IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : TRUE BLACK METAL Vorige pagina | Volgende pagina
FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 09-10-2001 9:06 by FireFox Profiel van FireFox

nog ff heel korte reply, true/false black metal = zwaar zielig, waarom moeten mensen altijd overal een etiketje opplakken


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-10-2001 18:02 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 9 oktober 2001 9:06 schreef FireFox het volgende:
nog ff heel korte reply, true/false black metal = zwaar zielig, waarom moeten mensen altijd overal een etiketje opplakken


Slechts één van de vele softwarefoutjes in de programmatuur van den mensheid.


Dead things grow from deep inside...


Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 09-10-2001 19:46 by Nachtvorst Profiel van Nachtvorsthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

Meneer nachtvorst wilde hier op een hele lange manier zeggen dat ie enorm van bloemetjes houdt !

[Dit bericht is gemodereerd door Jenje op 09-10-2001 19:56]



Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 09-10-2001 19:47 by Nachtvorst Profiel van Nachtvorsthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

en verklaarde hij de liefde aan Ares, maar dat werd me iets te vunzig

[Dit bericht is gemodereerd door Jenje op 09-10-2001 19:55]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2001 19:54 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Gozer lijkt wel een plaat die overslaat.

Holle vaten klinken het hardst, nachtworst!

HEY MODERATORS!!!;

Kan dit scheldkanon aub even het zwijgen opgelegd worden?

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 09-10-2001 19:57]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2001 19:55 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik was al bezig !


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 09-10-2001 20:07 by Vampire_girl Profiel van Vampire_girlhttp://www.sfu420.com/

Hail voor Jenje, de dondergod van Enschede.


the only pleasure is pain


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-10-2001 20:10 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

Jenje, je bent geweldig!


Dead things grow from deep inside...


Ares
Usericon van Ares
Posted 09-10-2001 20:21 by Ares Profiel van Ares

[quote]Meneer nachtvorst wilde hier op een hele lange manier zeggen dat ie enorm van bloemetjes houdt !

[quote]en verklaarde hij de liefde aan Ares, maar dat werd me iets te vunzig

Kan iemand me in het kort vertellen wat hier aan de hand is? (zonder dat het wederom gecencueerd moet worden) volgens mij mis ik hier iets

[Dit bericht is gewijzigd door Ares op 09-10-2001 20:21]


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-10-2001 20:23 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 9 oktober 2001 20:21 schreef Ares het volgende:
Kan iemand me in het kort vertellen wat hier aan de hand is? (zonder dat het wederom gecencueerd moet worden) volgens mij mis ik hier iets


Meneer Nachtvorst vond het nodig weer eens een scheldkannonade te houden, en mijn vriendje heeft zijn posts aangepast.

[Dit bericht is gewijzigd door SheRa op 09-10-2001 20:23]


Dead things grow from deep inside...


Ares
Usericon van Ares
Posted 09-10-2001 20:28 by Ares Profiel van Ares

mmm, tot zover duidelijk....


Fire
Usericon van Fire
Posted 09-10-2001 20:30 by Fire (Bestuurslid stichting) Profiel van Firehttp://www.gratix.nl

quote:
Op 9 oktober 2001 20:28 schreef Ares het volgende:
mmm, tot zover duidelijk....
mooi dan kunnen we nu weer ON-topic gaan!



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 09-10-2001 20:53 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Hmmmmmmmh.... censuur

[beetje off-topic]Ergens begrijp ik het wel, maar als ik dan daarna moet lezen 'en mijn vriendje heeft zijn posts aangepast' vind ik dat als gewone junior member niet echt geruststellend/aanmoedigend, of zo. We hoeven toch niet op onze tenen te gaan lopen, hoop ik. Houdt privé en moderator-dingen gescheiden (iets waarvan ik overigens denk dat de betreffende moderator daar prima toe in staat is; die begon immers niet over 'zijn vriendinnetje').

Nou moeten jullie me niet gaan slaan, en ik zeg dit ook niet om te zeiken, maar ik vind de stelletjes af en toe wel erg nadrukkelijk aanwezig zo door de threads heen. Ik begrijp dat andermans relaties mijn zaken niet zijn; dan wil ik er dus liever ook niet over lezen als het topic er niet over gaat. Vanaf nu houd ik verder ook mijn mond hierover.[/off-topic]


SheRa
Usericon van SheRa
Posted 09-10-2001 20:58 by SheRa (Speciaal lid) Profiel van SheRa

quote:
Op 9 oktober 2001 20:53 schreef Dwaallicht het volgende:
Hmmmmmmmh.... censuur

[beetje off-topic]Ergens begrijp ik het wel, maar als ik dan daarna moet lezen 'en mijn vriendje heeft zijn posts aangepast' vind ik dat als gewone junior member niet echt geruststellend/aanmoedigend, of zo. We hoeven toch niet op onze tenen te gaan lopen, hoop ik. Houdt privé en moderator-dingen gescheiden (iets waarvan ik overigens denk dat de betreffende moderator daar prima toe in staat is; die begon immers niet over 'zijn vriendinnetje').

Nou moeten jullie me niet gaan slaan, en ik zeg dit ook niet om te zeiken, maar ik vind de stelletjes af en toe wel erg nadrukkelijk aanwezig zo door de threads heen. Ik begrijp dat andermans relaties mijn zaken niet zijn; dan wil ik er dus liever ook niet over lezen als het topic er niet over gaat. Vanaf nu houd ik verder ook mijn mond hierover.[/off-topic]


Tja, het was maar sarcasme... ik wordt net zo goed ziek van mensen die de hele tijd lopen te schelden. En ik vond het erg grappig, das alles. Maar goed, ik zal niet meer "mijn vriendje" zeggen.


Dead things grow from deep inside...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2001 22:15 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Vampire Ricardo; ik ga grotendeels met je mee in jouw stuk.

Alleen over de definitie van blackmetal:

volgens mij was dat vroeger gewoon metal met duivelse teksten, niet specifiekere muzikale kenmerken.

Net zoals de term death metal door Possessed in de wereld geholpen, komt de term black metal van Venom af.

Dat de grondslag van black metal o.a. bij Bathory wordt gelegd ligt volgens mij aan het feit van de krijsende vocalen.
Bathory was m.i. hier de eerste mee en dat is toch het kenmerk van blackmetal geworden, net zoals de grunt bij deathmetal.

Quorthon had ooit nog eens ergens (Jubileum cd meen ik) vermeld dat de meeste blackie's moesten kappen met lullen over die goeie ouwe tijd, omdat de meeste toen in de luiers aan hun moeders tiet lagen te zuigen!
















The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vampire Ricardo
Usericon van Vampire Ricardo
Posted 09-10-2001 22:57 by Vampire Ricardo Profiel van Vampire Ricardohttp://www.myspace.com/vampiremagazine

Mutilator => ja, de TERMEN komen van een Possessed en een Venom af, maar verder defineeren kan in mijn ogen gewoonweg niet. Men komt aan met bands die door andere weer stellig worden ontkend als black metal.

Ik heb trouwens de reactie niet gelezen van Nachtvorst, maar vroeg me af of er een reactie was op mijn verhaal in zijn verhaal voordat Jenje het heeft veranderd?

[Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 09-10-2001 22:58]



Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2001 23:14 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 9 oktober 2001 22:57 schreef Vampire Ricardo het volgende:
Ik heb trouwens de reactie niet gelezen van Nachtvorst, maar vroeg me af of er een reactie was op mijn verhaal in zijn verhaal voordat Jenje het heeft veranderd?


Ik heb het wel gelezen en het was een herhaling van zijn kreten; voornamelijk gescheld "jullie zijn allemaal posers & ares moest nog steeds z'n bek houwe" dus....

Ik had ook wel verwacht dat mensen als Duxmortem & Dwaallicht zouden reageren...




The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 09-10-2001 23:16 by Hirogen Profiel van Hirogen

quote:
Op 9 oktober 2001 23:14 schreef Mutilator het volgende:

Ik had ook wel verwacht dat mensen als Duxmortem & Dwaallicht zouden reageren...




Ik ook.


Heads I win, tails you lose


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-10-2001 23:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Ik heb de posts van meneer Nachtvorst aangepast omdat ik vond dat het onzinnige scheldpartyen waren, en ik graag óf zinnige discussies hier voer, óf lekker ouwehoer hier. En zijn postst vielen onder geen vanbeiden groepen, ik heb hem hier al een keer over aangesproken, maar meneer vond dat hij daar niet op hoefde te letten, dus heb ik nu zjin posts aangepast in een meer liefdevolle manier. En dat zal ik blijven doen totdat hij iedereen hier met respect behandeld.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 09-10-2001 23:46 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Daar leek het ook op, totdat duxmortem opdook en hij een vriendje kreeg...


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2001 1:28 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

quote:
Ik had ook wel verwacht dat mensen als Duxmortem & Dwaallicht zouden reageren...


... en ik zal zeker ook blijven reageren, ten eerste omdat ik onvermoeibaar in discussies ben, ten tweede omdat ik het topic interessant vind, en ten derde omdat ik het belangrijk vind dat er een ruimte is waarin meningen elkaar tegenkomen en met elkaar conflicteren; conflict is vruchtbaar, het laat je nadenken. De éen ageert echter wat tactischer dan de ander
Voor de goede orde, ten aanzien van black metal ben ik het echt wel met Nachtvorst en Duxmortem eens en sta ik lijnrecht tegenover de meesten hier op dit forum. 'Black metal is oorlog!' Wordt dus niet lui, want ik zal blijven opletten, in de schaduwen


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 2:08 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 10 oktober 2001 1:28 schreef Dwaallicht het volgende:
... en ik zal zeker ook blijven reageren, ten eerste omdat ik onvermoeibaar in discussies ben, ten tweede omdat ik het topic interessant vind, en ten derde omdat ik het belangrijk vind dat er een ruimte is waarin meningen elkaar tegenkomen en met elkaar conflicteren; conflict is vruchtbaar, het laat je nadenken. De éen ageert echter wat tactischer dan de ander
Voor de goede orde, ten aanzien van black metal ben ik het echt wel met Nachtvorst en Duxmortem eens en sta ik lijnrecht tegenover de meesten hier op dit forum. 'Black metal is oorlog!' Wordt dus niet lui, want ik zal blijven opletten, in de schaduwen


Heb jij ook wel eens dat je parallellen ziet in verschillende overtuigingen?

Het doet me allemaal enorm denken aan dat Manowar imago: Fighting the world, whips & posers leave the hall etc. etc.

(Alleen Pleasure slave vind ik leuk, maar dat is een ander topic)

Dit hele geblaas van de toren vind ik nu juist posergelul; integriteit betekent dat je het niet roept, maar dat je alle energie stopt in het DOEN ervan!

Holle vaten klinken nu eenmaal het hardst!

Ik verwacht van nachtvorst dan ook geniale, verniewende muziek die een schok teweegbrengt in de scene, maar ik betwijfel of hij zijn geblaas van de toren kan waarmaken.

Ennuh....misschien is het leuk te melden dat die gasten van Mayhem interessante denkbeelden naar voren brengen.
De kracht van hun woorden zit 'em in het feit dat ze Grand declaration of war hebben uitgebracht.
Ze proberen iets nieuws in plaats van het gros dat slaafs kopieert.
Welke andere BM band durft dat in die mate?








The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 10-10-2001 11:26 by Dwaallicht Profiel van Dwaallicht

Tuurlijk, 'actions speak louder than words' en ook 'the proof of the pudding is in the eating'.

Manowar vind ik een stel mannetjes En tja, dingen doen daar heb je gelijk in, maar ik ben geen muzikant dus wat moet je dan? Je links en rechts bezig houden op/met wat verschillende sites, of zo. Ik besteed wel redelijk wat tijd aan de Internet-underground ja, naast m'n activiteit op dit forum.

Ik vind 'the Grand Declaration of War' juist een kut-album; Mayhem heeft voor mij echt helemaal afgedaan. Niet dat ik niet opensta voor vernieuwende invloeden in black metal, maar als je echt eens wat nieuws wil horen, zet dan 'The Art of Dreaming' van Golden Dawn maar eens op... Nastrond doet op 'The Age of Fire' ook wel grappige dingen maar daar ben ik dan weer niet echt kapot van. Heidenreich is wel okee op het gebied van vernieuwende/rare black metal. Maar dat Mayhem album, bweargh Dan ga ik toch echt voor iets als 'Live in Leipzig'. Slecht gespeeld, takkesound af en toe maar jonge, wat een atmosfeer. Veel meer zeggingskracht dan duizend grootse declaraties van oorlog.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 10-10-2001 18:32 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/

Mijn reply op jouw stuk komt later...

Ondertussen zou je ervoor kunnen zorgen dat Vampire Ricardo er ook wat aan heeft door hem van een serieus antwoord te voorzien, dan tikt hij zijn vingers ook niet voor niets blauw door al deze 'shit' in te tikken... (wie heb ik dat eerder zien zeggen?)


..en verder vind ik het natuurlijk ook boeiend


[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 10-10-2001 19:02]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Nachtvorst
Usericon van Nachtvorst
Posted 10-10-2001 19:33 by Nachtvorst Profiel van Nachtvorsthttp://www.geocities.com/haatstrijd en www.geocities.com/staalhart

He, Jentje, ik verklaar hierbij dat ik ook de liefde aan jou, maar ik zweer bloemetjes af



Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen