IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
rotor
Usericon van rotor
Posted 30-04-2012 9:51 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Docu over fiets-punkers (of hoe je het ook wilt noemen) in New York.
http://www.snagfilms.com/films/title/bike#.T4BasIHMZZE.facebook


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-04-2012 9:54 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 16:47 schreef M. het volgende:
Gaaf. Vering is overrated ik ga vaker met dit ding mountainbiken.

De reden dat je je Santos hebt weggedaan was toch dat je hem te lomp vond om lekker mee te rond te sjezen zonder bagage? Is dat beter met je Idworx? Ik herken het wel trouwens, mijn reisfiets is ook echt een tank.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 30-04-2012 11:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Een reisfiets moet ook wel een beetje een tank zijn natuurlijk.

Ik ben erg blij met het sjeesgedrag van deze idworx. De geometrie is hetzelfde als de idworx Power Rohler, een fully rigid MTB. Het Off Rohler-frame is alleen wat steviger denk ik en er zitten meer toeters en bellen op (dragers, naafdynamo, spatborden). Ik vond de Santos Travelmaster toch stukken lomper. Het is een beetje het verschil tussen een kleine tractor of een Landrover, qua gevoel.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 30-04-2012 13:50 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Weet iemand een veilige manier om een vastgeroeste zadelpen los te krijgen? De pen en het frame zijn van aluminium. Kruipolie al geprobeerd maar na een paar nachtjes geen enkele beweging in te krijgen. Ook nog ammonia geprobeerd wat aluminiumoxide weg zou vreten maar ook dat helpt niet. Ik kan het ook alleen op het randje en in de vastschroefboutopening(jaja dat) spuiten maarja dat ding zit er natuurlijk 10a20 cm in.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 30-04-2012 14:20 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hoe probeer je de zadelpen in beweging te krijgen? Met een pijptang?


Als loswrikken niet lukt kun je een ijzerzaagje proberen. Ik heb het zelf eens met zoeen gedaan, dat gaat nog best gemakkelijk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 30-04-2012 14:36 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2012 16:47 schreef M. het volgende:
Gaaf. Vering is overrated ik ga vaker met dit ding mountainbiken.


Mijn mountainbike is een hardtail en met starre voorvork, natuurlijk ook helemaal star. Maar dat rijdt ontzettend leuk, brede banden erop en lage banden spanning en het is niet eens oncomfortabel. Als je een beetje actief rijdt tenminste. Ik was op een technisch rondje hier in de buurt niet eens veel langzamer. Je moet wel wat meer moeite doen, maar je hebt ook wat meer plezier.

Gisteren een toertocht in Essen, Duitsland gefietst, mooi werk is dat. 66km en 1500 hoogtemeters. Leuke sfeer ook, ontspannender dan in Nederland, veel meer op plezier gericht, moet ook wel met die fully's die ze daar rijden. Ik was nog niet zo dapper dat ik de starre vork er in gelaten heb, maar had nog wel gekund. Als het heel hobbelig word in de afdalingen is vering wel prettig, anders word het heel vermoeiend na een tijdje. En Duitsland natuurlijk, dus een aantal Id-worxen gezien inclusief Rohloff. Sommige zelf met Gemran-A Kilo vork.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-05-2012 10:34 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 11 maart 2012 21:09 schreef M. het volgende:
Ik ga je, helaas, nog jaloerser maken. Ik heb gisteren mijn nieuwe fiets opgehaald. Ik heb nog geen foto's, maar die komen nog wel .

Dit model: http://www.idworx-bikes.de/nl/bikes/off-rohler-ti/

Vandaag mijn eerste rij-ervaring gehad. Jongen, wat een fiets. Wat een ÜBER-FIETS!!!! Er zit doping in dat frame, werkelijk waar. Wat een geniaal stuk werk. Ik ga daar heel, heel veel plezier van hebben...


Mooie dingen ja, die Idworx. Vind ze wel stelselmatig overpriced. Maar goed, ik heb er nooit op gefietst, dus misschien is het het allemaal waard.

Mijn Cannondale (waarvan alleen het frame en de remmen nog origineel zijn tegenwoordig) bevalt me nog steeds uiterst goed. Heel degelijk aluminium ding, versnelt lekker, stuurt goed. Alleen is ie misschien wat zwaar (15 kg).
Wat legt zo'n off-rohler op de weegschaal?


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 04-05-2012 10:37 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 30 april 2012 13:50 schreef ElitE het volgende:
Weet iemand een veilige manier om een vastgeroeste zadelpen los te krijgen? De pen en het frame zijn van aluminium. Kruipolie al geprobeerd maar na een paar nachtjes geen enkele beweging in te krijgen. Ook nog ammonia geprobeerd wat aluminiumoxide weg zou vreten maar ook dat helpt niet. Ik kan het ook alleen op het randje en in de vastschroefboutopening(jaja dat) spuiten maarja dat ding zit er natuurlijk 10a20 cm in.


http://sheldonbrown.com/stuck-seatposts.html

Wat bij mij werkte was kruipolie, nachtje wachten, en vervolgens héél hard aan het zadel draaien/trekken.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-05-2012 13:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 10:34 schreef Rasputin het volgende:
Mooie dingen ja, die Idworx. Vind ze wel stelselmatig overpriced. Maar goed, ik heb er nooit op gefietst, dus misschien is het het allemaal waard.

Mijn Cannondale (waarvan alleen het frame en de remmen nog origineel zijn tegenwoordig) bevalt me nog steeds uiterst goed. Heel degelijk aluminium ding, versnelt lekker, stuurt goed. Alleen is ie misschien wat zwaar (15 kg).
Wat legt zo'n off-rohler op de weegschaal?

Met alle toeters en bellen (voordrager, achterdrager, spatborden, standaard, verlichting): 15,7 kg.

En overpriced, ach. Een fiets die werkloos in de schuur staat is per definitie overpriced


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 04-05-2012 13:32 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Yep, een knetterdure fiets is nogal altijd 100x goedkoper dan een cheap-ass auto, zeker op termijn. Bij de aanschaf van een fiets kun je je dus lekker uitleven als consument zonder 'kapitalistisch schuldgevoel', hehe.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 05-05-2012 14:40 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2012 13:03 schreef M. het volgende:
Met alle toeters en bellen (voordrager, achterdrager, spatborden, standaard, verlichting): 15,7 kg.


Alle meuk eraf (behalve voorlamp, kan er niet af zonder draden door te knippen): 14 kg. Niet verkeerd voor een tank toch?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 08-05-2012 22:29 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 5 mei 2012 14:40 schreef M. het volgende:
Alle meuk eraf (behalve voorlamp, kan er niet af zonder draden door te knippen): 14 kg. Niet verkeerd voor een tank toch?


Nee, zeker niet verkeerd, alles rond de 15 kg is wat mij betreft mooi voor een vakantiefiets. Doe je zelf het onderhoud? Met het oog op eventuele defecten die zich voor gaan doen in Amerika? Altijd handig als je zelf een spaak kan vervangen en een wiel kunt richten. Bijvoorbeeld.



Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-05-2012 13:41 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 8 mei 2012 22:29 schreef Rasputin het volgende:
Nee, zeker niet verkeerd, alles rond de 15 kg is wat mij betreft mooi voor een vakantiefiets. Doe je zelf het onderhoud? Met het oog op eventuele defecten die zich voor gaan doen in Amerika? Altijd handig als je zelf een spaak kan vervangen en een wiel kunt richten. Bijvoorbeeld.



Ja, dat laatste lukt me nog wel. Ik moet nog ff de Rohloff-naaf nader bekijken ivm zelf olie verversen, maar ik verwacht dat dat een fluitje van een cent is. Een hele verbetering ten opzichte van een cassette, ik ben bepaald niet handig en zat altijd te klooien met die sluitring bij het eraf halen en er weer op zetten.

Ketting spannen, spaak vervangen, wiel richten, band plakken (whaha) kan ik allemaal. Remmen repareren is tricky maar wrsch. niet nodig.

Verder: tie-wraps en duct tape.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-05-2012 21:08 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

rotor, misschien heb jij wat meer kijk hier op:



Zou het scheurtje in het frame zitten of alleen in de lak?


rotor
Usericon van rotor
Posted 14-05-2012 21:40 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

In het frame, vrees ik.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-05-2012 22:11 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Bummer!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 14-05-2012 22:32 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

ziet ernaar uit dat je frame het aan het begeven is, is dit de verbinding van de achtervork ter hoogte van de trappers?


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-05-2012 22:39 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Seatstays aan de zitbuis, heb de lak al weg geschuurd om wat beter zicht te krijgen, maar in het materiaal is niks te zien, ook niet aan de binnenkant van de buis.



rotor
Usericon van rotor
Posted 16-05-2012 11:07 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2012 14:40 schreef M. het volgende:
Alle meuk eraf (behalve voorlamp, kan er niet af zonder draden door te knippen): 14 kg. Niet verkeerd voor een tank toch?

Dat heb ik laatst dus gedaan met m'n fiets; alles er af gestript en smalle slicks er onder gezet. Heel andere fiets opeens, heerlijk om de stad mee door te scheuren. Als het nodig is schroef ik de boel er wel weer op. Aanrader wat mij betreft.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-05-2012 21:18 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Was weer een mooie rit:




Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 18-05-2012 8:47 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Gisteren voor het eerst dit jaar boven de 100 km: 120 km in de benen. Lekker man.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-05-2012 14:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

En ik heb voor het eerst in twee jaar een (weliswaar erg korte) fietsvakantie gedaan. Holy crap, ik was vergeten hoe leuk dat was! Prachtig weer in de Ardennen gehad en ik begon net weer sterker te worden met klimmen. Maar ja, morgen weer wark'n. Bah.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 20-05-2012 17:16 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik heb mijn eerste wedstrijd erop zitten, hartstikke leuk en volgens mij niet eens slecht gepresteerd. Ik hoop dat uitslag vanavond online staat. Was grotendeels over een motorcrosscircuit en erg mul, dus lekker intensief. Aardig warm ook vanochtend al.


rotor
Usericon van rotor
Posted 21-05-2012 15:39 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Even op gereden en gelijk op m'n verlanglijstje gezet. Wat een racebak, geweldig!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 21-05-2012 16:06 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Haha, een transportfiets die er wel degelijk uitziet.
Naafversnelling achter of singlespeed?


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen