IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : TRUE BLACK METAL Vorige pagina | Volgende pagina
GkuA
-nt
Usericon van GkuA
Posted 07-10-2001 21:04 by GkuA Profiel van GkuA

quote:
Op 7 oktober 2001 20:55 schreef Duxmortem het volgende:
Ares,

dark funeral heeft inderdaad een filosofie: hoe kan ik zoveel mogelijk geld verdienen?
Ik ga verder niet eens in op deze opmerking.


huh...ik begrijp het niet, met meer geld hebben ze toch een betere kans om te overleven, en alleen de sterken overleven dus dat is toch juist goed van ze?


'I think therefore I am, I think' -Nordom the Modron


Ares
Usericon van Ares
Posted 07-10-2001 21:11 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 7 oktober 2001 21:04 schreef GkuA het volgende:
huh...ik begrijp het niet, met meer geld hebben ze toch een betere kans om te overleven, en alleen de sterken overleven dus dat is toch juist goed van ze?



ja maar STEL dat ze er 3 stuivers aan over houden... dan kunnen ze bij een snoepwinkel toch zeker 3 kikkertjes kopen!! en das is niet de bedoeling!


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-10-2001 21:13 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 7 oktober 2001 21:11 schreef Ares het volgende:
ja maar STEL dat ze er 3 stuivers aan over houden... dan kunnen ze bij een snoepwinkel toch zeker 3 kikkertjes kopen!! en das is niet de bedoeling!


jemig, bij ons kosten die krengen 10 cent per stuk!!


the only pleasure is pain


Ares
Usericon van Ares
Posted 07-10-2001 21:14 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 7 oktober 2001 21:02 schreef Duxmortem het volgende:
Ik zag net een opmerking dat mijn ideeen van hithler komen. Waarom interpreteren jullie alles verkeerd wat ik zeg? Ik ben GEEN nazi. Nazisme is politieke rotzooi. Hun standpunten zijn te verdedigen, maar het zijn niet mijn opvattingen. Hou nou eens op me steeds met anderen te vergelijken. En nog iets: Als jullie nix positiefs aan deze discussie toe hebben te voegen, hou dan gewoon je mond. Kritiek is altijd welkom, maar alleen weldoordachte kritiek en niet van die cliche antwoorden die ik al 1000 keer gehoord heb



Als IEDEREEN je verkeerd interpreteerd doe je heel duidelijk iets fout, dat je dat na die 1000 keer nog niet door hebt.. zeg wat jij denkt, en kom niet met de ideeen van anderen op de proppen.


McDoom
[Dit bericht is gemodereerd door zillah-morte]
Usericon van McDoom
Posted 07-10-2001 21:16 by McDoom Profiel van McDoom

quote:
Op 7 oktober 2001 20:55 schreef Duxmortem het volgende:
Ares,

dark funeral heeft inderdaad een filosofie: hoe kan ik zoveel mogelijk geld verdienen?
Ik ga verder niet eens in op deze opmerking.

Blablabla


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 07-10-2001 21:20 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

Ares,

Ik weet niet hoe je hier nou weer aan komt, maar mijn ideeen komen van niemand anders dan mijzelf. Ik ben jou inmiddels wel een beetje zat. Je doetwel alsof je vet kewl bent maar eigenlijk ben je precies hetzelfde als de eerste de beste christen. Je hebt dezelfde ideeen en morele waarden. Je noemt het alleen anders. Voordat je weer iets belachelijks zegt stel ik voor dat je nog even mijn topic leest en er nog even goed over nadenkt, en probeert die voorgeprogrammeerde opvattingen van je even te vergeten.


SCUM FUCK


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 07-10-2001 21:27 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

OK, IK GA ZO NAAR BED, MAAR NOG EVEN EEN SLOTOPMERKING:

DE BLACK METAL SCENE BEGON ZO MOOI, MAAR DEZELFDE MENSEN WAAR WE TEGEN VOCHTEN NOEMEN ZICHZELF NU OOK BLACK METAL FANS EN MAKEN DE BLACK METAL SCENE VAN BINNENUIT KAPOT.
IK WORDT ER MOEDELOOS VAN ALS IK DIT ZIE, MAAR ER VALT WEINIG AAN TE DOEN. VOOR NU, EEN GOEDE NACHT AAN ALLE ECHTE BLACKIES DIE DAAR NOG RONDLOPEN. STAY TRUE. DE OORLOG IS NOG NIET VERLOREN!

WOTAN MIT UNS

DUXMORTEM


SCUM FUCK


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2001 21:29 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Het grootste probleem wat ik heb met zogenaamde 'true black metal aanhangers' is dat ze andere het niet gunnen om van andere muzieksoorten te houden. Ze kunnen het blijkbaar niet begrijpen dat er mensen zijn die van wat lichtere blackmetal houden.
En ik stoor me aan de manier waarop ze er anderen op duiden dat ze naar de 'verkeerde' muzieksoort luisteren. Meteen een grote bek geven en beledigingen spuien.
Ook op die manier zijn satanisten hetzelfde als christenen, ze zijn zo bekrompen. Kijk eens wat meer om je heen, kun je misschien wat leusk ontdekken


Duxmortem
MURDER JUNKIE
Usericon van Duxmortem
Posted 07-10-2001 21:32 by Duxmortem Profiel van Duxmortem

p.s.

ik ben GEEN satanist, pagan komt meer in de buurt


SCUM FUCK


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 07-10-2001 21:35 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

ik had al zo'n gevoel dat het woord "pagan" eruit zo komen...viel al op door "Wotan mit Uns"



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-10-2001 21:35 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 7 oktober 2001 21:27 schreef Duxmortem het volgende:
OK, IK GA ZO NAAR BED, MAAR NOG EVEN EEN SLOTOPMERKING:

DE BLACK METAL SCENE BEGON ZO MOOI, MAAR DEZELFDE MENSEN WAAR WE TEGEN VOCHTEN NOEMEN ZICHZELF NU OOK BLACK METAL FANS EN MAKEN DE BLACK METAL SCENE VAN BINNENUIT KAPOT.
IK WORDT ER MOEDELOOS VAN ALS IK DIT ZIE, MAAR ER VALT WEINIG AAN TE DOEN. VOOR NU, EEN GOEDE NACHT AAN ALLE ECHTE BLACKIES DIE DAAR NOG RONDLOPEN. STAY TRUE. DE OORLOG IS NOG NIET VERLOREN!

WOTAN MIT UNS

DUXMORTEM

A.) Bekrompen mensen maken zelf hun scene kapot, omdat ze blijven vasthouden aan regeltjes die allang niet meer van toepassing zijn.
B.) De oorlog ??? Man, man, doe niet zo zielig.

[Dit bericht is gewijzigd door Jenje op 08-10-2001 15:15]


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 07-10-2001 21:47 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

quote:
Op 7 oktober 2001 21:27 schreef Duxmortem het volgende:
OK, IK GA ZO NAAR BED.



Zo vroeg al??


the only pleasure is pain


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 07-10-2001 21:56 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

OK.

Ik beschouw mezelf als een fan van 'true black metal'. Dark Funeral is dat dus niet. Dark Funeral is snoepgoed-black metal, net als Marduk overigens. Een VETTE sound, HYPERSPEED, maar geen inhoud, geen filosofie. Geen gedachten. Gewoon hap-snap gaan met die banaan.
Is alleen brakke black metal dan goed? NEE, natuurlijk niet. Abigor bv. maakt prima geproduceerde black metal albums.
Mag je dan geen andere muziek luisteren? TUURLIJK WEL. Zelf luister ik naar Judas Priest, Black Sabbath, Pink Floyd, King Crimson, Autechre en zelfs Radiohead of the Swans. Noem maar op. Deze thread gaat echter niet over mij, het gaat slechts om het voorbeeld.

ALS het dan om black metal gaat (zoals hier) dan moet het wel 'true' zijn. Black metal is niet zomaar 'muziek', black metal heeft een filosofie, een levenshouding. Black metal is een oorlogsverklaring (aan ALLES wat ons 'van boven' controleert, of het nou god of sociale mores zijn), een uitdaging (aan ALLES wat ons beperkt) en een feestvieren van de aard van het beest in de mens. DAT is mijns inziens waar black metal over gaat.
Ik ben het met Duxmortem eens dat er op dit forum wel wat meer nagedacht mag worden. Het overgrote deel van de messages zijn bij een van de volgende categorieën in te delen:
1. Wat een verhaal, geen zin om dat te lezen hoor.
2. Ga je maar afrukken boven je Hitler plaatjes.
3. Stomme puber.
4. Engerd!

enzovoorts...

Dus: niemand vertelt je wat je moet doen. Hitler niet, Satan niet, en Duxmortem ook niet. Maar black metal moet je of serieus nemen (omdat het serieuze muziek IS) of je mond erover houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Dwaallicht op 07-10-2001 21:58]


VUIG
"Selbstmord für einenen höheren Ruhm"
Usericon van VUIG
Posted 07-10-2001 22:53 by VUIG Profiel van VUIGhttp://vuig.cjb.net/

"Maar black metal moet je of serieus nemen (omdat het serieuze muziek IS) of je mond erover houden."



Ik ben eht hier mee eens.....

maar om even de woorden van Goat van HERETIC van stal te halen : "Don't take black metal serious... ONLY SATAN"


Heaven, once so proud, look as it comes down


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2001 23:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

[quote]Op 7 oktober 2001 21:56 schreef Dwaallicht het volgende:
Ik ben het met Duxmortem eens dat er op dit forum wel wat meer nagedacht mag worden. Het overgrote deel van de messages zijn bij een van de volgende categorieën in te delen:
1. Wat een verhaal, geen zin om dat te lezen hoor.
2. Ga je maar afrukken boven je Hitler plaatjes.
3. Stomme puber.
4. Engerd!

enzovoorts...
quote]

Godverredomme; probeer ik en anderen serieus wat kritische opmerkingen toe te voegen; wordt 'het overgrote deel' aan 4 oude kreten als niet genoeg nadenkend afgeschilderd.
Reageer je ook ff op de serieuze reply's of vermijd je die liever?



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 07-10-2001 23:33 by Blubber Profiel van Blubber

quote:
Op 7 oktober 2001 19:51 schreef Duxmortem het volgende:
Heil,

Weer eens het eindeloze gezeik over True black metal. Het is toch niet zo moeilijk?
[...]
Als je het niet aan kunt of er tegen bent, blijf er dan gewoon uit de buurt.

Wotan mit uns

duxmortem


Als dit 'echte' BM is, ga ik nu mijn BM verzameling op CD en mp3 wegsmijten...

edit: ff de quote ingekort

[Dit bericht is gewijzigd door Blubber op 07-10-2001 23:40]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2001 23:39 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Tip voor Duxmortem:

ga eerst maar die muziek maken die je wilt maken en probeer daar dan de mensen te bereiken zoals je die wilt bereiken.

zonder jouw muziek zijn jouw verwoorde idealen net zo hol als jij nep blackmetal vindt.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 07-10-2001 23:41 by Blubber Profiel van Blubber

quote:
Op 7 oktober 2001 23:39 schreef Mutilator het volgende:
Tip voor Duxmortem:

ga eerst maar die muziek maken die je wilt maken en probeer daar dan de mensen te bereiken zoals je die wilt bereiken.

zonder jouw muziek zijn jouw verwoorde idealen net zo hol als jij nep blackmetal vindt.



Das pas een nuttige tip Ben het er helemaal mee eens...


Faas Ripsnaas
Usericon van Faas Ripsnaas
Posted 08-10-2001 0:00 by Faas Ripsnaas Profiel van Faas Ripsnaas

Beste slecht-geluid-fetisjisten,

Grappige discussie dit hoor. Het ironische is natuurlijk dat black metal nooit zou kunnen bestaan in een maatschappij die jullie zouden willen bewerkstelligen. dat begrijp je toch wel?





SUPPORT THE WAR AGAINST BLEKMETTUL!!!!


Satan
Usericon van Satan
Posted 08-10-2001 0:26 by Satan Profiel van Satanhttp://www.myspace.com/vinaysananda

Wat is nu belangrijker TRUE TO yourself and your TRUE friends of TRUE to bLAckmetal ?
En definieer blackmetal .




Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-10-2001 0:50 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Mutilator: dit is een forum en dus niet echt geschikt voor een 'threaded' discussie. Daarom kan ik niet gemakkelijk specifiek jouw reply eruit pikken. Verder heb je zelf te kennen gegeven dat je niet in bent voor een e-mail discussie hierover; hoe serieus moet ik jouw vraag dan nemen of ik dan ook ff op de serieuze replys wil reageren?

Stuur me maar een email met jouw serieuze antwoord, dan kan ik ook wat gestructureerder reageren. En als je daar 'niet genoeg interesse' in hebt, dan weet ik genoeg. No hard feelings, maar ik heb wel genoeg getypt dacht ik zo. Jouw beurt (of niet, jouw feestje).


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 08-10-2001 9:03 by madeline usher Profiel van madeline usher

Jongens toch,ik word hier zooooo moe van-aan deze discussie schijnt maar geen einde te komen...probeer toch eens overeen te komen,zeg!!Verder sta ik achter Ares,Jenje,Mutilator en Satan...

En ik ga het nog eens zeggen:extremisme is nergens goed voor...dan ben je net zo kortzichtig als de personen aan wie je de grootste hekel hebt.

Btw,Dux,hou op met dat ge-mit uns en dat ge-heil,ik word er misselijk van!!!



Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-10-2001 10:14 by Sar'Goth the Warlock Profiel van Sar'Goth the Warlock

ik snap er geen aarsch van, waarom is marduk geen true? black metal? wat is true black metal. marduk is gewoon brute muziek, met als logo een omgekeerd kruis met 666 erin, en dat is geen true metal?? ?ksnap er geen aarsch van... en who gives a fok, als je de muziek mooi vind is het tog goed.



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 08-10-2001 11:01 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Satan, natuurlijk is 'true to your friends' belangrijker dan 'true black metal', maar deze discussie ging niet over vrienden, maar over black metal. Wel on-topic blijven
Een definitie van black metal geven vind ik moeilijk: ik denk dat we dan toch uitkomen bij de muziekstroming die Venom aangejaagd heeft, die duidelijker is geworden door Bathory, Hellhammer en in de jaren '90 een reincarneerde door Darkthrone, Mayhem, Emperor etc. En zoals in elke stroming bevinden zich daar goede en slechte bands tussen.
Mensen die moe van deze discussie worden: ga naar een andere thread!
Over Marduk: iedereen kan een omgekeerd kruis en 666 op een CD zetten. Waar het om gaat is de geest en de spiritualiteit in de muziek. Marduk heeft dat niet en is eigenlijk een soort Pantera van de black metal: RAGGEN! Van mij mag je er naar luisteren hoor, als jij van dat soort muziek houdt, jouw feestje... Maar het zegt verder weinig (behalve dat ze veel lawaai kunnen maken).


Ares
Usericon van Ares
Posted 08-10-2001 14:56 by Ares Profiel van Ares

quote:
Op 7 oktober 2001 21:20 schreef Duxmortem het volgende:
Ares,

Ik weet niet hoe je hier nou weer aan komt, maar mijn ideeen komen van niemand anders dan mijzelf. Ik ben jou inmiddels wel een beetje zat. Je doetwel alsof je vet kewl bent maar eigenlijk ben je precies hetzelfde als de eerste de beste christen. Je hebt dezelfde ideeen en morele waarden. Je noemt het alleen anders. Voordat je weer iets belachelijks zegt stel ik voor dat je nog even mijn topic leest en er nog even goed over nadenkt, en probeert die voorgeprogrammeerde opvattingen van je even te vergeten.


Hmz, het is duidelijk dat je je door mijn MENINGEN (en geen "voorgeprogrameerde opvattingen") flink in je zak getrapt voelt. je kan het kennelijk niet hebben dat iemand je een spiegel voor houdt, of negatieve kritieken uit tegen jou of je muziek. (dit snap ik overgens niet want je zei dat kritiek altijd welkom is, wat is dit dan?) je hebt gewoon een serieus stel oogkleppen op en je denkt gewoon niet verder dan je neus lang is. AL je meningen en opvattingen zijn van andere personen, je vindt deze opvattingen wel "cool" en vervolgens doe je alsof ze van jou zijn. daarom is het heel makkelijk om jou verbaal de grond in te slaan omdat je niet snapt waar je het nou over hebt, en met jou vele anderen. (je zei het zelf dat iedereen je fout interpreteerd) als iemand je hier op aanspreekt kun je je heel even verdedigen, maar zodra je door je collectie verzamelde meningen heen bent ga je geweld gebruiken omdat je anders niet kunt winnen. (je zei zelf dat je af en toe lichamelijk geweld moest gebruiken, en je vondt het nodig om mij met een christen te vergelijken, slaat nergens op.) maar je zal er wel je redenen voor hebben (gezichtsverlies bv.) Als je het nodig vindt om hier op in te gaan mail me dan, en vermoei anderen niet met jouw slappe argumenten. (ares_winter@hotmail.com)
Ps. ik ben niet en denk ook niet dat ik "vet kewl" ben, dat is wederom één van jou slappe argumenten.


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen