IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:34 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 16:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Als je wil dat de discussie weer vlot trekt is het beter om zelf niet door te gaan met het geruzie, Nimbus Faalhaas was wat antagonistisch en las niet goed (en bleef doorzeuren over ramp jumps en ander gestunt), maar had (en heeft) op zich wel een redelijke vraag staan.


Ik ben bezig.

Geruzie? Ik denk dat ik daar niet bekend om sta op dit forum, ik blijf vrijwel altijd netjes zoals ook in deze post. Dat ik dan de vinger eens op de zere plek leg...

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 16-09-2013 17:02]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 16:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 16:34 schreef Nimbus het volgende:
Geruzie?

Het niet-inhoudelijke deel dan De ervaring leert dat men alleen nog maar daarover door gaat vervolgens, ipv op de interessante andere punten die je aanhaalt

Ik hou me er ook maar weer buiten dus


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:44 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:

Maar nee hij gaat beweren dat mountainbikes juist hier voor gemaakt worden en dat ze niet worden gemaakt om mee te fietsen.

Ja sommige wel zoals ik al zei andere niet.

Hopelijk een duidelijk voorbeeld:
xc:
http://live.redbull.tv/events/239/uci-mtb-world-cup-2013-hafjell-crosscountrymen/
DH:

4X:

All Mountain:

Enduro:

Trial:



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 23:10 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dat zei hij niet. Hij zei dat ze niet worden gemaakt voor slechts over (berg)weggetjes fietsen. En dat sommige fietsen zelfs voor wat springen (dikke) garantie hebben.

Ik denk overigens dat een serieuze fabrikant helemaal niet zo moeilijk doet over het van een dergelijke steiger affietsen. Net of hij het verschil ziet met gewoon berggebruik.

Ook is zo'n steigertje wel wat anders dan een echte ramp jump, hè.



Ja.

Een (ramp)jump is trouwens dit:

Zoals je ziet kan de impact een stuk hoger zijn als je verkeerd land.
Een drop is dit:

Zee drops...
Of als in dat Trials filmpjes.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 16-09-2013 16:54]


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 8:13 schreef Count Steel het volgende:
Hardlopen is niet gay.

Ik heb een nieuwe fiets besteld. Sensa Sella (special).
Ik laat er XT opzetten, voor en achter. Verder is 'ie prima. Rockshox voorvork, Shimano MT15 wielen, Shimano schijfremmen en wat Supra shizzle.

Prima fiets om lekker de bagger mee in te gaan. Misschien zelfs nog wel om van wat ramps duiken.

(En voor de grapjassen, trappers komen er uiteraard ook op).




Leuke fiets, Sensa heeft goede prijs/kwaliteit vaak. Cube(?) is weg? Hoe was die?

Pedalen trouwens.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:58 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:18 schreef Dying Embrace het volgende:
Faal, heb je nog iets in voorwaarden gevonden of er fabrieksgarantie is als zo'n ATB door een Monza wordt overreden?

Enkel de ATB dan hè, de bestuurder is effe wat anders doen, een boom omver pissen ofzo.


MTB, mountainbike.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 17:01 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 11:13 schreef Dying Embrace het volgende:
Ik maak me niet druk hoor, ik dacht alleen ik zet faal zijn relaas wat kracht bij, blijkbaar zijn fietsfabrikanten nogal coulant als het om garantie gaat.


Ligt eraan, Trek schijnt nog weleens dwars te liggen. Veel kleinere onafhankelijke merken zijn erg coulant.
Is tenslotte wel gemaakt om mee te fietsen.

quote:
Op 16 september 2013 12:38 schreef faalhaas het volgende:
Ja maar die dingen kunnen ook tegen een stootje he


Ja als de fabrikant een beetje zijn best doet. Zo'n fietsie van 200 euro van de Gamma is niks waard. Als je bereid bent meer uit te geven: http://www.nicolai.net/
Is het net een tank.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 17:06 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Hee Nimbus kerel, thanx voor de toelichting! Was dat nou zo moeilijk

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 16-09-2013 17:07]


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 17:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 17:01 schreef Nimbus het volgende:
Ligt eraan, Trek schijnt nog weleens dwars te liggen. Veel kleinere onafhankelijke merken zijn erg coulant.
Is tenslotte wel gemaakt om mee te fietsen.

Dat laatste is ook precies waar het om gaat. Als jij een product koopt kun je er redelijkerwijs vanuit gaan dat het product aankan waar het voor bedoeld is, en dat voor een (vanuit gewoonterecht etc.) schappelijke tijd. Een als mountainbike verkocht iets die als mountainbike gebruikt wordt mag niet binnen een jaar uit elkaar vallen. En dan kan een fabrikant wel moeilijk doen, en dan kan dat ding ook veel te goedkoop zijn geweest, eigenlijk[/j] heeft hij dan alsnog voor de rechter geen poot om op te staan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-09-2013 21:17 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 16:57 schreef Nimbus het volgende:
Leuke fiets, Sensa heeft goede prijs/kwaliteit vaak. Cube(?) is weg? Hoe was die?

Pedalen trouwens.


Die Cube heb ik nog, wel wat aangepast. Fiets is bijna niet kapot te krijgen. Ik fiets er denk ik zo'n 250km per week mee (woon-werk en wat touren) en heb er, afgezien van het reguliere onderhoud, vrijwel geen problemen mee. Fijn sturende en vooral lichte fiets

Die Sensa is idd een prima voorbeeld van goede prijs/kwaliteit. De SLX die erop zit trap ik dwars doorheen, vandaar XT. En voor mij (en mijn Amsterdamse Bos avonturen) is dat meer dan genoeg


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-09-2013 18:58 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ierland:



Mooie vakantie gehad! Eigen fiets meegenomen in het vliegtuig. Mijn planning was gemiddeld zo'n 75 km per dag te halen en dat is prima gelukt. Soms wat meer, richting de 100 km, maar ook wel eens dagje aan het strand gelegen natuurlijk. Begonnen in Cork en via de zuidkust naar de westkust (Ring Of Kerry, Dingle, etc) en weer terug naar Cork. Zo'n 12 dagen gefietst in totaal.

Nog een keer fietsen in Ierland begin ik echter niet aan. Het wegennet is totaal niet ingericht op fietsers wat nogal eens gevaarlijke situaties opleverde en ik ben echt niet bang aangelegd. Maar een fietsvakantie op zich is wel voor herhaling vatbaar.

Ik zal nog wat extra foto's in het fototopic zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 17-09-2013 19:00]


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 17-09-2013 19:09 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Kwamen de auto's met 100km/h langs je rechterpink gesjeest ja?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-09-2013 19:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2013 19:09 schreef Dying Embrace het volgende:
Kwamen de auto's met 100km/h langs je rechterpink gesjeest ja?


Yup

Echt bloedlink, want je hebt er van die hoge dikke heggen he, je kunt geen kant op als je in een bocht zit. Gewoon maar hopen dat ze een beetje opletten.


... hoe de hazen lopen ...


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 17-09-2013 21:29 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Aan het strand gelegen?? In Ierland?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 17-09-2013 21:37 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 17 september 2013 21:29 schreef MetalJan het volgende:
Aan het strand gelegen?? In Ierland?




Meerdere hele mooie dagen gehad. Maar ook een paar flinke hoosbuien op mijn kop gehad. Soms zelfs zomaar opeens op een zonnige dag, heel apart.


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-09-2013 19:05 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

De paintjob van het frame wat ik had laten spuiten was erg matig. Opnieuw kaal dan maar en na wat advies inwinnen, zelf aan de slag met spuiten:

In de primer.

Eerste lagen basiskleur.



Probleem met zo'n klein oppervlak is dat je er veel naast spuit, nu is de verf op en moet even wachten tot die weer leverbaar is. Kan ik mooi met een transfer voor de logo's en accenten in een contrastkleur aan de gang. Ook nog wel een leuk klusje.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-09-2013 19:19 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Netjes

Ik begrijp alleen niet waarom je het frame in een klem hebt gezet. Lijkt mij voor het spuitwerk handiger hem op te hangen via het gat van de trapas.


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 27-09-2013 19:23 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Ja maar jij bent een noob.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-09-2013 19:45 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2013 19:19 schreef faalhaas het volgende:
Netjes

Ik begrijp alleen niet waarom je het frame in een klem hebt gezet. Lijkt mij voor het spuitwerk handiger hem op te hangen via het gat van de trapas.


Dat is het ook, dit was na de tijd voor de foto.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-09-2013 19:45 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2013 19:23 schreef Dying Embrace het volgende:
Ja maar jij bent een noob.


Dat denk ik niet, heeft genoeg aan de Monza's geklust dacht ik.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 27-09-2013 19:53 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Die heeft geen trapas.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-09-2013 19:53 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Zo overgespoten toen ik hem kocht.

Kwam de originele verf eronder vandaan.







Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 27-09-2013 20:09 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2013 19:53 schreef Dying Embrace het volgende:
Die heeft geen trapas.


tering!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 27-09-2013 20:17 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 27 september 2013 19:53 schreef Dying Embrace het volgende:
Die heeft geen trapas.


Hoe weet jij dat, heb je stiekem ook aan een Monza liggen klussen?


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-03-2014 19:18 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Vandaag mijn nieuwe fiets eens uitgetest. Bevalt uitstekend, eerste ritje zit ik op een gemiddelde van 26 km/u, op zich aardig maar dat moet natuurlijk omhoog.



... hoe de hazen lopen ...


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen