IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Eetstoornissen Volgende pagina
MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-09-2003 23:22 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Heb geen topic hierover kunnen vinden dus zodoende een nieuwe... ook de "Ideale vrouw/man" topics voldoen hier niet echt aan.

N.a.v. een kleine discussie hier over graatmagere vrouwen en meisjes die lijden aan bulimia ("mia") en anorexia ("ana"... gvd, ze hebben inmiddels hun eigen koosnaampjes, wat schattig.) vroeg ik mij af of deze -voornamelijk- vrouwen (en mannen??) het doen om hun kansen op een partner te verhogen op 1 of andere bizarre manier of of het gewoon veel introverter van aard is en dat deze personen louter bezig zijn met zichzelf.

(Ik bedoel: IK kan mij niet voorstellen dat iemand zulke wandelende botten sexy vindt of er opgewonden van raakt.
Vleesch moet er zijn om te grijpen, het gaat alleen om de juiste verhoudingen.)


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 23:23 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk dat het niks met het wel of niet vinden van een partner te maken heeft. Het is simpelweg een psychische stoornis.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 17-09-2003 23:26 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

Ik denk dat het niet zozeer met het zoeken van een partner te maken heeft, het komt meer doordat je aan het ideaalbeeld, gevormd door media, wilt voldoen. Op een gegeven moment zijn die meisjes zo dun, maar zelf zien ze dat niet en gaan ze dus door.

Ik denk dat het ook te maken heeft met het van meisje zijn en vrouw worden...je krijgt ineens borsten en vet op de heupen en een kont... dat is toch iets wat minder prettig is




[Dit bericht is gewijzigd door Hagal op 17-09-2003 23:33]


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-09-2003 23:27 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Een psychische stoornis meestal gekoppeld aan diepgewortelde complexen en verwachtingspatronen.
Of sla ik de plank mis?


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 23:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Ik denk dat de media er weinig mee te maken heeft. Het is gewoon een makkelijke zondebok aangezien mensen hedentendage nergens verantwoordelijkheid voor willen dragen en de schuld altijd graag externaliseren.

Het is een psyschische stoornis die ook voor de intrede van de massamedia voorkwam.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 17-09-2003 23:32 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Doet me denken aan zelf-mutilatie; je wordt er ook niet echt mooier van maar het is een dwang waar je weinig aan kan doen. Heb ooit op TV gezien hoe een gast van 13 een gat groter dan een rijksdaalder in z'n wang had gebeten en opgegeten. Zijn hele lichaam miste stukken vlees. Allemaal zelf gedaan.


Heiden
Postheiden
Usericon van Heiden
Posted 17-09-2003 23:32 by Heiden Wijzig reactieProfiel van HeidenQuote dit bericht

Ik denk zeker dat de media er indirect iets mee heeft te maken, zij verzinnen de schoonheidsidealen, althans zij zenden ze uit. En ik heb nog nooit gehoord van 19e eeuwse Anorexia/Bolimia patiënten.


Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd.


Hagal
Usericon van Hagal
Posted 17-09-2003 23:35 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

minderwaardigheidscomplexen... Je moet ergens goed in zijn, het lukt niet op school, weinig vrienden, het lukt je niet om goed op te kunnen schieten met je ouders, je blinkt nergens in uit..enige waar je controle over hebt is niet eten, en als je dat heel goed kunt..en kunt volhouden kan je iets wat maar weinig andere mensen kunnen


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 17-09-2003 23:35 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 23:29 schreef Chelman het volgende:
Ik denk dat de media er weinig mee te maken heeft. Het is gewoon een makkelijke zondebok aangezien mensen hedentendage nergens verantwoordelijkheid voor willen dragen en de schuld altijd graag externaliseren.

Het is een psyschische stoornis die ook voor de intrede van de massamedia voorkwam.

Ik denk dat er verschillende gradaties van anorexia/boulimia zijn. Ongetwijfeld zijn er vroeger psychische gevallen geweest die door een raar soort zelfhaat gedreven worden tot hongeren dan wel overmatig eten/overgeven...


Maar als je al ziet hoe onzeker sommige vrouwen hier worden als er weer een slank model met grote borsten in het mooie vrouwen topic gepost wordt, vind ik het heel reëel dat duizenden meisjes van dertien zich helemaal geen raad weten met alle beelden die ze op zich afgevuurd krijgen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 23:35 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 23:32 schreef Heiden het volgende:
Ik denk zeker dat de media er indirect iets mee heeft te maken, zij verzinnen de schoonheidsidealen, althans zij zenden ze uit. En ik heb nog nooit gehoord van 19e eeuwse Anorexia/Bolimia patiënten.


Het kwam wel voor maar enkel bij de hogere lagen van de bevolking. De lagere klassen hadden die luxe niet, die moesten zien te overleven. Dus eigenlijk is het een combinatie tussen een luxe en psychische stoornis.

Zelf denk ik dat de media geen schoonheidsidealen 'verzint'. In het geval van 'visuele' trends kleding/lichaamsvorm etc. zijn de media meer volgers dan trendzetters. Ze versterken de trends wel.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-09-2003 23:39 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Ik geloof dat ik er toch wel last van heb, maar niet op de manier die hierboven is beschreven. Het zal me namelijk jeuken of ik dik of mager ben.

Maar ik eet te weinig, volgens sommigen absurd weinig. Ik heb gewoon haast nooit honger en ik houd niet zo van eten. Ik probeer mezelf vaak te dwingen met enige regelmaat te eten, vooral nadat het vorige week nogal uit de hand liep.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


Dragonsfire
In Silence I Despair
Usericon van Dragonsfire
Posted 17-09-2003 23:46 by Dragonsfire Wijzig reactieProfiel van DragonsfireQuote dit berichthttp://www.silentdespair.nl

quote:
Op 17 september 2003 23:32 schreef Heiden het volgende:
En ik heb nog nooit gehoord van 19e eeuwse Anorexia/Bolimia patiënten.



Geloof mij, die waren er echt wel. De wetenschap had er alleen nog geen naampje aan gegeven en degene die niet als heks of duivel verbrand zijn stierven een eenzame dood...

Overigens is het inderdaad een psychische stoornis die voort kàn komen door een slecht zelfbeeld. Maar ook redenen als angsten, dwangmatigheid en zelfs een te goed zelfbeeld kunnen er aan ten grondslag liggen.


Be Patient, Death Will Come Eventually...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 23:46 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Dan heb je wel een eetstoornis danwel een probleem met je metabolisme of dat stukje van je hersenen die hongersignalen afgeeft functioneert niet goed (heb daar laatst iets over gezien op Disocvery) maar ik zou het geen Boulimia dan wel Anorexia Nervosa willen noemen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Y Draig Goch
Vegetarian Progressive Grindcore
Usericon van Y Draig Goch
Posted 17-09-2003 23:52 by Y Draig Goch (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Y Draig GochQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/Joris_/

Topic ging ook over eetstoornissen en niet zozeer over Anorexia e.d.


We had sex, drugs and rock 'n' roll. Now we have aids, crack and techno.


AgonY
Usericon van AgonY
Posted 17-09-2003 23:53 by AgonY Wijzig reactieProfiel van AgonYQuote dit bericht

http://www.angelfire.com/goth/the_great_goddess/interactive/links.html#proana

Dit is een pagina met allemaal pro-ana links, op de site van die kennis van mij dus. Ik schrok toen ik eens op die site ging kijken en ik dat dus tegenkwam, ik had er geen idee van. Is wel al een tijdje geleden en ik zie haar maar sporadisch maar ze ziet er elke keer magerder uit. Ze is hier ook eens 3 dagen blijven logeren en in die tijd heeft ze een paar stukjes champignon en een appel gegeten. Ik vind het erg, maar ik kan niet helpen want zo goed ken ik haar niet en ze is erg gesloten. Ze zegt nu overal dat het beter gaat en ze veel snoept en eet, maar ik weet het niet hoor (zaterdag zie ik haar nog eens). Gelukkig heeft ze een zeer goeie vriend die haar ongelofelijk steunt. (Zelf kreeg ik het tijdens die 3 dagen al enorm op m'n heupen van al haar klachten: altijd moe, buikpijn, rugpijn, ...)
Het minste dat ze woog was 41 kg, en ze is 1,64 m... da's dus meer dan 20 kg minder dan mij, terwijl ik maar 3 cm groter ben (ter vergelijking)
Ik vond het ook shockerend om te zien (heb sommige van die links dus bekeken) hoe openlijk sommigen alles op het net zetten. Maar ja, dat kan je ook zeggen over zelfverminking topics e.d.

[Dit bericht is gewijzigd door AgonY op 17-09-2003 23:54]


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 17-09-2003 23:55 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2003 23:52 schreef Y Draig Goch het volgende:
Topic ging ook over eetstoornissen en niet zozeer over Anorexia e.d.


Dat klopt


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Phriar
Hutkippie voor bok en spenen
Usericon van Phriar
Posted 18-09-2003 8:19 by Phriar Wijzig reactieProfiel van PhriarQuote dit berichthttp://metal.20m.com

Ik kan er door ervaring bij een kennis van me nog een eetstoornis bij toevoegen: het gebruiken van speed en xtc om maar zo snel zoveel mogelijk af te vallen...

Het werkt, dat wel, maar ze is ook al twee keer bijna gereanimeerd moeten worden...



"Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine"


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-09-2003 8:22 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

Ik snap niet dat die wichten per sé zo mager willen zijn. En zelfs als je zegt dat ze al een perfect figuur hebben, en zeker niet meer moeten afvallen, dan weigeren ze nog fatsoenlijk te eten. En dan maar de hele tijd lastig zijn (waarschijnlijk wegens vitamine tekort).
DAn liever eentje die wat beter in het vlees zit, en waar je geen gezeik mee hebt.


Tormented soul
Usericon van Tormented soul
Posted 18-09-2003 9:12 by Tormented soul Wijzig reactieProfiel van Tormented soulQuote dit bericht

Ik ben heel erg bekend met de termen Anorexia, 'Binge eating disorder' en dergelijke. Ik ben al jaren getuige van iemand in mn nabije omgeving die hier aan lijdt, en ik kan er wel om janken. Ik kan niets meer doen dan machteloos toekijken hoe iemand zichzelf helemaal kapot maakt.

maar ik heb nu even geen tijd om ene heel verhaal te typen, dat komt later wel


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 18-09-2003 9:13 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

Yeah! Ik snap die vrouwen dus echt niet? Wie wil er nou een visgraatje als vriendin? Zelf ben ik ook redelijk dun, maar ik vreet ontzettend veel...snelle metabolisme noemen ze dat...en ik HAAT het.


campske666
Usericon van campske666
Posted 18-09-2003 9:14 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:13 schreef Elfensteen het volgende:
Yeah! Ik snap die vrouwen dus echt niet? Wie wil er nou een visgraatje als vriendin? Zelf ben ik ook redelijk dun, maar ik vreet ontzettend veel...snelle metabolisme noemen ze dat...en ik HAAT het.


Da's toch ideaal man. Als ik twee weken eet wat ik wil kom ik 5 kilo bij.


Elfensteen
Usericon van Elfensteen
Posted 18-09-2003 9:16 by Elfensteen Wijzig reactieProfiel van ElfensteenQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:14 schreef campske666 het volgende:
Da's toch ideaal man. Als ik twee weken eet wat ik wil kom ik 5 kilo bij.
Ideaal? Nee, niet echt. Sommige mensen denken dat het fijn is om dun te zijn, maar ik kan je vertellen dat dat behoorlijk tegenvalt! Maar je hebt wel gelijk: Ik kan eten wat ik wil, maar ik kom toch niet (tot amper) aan.


grindcore
grindtegel
Usericon van grindcore
Posted 18-09-2003 9:22 by grindcore Wijzig reactieProfiel van grindcoreQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:16 schreef Elfensteen het volgende:
Ideaal? Nee, niet echt. Sommige mensen denken dat het fijn is om dun te zijn, maar ik kan je vertellen dat dat behoorlijk tegenvalt! Maar je hebt wel gelijk: Ik kan eten wat ik wil, maar ik kom toch niet (tot amper) aan.
Das inderdaad vervelend.
Ik heb het zelf ook.


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 18-09-2003 9:25 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:13 schreef Elfensteen het volgende:
Yeah! Ik snap die vrouwen dus echt niet? Wie wil er nou een visgraatje als vriendin? Zelf ben ik ook redelijk dun, maar ik vreet ontzettend veel...snelle metabolisme noemen ze dat...en ik HAAT het.

Yep, er zijn idd mensen die mager zijn tegen wil en dank: een vriendin van me kan zich ook te pletter (proberen) te vreten: ze weegt amper 40kg ofzo*herstel: 35 was dat* (is ook maar persoontje van 1m60), komt door een overactieve schildklier ofzo--->ze zou maar wat graag meer wegen maar dat kan gewoon niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Gunman op 18-09-2003 9:28]


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 18-09-2003 10:00 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:16 schreef Elfensteen het volgende:
Ideaal? Nee, niet echt. Sommige mensen denken dat het fijn is om dun te zijn, maar ik kan je vertellen dat dat behoorlijk tegenvalt! Maar je hebt wel gelijk: Ik kan eten wat ik wil, maar ik kom toch niet (tot amper) aan.

maar jij kunt er wat aan doen, door te gaan trainen bijvoorbeeld. Door spiermassa zul je breder worden.

Ik heb gelukkig zelf nooi echt een eetstoornis gehad. wel gelijnd (erg streng) maar dat had ook medicinale redenen, en toen die niet meer nodig waren hield het lijnen ook gewoon op. Ik kan dat niet stoppen met eten, dat gaat meteen aan me knagen, gelukkig maar.

Lijkt mer erg vervelend om anorexia te hebben, vooral omdat die patienten weten dat ze niet goed bezig zijn, en die wetenheid hen verdrietig/ boos maakt waardoor zij zich nog slechte voelen. (lijkt me).
Ik heb weleens gehoord dat die meiden anorexia krijgen/ ontwikkelen omndat ze het idee hebben niets onder controle te hebben, en door het niet eten wel ergens de controle overhebben.
Misschien zijn ze wel te zelfkritisch? of te perfectionistisch? Ze de drempel voor zichzelf zo hoog leggen dat ze eronder door gaan. (of dat die drempel door andere te hoog wordt gelegd, door ouders bijvoorbeeld)


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 18-09-2003 11:07 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 9:13 schreef Elfensteen het volgende:
Yeah! Ik snap die vrouwen dus echt niet? Wie wil er nou een visgraatje als vriendin? Zelf ben ik ook redelijk dun, maar ik vreet ontzettend veel...snelle metabolisme noemen ze dat...en ik HAAT het.


Het gaat er effe niet om of ze een vent willen of niet (waren betrekken kerels het altijd op zichzelf? ) het gaat erom dat ze zelf een 'distorted selfimage' hebben. Wat jij ziet is niet hetzelfde als wat zij in de spiegel zien. En met termen als 'wie wil er nou een visgraat als vriendin' sla je eventjes totaal de plank mis.

[Dit bericht is gewijzigd door Midnight op 18-09-2003 11:08]


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen