagd Maria haar laatste dagen sleet en overleed.

Turkije strekt zich uit over een grondgebied van 800 000 km2, van West-Thracië tot aan de Georgische grens en zelfs tot het voormalige Mesopotamië, met lange kuststroken aan zowel de Zwarte Zee als aan de Midellandse Zee. het heeft allerlei verschillende landschappen: bergen, wouden, stranden, korenvelden en wijngaarden, boomgaarden met abrikozen, vijgen, bananen en pistaches- een verbazingwekkend scala.

Cultuurgoed: na de vroegere voorchristelijke beschavingen, waaronder de Hittiten, de Frygiërs, de Lyciërs, de Uratiërs... kwamen de Romeinen en de Byzantijnen, die de Aya Sofia bouwden: een mijlpaal in de wereldarchitectuur. Op hun beurt produceerden de Turken hun eigen meesterwerken in het Seljukide en Suleymaniye, die gebouwd werden door Mimar Sinan, het symbool van de Ottomaanse Architectuur.
(...) "

Bron: "de Europese unie wordt groter" uitgegeven door de EU

[Dit bericht is gewijzigd door ghoulliette op 18-06-2003 23:51]


Marco_Filth
Usericon van Marco_Filth
Posted 19-06-2003 0:06 by Marco_Filth Wijzig reactieProfiel van Marco_FilthQuote dit berichthttp://www.geocities.com/marco_filth

quote:
Op 16 juni 2003 15:11 schreef ghoulliette het volgende:
ik heb liever een wereld uni, dus ben hier niet tegen. turkije heeft wel degelijk een europese binding (ottomaanse rijk hallo!!!!)


Europese binding? Het is jou blijkbaar ontgaan dat heel West Europa heeft gevochten om die mannen toen tegen te houden.

Dan kan Frankrijk zich evengoed bij Duitsland aansluiten, want die zijn in 1940 door de nazi's ook onder de voet gelopen. Frankrijk heeft dus een hechte Duitse binding. Zelfde logica


And the earth was without form and void - And darkness was upon the face of the deep


Gwath
Usericon van Gwath
Posted 19-06-2003 0:42 by Gwath Wijzig reactieProfiel van GwathQuote dit bericht

quote:
Op 18 juni 2003 23:50 schreef ghoulliette het volgende:
wat info:
....
Bron: "de Europese unie wordt groter" uitgegeven door de EU


Klinkt als een goed idee zo! (om een keer op vakantie naartoe te gaan dan )


The only measure of reality is nature. When people defy nature, whether through technology, insane religions, or misguided ideologies, they only increase the eventual suffering that will inevitably result. - Jesus


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 19-06-2003 8:44 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

LOl ja op vakantie gaan ja, dan nog kies ik liever voor Griekenland........




Mithrandir
Olorin enútulië!
Usericon van Mithrandir
Posted 19-06-2003 8:49 by Mithrandir Wijzig reactieProfiel van MithrandirQuote dit berichthttp://www.headachemagazine.nl

quote:
Op 18 juni 2003 23:50 schreef ghoulliette het volgende:
wat info:
"De republiek Trukije werd in 1923 gesticht, als westers georiënteerde staat met een islamitisch imperiaal erfgoed, hetgeen nog altijd van invloed is op zowel het sociale en politieke bestel, als op de internationale betrekkingen van dit land; sinds 1964 heeft Turkije een associatie overeenkomst met de EU. Sinds december 1999 is het officieel een kandidaat voor het lidmaatschap van de Europese Unie.

Door zijn geschiedenis en zijn geostrategische ligging beschikt dit land over een rijkdom aan godsdiensten, culturen en etnieën. De Koerden, de Albaniërs, de Pomaks, de Circassiërs, de Lazs en de Arabieren zijn sommige van de groepen die "kleur" geven aan de Turkse bevolking. Zowel in Istanbul als in veel Anatolische steden bestaan moskeeën, kerken en synagogen naast elkaar. Vanuit Antiochië (Antakya) reisde sint Paulus naar Anatolië, waar hij het christendom verspreidde. Tussen 53-56 kwam hij in Efesus aan. Hij stichte de eerste kerken in Efesus (Selcuk), Smyrna (Izmir), Pergamum (Bergama), Sardes (Sart), Filadelfia (Alashir), Laodicea (Denizili) en Thyatira (Akhisar). Efesus wordt ook beschouwed als de plaats waar de Maagd Maria haar laatste dagen sleet en overleed.

Turkije strekt zich uit over een grondgebied van 800 000 km2, van West-Thracië tot aan de Georgische grens en zelfs tot het voormalige Mesopotamië, met lange kuststroken aan zowel de Zwarte Zee als aan de Midellandse Zee. het heeft allerlei verschillende landschappen: bergen, wouden, stranden, korenvelden en wijngaarden, boomgaarden met abrikozen, vijgen, bananen en pistaches- een verbazingwekkend scala.

Cultuurgoed: na de vroegere voorchristelijke beschavingen, waaronder de Hittiten, de Frygiërs, de Lyciërs, de Uratiërs... kwamen de Romeinen en de Byzantijnen, die de Aya Sofia bouwden: een mijlpaal in de wereldarchitectuur. Op hun beurt produceerden de Turken hun eigen meesterwerken in het Seljukide en Suleymaniye, die gebouwd werden door Mimar Sinan, het symbool van de Ottomaanse Architectuur.
(...) "

Bron: "de Europese unie wordt groter" uitgegeven door de EU


Arwen ná anvanya vendë ecénien


Dit topic is 14 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen