IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Voor of tegen de doodstraf? [opsluiten versus executeren, etc.] Volgende pagina
Blubber
Usericon van Blubber
Posted 07-10-2001 23:49 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

Zijn jullie voor of tegen de doodstraf, en vooral ook waarom?

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 14-01-2014 17:34]


Hirogen
Usericon van Hirogen
Posted 07-10-2001 23:51 by Hirogen Wijzig reactieProfiel van HirogenQuote dit bericht

Ik ben voor de doodstraf.

reden is het aloude oog om oog, tand om tand.


Heads I win, tails you lose


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 07-10-2001 23:52 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Tegen.
Wel voor martelstraffen in de plaats van doodstraf.

Zodra de doodstraf is voltrokken is de straf voorbij. De straf kan beter voortduren lijkt mij....

Verder gepaste straffen, zoals castratie van verkrachters etc.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 07-10-2001 23:52 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Voor. Maar het ligt er aan wat de veroordeelde heeft gedaan. Als hij/zij een moord heeft begaan dan verdient hij/zij de "return favour". Ook zal een moord gerechtvaardigd kunnen worden als je "per ongeluk" iemand doodt. Self-defence zullen we maar zeggen.

Nou ja, het ligt natuurlijk allemaal een stukkie gecompliceerder dan dit allemaal...



Blubber
Usericon van Blubber
Posted 07-10-2001 23:55 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2001 23:52 schreef Vargen666 het volgende:
Voor. Maar het ligt er aan wat de veroordeelde heeft gedaan. Als hij/zij een moord heeft begaan dan verdient hij/zij de "return favour". Ook zal een moord gerechtvaardigd kunnen worden als je "per ongeluk" iemand doodt. Self-defence zullen we maar zeggen.

Nou ja, het ligt natuurlijk allemaal een stukkie gecompliceerder dan dit allemaal...


idd, iets wat altijd weer naar voor komt, bv ook bij Timothy McVhye (???). de nabestaanden willen allemaal dat hij de doodstraf krijgt. Ze denken oog om oog... Maar nu de straf is voltrokken geeft het ze toch niet zoveel voldoening als ze dachten. En dat geld voor veeel doodstraf zaken. Iemand die iemand anders om zeep helpt moet gewoon levenslang in de bak. Geen bezoek geen TV. En nuttig werk doen, anders krijg je geen eten. Ik noem maar wat...


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 07-10-2001 23:56 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

Voor
als het teminste goed bewezen is dat de klootviool schuldig is.
ach hij was toch al stom, want hij liet zich immers pakken dus gewoon afmaken die handel.
het goedkoopst is nog steeds de kogel.
een mooie grote kost slechts 90 cent
.


Blubber
Usericon van Blubber
Posted 07-10-2001 23:57 by Blubber Wijzig reactieProfiel van BlubberQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2001 23:56 schreef linknl het volgende:
Voor
als het teminste goed bewezen is dat de klootviool schuldig is.
ach hij was toch al stom, want hij liet zich immers pakken dus gewoon afmaken die handel.
het goedkoopst is nog steeds de kogel.
een mooie grote kost slechts 90 cent
.



Klootvioool????
Maar het is ook zo, dat relatief veel onschuldigen de doodstraf krijgen. En de doodstraf is op z'n minst gezegd, niet echt makkelijk terug te draaien .


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 08-10-2001 0:04 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Behalve door God natuurlijk HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!! (heb m'n caps-lock weer terug gevonden)



G.
Usericon van G.
Posted 08-10-2001 0:13 by G. Wijzig reactieProfiel van G.Quote dit bericht

tegen!


linknl
MONEY talks BULLSHIT walks
Usericon van linknl
Posted 08-10-2001 0:20 by linknl Wijzig reactieProfiel van linknlQuote dit bericht

ach ja iets terug draaien daar zeg je wat.
als het goed uitgezocht is wil ik wel de trekker overhalen voor een mooi loontje. als het verkrachters zijn en klootviolen die kinderen misbruiken doe ik het gratis en wil ik zelf de kogels wel kopen.


Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 08-10-2001 0:21 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

Tegen, ik vind niet dat je als mens over de dood mag beslissen. er zijn al veelste veel onschuldigen ook ter dood veroordeelt.


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Satan
Usericon van Satan
Posted 08-10-2001 0:41 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

Ik vind dat het nu wel erg gemakkelijk is om iemand te vermoorden vooral het vermoorden van jongeren en kinderen en daarmee weg te komen .(dit gebeurt volgens mij daarom ook te vaak )
Als er iets tegenover stond als de doodstraf/martelstraf etc dan denk ik dat veel potentile misdadigers niet zo snel iemand zouden vermoorden .
MAar het moet wel vaststaan .En preventie en decriminilisatie,therapie ,zal nog verder uitgebouwd moeten worden .Dus allebei de kanten verder ontwikkelen Zowel de 'softe' als de 'harde' kant van de rechtspraak.

[Dit bericht is gewijzigd door Satan op 08-10-2001 0:43]



Errorx
paradoxaal individueel bekeken geheel
Usericon van Errorx
Posted 08-10-2001 1:00 by Errorx Wijzig reactieProfiel van ErrorxQuote dit berichthttp://www.madmacs.nl

quote:
Op 8 oktober 2001 0:41 schreef Satan het volgende:
Ik vind dat het nu wel erg gemakkelijk is om iemand te vermoorden vooral het vermoorden van jongeren en kinderen en daarmee weg te komen .(dit gebeurt volgens mij daarom ook te vaak )
Als er iets tegenover stond als de doodstraf/martelstraf etc dan denk ik dat veel potentile misdadigers niet zo snel iemand zouden vermoorden .
MAar het moet wel vaststaan .En preventie en decriminilisatie,therapie ,zal nog verder uitgebouwd moeten worden .Dus allebei de kanten verder ontwikkelen Zowel de 'softe' als de 'harde' kant van de rechtspraak.


ik ben ervoor om mensen die zich vergrijpen aan kinderen of verkrachting geestelijk te martelen. gewoon zijn ziel afbreken. ik denk dat je daar iemand veel harder mee pakt dan dat je em dood maakt. in een situatie vind ik het trouwens iets anders. ben bang als ik persoonlijk er bij betrokken zou raken dat ik dan echt iemand licht zou uit schoppen. ik heb een knopje en dat gaat dan om. is al eens eerder gebeurd. gelukkig zijn er nooit "echte" slachtoffers gevallen.

als mensen door een "geestesziekte" deliquent worden vind ik dat ze een behandeling verdienen. soms maakt een mens teveel mee waardoor hij/zij doorflipt. dan vind ik dat je therapie npdig hebt inplaats van een simpele celstraf


"Slithering trough the night. Creeping in your dreams. Nothing is like what it seems. Where do you want to hide? I am the predator of darkness. The death's kiss."


Creepieboy
"Vrienden" betekenen NIETS!!!!!
Usericon van Creepieboy
Posted 08-10-2001 9:31 by Creepieboy Wijzig reactieProfiel van CreepieboyQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/creepieboy

ben er hartstikke voor! gewoon van de kaart afvegen voor de misdaden die ze gedaan hebben


MOES MOES MOES MOES MOES MOES!!!!!


Satan
Usericon van Satan
Posted 08-10-2001 9:46 by Satan Wijzig reactieProfiel van SatanQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

OOk een vraag :
Voor of tegen terchtstelling/executie van oorlogsmisdadigers .

hier ben ik ook voor .Dit is namelijk ook veel te makkelijk nu met de chaos op bepaalde plekken in wereld .



Shadow_Smile
Mr. Bitch
Usericon van Shadow_Smile
Posted 08-10-2001 11:02 by Shadow_Smile Wijzig reactieProfiel van Shadow_SmileQuote dit bericht

De elc. stoel mag van mij weer terug komen !!! en de guillotine mag zijn taak ook wel weer eens gaan vervullen. Ik denk dat een hoop mensen dan ff gaan na denken.


Wiegen Meister !


Ixl
Angel of death
Usericon van Ixl
Posted 08-10-2001 12:49 by Ixl Wijzig reactieProfiel van IxlQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2001 0:21 schreef Errorx het volgende:
Tegen, ik vind niet dat je als mens over de dood mag beslissen. er zijn al veelste veel onschuldigen ook ter dood veroordeelt.

my thought exactly..

ik ben wel voor de castratie van verkrachters.. teringleiers.. pik eraf


God hates us all ! God hates us all !


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2001 15:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

En als je dan de verkeerde hebt ??
Zelfde situatie


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-10-2001 15:06 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

Ik ben, mits er aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan, volledig voor de doodstraf.

1. onder de 21 geen doodstraf;
2. alleen bij 'capital crimes' (bij gebrek aan een goede Nederlandse vertaling hiervan);
3. er moet 100% duidelijk zijn dat je de juiste persoon te pakken hebt.


[Dit bericht is gewijzigd door Lord Morgoth op 08-10-2001 15:07]


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 08-10-2001 15:09 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Daar kan ik het helemaal mee eens zijn.


Bazzio Attacks!!!


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-10-2001 15:15 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

dank je.

De manier waarom landen/staten zoals Texas en China de doodstraf hanteren is natuurlijk totaal fout... Daar hoef ik verder niet over uit te wijden neem ik aan.

Om even een aangewant onderwerp aan te snijden: het andere uiterste... De Nederlandse strafmaat. Deze is diep, maar dan ook diep triest.


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Sjaan
R.I.P. trouwe vriend (01-01-2000)
Usericon van Sjaan
Posted 08-10-2001 15:38 by Sjaan Wijzig reactieProfiel van SjaanQuote dit berichthttp://www.wastelands.tk

Mee eens


Jesus wept so man could live forever on earth. In peace. But my tears. They fall for you. Only you


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 08-10-2001 15:47 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2001 15:15 schreef Lord Morgoth het volgende:
dank je.

De manier waarom landen/staten zoals Texas en China de doodstraf hanteren is natuurlijk totaal fout... Daar hoef ik verder niet over uit te wijden neem ik aan.

Om even een aangewant onderwerp aan te snijden: het andere uiterste... De Nederlandse strafmaat. Deze is diep, maar dan ook diep triest.

WELKE nederlandse strafmaat ? (Ja, maar hij heeft een moeilijke jeugd gehad ...)


FireFox
Lifeform 009
Usericon van FireFox
Posted 08-10-2001 15:50 by FireFox Wijzig reactieProfiel van FireFoxQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2001 12:49 schreef Ixl het volgende:
my thought exactly..

ik ben wel voor de castratie van verkrachters.. teringleiers.. pik eraf

Ik ben in eerste instatntie ook tegen de doodstraf, maar als ik dan weer over verkrachtinger hoor, begint m'n bloed te koken, dan zou ik bijna zelf een shotgun pakken en zo'n gozer zelf door z'n kop schieten


Our song begins to play. It's notes so light and free they dance in my ears and blind my sight. I think of when we danced and laughed when we kissed under the stars and held our hands in the mist.


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-10-2001 15:53 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2001 15:47 schreef Jenje het volgende:
WELKE nederlandse strafmaat ? (Ja, maar hij heeft een moeilijke jeugd gehad ...)


juist onderandere die, en wat dacht je van de ontoerekeningsvatbaarheid van de gemiddelde Nedelander? Als je de advocaten mag geloven is 75% van de Nederlanders verminderd toerekeningsvatbaar...

Nog zo'n onzinnige notie: taakstraffen?!?!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Lord Morgoth
Fear me...
Usericon van Lord Morgoth
Posted 08-10-2001 15:55 by Lord Morgoth Wijzig reactieProfiel van Lord MorgothQuote dit bericht

quote:
Op 8 oktober 2001 12:49 schreef Ixl het volgende:
my thought exactly..

ik ben wel voor de castratie van verkrachters.. teringleiers.. pik eraf


Ik vind indeze ook dat de schandpaal weer terug in leven geroepen moet worden!


Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H’ghar


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen