IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Auteur:
Topic : Eetstoornissen Vorige pagina | Volgende pagina
Hagal
Usericon van Hagal
Posted 18-09-2003 13:24 by Hagal Wijzig reactieProfiel van HagalQuote dit bericht

quote:
Op 18 september 2003 13:17 schreef Mariekwel het volgende:
Of als hij of zij uit zijn/haar huis getakeld moet worden door de brandweer, omdat ze niet meer door hun eigen voordeur passen.


das gewoon moddervet natuurlijk

Maar ik verbaasme er gewoon over dat mensen vaak een verschillend beeld van dik hebben.
Maarja, daar gaat dit topic niet over dus ik hou me mondje dicht


Heroin is sooo passé, it's CAKE at the moment. A DIRTY MIND IS A JOY FOREVER


Syrinxxx
Usericon van Syrinxxx
Posted 18-09-2003 21:52 by Syrinxxx Wijzig reactieProfiel van SyrinxxxQuote dit bericht

Mjah......

Ik heb zelf anorexia en heel de zooi gehad.
Omdat ik toevallig verliefd was toendertijd op een jongen, ik dacht dat hij mij niet leuk/knap/sexy genoeg vond. En ik mezelf ook niet. Na die vier jaar kwam ik er achter dat hij me niet leuk vond dun of dik......

Het is erg kut en ik wens het niemand en ook niemand toe. Want er mee beginnen is absoluut niet moeilijk maar er vanaf komen...


"I found the garden of glass shattered and in the middle the broken shards of my gorgeous glass rose."


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:21 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

BOEIUH


WinterQueen
HEUJ
Usericon van WinterQueen
Posted 20-09-2003 1:22 by WinterQueen Wijzig reactieProfiel van WinterQueenQuote dit bericht

SPEKVAGINA´S ZIJN KOEL


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 14:06 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

ik ben 1.80 en weeg 63 kilo. ik eet als een gek (je kunt het gerust bunkeren noemen) maar ik kom gewoon niet aan. meiden of jongens die door de media beïnvloed worden zijn natuurlijk psychisch niet helemaal in orde (ik bedoel niet gek). als ik naar de tv kijk en ik zie weer eens zo'n Claudia Schiffer mens verschijnen kijk ik tuurlijk wel jaloers naar haar wespentaile maar dan pak ik er gerust een zak chips bij hoor. maar laatst schrok ik van mezelf. ik heb een afspraak met mezelf dat ik niet lichter mag worden dan 60 kilo en niet zwaarder dan 65 kilo. toen ik laatst op de weegschaal ging staan en ik 65 kilo bleek te wegen, heb ik het hele weekend niets gegeten. toen ik later weer op de weegschaal was gaan staan en ik was afgevallen was ik héél blij. een paar dagen geleden ben ik weer us op de weegschaal geklommen en toen was ik 59 kilo. en ik vond t geweldig. conclusie? ik denk dat iedereen gewoonweg streeft naar perfectie en dat sommigen daar heel ver in gaan. in ieder persoon (ik denk vooral meisjes) zit misschien stiekem wel een soort eetstoornis dan...
maar ik vind het wel verschrikkelijk als ze bij mij op school of thuis zeuren over dat ik te mager ben. ik ken zat meiden die magerder eruit zien als ik en ik vind het heel erg dat er dan geen aandacht aan word besteed. IK HEB GEEN ANOREXIA!!!! moet ik dan anorexia krijgen om hun tevreden te stellen dan???? zo kun je mensen dus ook pushen...


Subtiel kamerolifantje


Leviathanica
Usericon van Leviathanica
Posted 28-09-2003 15:07 by Leviathanica Wijzig reactieProfiel van LeviathanicaQuote dit berichthttp://www.youtube.com/user/Craptavaganza

quote:
Op 28 september 2003 14:06 schreef stigma het volgende:
ik ben 1.80 en weeg 63 kilo.

Ruilen??


Iedereen heeft recht op mijn mening.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-09-2003 16:01 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Stigma, ik heb laatst gelezen dat "indien men 5 jaar lang tussen 5 kg. van het huidige gewicht schommelt er niks aan de hand is" en dat "mensen met overgewicht die NIET met hun gewicht schommelen langer leven dan slankere mensen die WEL met hun gewicht schommelen".
Food for thought.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 17:31 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 14:06 schreef stigma het volgende:
ik ben 1.80 en weeg 63 kilo. ik eet als een gek (je kunt het gerust bunkeren noemen) maar ik kom gewoon niet aan. meiden of jongens die door de media beïnvloed worden zijn natuurlijk psychisch niet helemaal in orde (ik bedoel niet gek). als ik naar de tv kijk en ik zie weer eens zo'n Claudia Schiffer mens verschijnen kijk ik tuurlijk wel jaloers naar haar wespentaile maar dan pak ik er gerust een zak chips bij hoor. maar laatst schrok ik van mezelf. ik heb een afspraak met mezelf dat ik niet lichter mag worden dan 60 kilo en niet zwaarder dan 65 kilo. toen ik laatst op de weegschaal ging staan en ik 65 kilo bleek te wegen, heb ik het hele weekend niets gegeten. toen ik later weer op de weegschaal was gaan staan en ik was afgevallen was ik héél blij. een paar dagen geleden ben ik weer us op de weegschaal geklommen en toen was ik 59 kilo. en ik vond t geweldig. conclusie? ik denk dat iedereen gewoonweg streeft naar perfectie en dat sommigen daar heel ver in gaan. in ieder persoon (ik denk vooral meisjes) zit misschien stiekem wel een soort eetstoornis dan...
maar ik vind het wel verschrikkelijk als ze bij mij op school of thuis zeuren over dat ik te mager ben. ik ken zat meiden die magerder eruit zien als ik en ik vind het heel erg dat er dan geen aandacht aan word besteed. IK HEB GEEN ANOREXIA!!!! moet ik dan anorexia krijgen om hun tevreden te stellen dan???? zo kun je mensen dus ook pushen...

sorry maar als je een heel weekend niet eet kun je gerust vaststellen dat je niet spoort, hoe erg je het ook probeert te ontkennen.


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-09-2003 17:35 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:31 schreef ghoulliette het volgende:
sorry maar als je een heel weekend niet eet kun je gerust vaststellen dat je niet spoort, hoe erg je het ook probeert te ontkennen.



Ik denk dat ze bedoelt alles naast het gewone eten (ontbijd, middageten en avondeten)


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 28-09-2003 17:37 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

Ik heb het probleem dat ik steeds zwaarder word.
En dat zijn geen spieren.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 17:37 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:35 schreef Nix het volgende:
Ik denk dat ze bedoelt alles naast het gewone eten (ontbijd, middageten en avondeten)

dat zou wel normaal zijn ja. Maar dat blijkt niet uit haar post, 5 kilo kwijtraken in 2 dagen, apart zeg maar.


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-09-2003 17:41 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:37 schreef ghoulliette het volgende:
dat zou wel normaal zijn ja. Maar dat blijkt niet uit haar post, 5 kilo kwijtraken in 2 dagen, apart zeg maar.



Ze heeft het ook niet nodig om af te vallen. dus.


* Alleen spreekt ze zichzelf een beetje tegen...

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 28-09-2003 17:42]


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 17:48 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:41 schreef Nix het volgende:
Ze heeft het ook niet nodig om af te vallen. dus.


* Alleen spreekt ze zichzelf een beetje tegen...

ja dat bedoel ik, ze spreekt zichzelf tegen.

daarnaast 180 en 60 kilo is nog binnen het normale gewicht volgens mij, en niet mager. achja
ik zou graag weer 61 kilo willen wegen, maar dan zou ik vaker van mijn luie reet af moeten komen en niet meer zo veel moeten snacken. (zometeen lekker friet eten!!!!)


Nix
Usericon van Nix
Posted 28-09-2003 17:50 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:48 schreef ghoulliette het volgende:
ja dat bedoel ik, ze spreekt zichzelf tegen.

daarnaast 180 en 60 kilo is nog binnen het normale gewicht volgens mij, en niet mager. achja
ik zou graag weer 61 kilo willen wegen, maar dan zou ik vaker van mijn luie reet af moeten komen en niet meer zo veel moeten snacken. (zometeen lekker friet eten!!!!)


Ik hou me er eigenlijk niet zo mee bezig. Het is lang geleden dat ik op een weegschaal gestaan heb.


I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 28-09-2003 17:53 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

ik heb er geen. Toen ik nog bij mijn pa woonde had hij zo'n digitale, nou elke honderste gram werd bij wijze van spreken in de gaten gehouden. Niet echt gezond. Maar ik heb wel een heel stabiel gewicht dus leef lang


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 19:23 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

MENSEN MENSEN MENSEN!!!!
ik zeg ook niet dat ik een eetstoornis heb!
ik bedoelde te zeggen met t eerste deel; dat ik me niet aangevallen voel door de media. in t tweede deel bedoel ik mee te zeggen dat mensen altijd maar zeuren over wat en hoe je eet. en dat bijna iedereen wel blij is als ie wat af is gevallen en t minder leuk vind als ie aankomt. DIT IS NIET DIRECT EEN EETSTOORNIS. en ik weet zelf ook wel dat er nix mis is met mn gewicht en lengte. ik melde t maar ff zodat je kunt zien dat t gezeur om nix is.
als ik had geweten dat jullie het allemaal ZO aantrekken had ik niets gezegt oke?!


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 19:25 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:48 schreef ghoulliette het volgende:
ja dat bedoel ik, ze spreekt zichzelf tegen.

daarnaast 180 en 60 kilo is nog binnen het normale gewicht volgens mij, en niet mager. achja
ik zou graag weer 61 kilo willen wegen, maar dan zou ik vaker van mijn luie reet af moeten komen en niet meer zo veel moeten snacken. (zometeen lekker friet eten!!!!)


uhm, dit was niet allemaal in 2 dagen. ik ben toen maar 1 of 2 kilo afgevallen. boeiuh! laten we t anders even over mn gewicht hebben hey!!!


Subtiel kamerolifantje


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 28-09-2003 19:26 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:31 schreef ghoulliette het volgende:
sorry maar als je een heel weekend niet eet kun je gerust vaststellen dat je niet spoort, hoe erg je het ook probeert te ontkennen.


ik ontken niets!!


Subtiel kamerolifantje


maniacM
Usericon van maniacM
Posted 28-09-2003 19:46 by maniacM Wijzig reactieProfiel van maniacMQuote dit bericht

Anorexia heeft niet perse te maken met schoonheidsidealen waaraan men wil voldoen. Heel vaak zijn het mensen die onzeker in het leven staan, die moeite hebben 2 fit in, die problemen hebben met hun ouders, die weinig vrienden hebben en veel gepest worden. Of er wordt veel van ze geeist, door hun ouders bijvoorbeeld. Zo had ik bij mij in de klas een meisje die in huilen uitbarste toen ze een negen had voor een of ander vak en geen tien, omdat haar ouders dan kwaad zouden worden. Ze is later naar een speciale inrichting gegaan voor mensen met eetstoornissen. En het is inderdaad zo dat mensen met anorexia het gevoel hebben dat ze ergens goed in zijn...in het niet eten, maar vreemd genoeg zijn ze nooit tevreden. Anorexia is echt een kutziekte en aan niemand toe te wensen. Het komt vaak bij vrouwen voor maar ik ken een geval waarbij het een man is. Dat is vrij uitzonderlijk, maar het komt dus toch voor.


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 28-09-2003 23:02 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

.

[Dit bericht is gewijzigd door Voice_of_thunder op 29-09-2003 15:29]


Gunman
the destroyer
Usericon van Gunman
Posted 28-09-2003 23:47 by Gunman Wijzig reactieProfiel van GunmanQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2003 17:48 schreef ghoulliette het volgende:
ja dat bedoel ik, ze spreekt zichzelf tegen.

daarnaast 180 en 60 kilo is nog binnen het normale gewicht volgens mij, en niet mager. achja
ik zou graag weer 61 kilo willen wegen, maar dan zou ik vaker van mijn luie reet af moeten komen en niet meer zo veel moeten snacken. (zometeen lekker friet eten!!!!)

voor 1m80 is 70kg nog zelfs goed (voor een vrouw) ik ken redlijk wat vrouwen van 1m80 en meer, die zitten daar allemaal zowat tussen en rond, en zien er stuk voor stuk prima uit.


I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be


Voice_of_thunder
Usericon van Voice_of_thunder
Posted 29-09-2003 15:30 by Voice_of_thunder Wijzig reactieProfiel van Voice_of_thunderQuote dit bericht

Hmmmz.
Mensen die zelf zo iets niet hebben zullen het ook niet echt snappen..
Bij mij is het begonnen toen ik 14 was toen had ik soms vreetbuien en mijn gewicht schommelde heel vaak.. Ik heb zelf een vorm van boulimie
Maar dat is niet omdat ik dunner wil worden maar als ik me niet goed voel of er gebeurd iets dan krijg ik vreetbuien en geef ik over en dan heb ik er geen controle meer over.
Het gaat vanzelf omdat ik me dan ongelukkig voel en ga zo maar door..
Ik weeg toch redelijk normaal 59 kilo en ik ben 1.75 haast niemand in mijn omgeving weet er van.. Ik leg het een beetje vaag uit maar ja.. ik wil maar zeggen dat het niet altijd met dik of dun te maken heeft…


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 29-09-2003 18:14 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

dat zeggen alle meiden.
Maar ondertussen is na het begin van de serie Ally Macbeal op een fillipijns eiland anorexia onder meisjes onzettend toegenomen (ik geloof dat het 30% was ofzo, is alweer een tijdje terug).
Daarnaast is anorexia/ boulimia jezelf voor de gek houden dus moet je wel geloven wat die patienten zeggen


anonymous
Usericon van anonymous
Posted 29-09-2003 22:00 by anonymous Wijzig reactieProfiel van anonymousQuote dit bericht

quote:
Op 29 september 2003 18:14 schreef ghoulliette het volgende:
dat zeggen alle meiden.
Maar ondertussen is na het begin van de serie Ally Macbeal op een fillipijns eiland anorexia onder meisjes onzettend toegenomen (ik geloof dat het 30% was ofzo, is alweer een tijdje terug).
Daarnaast is anorexia/ boulimia jezelf voor de gek houden dus moet je wel geloven wat die patienten zeggen
Er zijn genoeg mensen die een eetstoornis hebben die precies weten wat er met ze aan de hand is. En verstandelijk goed weten dat ze anders moeten leven. Gevoelsmatig is het echter een heel ander verhaal.

[Dit bericht is gewijzigd door anonymous op 29-09-2003 22:01]


"...it's all about change and evolution individually as well as universally. It's also about unity..."


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 29-09-2003 22:58 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

juist! het leven van mensen met een eetstoornis als boulimia of anorexia wordt beheerst door voedsel. ze zijn er meer mee bezig dan een gezond mens. ze weten dus vaak echt wel wat ze hebben... maarre, vergeten de mensen hier dat er meer eetstoornissen zijn als anorexia en boulimia? zoals overgewicht. de meeste jongens zeggen dat ze geen gratenpakhuis willen maar wat als een meisje lijdt aan overgewicht????


Subtiel kamerolifantje


Dit topic is 12 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen