IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Auteur:
Topic : Voor of tegen de doodstraf? [opsluiten versus executeren, etc.] Vorige pagina | Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 26-09-2003 9:11 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 1:28 schreef Midnight het volgende:
Tegen... Op het moment dat jij denkt dat je het recht hebt om iemands leven af te pakken sta je op hetzelfde niveau als diegene die veroordeeld is naar mijn idee. Niemand heeft het recht om een ander het leven af te pakken. En de staat net zo goed niet.

Het één is rechtspraak volgens een bepaalde norm, het ander is moord (al dan niet met voorbedachte rade). De motieven van de (bestrafte) moord en de doodstraf liggen ver uit elkaar, waarom sta je dan op 'hetzelfde niveau'?


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 26-09-2003 9:57 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

tegen, omdat je zo je eigen falen als overheid goed probeert te praten en te verdoezelen.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 26-09-2003 10:33 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

quote:
Op 26 september 2003 1:28 schreef Midnight het volgende:
Tegen... Op het moment dat jij denkt dat je het recht hebt om iemands leven af te pakken sta je op hetzelfde niveau als diegene die veroordeeld is naar mijn idee. Niemand heeft het recht om een ander het leven af te pakken. En de staat net zo goed niet.


jij zegt het...


11.45: restate my assumptions


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-09-2003 10:41 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

VOOR....met enige voorzichtigheid natuurlik!

Iemand die 10 kinderen verkracht heeft verdient het niet om 6 jaar op onze kosten in de penitetiaire inrichting te verblijven!

het zelfde geldt voor onverbeterlijke morrdenaars of plagers avn andere zeer zware delicten...

En zeker indien er geen uizicht is op verbetering, belacheljik om zo iemand dan jarenlang dwangverpleging te geven op kosten van de maatscahppij 1 kogel is dan duur genoeg!

en voor de mensen die tegen zjin wacht maar tot je eigen zus, moeder, vriendin verkracht wordt..of je eigen broer, vader, vriend vermoord of voor zijn lever gehandicapt!




arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 26-09-2003 11:15 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

tegen
de doodstraf mag in sommige gevallen meer dan terecht zijn, alleen al het risico dat er iemand onschuldig de doodstraf krijgt maakt de staat tot moordenaar,


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 26-09-2003 11:17 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

Tegen, te humaan....
Verkrachters o.i.d. mogen van mij nog jaren gemarteld worden
Uiteraard is het wel uitermate van belang dat schuld 100% vast ligt


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 26-09-2003 11:20 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

tja ach schuld 100 procent vastligt, is dat zo bij een bekentenis, als je dat zo ziet wil ik je zeggen dat verdachten niet alleen in amerika gemartelt worden een bekentenis af te leggen.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Magistus
Usericon van Magistus
Posted 26-09-2003 11:22 by Magistus Wijzig reactieProfiel van MagistusQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 11:20 schreef arrebar het volgende:
tja ach schuld 100 procent vastligt, is dat zo bij een bekentenis, als je dat zo ziet wil ik je zeggen dat verdachten niet alleen in amerika gemartelt worden een bekentenis af te leggen.
Tja, 100% is wel een lastige... Maar ik ga eerder af op bewijs, niet op bekentenis maar goed, bewijs is ook te vervalsen


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 26-09-2003 11:30 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 26 september 2003 11:22 schreef Magistus het volgende:
Tja, 100% is wel een lastige... Maar ik ga eerder af op bewijs, niet op bekentenis maar goed, bewijs is ook te vervalsen

als je de cijfers hoort wat er in amerika onschuldig vastzit schrik je je kapot.
daar hadden ze laatst iets over in oprah winfrey, over 4 mensen die waren vrijgelaten omdat zeker was dat ze gemartelt waren voor de bekentenis en daarom bekent hadden.
en nog zijn daar de nabestaanten te blind om te zien dat die bekentenis vals was ookal weten ze dat hij gemartelt werd.
maar er is echt een hoog percentage onschuldigen daar in de cel, kan je nagaan hoeveel onschuldigen daar al gedood zijn.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 26-09-2003 11:46 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

Voor; al is het maar administratief.

Het gaat er mij dan om om een ultieme 'top straf' in het rechtssysteem beschikbaar te hebben. En levenslang, op kosten van de staat, in een hotel met alle risico van gratie verlening erbij is dat in mijn beleving niet.
Dan heb je eindelijk een volledig 'spectrum' in je strafmaat: het vonnis kan variëren van vrijspraak t/m doodstraf en alles wat ertussen ligt. Dit in tegenstelling tot wat er nu beschikbaar is: in de praktijk maximaal 12 jaar, en daarboven alleen 'levenslang'.
Over TBS heb ik het dan niet. Iemand die niet goed bij zijn hoofd is mag nooit geexecuteerd worden.

Ook al heb je de doodstraf beschikbaar dan hoef je het nog niet te pas en te onpas op te leggen en uit te voeren. De maatschappij is ook goed beschermd tegen een serieverkrachter die na 50 jaar gevangenisstraf impotent uit de nor komt.
In feite ken ik geen geval in Nederland in de afgelopen 10-20 jaar die van mij per se dood moet. Maar een mafkees als Marc Dutroux daar in België is wat mij betreft een goede sollicitant om eens mee te beginnen.

Tis als met zoveel dingen. Met mate toepassen is het beste .


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-09-2003 11:48 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

100% is moeilijk, maar in de meeste gevallen staat eht toch wel vast dat iemand schuldig is zo niet kun je ze natuurlijk nooit de doodstraf geven!

Maar je hebt gelijk als je zegt "waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt" dat is overal zo, maar dat zou niet moetsn verhinderen dat moordenaars en verkrachters ter dood worden veroordeeld!

Als we bij handelen al vantevoren rekening gaan houden met dat het wel eens fout zou kunen gaan, kuj je wel stoppen met ademen!

Ik bedoel als je lijdt aan een vreseljike ziekte en de chirurg zou zeggen "sorry vriend ik opereeer niet, het zou wel eens verkeerd kunnen gaan"........

Tja ook dokters en rechters maken fouten, het is wel zo dat in dit soort zaker natuurlijk uiterste zorgvuldigheid in achting genomen moet worden!

Maar naam nu bijvoorbeeld Volkert van der G of marc Dutroux dat staat toch aardig vast, en die verdienen IMO zeker de doodstraf!



campske666
Usericon van campske666
Posted 26-09-2003 11:50 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 11:46 schreef BlueDuck het volgende:
Maar een mafkees als Marc Dutroux daar in België is wat mij betreft een goede sollicitant om eens mee te beginnen.



Nog een voorbeeld van mensen die het verdienen is die "incest-familie" die ze nu geareseteerd hebben. Zo'n vuiligheid moieten ze afmaken ipv na 10 jaar maximum terug loslaten op de maatschappij.
Dat geld trouwens voor alle (kinder)-verkrachters en dergelijke.


Midnight
Usericon van Midnight
Posted 26-09-2003 12:19 by Midnight Wijzig reactieProfiel van MidnightQuote dit bericht

Mensen afmaken omdat ze niet meer in onze maatschappij passen is barbaars...


Gå ut i världen, som en varg bland får! Och framför allt.... Var Fri och Förfärlig!


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 26-09-2003 12:25 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

Misschien kunnen we ze allemaal op een groot onbewoond eiland dumpen?




enforcer
Uche, Uche, Uche.........Pierre Kartner!
Usericon van enforcer
Posted 26-09-2003 12:33 by enforcer Wijzig reactieProfiel van enforcerQuote dit berichthttp://www.enforcer-metal.com

Mensen die moorden en verkrachten doen dat OP EIGEN verantwoording, dat heeft niets met mij te maken dus ik zou zeker niet MIJN falen verdoezelen met de doodstraf!

Dat is gewoon kinklare onzin, iedereen HANDELT OP EIGEN verantwoording en moet persoonljik verantwoording afleggen over zjin of haar daden...het is onzin om de maatschappji cq. iemand anders daar de schuld van te geven, ik draag bijv. geen enekel verantwoording voor wat marc Dutroux of Volkert van der G. gedaan hebben.

NOCH voel ik mij verantwoordeljik voor wat onze voorvaderen in Indie cq. Suriname hbben uitgevoerd daar heb ik NIETS mee te maken en wens er ook niet op aan gesproken te worden!

Dit even ter illustratie!

Verder zijn de mensen die "afgemaakt" moeten worden zelf nog veel barbaarser dan de methode die gebruikt wordt voor hen onvrijwillige Euthanasie!

Het zou nog veel barbaarser zijn als zoiemand na 4 jaar vrijkomt wegend goed gedrag en vervvolgens weer iemand omlegt, in dat geval kun je wel de OVERHEID verantwoordelijk stellen daar zij dit door eerder genoemde methode voorkomen hadden kunnen!

LET WEL de slachtoffers zijn vaalal compleet onschuldige mensen die nergens om gevraagsd hebben, de dader van zo'n delict verantwoordelijk stellen voor zijn of haar daden is niet meer dan redelijk!



Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 26-09-2003 12:57 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

Toch vreemd dat mijn post op de vorige pagina totaal genegeerd wordt, terwijl ík met de mensen werk die (sommigen van) jullie het liefst tegen de muur willen zetten...
Ik denk dat de meeste mensen van jullie nog nooit een (serie)moordenaar of verkrachter heeft gezien, laat staan gesproken of mee geleefd...


..."Hate can only create more hate"...


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-09-2003 13:01 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 september 2003 12:57 schreef Immortella het volgende:
Ik denk dat de meeste mensen van jullie nog nooit een (serie)moordenaar of verkrachter heeft gezien, laat staan gesproken of mee geleefd...
<sarcasme>Het is ook zo veel makkelijker om gewoon met je oogkleppen op zo snel mogelijk van die mensen af te geraken.. wat je niet ziet is er ook niet. Dan is er niets aan de hand en past alles weer netjes in je straatje.</sarcasme>

Mooie instelling is dat toch... erg typisch voor een metalhead.

Verder wil ik nog maar een keer benadrukken dat het systeem in Amerika wel heeft bewzen dat de doodstraf DUURDER is dan levenslang opsluiten. Dit nogmaals voor de mensen die kosten als argument gebruiken, dat is dus juist een argument tegen de doodstraf!

Mijn eigen mening is terug te vinden eerder dit topic, ik ga het niet nogmaals herhalen.


I'm not being rude. You're just insignificant.


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 26-09-2003 13:07 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

voor!

Kill and be killed
(the law of the blade)


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Immortella
Only the good die young!
Usericon van Immortella
Posted 26-09-2003 13:11 by Immortella Wijzig reactieProfiel van ImmortellaQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 13:01 schreef helmet het volgende:
<sarcasme>Het is ook zo veel makkelijker om gewoon met je oogkleppen op zo snel mogelijk van die mensen af te geraken.. wat je niet ziet is er ook niet. Dan is er niets aan de hand en past alles weer netjes in je straatje.</sarcasme>



Dat idee krijg ik wel af en toe ja, dat mensen gewoon zo snel mogelijk mensen willen dumpen waarvan ze vinden dat diegene niet in de maatschappij past...
Waarom denk je dat er Tbs-klinieken zijn???
Juist om er voor te zorgen dat iemand z'n fouten gaat inzien en het behandelen van de stoornis onder invloed waarvan het delict gepleegd is... Dit kan jáááren duren, en als iemand dan nog volgens de therapeuten (dit is een lang proces) delictgevaarlijk is komen ze op de longstay, en daar kom je over het algemeen helemaal niet meer uit.
Trouwens het eerste doel van een Tbs-kliniek is de beveiliging van de maatschappij, opsluiting van delictgevaarlijke mensen dus...
Ik vind het zo makkelijk zeggen om iemand die iets ergs heeft gedaan maar gewoon af te knallen... Jezus, ga eens praten met zulk soort mensen als je daar de kans toe krijgt (ik weet 't, dat is moeilijk)...
Er zit gewoon groot verschil tussen mensen, en ook tussen moordenaars en verkrachters dus... De één verdient het om te leven, bij de ander ga je twijfelen.


..."Hate can only create more hate"...


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-09-2003 13:47 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 12:19 schreef Midnight het volgende:
Mensen afmaken omdat ze niet meer in onze maatschappij passen is barbaars...


Dit was toch sarcastisch bedoeld, of niet ?


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 26-09-2003 14:13 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 12:57 schreef Immortella het volgende:
Toch vreemd dat mijn post op de vorige pagina totaal genegeerd wordt,...


Het (misschien wat summiere) voorbehoud dat in mijn eerdere post staat slaat wel degelijk op juist deze groep mensen waar jij mee werkt. Onder bepaalde omstandigheden ben ik voor mits iemand voor 100% aanspreekbaar is voor zijn daden. Iemand krijgt TBS opgelegd omdat dat niet zo is, toch?


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


BlueDuck
Hail Jesmurfa!
Usericon van BlueDuck
Posted 26-09-2003 14:33 by BlueDuck Wijzig reactieProfiel van BlueDuckQuote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 13:01 schreef helmet het volgende:
<sarcasme>Het is ook zo veel makkelijker om gewoon met je oogkleppen op zo snel mogelijk van die mensen af te geraken.. wat je niet ziet is er ook niet. Dan is er niets aan de hand en past alles weer netjes in je straatje.</sarcasme>

Mooie instelling is dat toch... erg typisch voor een metalhead.



Is die instelling tot metalheads beperkt denk je?

Trouwens een complete groep mensen zo een etiket opplakken getuigt ook niet echt van een breed wereldbeeld. Staat niet ergens geschreven: "Ruk eerst de balk uit uw eigen oog voordat u de splinter uit het oog van uw broeder verwijderd" ?


Ik begrijp wat je bedoeld, het is ook goed dat je het zegt, maar daar gaat het nu niet om.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 26-09-2003 16:51 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 26 september 2003 11:48 schreef enforcer het volgende:
100% is moeilijk, maar in de meeste gevallen staat eht toch wel vast dat iemand schuldig is zo niet kun je ze natuurlijk nooit de doodstraf geven!

Maar je hebt gelijk als je zegt "waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt" dat is overal zo, maar dat zou niet moetsn verhinderen dat moordenaars en verkrachters ter dood worden veroordeeld!

Als we bij handelen al vantevoren rekening gaan houden met dat het wel eens fout zou kunen gaan, kuj je wel stoppen met ademen!

Ik bedoel als je lijdt aan een vreseljike ziekte en de chirurg zou zeggen "sorry vriend ik opereeer niet, het zou wel eens verkeerd kunnen gaan"........

Tja ook dokters en rechters maken fouten, het is wel zo dat in dit soort zaker natuurlijk uiterste zorgvuldigheid in achting genomen moet worden!

Maar naam nu bijvoorbeeld Volkert van der G of marc Dutroux dat staat toch aardig vast, en die verdienen IMO zeker de doodstraf!

iedereen dacht toch ook dat ze eerst de moordenaar van kennedy te pakken hadden, tja en na zijn executie kwamen ze erachter dat et em niet was.
dat is hetzelfde als mensen die verkrachters onvruchtbaar willen maken. dan hadden die 2 mannen uit putten nu ook inpotent geweest.
maargoed om terug te komen op de doodstraf voor moordenaars, als je dat in wil voeren ben je hypocriet bezig, niemand is 100 zeker schuldig, zoals al gezegt bekentenissen kunnen onder martelingen vervalst worden en bewijs ook. je zult met het invoeren van de doodstraf altijd onschuldigen hebben, dat is niet te vermijden. en als je dat accepteert dan accepteer je dat er mensen om niks dood gaan, en eigenlijk is iedere dood door de staat dan moord, en dat maakt de doodstraf net zo erg als moord, of eigenlijk nog erger omdat je bang moet zijn voor de rechtstaat.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


helmet
Smaad
Usericon van helmet
Posted 26-09-2003 16:55 by helmet Wijzig reactieProfiel van helmetQuote dit berichthttp://www.wovendarkness.com

quote:
Op 26 september 2003 14:33 schreef BlueDuck het volgende:
Is die instelling tot metalheads beperkt denk je?
Nee, dat denk ik bepaald niet; dat zie je nergens zeggen en zelfs nergens suggereren. Het is alleen wel typisch dat er metalheads zijn die zo snel klaar staan met hun oordeel over iets wat niet in een maatschappelijk straatje past terwijl ze door 'de gemiddelde mens' ook in zo'n categorie gestopt zullen worden als het gaat om veroordeling en vooroordelen.

quote:
Trouwens een complete groep mensen zo een etiket opplakken getuigt ook niet echt van een breed wereldbeeld. Staat niet ergens geschreven: "Ruk eerst de balk uit uw eigen oog voordat u de splinter uit het oog van uw broeder verwijderd" ?
Waar generaliseer ik nou weer?


I'm not being rude. You're just insignificant.


campske666
Usericon van campske666
Posted 26-09-2003 16:56 by campske666 Wijzig reactieProfiel van campske666Quote dit bericht

quote:
Op 26 september 2003 16:51 schreef arrebar het volgende:
iedereen dacht toch ook dat ze eerst de moordenaar van kennedy te pakken hadden, tja en na zijn executie kwamen ze erachter dat et em niet was.
dat is hetzelfde als mensen die verkrachters onvruchtbaar willen maken. dan hadden die 2 mannen uit putten nu ook inpotent geweest.
maargoed om terug te komen op de doodstraf voor moordenaars, als je dat in wil voeren ben je hypocriet bezig, niemand is 100 zeker schuldig, zoals al gezegt bekentenissen kunnen onder martelingen vervalst worden en bewijs ook. je zult met het invoeren van de doodstraf altijd onschuldigen hebben, dat is niet te vermijden. en als je dat accepteert dan accepteer je dat er mensen om niks dood gaan, en eigenlijk is iedere dood door de staat dan moord, en dat maakt de doodstraf net zo erg als moord, of eigenlijk nog erger omdat je bang moet zijn voor de rechtstaat.


Dan is er natuurlijk ook het gevaar dat je onschuldigen voor 10-20 jaar in het gevang steekt, en dus ook een groot gedeelte van hun leven afpakt. DIt kunnen we natuurlijk niet risceren. Dus moeten we gewoon iedereen laten los lopen natuurlijk. Dat al die moordenaars, dieven en verkrachters dan rustig hun gang kunnen gaan op echte onschuldigen en zo de maatschappij verder naar de kloten helpen is natuurlijk een kleine prijs om te betalen voor de zekerheid dat het gerecht geen onschuldigen berechtigt.
Correct ?


Dit topic is 15 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen