IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : TRUE BLACK METAL Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2001 18:41 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 12 december 2001 18:33 schreef schaambaard het volgende:
'Het heeft maar één voordeel*, op deze manier roeien we de hele mensheid uit, en kan de planeet weer verder ontwikkelen en herstellen van de schade die de mens heeft gedaan.'

hebben we 9 paginas nodig gehad om het eens te worden......

*doel

Het is geen doel van mij, maar ik zou iet verschrikkelijk vinden. Maar fijn dat we het ook over sommige dingen eens kunnen zijn !


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 18:43 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 12 december 2001 18:29 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik gebruik zwaremetalen.com dan ook vooral als sociale metal-omgeving omdat ik daar behoefte aan heb, wissel wat grappen uit, drink een biertje, heb het gezellig en af en toe een filosofische spin-off. Leuk toch?
Hehe, eindelijk iemand die snapt waar een dit algemene metalforum voor bedoelt is.



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 12-12-2001 19:26 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

okee, ik ben te lui om alles door te lezen:

Oh.. wat wil ik graag meedoen aan de "discussie".

Ik wil weten, van alle twee de kanten (hoeverre u dat 2 kanten kan noemen)

1. Waar gaat de discussie over...?
2. Het doel van de discussie...?
3. het nut van het ,eventueel aanwezige, doel...??


Bij voorbaat dank, heren en/of dames voor de medewerking.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2001 19:38 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik probeerde eigenlijk in den beginne dus duidelijk te maken dat ik ook erg moe werd van de hele BM-"discussie", maar heb me laten verleiden om er te diep in te gaan.

Mits ik er niet meer op word aangevallen/aangesproken, houd ik er nu mijn mond over.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 12-12-2001 19:47 by Infaustus Profiel van Infaustus

quote:
Op 12 december 2001 17:15 schreef Undertaker het volgende:
PowerMetal is true





ah jezus ,wat doe jij hier?


No meat is sweater


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 19:53 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Ok, nu dus:

voor iedereen!



Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 12-12-2001 20:04 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

quote:
Op 12 december 2001 19:38 schreef Jenje het volgende:
Ik probeerde eigenlijk in den beginne dus duidelijk te maken dat ik ook erg moe werd van de hele BM-"discussie", maar heb me laten verleiden om er te diep in te gaan.

Mits ik er niet meer op word aangevallen/aangesproken, houd ik er nu mijn mond over.


Verstandig. Scheelt weer een hoop onzin..


SCUM FUCK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 12-12-2001 20:18 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Dat klopt.
Jij houd dan namelijk je muil.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:19 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Eh jongens, jullie zouden er over ophouden en nu gaan jullie gewoon verder.



Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 12-12-2001 20:38 by Creepieboy Profiel van Creepieboyhttp://www.cu2.nl/creepieboy

Maar het is zo vermakend om iemand anders uit te lullen..


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 12-12-2001 20:50 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Uitlullen ja, maar aan dit gelul komt geen einde.



SheRa
Usericon van SheRa
Posted 12-12-2001 21:03 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Precies. Alle betrokkenen hebben inmiddels zo veel gezegd, waarvan het meeste herhaling van eerdere posts zei het anders geformuleerd, dat men nu toch wel uitgeluld zou moeten zijn over het onderwerp. Ik snap niet wat er nou zo belangrijk aan is. Al die moeite die genomen wordt om meningen op te dringen en duidelijk te maken hoezeer men het ermee oneens is kan veel beter aan andere dingen besteed worden...

Iedereen velt een waarde oordeel over iedereen. Dat lijkt me niet meer dan logisch, en ik durf ook best te zeggen dat bepaalde personen in mijn ogen absoluut minderwaardig zijn (en dan bedoel ik uiteraard niet bepaalde personen hier op het forum) en dat anderen weer hoog in mijn achting staan. Alleen sommigen vinden het kennelijk nodig anderen voortdurend duidelijk te maken hoe dom en slecht ze zijn, en daar word ik, en kennelijk veel mensen met mij, doodmoe van.


Dead things grow from deep inside...


Ares
Usericon van Ares
Posted 12-12-2001 21:37 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 12 december 2001 20:04 schreef Duxmortem het volgende:
Verstandig. Scheelt weer een hoop onzin..

Van jou kant ja! Je bent gewoon een irritante (*)puber van 15.. dat zegt mij al meer dan genoeg


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 12-12-2001 22:52 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

en daar laait de discussie weer op

ARES HOU JE BEK OF IK GA JE OP HET DAK VAN MCDOOMS CORSA PRITTEN


Je moeder.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 12-12-2001 23:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Op 12 december 2001 18:40 schreef Jenje het volgende:
Tegen Dwaallicht:
Waarom vind jij het nodig om mij met mensen uit die lijst te vergelijken ?


Omdat jij met die belachelijke lijst begon. Wie kaatst, kan de bal verwachten.

quote:
Aangezien je het verder niet onderbouwt, en je verschuilt achter een tekst als "Ik weet wel met wie ik moet praten", vat ik het op als een scheldwoord van een kleuter, gewoon om toch wat terug te zeggen.


Het 'kleuter' zal ik maar negeren, en verder: dat is jouw probleem, niet het mijne. Ik heb genoeg argumenten gegeven, als jij ze niet wil lezen; OK.


Satan
Usericon van Satan
Posted 13-12-2001 0:13 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

ik wilde dit aspect van de discusie nader bespreken :
Stel dat ik een muziek of een kunstwerk ,boek of een product (machine ,uitvinding ) goed vind ,wil dat zeggen dat ik dezelfde visie en levensfilosofie moet aanhangen als de uitvinder van het product of kunstenaar ,componist etc .
Ik denk dat dit onmogelijk is ,omdat we allemaal anders zijn en anders naar de wereld kijken en in andere omstandigheden verkeren .
ik geloof wel dat er lagere wezens bestaan ,maar niet zoals die aan het begin van het topic is uitgelegd .lagere wezens zijn mensen die niet scheppen maar opprevlakkig zijn anderen belemmeren in hun spirituele ontwikkeling .



FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-12-2001 0:20 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 13 december 2001 0:13 schreef Satan het volgende:
ik wilde dit aspect van de discusie nader bespreken :
Stel dat ik een muziek of een kunstwerk ,boek of een product (machine ,uitvinding ) goed vind ,wil dat zeggen dat ik dezelfde visie en levensfilosofie moet aanhangen als de uitvinder van het product of kunstenaar ,componist etc .
Ik denk dat dit onmogelijk is ,omdat we allemaal anders zijn en anders naar de wereld kijken en in andere omstandigheden verkeren .
ik geloof wel dat er lagere wezens bestaan ,maar niet zoals die aan het begin van het topic is uitgelegd .lagere wezens zijn mensen die niet scheppen maar opprevlakkig zijn anderen belemmeren in hun spirituele ontwikkeling .

dat heb je heel mooi ingepakt
petje af, en ik ben het 100% met je eens !


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 13-12-2001 1:48 by Azagthoth Profiel van Azagthothhttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 12 december 2001 19:26 schreef Azagthoth het volgende:
okee, ik ben te lui om alles door te lezen:

Oh.. wat wil ik graag meedoen aan de "discussie".

Ik wil weten, van alle twee de kanten (hoeverre u dat 2 kanten kan noemen)

1. Waar gaat de discussie over...?
2. Het doel van de discussie...?
3. het nut van het ,eventueel aanwezige, doel...??


Bij voorbaat dank, heren en/of dames voor de medewerking.


graag antwoord aub



Satan
Usericon van Satan
Posted 13-12-2001 3:12 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

het op waarheid toetsen van de stellingen die de topicstarter hier heeft gezet :
de levensfilosfie over de natuur en hoe de mens zou (moeten ) leven .
dat als je meezingt en muziek beleeft dat je achter de teksten moet staan en deze in je leven imn praktijk moet brengen (of dit zo is ).
dieper doel :meer inzicht in zaken betreffen levensvragen en kijken naar leven en ervaren van kunst en muziek .



schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 13-12-2001 9:32 by schaambaard Profiel van schaambaard

ik zal het nog eens proberen uit te leggen aan de hand van een voorbeeld: NAZIPUNK

In duitsland heb je echt een scene rond extreem rechtse punkbands. De band word niet gestart om muziek te maken maar om extreem rechtse denkbeelden te ondersteunen met iets wat maatschappelijk wel door de beugel kan.

Met black metal is het precies hetzelfde. Er zijn bepaalde denkbeelden, en iemand heeft de drang die uit te dragen. Dit kan doormiddel van poezie, schilderkunst, literatuur of in dit geval muziek.

In beide gevallen gaat het erom dat de muziek slechts een klein laagje verf is op een gigantisch lelijk wapen. Het wapen word pas aangenomen als het mooi beschilderd is.

Wie me niet kan volgen of niets nuttigs toe te voegen heeft verzoek ik om niet te reageren.


schaambaard
Usericon van schaambaard
Posted 13-12-2001 9:36 by schaambaard Profiel van schaambaard

wat ik dus bedoel te zeggen: als je alleen naar de muziek luistert speel je met dingen waar je totaal geen weet van hebt en daarnaast maak je jezelf compleet belachelijk.

Denk eens aan iemand die naar Sturmwehr luistert puur 'omdat de riffs hem aanspreken'. Ongeveer elk nummer van Sturmwehr is een variatie op het thema FFFF GGGG AAAA AAAA.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 13-12-2001 9:55 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Ik vind Nazipunk een slecht voorbeeld omdat daarbij de muziek in dienst wordt gesteld van een politieke ideologie. Nu wil ik niet zeggen dat black metal compleet vrij is van politiek maar bij black metal komt de kunst op de eerste plaats en zijn er slechts sommige bands die ook een politieke ideologie willen uitdragen.

Dat wil niet zeggen dat black metal politiek correct is (integendeel) en dat het slechts geluid is, kunst gaat veel verder dan alleen maar geluid.... maar kunst is ook geen politiek.

Moet er niet aan denken dat er een PvdA-punk scene zou komen of zo

Overigens ben ik het wel met je eens dat iemand die naar black metal luistert alleen maar 'omdat het tof klinkt' niet echt serieus te nemen valt. Helaas is het zo dat iedereen dan denkt dat ik bedoel dat je dan bepaalde regeltjes zou moeten volgen voordat je 'echt' black metal bent of zo, maar dat bedoel ik dus niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 13-12-2001 9:58]


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 13-12-2001 10:08 by FireFox Profiel van FireFox

quote:
Op 13 december 2001 9:36 schreef schaambaard het volgende:
wat ik dus bedoel te zeggen: als je alleen naar de muziek luistert speel je met dingen waar je totaal geen weet van hebt en daarnaast maak je jezelf compleet belachelijk.

Denk eens aan iemand die naar Sturmwehr luistert puur 'omdat de riffs hem aanspreken'. Ongeveer elk nummer van Sturmwehr is een variatie op het thema FFFF GGGG AAAA AAAA.

hmm ik hoop voor je dat je het nu niet over muziek in het algemeen hebt, ik heb echt geen zin om het standpunt van elke band eerst te weten en dan te gaan luisteren, ik luister toch wel naar muziek om de muziek en niet om waar ze voor staan, ik interesseer mij ook vaak meer voor de muziek als voor de band eigenlijk, omdat ik muziek draai voor de ontspanning... of begrijp ik je nu verkeerd ?


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 13-12-2001 10:37 by karnivoor Profiel van karnivoorhttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 13 december 2001 9:36 schreef schaambaard het volgende:
wat ik dus bedoel te zeggen: als je alleen naar de muziek luistert speel je met dingen waar je totaal geen weet van hebt en daarnaast maak je jezelf compleet belachelijk.

Denk eens aan iemand die naar Sturmwehr luistert puur 'omdat de riffs hem aanspreken'. Ongeveer elk nummer van Sturmwehr is een variatie op het thema FFFF GGGG AAAA AAAA.


de reden dat ik niet van die hele ruizige troe-e hou is dat ik inderdaad alleen naar de muziek luister en niet naar de teksten en de muziek is zo eenvoudig inderdaad (undertaker en ik hebben zaterdag zelf een troe nummer opgenomen en dat klonk stukken beter dan al die andere ruis maar dat terzijde)

en ga nou niet zeggen dat ik nu dus met vuur speel want IK zie er geen gevaar in PUNT.


Je moeder.


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 13-12-2001 11:01 by rajackar (Speciaal lid) Profiel van rajackarhttp://https://www.facebook.com/rajackar

Black metal is een muziek stijl onstaan uit een overtuiging. De mensen die black metal zijn begonnen geloofden in hun oorlog. Er zijn nog steed ( vooral ik de underground) bands die volgens dit principe muziek maken. Mensen die op deze manier met black metal bezig zijn zullen zich ook minder zorgen maken over geluid/productie/simpelheid. Het gaat om het overdragen van een gevoel, een sfeer, een overtuiging.
Veel mensen luisteren echter naar black metal uitsluitend voor de muziek. Deze mensen zullen zich uiteraard meer bezig houden met geluid/productie/ingewikkeldheid. Natuurlijk is het niet slecht om om de laatste redenen naar black metal (of metal in het algemeen for that matter) te luisteren (ik ben zelf zeker niet true) maar respecteer GVD is een keer waar die muziek vandaan komt en dat er mensen zijn die erg serieus met deze stijl bezig zijn. Dit hoeft echter niet te betekenen dat die mensen een soort graflijken zijn zonder humor en vreugde in hun leven. Vaak neemt black metal en de ideologie van black metal wel een belangrijke plaats in hun leven. Het is daarom vollledig begrijpelijk dat deze mensen zo fel reageren op flauwe true grapjes en hun muziek stijl en levensovertuiging verdedigen.
Op dit forum wordt er vaak geroepen om tolerantie en respect als er bepaalde plaatjes of worden worden gepost. Toch blijven er mensen bezig om de meest flauwe grapjes over black metal mensen te posten. Posts van mensen waar van bekend is dat ze serieus met black metal bezig zijn worden vaak niet gelezen voor de informatie maar gefilterd op voer voor slechte grappen waar de domheid vanaf straalt.
Ik zou willen zeggen
Do not despise what you do not understand!


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen