IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Stephen King Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-03-2008 20:40 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:37 schreef Jenje het volgende:
Mwoa, de setting is vaak wel fantasy achtig, maar het verhaal vind ik meer thriller/horror.


Zodra er bovennatuurlijk krachten in het spel zijn is er geen sprake meer van thriller. En horror valt doorgaans onder fantasy. Ik weet dat het vooral een categorisatie-kwestie is en niet zo zeer gevoelsmatig misschien, maar het is wel fantasy.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-03-2008 20:42 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:40 schreef MMayo het volgende:
Die draaft soms nogal door inderdaad, toch wel weer van plan om weer te beginnen met zijn boeken. Ben zo rond mijn 19e de interesse in Stephen King boeken verloren.
ik blijf rosie en misery van die heerlijke weglezers
Dean koontz vind ik ook wel te pruimen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-03-2008 20:44 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:42 schreef Cadaveria het volgende:
Dean koontz vind ik ook wel te pruimen.



Heb daar wel wat boeken van staan, best aardig.. maar na een paar boeken is het allemaal zo voorspelbaar qua opbouw en verloop. Boooring. Maar wel prima te doen in de trein of tijdens een vakantie.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-03-2008 20:45 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:44 schreef MMayo het volgende:
Heb daar wel wat boeken van staan, best aardig.. maar na een paar boeken is het allemaal zo voorspelbaar qua opbouw en verloop. Boooring. Maar wel prima te doen in de trein of tijdens een vakantie.
goede weglezers dus doktersrommannetjes onder de thriller/horor


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-03-2008 20:46 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:45 schreef Cadaveria het volgende:
goede weglezers dus doktersrommannetjes onder de thriller/horor


Net als Robin Cook


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-03-2008 20:47 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:46 schreef MMayo het volgende:
Net als Robin Cook

Die ken ik niet.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2008 20:48 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

King heeft leuke bundels met wat kortere verhalen. The Mist is ook een erg mooi verhaal.

Laat je lekker clueless achter als lezer


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 13-03-2008 20:49 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:47 schreef Cadaveria het volgende:
Die ken ik niet.


Als je van dat lekkere simpele, doch enigzins creatieve verhaaltjes van Dean Koontz blij kan worden.. dan ook wel van de verhaaltjes van Robin Cook.

Hmnee, volgende rondje bieb is voor King.


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-03-2008 20:51 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ah.. Ik heb al zeker 6 jaar niet meer ter ontspanning gelezen ivm het vele leesvoer rondom de studies. Makkelijk leesvoer is wel even welkom. Het boek en ik moeten weer een beetje vriendjes worden samen


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2008 21:02 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Ik kan je de hele Donkere toren serie van King warm aanbevelen.

Alles uit de Discworld serie van Terry Pratchett is ook enorm gaaf. Thief of time is een erg gaaf boek om mee te beginnen.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Julia
Nevermind Me
Usericon van Julia
Posted 13-03-2008 21:06 by Julia Wijzig reactieProfiel van JuliaQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:37 schreef blonde rockgod het volgende:
Verdammt.. moet je nu juist het boek noemen die nergens te bestellen is (al lang geleden wel gelezen)
staat al jáááren veilig in mijn boekenkast


er zit wel een steekje/neurotransmittor los, maar ik ben niet gek! ;P


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 13-03-2008 21:12 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hier ook


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-03-2008 21:16 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 21:02 schreef XnegativeX het volgende:
Ik kan je de hele Donkere toren serie van King warm aanbevelen.

Alles uit de Discworld serie van Terry Pratchett is ook enorm gaaf. Thief of time is een erg gaaf boek om mee te beginnen.


Lijkt me meer iets voor het fantasy topic, want om iemand in het Stephen King topic nou Pratchett te gaan aanraden slaat wel een beetje als een tang op een varken lijkt me


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 13-03-2008 21:30 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 13 maart 2008 21:16 schreef Mark het volgende:
Lijkt me meer iets voor het fantasy topic, want om iemand in het Stephen King topic nou Pratchett te gaan aanraden slaat wel een beetje als een tang op een varken lijkt me


Hehe, ik lees allebei met veel plezier.



XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2008 21:38 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

quote:
Op 13 maart 2008 21:16 schreef Mark het volgende:
Lijkt me meer iets voor het fantasy topic, want om iemand in het Stephen King topic nou Pratchett te gaan aanraden slaat wel een beetje als een tang op een varken lijkt me


Verklaar u nader.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-03-2008 21:45 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Stephen King topic, i.e. een schrijver die horror/thriller/drama verhalen schrijft.

Terry Prachett: humoristische fantasy. Hoe kom e erop om in het topic van het eerste boeken van de tweede aan te raden? Ik vind zowel Pratchett als King ook lekker weglezen, maar het slaat een beetje als een tang op een varken natuurlijk.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-03-2008 21:47 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

Nee hoor, Cadaveria vraagt welke boeken aan te raden zijn. En zowel Stephen King als Terry Pratchett boeken lezen erg lekker weg.

Als je iets naar boven kijkt zul je zien dat het wel meer over andere schrijvers gaat.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 13-03-2008 21:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Aaah, op die fiets. Sorry, had de voorgaande context even gemist

Ja, Pratchett leest inderdaad erg lekker weg.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-03-2008 19:44 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Net de nieuwe king van mijn eega gekregen: Duma.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


watery black
Usericon van watery black
Posted 28-03-2008 20:01 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 13 maart 2008 20:36 schreef blonde rockgod het volgende:

Ik hoor vaak de klacht van lezers dat King boeken langdradig zijn in het begin, dat is mischien ook zo, maar ik heb er totaal geen moeite mee, het is een soort aanzwellend ritme in het schrijven.


dat vind ik dus totaal met je eens. het enige waar ik niet echt doorheen kwam was de noodzaak. dat was me iets teveel van het goede


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 28-03-2008 20:01 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 19:44 schreef De Tegenpartij het volgende:
Net de nieuwe king van mijn eega gekregen: Duma.




ik wist niet dat er een nieuwe was...

morgen effe naar de winkel


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 28-03-2008 20:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 20:01 schreef watery black het volgende:


ik wist niet dat er een nieuwe was...

morgen effe naar de winkel


weet je dat Wabla spaans is voor "lelijke vrouw"


signature


watery black
Usericon van watery black
Posted 28-03-2008 20:08 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 28 maart 2008 20:03 schreef Hypnos het volgende:
weet je dat Wabla spaans is voor "lelijke vrouw"


maar goed dat ik niet spaans ben dan.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-03-2008 23:18 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 maart 2008 20:01 schreef watery black het volgende:


ik wist niet dat er een nieuwe was...

morgen effe naar de winkel


Is ook nog maar net uit.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


blonde rockgod
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van blonde rockgod
Posted 01-04-2008 17:56 by blonde rockgod Wijzig reactieProfiel van blonde rockgodQuote dit berichthttp://www.departuremetal.com

quote:
Op 28 maart 2008 23:18 schreef De Tegenpartij het volgende:
Is ook nog maar net uit.


Ik hoorde het van mijn boekenverkoper ja... deze week maar even checken!

Oh, en een nieuwe film komt er aan:

Bag of bones movie being done

For the avid Stephen King readers you will be happy to know one of his greatest books Bag of Bones is in the works for being made into a movie. I am ecstatic, if done right this movie will scare the s*** out o some people. It has Greed, supernatural revenge, this book rocks...



Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen