IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-04-2013 15:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Aanrader is fijn.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-04-2013 16:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 9 april 2013 15:21 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Thanks. Bij mij overigens géén vering, alles star en stijf, géén versnellingen ook... nog nèt een zadel... Licht is 'ie ook niet; staal.

Ik overweeg wel hydrolische remmen er op te knallen.



Zie het nu ja, heeft zeker wat lekker basic. Alleen zonder versnellingen lijkt me toch niet echt ideaal


... hoe de hazen lopen ...


rotor
Usericon van rotor
Posted 09-04-2013 17:09 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik heb hydraulische velgremmen, Magura HS33. Ik weet niet hoe het zit met schijfremmen maar ik zie toch weinig voordelen tov. goede traditionele dingen zoals XT spul hoor.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 09-04-2013 17:25 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Ik vind V-brakes net zo prettig als schijfremmen. De hydraulische remsystemen zie ik wel een voordeel in. Heel accuraat en 'het voelt gewoon lekker'.


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-04-2013 17:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Goed hendel gevoel inderdaad en (heel) veel kracht en doseerbaar.

Oude XT v-brakes? Als je eens echt gaat mountainbiken in de Alpen en het is nat en smerig dan merk je het verschil heel snel.


rotor
Usericon van rotor
Posted 09-04-2013 17:39 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Yep, mijn velgremmen zijn ook irritant in de blupsie. Dan zijn schrijfremmen een stuk fijner.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-04-2013 17:46 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Vandaag mijn eerste tochtje gemaakt, 20 km gefietst in een uurtje. Is zeer goed bevallen, dat ding fietst heerlijk, even stampen op de pedalen en ik zat zo op de 40 km/h.

En je verbrandt net zoveel calorieën als met een uurtje hardlopen, alleen dit voelt minder als een aanslag op je gewrichten. Ga er nog wel een ossenkop opzetten denk ik, vind dat geleun continue op mijn polsen niet echt fijn.



... hoe de hazen lopen ...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 09-04-2013 18:20 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 9 april 2013 17:35 schreef Nimbus het volgende:
Goed hendel gevoel inderdaad en (heel) veel kracht en doseerbaar.

Oude XT v-brakes? Als je eens echt gaat mountainbiken in de Alpen en het is nat en smerig dan merk je het verschil heel snel.


Ja, dat was ik even vergeten. Bij natte, drekkerige omstandigheden moest ik het vrijwel altijd doen met nog 'een restje voorrem'. Achter gleed alles door als een dolle.


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 09-04-2013 18:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Is wel te verhelpen door de juiste blokjes en een ceramische remrand te gebruiken, maar dat is ook niet goedkoop en het nadeel van velgremmen is dat je je velg weg remt. Naast eventuele warmte opbouw bij lange afdalingen die in je band gaat zitten...

Bovendien zijn bijna alle frames en vorken van nu disc-only.
En je hebt keuze uit mooie velgen.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 09-04-2013 19:17 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 9 april 2013 18:32 schreef Nimbus het volgende:
Is wel te verhelpen door de juiste blokjes en een ceramische remrand te gebruiken, maar dat is ook niet goedkoop en het nadeel van velgremmen is dat je je velg weg remt. Naast eventuele warmte opbouw bij lange afdalingen die in je band gaat zitten...

Bovendien zijn bijna alle frames en vorken van nu disc-only.
En je hebt keuze uit mooie velgen.


Ik had er cool stops op liggen à €20,- per paar. Die werken doorgaans prima, maar sommige omstandigheden zijn ook die blokjes te veel.


Ja hoor...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-04-2013 0:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

50 km gefietst vandaag! Begin het steeds leuker te vinden


... hoe de hazen lopen ...


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-04-2013 12:00 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht



Nieuwe binnen- en buitenbanden, pedalen, etc. Van het weekend eerste ritje.

Niet zo fancy als al het carbon etc. dat je overal ziet, maar het werkt.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 12-04-2013 12:06 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 12 april 2013 12:00 schreef adeia het volgende:


Nieuwe binnen- en buitenbanden, pedalen, etc. Van het weekend eerste ritje.

Niet zo fancy als al het carbon etc. dat je overal ziet, maar het werkt.




Als je zadel zo op de goede hoogte staat is je frame véél te groot.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-04-2013 12:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 12:00 schreef adeia het volgende:


Nieuwe binnen- en buitenbanden, pedalen, etc. Van het weekend eerste ritje.

Niet zo fancy als al het carbon etc. dat je overal ziet, maar het werkt.


Ik rij ook op een oud beestje, materiaal waar je nu in investeert kun je altijd nog overzetten naar een fancy bike. Hoeveel km wil je gaan maken?


... hoe de hazen lopen ...


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-04-2013 12:47 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 12:06 schreef Rasputin het volgende:
Als je zadel zo op de goede hoogte staat is je frame véél te groot.


Zadel moet nog op de goede hoogte natuurlijk. Frame heb ik niet specifiek op de goede maat gekocht, maar komt redelijk overeen met mijn lengte.

quote:
Op 12 april 2013 12:26 schreef faalhaas het volgende:
Ik rij ook op een oud beestje, materiaal waar je nu in investeert kun je altijd nog overzetten naar een fancy bike. Hoeveel km wil je gaan maken?


Vorige zomer begonnen met paar impromptu ritten, 60 a 70 km. Ik ben van plan dit jaar wat meer te plannen vantevoren. Misschien een keer in een weekendje naar texel op en neer ofzo.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-04-2013 12:56 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 12:47 schreef adeia het volgende:
Vorige zomer begonnen met paar impromptu ritten, 60 a 70 km. Ik ben van plan dit jaar wat meer te plannen vantevoren. Misschien een keer in een weekendje naar texel op en neer ofzo.


Ik ga ook een paar van dit soort ritten maken de komende tijd, daarna "beloon" ik mezelf met een echte bike. Zo'n phone houdertje op je stuur lijkt me ook wel handig, ga ik vandaag eens naar op zoek. Weet iemand waar je die goedkoop kunt krijgen?


... hoe de hazen lopen ...


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-04-2013 13:01 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 12:56 schreef faalhaas het volgende:
Ik ga ook een paar van dit soort ritten maken de komende tijd, daarna "beloon" ik mezelf met een echte bike. Zo'n phone houdertje op je stuur lijkt me ook wel handig, ga ik vandaag eens naar op zoek. Weet iemand waar je die goedkoop kunt krijgen?


Die van mij was een paar euro op ebay (incl. verzendkosten). Duurde wel een paar weken voordat ik m binnen had, gaat meestal via zeecontainer uit hong kong. Moet nog even kijken of ik m'n telefoon ook als snelheidsmeter kan gebruiken, of alleen voor kaarten. Ben bang dat de batterij er vrij snel mee uitscheid met GPS aan enzo.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-04-2013 13:13 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 13:01 schreef adeia het volgende:
Die van mij was een paar euro op ebay (incl. verzendkosten). Duurde wel een paar weken voordat ik m binnen had, gaat meestal via zeecontainer uit hong kong.


Zal eens kijken op ebay



quote:
Op 12 april 2013 13:01 schreef adeia het volgende:
Moet nog even kijken of ik m'n telefoon ook als snelheidsmeter kan gebruiken, of alleen voor kaarten. Ben bang dat de batterij er vrij snel mee uitscheid met GPS aan enzo.


Je hebt tegenwoordig telefoonladers op zonne-energie, handig voor onderweg



edit: wel weer een extra stuurhoudertje nodig dan

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 12-04-2013 13:24]


... hoe de hazen lopen ...


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 12-04-2013 14:05 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 12 april 2013 13:13 schreef faalhaas het volgende:
Zal eens kijken op ebay

Je hebt tegenwoordig telefoonladers op zonne-energie, handig voor onderweg


edit: wel weer een extra stuurhoudertje nodig dan


Toevallig net ff een kort ritje gemaakt, en ik was idd in een half uur door 30% van m'n batterij heen. Bovendien was de snelheidsmeter erg traag, en niet zo betrouwbaar. Denk dat ik m'n telefoon alleen als navigatie ga gebruiken, en een fietscomp voor snelheid etc.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-04-2013 11:26 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat was een mooie rit gisteren, het werd mooi weer dus meteen gebruik van gemaakt:
http://app.strava.com/activities/48804424


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 15-04-2013 13:16 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Wow, gaaf zeg!

Gisteren was inderdaad heerlijk. Lekker crossen in de bossen met een paar magische single tracks achter de rug. Gelukkig tijdens een klim-crash mijn stuur lekker flink in mijn buik gekregen. Dat voel je wel, je dag er na. Geeft niets, woensdag weer!


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 28-05-2013 12:56 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Afgelopen zondag wedstrijd in Holten, eerste van dit jaar. Wat een drek man, echt enorm zwaar. Mijn positie ten opzicht van vorig jaar aardig verbeterd en mijn doelstelling gehaald, dus wel tevreden. Was ook weer erg leuk.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-06-2013 18:30 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Het voorlopige resultaat, ben er erg blij mee, moet zo wel klaar zijn voor de Alpen. Wordt al een aardige brommer.




Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 15-06-2013 19:18 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Lekker lekker. Heftige seatpost droppage!

Wedstrijden zijn wel lachen. Paar weken terug weer Bergrace estafette gedaan met singlespeed team. Verre van een singlespeed parcours, zo bleek. Loodzwaar, maar/ dus super leuk.


Ja hoor...


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-06-2013 9:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik ben van plan een nieuwe fiets te kopen, en ik kom hier eens horen voor tips (merken, winkels,...).
Ik zou graag een lichte stadfiets hebben, liefst met een beetje de vintage-look, meer dan 3 versnellingen heb ik niet echt nodig.
Alvast bedankt voor de eventuele reacties


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen