IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Stephen King Vorige pagina | Volgende pagina
watery black
Usericon van watery black
Posted 14-06-2010 3:44 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik weet niet wat ervan te verwachten, maar blijkbaar wordt er hier op syfy vanaf 9 juli een serie uitgezonden die gebaseerd is op the colorado kid.... ik vraag me af hoe ze daar een serie van gaan maken.... anyway, het gaat "haven" heten.

http://www.slashfilm.com/2009/09/29/stephen-king-novella-the-colorado-kid-to-become-tv-series-called-haven/


en verder gaan ze komende donderdag the langoliers weer uitzenden. altijd leuk. ^^


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 14-06-2010 6:53 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Oef, The Langoliers was zo'n slecht film. Wel lachwekkend met die special defects.


Boeiender


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 14-06-2010 7:43 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Och, Langoliers vond ik best vermakelijk. Typische tv-film qua budget, maar Dean Stockwell maakt een hele hoop goed.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


watery black
Usericon van watery black
Posted 26-06-2010 7:21 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 20 november 2009 8:14 schreef Ralph het volgende:
Verrassend inderdaad, en hopelijk niet volledig overbodig. Vraag me af wat er nu nog toe te voegen is zonder de algehele kwaliteit van de reeks (en het einde, wat ik dé perfecte afronding vond) omlaag te halen.

Verder: deze week Under the Dome binnen gekregen. Nu nog bezig in de biografie van John Lennon, daarna maar eens aan beginnen denk ik.


even teruggrijpen op een oude post;

het verhaal gaat zich dus afspelen tussen W&G en WotC. Verder werd er gezegd dat er teruggegrepen werd op ondersteunende figuren.

In W&G verteld Roland zijn verhaal uit Mejis, en ik meen me te herinneren dat er een stuk in zit waarin hij iets zegt over " the battle of Jericho Hill", de slag waarin Cuthbert en Alain overleden zijn. Om niet af te dwalen van zijn verhaal over Mejis zegt hij dan iets in de trant van "but that is a story for another day."

Het is wel al weer een hele tijd geleden dat ik W&G heb gelezen, dus misschien zie ik iets over het hoofd. Maar goed, mijn punt is, ik hoop dat dit boek over "the battle of Jericho Hill" gaat.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 26-06-2010 7:29 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

oh en nog iets anders; een potentieel vervolg op de shining, genaamd doctor sleep


hij is er maar druk mee!


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-06-2010 14:49 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 26 juni 2010 7:29 schreef watery black het volgende:
een potentieel vervolg op de shining,




Euh...


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


watery black
Usericon van watery black
Posted 27-06-2010 21:22 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2010 14:49 schreef De Tegenpartij het volgende:


Euh...


gaat over het jongetje in zijn volwassen leven. Hij werkt nu in een verzorgingstehuis voor terminale patienten en gebruikt speciale gaven om ze te helpen sterven.

maar hij weet nog niet zeker of hij die ook echt gaat schrijven.hij heeft het grove idee maar wacht nog "tot zijn muze weer spreekt"


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 04-07-2010 20:34 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

voor de verzamelaars onder ons; een stephen king winkel:

http://www.bettsbooks.com/

schrik wel niet van de prijzen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 04-07-2010 20:37 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

Ik ben er inderdaad wel niet van geschrokken. Tering.

LOL, godver, Calvin Tower is er niets bij. Wat een afzetter.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 04-07-2010 20:39]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 04-07-2010 21:26 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 4 juli 2010 20:34 schreef watery black het volgende:
voor de verzamelaars onder ons; een stephen king winkel:

http://www.bettsbooks.com/

schrik wel niet van de prijzen.


Briljant de volgende twee:
(was $19,000, consignment)
Price Reduced!
$14,500

(was $15,000, consignment)
Price reduced!
$12,000





Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 09-07-2011 1:00 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
:
Op 8 juli 2011 2:43 schreef watery black het volgende:
de leerling = apt pupil? Die staat toch gewoon in 4 seizoenen? ik doe dus niet aan shorts die nog eens apart uitgebracht werden, doe mij maar gewoon de bundel





Met je eens, maarrr! Ik had dat boek al heel lang geleden. En dan wil ik die ook weer hebben. Voor de rest doe ik er ook niet aan.


quote:
:

Ik mis er nog 3, Song of Susannah (aaargh! heb ik thuis overigens wel in het Nederlands...) Colorado Kid (staat ook thuis in de kast maar daar heb ik hier noet veel aan he ) en Secret windows. Verder moet ik nog alle stripboeken op een na. Als ik dat alles heb ga ik mn verzameling volledig omzetten in hardcovers. (vlak na de verhuis iemand zijn verzameling opgekocht en dat was deels HC deels paperback)



quote:

Tsssss.

Ik heb bijna in elk boek wat ik gekocht heb m'n naam en de datum gezet. Ik weet het niet precies, maar ik dacht dat m'n eerste king ergens in 1984 gekocht is.

En op een gegeven moment is er een gat van tig jaar en ineens in, ik dacht 2005, met terugwerkende kracht weer van alles aaangeschaft. Toen was ik gestopt met blowen. En kreeg ik weer zin in lezen, hehe.

Enne, macabere liefde is een verzamelroman met king. Die moet ik dan weer hebben, omdat hij in de lijst van uitgaves voor komt, die voorin in de boeken. De stripboeken heb ik niet. En sommige boeken komen van de bieb, sommige 2 dehands, de meeste nieuw. Maar bijna allemaal hebben ze een datum. Ik ga ze niet vervangen voor andere exemplaren, hehe. Als de verzameling compleet is, maak ik wel ff een foto voor het sk topic. Het ziet er nu al niet echt super uit, maar dat heeft ook wel weer wat. Het is duidelijk gelezen spul en dat maakt niet uit.



quote:
:
Op 8 juli 2011 5:11 schreef watery black het volgende:


Maareh, De Shining is wel een aanrader om te lezen. 100 maal beter dan de film.

(En voordat ik hier ruzie krijg: Dat is mijn MENING. )


quote:

Met jack of die Stephen King's The Shining?

Die tweede heb ik niet gezien en dat blijft ook zo, de eerste is magistraal. Door kubrick en nicholson. Boek is minder, behalve het einde.

En dat is mijn MENING.




quote:
Op 8 juli 2011 9:58 schreef Sjaakie het volgende:
Nee, Macabere liefde is een verzamelbundel met onder andere een verhaal van Stephen King erin.


Juistem.

quote:

Wel een gave bundel met verhalen hoor, maar niet iets wat je nu ontzettend mist als SK fan. We hebben hier thuis ondertussen eindelijk de Creepshow dvd's waar die man aan meegewerkt heeft, inclusief de afbeelding waar SK een hoofdrol heeft, briljant.


Heb het geweten, ben het vergeten, help me even?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Argh
Usericon van Argh
Posted 09-07-2011 1:31 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ben benieuwd naar hoe jullie Stephen King uitspreken... vriend van me die zweert bij "Steff'n King" ipv "Steeph'n" zeg maar... :')


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 3:11 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

ik zeg gewoon Steven (maar wel op zn engels natuurlijk ) maar als je naar de schrijfwijze kijkt zou het eigenlijk wel Steffen moeten zijn... Ik heb geen idee.

wie belt m even?



"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Argh
Usericon van Argh
Posted 09-07-2011 3:16 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2011 3:11 schreef watery black het volgende:
ik zeg gewoon Steven (maar wel op zn engels natuurlijk ) maar als je naar de schrijfwijze kijkt zou het eigenlijk wel Steffen moeten zijn... Ik heb geen idee.

wie belt m even?




Haha dus dat.. die discussie hebben we ook altijd... maar als er een Stephen king verfilming op TV komt en de voiceover het aankondigd zegt ie ook altijd "Steven/Steeph'n" dus ik geloof het wel... misschien ff een Amerikaans trailertje opsnorren


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 3:31 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Tsssss.

Ik heb bijna in elk boek wat ik gekocht heb m'n naam en de datum gezet. Ik weet het niet precies, maar ik dacht dat m'n eerste king ergens in 1984 gekocht is.

En op een gegeven moment is er een gat van tig jaar en ineens in, ik dacht 2005, met terugwerkende kracht weer van alles aaangeschaft. Toen was ik gestopt met blowen. En kreeg ik weer zin in lezen, hehe.

Enne, macabere liefde is een verzamelroman met king. Die moet ik dan weer hebben, omdat hij in de lijst van uitgaves voor komt, die voorin in de boeken. De stripboeken heb ik niet. En sommige boeken komen van de bieb, sommige 2 dehands, de meeste nieuw. Maar bijna allemaal hebben ze een datum. Ik ga ze niet vervangen voor andere exemplaren, hehe. Als de verzameling compleet is, maak ik wel ff een foto voor het sk topic. Het ziet er nu al niet echt super uit, maar dat heeft ook wel weer wat. Het is duidelijk gelezen spul en dat maakt niet uit.


Haha, toen was ik 2

De eerste King die ik gelezen heb was De Ogen van de Draak, En dat was toen ik 11 of 12 was... Meteen verslingerd aan King natuurlijk. toen ik 14 was kreeg ik de scherpschutter in mijn handen gedrukt en toen was het helemaal niet meer te overzien.

Mja, de grote oversteek met een kist boeken zag ik niet zo zitten... Dus die staan nu in een doos bij mijn vader in huis. Als mijn zus ze niet in gebruik heeft that is. En op de een of andere manier vind ik hardcovers prettiger en mooier. Dust jacket eraf en terug in de kast, en je boek blijft altijd mooi! Verder beschadigt een hardcover ook niet zo snel van gewoon lezen. ook wel prettig. Al heeft een afgelezen paperback natuurlijk ook wel zijn charme.

quote:
Met jack of die Stephen King's The Shining?

Die tweede heb ik niet gezien en dat blijft ook zo, de eerste is magistraal. Door kubrick en nicholson. Boek is minder, behalve het einde.

En dat is mijn MENING.


Die met Jack. En deze discussie hebben we al eerder gehad. Iets over die heg-dieren de speeltuin enzo

Ik wil niet zeggen dat die film slecht is hoor, maar geef mij het boek maar. Maar dan ben ik zowiezo van de boeken. Ik mis altijd heel veel elementen (vaak kleine maar toch belangrijke elementen die er voor het gemak uitgelaten worden omdat de film anders te lang wordt.)
Zo ben ik nu Hearts in Atlantis aan het lezen. De film was geniaal ( Anthony Hopkins Die man IS gewoon Ted Brautigan.) Maar op de een of andere manier geeft het boek toch weer net die extra dimensie die ik in een film mis.

Ik heb hier trouwens nog verschillende dingen van King op m'n computer staan. (N, The Bone Church, The Cannibals, The Plant, Ur) Als er hier iemand dat nog niet heeft en het wel wil hebben kan ik het wel doormailen, laat maar horen.


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 5:13 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

overigens; met secret windows bedoel ik niet tweeduister (waar "Het geheime Raam" in staat). Die heet hier Four Past Midnight en die staat wel gewoon in de kast.

http://en.wikipedia.org/wiki/Secret_Windows


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 7:44 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

kwam net deze weer eens tegen...

http://youtu.be/3BsRQUSptoU



tis maar goed dat ie schrijver is geworden en geen acteur.

Niet te geloven trouwens dat dit uit mijn geboortejaar stamt


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


7th Fallen Angel
Oh RLY?
Usericon van 7th Fallen Angel
Posted 09-07-2011 9:59 by 7th Fallen Angel Wijzig reactieProfiel van 7th Fallen AngelQuote dit bericht

Heeft men deze al gezien?
De gastrol van King in Sons of Anarchy?
Echt briljant, hij speelt echt een super creepy gast, Bachman aka "The Cleaner"

Hij zit in seizoen 3, aflevering 3 "Caregiver"

Hier een interview met Stephen King over zijn rol in Sons of Anarchy:






Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2011 20:02 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

quote:
Op 9 juli 2011 1:00 schreef De Tegenpartij het volgende:


Heb het geweten, ben het vergeten, help me even?

Ik weet het ook niet precies meer, want het was wel ontzettend slecht

Weet alleen nog dat SK op een gegeven moment veranderde in een plant, te vaag, te slecht.


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 20:16 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2011 20:02 schreef Sjaakie het volgende:
Ik weet het ook niet precies meer, want het was wel ontzettend slecht

Weet alleen nog dat SK op een gegeven moment veranderde in een plant, te vaag, te slecht.


zie mijn posts iets verder naarboven. Weeds ofwel The lonesome death of Jordy Verryll


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 20:17 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

wel toevallig dat ik die net tegenkwam gisteren, want ik was iets te snel over jullie posts heengevlogen en had dat stukje over dat filmpje even gemist


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2011 20:20 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Ik heb het aangeklikt, en vrij snel toch maar weer weggeklikt, haha, Tenenkrommend eigenlijk.

Wel benieuwd naar dat nieuwe donkere toren verhaal, W&G is mn favoriet, maar SK heeft toch altijd volgehouden dat het maar uit 7 delen zou bestaan?


watery black
Usericon van watery black
Posted 09-07-2011 20:25 by watery black Wijzig reactieProfiel van watery blackQuote dit bericht

klopt, en oorspronkelijk was dit ook bedoeld als een short, zoals Little sisters of Eluria. Toen wilde hij een bundel maken met 4 van dat soort verhalen, maar alles groeide in elkaar en werd groter en groter en toen werd het dus The wind through the keyhole.

Daarbij:
quote:
een tijdje terug zei Stephen King:
The major story of Roland and his ka-tet was told, but I realized there was at least one hole in the narrative progression: what happened to Roland, Jake, Eddie, Susannah, and Oy between the time they leave the Emerald City (the end of Wizard and Glass) and the time we pick them up again, on the outskirts of Calla Bryn Sturgis (the beginning of Wolves of the Calla)?


waar ik me ook wel in kan vinden.


Mij hoor je niet klagen in ieder geval ♥


"There will come a time when you'll have the chance to do something courageous, to do the right thing." "I love those moments. I like to wave at them as they pass by."


Sjaakie
Droeftoeter
Usericon van Sjaakie
Posted 09-07-2011 20:39 by Sjaakie Wijzig reactieProfiel van SjaakieQuote dit berichthttp://www.context-band.nl

Mij ook niet hoor. Die donkere toren serie is een van de meest bizarre, maar juist daardoor gave serie die ik ken.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 09-07-2011 21:21 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Dark Tower heeft me nooit echt wat gedaan . heb liever toch zijn gewone boeken.

Ik heb de eerste van The Dark Tower nog als comic liggen ..


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen