IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-05-2012 22:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 mei 2012 15:39 schreef rotor het volgende:
Even op gereden en gelijk op m'n verlanglijstje gezet. Wat een racebak, geweldig!



K rij welleens op deze voor mn werk, tof ding hoor, echt wel even wennen als je bochten moet nemen maar je hebt het snel genoeg onder controle.

Je merkt er maar weinig van als je veel gewicht bij je hebt. Mn collega's hebben er welleens kasten enzo mee verhuist


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


rotor
Usericon van rotor
Posted 22-05-2012 15:13 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Naafversnelling, Nimbus.
@Elite, ik moest laatst een bankstel vervoeren, die pastte niet in mijn auto. Met de Bullit ging het prima.

Ik weet hoe het met NL zit maar dit soort retro 30s fietsen zijn in veel landen zijn momenteel heel populair. Tweed rides idem, ik heb zelfs het idee dat deze stijl het post-hipster ding is.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-05-2012 16:26 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja, al zie ik ze hier iets "Nederlandser"/groffer meer transportfiets. Vorige week in de fietsenstalling stond er al een van Giant en een van Sparta naast me.
En ja die transport fietsen zie je ook veel, met kratje en bloemetjes.

Het gaat denk ik ook wel goed met de fietsen handel, ik zie hier aardig wat Id-worx'en en nette Cannondales rondfietsen


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-05-2012 16:29 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Afgelopen zondag:



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-05-2012 16:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 15:13 schreef rotor het volgende:
Naafversnelling, Nimbus.
@Elite, ik moest laatst een bankstel vervoeren, die pastte niet in mijn auto. Met de Bullit ging het prima.

Ik weet hoe het met NL zit maar dit soort retro 30s fietsen zijn in veel landen zijn momenteel heel populair. Tweed rides idem, ik heb zelfs het idee dat deze stijl het post-hipster ding is.



Ja, inderdaad. Je ziet het hier steeds vaker, precies zoals hierboven. Veel kurk, of bruin leer enzo. Bruin leren titanium zadel, kurken handvatten. Moustache bars. Doortrappertje, eigenwijze vorkkroon etc.

Ik vind het nogal lelijk vaak bereden door mensen met een moeilijke bril en naar haar. Maar ja. Lekker fietsen.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 22-05-2012 16:33]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-05-2012 17:24 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik vind deze (Guvnor) heel mooi, die retro Giants en Sparta's waar Nimbus het over heeft zijn echt spuuglelijk. Overigens niet zo gek dat dit soort trends opduiken want grote merken zijn behoorlijk de weg kwijt - lelijke alu frames, overbodige onderdelen, je kent het wel.

Ik ontdekte net dat Surly sindskort flinke trailers op de markt heeft gebracht.



rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 9:40 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hybride fiets/brommer.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-05-2012 10:00 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Spartamet...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-05-2012 10:02 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 mei 2012 10:00 schreef bokkie666 het volgende:
Spartamet...
Die is niet [zo] hipster...


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 10:12 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Kona Rove 2013. Gaaf ding, onafgewerkt cromo frame.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-05-2012 10:25 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat ziet er best gaaf uit.
Kona is sowieso een mooi merk.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 24-05-2012 10:37 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Mijn vrouw werkt voor de Koninklijke Universiteit van Leuven, en zo ben ik aan mijn gratis fiets gekomen



Trapt wel enorm zwaar.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 10:56 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Mooi muurtje, dat dan weer wel.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-05-2012 11:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Haha ja, wat een wanstaltige, dysfunctionele fiets. Je ziet ze overal in NL en ze passen meestal goed bij hun berijders: te zwaar en niet in staat tot enige serieuze vorm van fysieke belasting.

Je mag een gegeven fiets ook best in de bek kijken .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 24-05-2012 11:05]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-05-2012 11:09 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Brengt de fiets je van A naar B?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 24-05-2012 11:29 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2012 11:05 schreef M. het volgende:
Haha ja, wat een wanstaltige, dysfunctionele fiets. Je ziet ze overal in NL en ze passen meestal goed bij hun berijders: te zwaar en niet in staat tot enige serieuze vorm van fysieke belasting.
Wat is er niet functioneel aan? Ik vind deze fiets veel functioneler dan de fiets die rotor erboven poste. Spatborden, fietsbel, verlichting en een bagagedrager zijn nou niet bepaald overbodige onderdelen in mijn ogen.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 11:32 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

@M. Laag gewicht is zwaar overgewaardeerd, deze dingen kunnen behoorlijk wat gewicht hebben en ze zijn "onderhoudsvrij". Het probleem is alleen dat ze gruwelijk lelijk, stijlloos zijn en áls ze een keer om onderhoud/reparatie vragen is dit een enorm kutkarwei. Het zwaar lopen van zo'n fiets komt vooral door de anti-lek banden maar die heb jij ook denk ik, M.

Ik vertik het tegenwoordig ook om Nexus remmen repareren, veel te ingewikkeld. Om van Nexus versnellingsnaaf maar niet te spreken. Om zo'n ding te smeren moet ie helemaal uitelkaar, daar ben je als hobbyrocker zo een dagje zoet mee en als een pro het doet loopt het in de papieren.

Dit soort spul ligt over 10 jaar gegarandeerd op de schroothoop. En daarom is het een kutfiets.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-05-2012 11:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

@rotor: ik merk dat ik gewicht juist wel belangrijk ben gaan vinden. Dat scheelt zoveel qua fietsplezier. Ik moet wel zeggen dat dat op het vlakke veel minder uitmaakt.

quote:
Op 24 mei 2012 11:29 schreef bokkie666 het volgende:
Wat is er niet functioneel aan? Ik vind deze fiets veel functioneler dan de fiets die rotor erboven poste. Spatborden, fietsbel, verlichting en een bagagedrager zijn nou niet bepaald overbodige onderdelen in mijn ogen.

1. Het frame heeft geen bovenbuis. Dat maakt het frame instabiel. Als je een keer flink boodschappen doet of een krat bier meeneemt verwacht ik dat de fiets zal zwabberen.
2. De onderbuis is dan weer belachelijk groot uitgevoerd.
3. Wat een kutzadel, vragen om balbroei & zadelpijn als je meer dan een kwartiertje fietst.
4. Enorm zware kettingkast-combinatie en als er een keer iets stukgaat of je de ketting wil spannen moet je het hele ding uit elkaar halen voordat je erbij kunt.
5. Wat zijn dat voor pedalen & cranks? Ken ik niet. Vast slechte boel.
6. Zie ik daar nou echt trommelremmen? Dat lijkt me zodra je bergaf moet vette terror. En als die dingen eens stukgaan, hoe maak je ze dan?
7. Die verstelbare stuurpen lijkt me ook niet al te duurzaam. Volgens mij komt daar vrij vlot speling in.

Zo denk ik erover.

Het maakt voor een stadsfiets natuurlijk allemaal niet zo veel uit. Maar ik vind het wel een spuuglelijke fiets met allerlei oplossingen waar ik nooit voor zou kiezen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-05-2012 11:47 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 mei 2012 11:46 schreef M. het volgende:
@rotor: ik merk dat ik gewicht juist wel belangrijk ben gaan vinden. Dat scheelt zoveel qua fietsplezier. Ik moet wel zeggen dat dat op het vlakke veel minder uitmaakt.


1. Het frame heeft geen bovenbuis. Dat maakt het frame instabiel. Als je een keer flink boodschappen doet of een krat bier meeneemt verwacht ik dat de fiets zal zwabberen.
2. De onderbuis is dan weer belachelijk groot uitgevoerd.
3. Wat een kutzadel, vragen om balbroei & zadelpijn als je meer dan een kwartiertje fietst.
4. Enorm zware kettingkast-combinatie en als er een keer iets stukgaat of je de ketting wil spannen moet je het hele ding uit elkaar halen voordat je erbij kunt.
5. Wat zijn dat voor pedalen & cranks? Ken ik niet. Vast slechte boel.
6. Zie ik daar nou echt trommelremmen? Dat lijkt me zodra je bergaf moet vette terror. En als die dingen eens stukgaan, hoe maak je ze dan?
7. Die verstelbare stuurpen lijkt me ook niet al te duurzaam. Volgens mij komt daar vrij vlot speling in.

Zo denk ik erover.

Het maakt voor een stadsfiets natuurlijk allemaal niet zo veel uit. Maar ik vind het wel een spuuglelijke fiets met allerlei oplossingen waar ik nooit voor zou kiezen.
Brengt de fiets je van A naar B?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 12:15 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

@M. zijn Landrover argumenten: Dit is de Kia C'eed onder de fietsen.
Die remmen zijn Shimano Nexus roller brakes. Redelijk nieuw, vrij ingewikkeld, weet er verder ook weinig van.

Een kameraad van me last zelf frames van oude framebuizen. Hier een lang-leze-de-lol fietsje met DIY lefty en kleine wielen. Tering gaaf crossertje.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-05-2012 12:16 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 mei 2012 12:15 schreef rotor het volgende:
quote:
Haha ja, wat een wanstaltige, dysfunctionele fiets.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


rotor
Usericon van rotor
Posted 24-05-2012 12:20 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ga anders even ergens ander trollen gozer.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-05-2012 12:20 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2012 12:15 schreef rotor het volgende:
@M. zijn Landrover argumenten: Dit is de Kia C'eed onder de fietsen.
Die remmen zijn Shimano Nexus roller brakes. Redelijk nieuw, vrij ingewikkeld, weet er verder ook weinig van.

Een kameraad van me last zelf frames van oude framebuizen. Hier een lang-leze-de-lol fietsje met DIY lefty en kleine wielen. Tering gaaf crossertje.


Ja je hebt ook wel gelijk. Maar ik vraag me af en toe echt af wat al die ontwerpers bij Gazelle, Batavus, Sparta etc. denken want het kan simpeler, lichter, steviger én goedkoper.

Gaaf fietsje trouwens, idd lekker om te raggen en Jackass-achtige praktijken mee uit te voeren .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 24-05-2012 12:22 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 24 mei 2012 12:20 schreef rotor het volgende:
Ga anders even ergens ander trollen gozer.
Trollen? Nee, ik wil enkel het belachelijke hipster-gehalte in dit topic terugdringen.

Effe srs en down to earth: er wordt hier een mutlifunctionele fiets door enkel mensen de grond in afgekraakt, en vervolgens komt er een fiets waarmee je niks kan behalve vooruit komen, en die is dan opeens tof. Ja wtf?

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 24-05-2012 12:35]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-05-2012 13:17 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen