IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-09-2013 23:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Niet zo vaak nee. Ik ga af en toe op de racefiets naar Appingedam. En soms een stukje touren maar ik vind wandelen en hardlopen leuker dan fietsen eigenlijk.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2013 23:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik vind fietsen de laatste tijd juist leuker. Je maakt qua afstanden sneller progressie en minder kans op blessures heb ik het idee.


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 15-09-2013 23:41 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Fietsen is ook leuker dan hardlopen. Hardlopen is gay.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2013 23:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 23:41 schreef Dying Embrace het volgende:
Hardlopen is gay.


Waarschijnlijk vindt OWW het daarom ook zo leuk


... hoe de hazen lopen ...


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-09-2013 8:13 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Hardlopen is niet gay.

Ik heb een nieuwe fiets besteld. Sensa Sella (special).
Ik laat er XT opzetten, voor en achter. Verder is 'ie prima. Rockshox voorvork, Shimano MT15 wielen, Shimano schijfremmen en wat Supra shizzle.

Prima fiets om lekker de bagger mee in te gaan. Misschien zelfs nog wel om van wat ramps duiken.

(En voor de grapjassen, trappers komen er uiteraard ook op).



[Dit bericht is gewijzigd door Count Steel op 16-09-2013 8:46]


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 9:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Veel plezier met je XT's, Rockshox en Supra shizzle.

Overduidelijk een echte prof aan het woord waar wij stumperts nog het nodige van kunnen leren. Al vermoed ik dat we er verder geen vragen over moeten gaan stellen. We moeten immers onze bek houden.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 9:49 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 9:40 schreef faalhaas het volgende:
Veel plezier met je XT's, Rockshox en Supra shizzle.

Overduidelijk een echte prof aan het woord waar wij stumperts nog het nodige van kunnen leren. Al vermoed ik dat we er verder geen vragen over moeten gaan stellen. We moeten immers onze bek houden.

Calimero


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 10:05 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ga je me nu lopen beledigen? Wel het goeie voorbeeld blijven geven he Astrid


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 16-09-2013 10:18 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Faal, heb je nog iets in voorwaarden gevonden of er fabrieksgarantie is als zo'n ATB door een Monza wordt overreden?

Enkel de ATB dan hè, de bestuurder is effe wat anders doen, een boom omver pissen ofzo.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 10:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:05 schreef faalhaas het volgende:
Ga je me nu lopen beledigen? Wel het goeie voorbeeld blijven geven he Astrid

Oh, dat doe ik grotendeels ook, hoor Vond je nu wat veel in de slachtofferrol kruipen. Leek me niet nodig, is ook niet goed voor je hart


Quis moderabat ipsos moderatores?


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 16-09-2013 10:21 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

net terug van weekendje fietsen in Bormio met collega's met als hoogtepunt twee keer de Stelvio op, stevig! Wel een enorm mooi decor en vooral vanuit Prato ook vrij kalm onderweg zodat er ook tijd is om wat van de omgeving te genieten. Enige nadeel is de bereikbaarheid vanaf vliegveld Bergamo: gisteren 4u onderweg met een bus...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 10:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 23:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Ik gebruik mijn fietsen om te fietsen.

Anyway:

1 Een 'gewone' fiets-fiets.
2 Een reserve fiets-fiets voor als nummer 1 een lekke band heeft en ik geen tijd heb om die eerst te plakken.
3 Een racefiets
4 Mijn oude degelijke merkfiets die nog bij paps en mams in de schuur woont.

Ja, OK, dat valt ook nog wel mee Al is 4 of 2 wel enigszins overbodig.


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 10:31 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:18 schreef Dying Embrace het volgende:
Faal, heb je nog iets in voorwaarden gevonden of er fabrieksgarantie is als zo'n ATB door een Monza wordt overreden?

Enkel de ATB dan hè, de bestuurder is effe wat anders doen, een boom omver pissen ofzo.


Jan wat een geweldadige fantasieën hou je er weer op na, denk om je hart


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 10:32 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Oh, dat doe ik grotendeels ook, hoor Vond je nu wat veel in de slachtofferrol kruipen. Leek me niet nodig, is ook niet goed voor je hart


Dont worry, was slechts sarcasme


... hoe de hazen lopen ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-09-2013 10:52 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, OK, dat valt ook nog wel mee Al is 4 of 2 wel enigszins overbodig.
Ik heb er straks ook 3. Een reisfiets die dienst doet als mountainbike, een snelle carbon racefiets en als nr. 3 wil ik voor in de stad een fixie/singlespeed met racebocht en oogjes voor dragers zodat ik wat meuk mee kan nemen. Nog even kijken of ik dat zelf ga opbouwen of gewoon laat regelen door 1 of andere hipster toko.

Daarnaast denk ik op termijn ook nog aan een mooie 29-er met vering voor mountainbike avonturen want ik ben wel tegen de grenzen van mijn reisfiets aange... fietst wat dat betreft (al hadden sommige stukken in Colorado niets met fietsen te maken). Dus dan heb ik er ook 4. Ik lijk wel gek ;-).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-09-2013 11:00 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 9:40 schreef faalhaas het volgende:
Veel plezier met je XT's, Rockshox en Supra shizzle.

Overduidelijk een echte prof aan het woord waar wij stumperts nog het nodige van kunnen leren. Al vermoed ik dat we er verder geen vragen over moeten gaan stellen. We moeten immers onze bek houden.







Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 16-09-2013 11:13 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:31 schreef faalhaas het volgende:
Jan wat een geweldadige fantasieën hou je er weer op na, denk om je hart



Ik maak me niet druk hoor, ik dacht alleen ik zet faal zijn relaas wat kracht bij, blijkbaar zijn fietsfabrikanten nogal coulant als het om garantie gaat.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-09-2013 12:38 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 11:13 schreef Dying Embrace het volgende:
blijkbaar zijn fietsfabrikanten nogal coulant als het om garantie gaat.


Ja maar die dingen kunnen ook tegen een stootje he


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 15:41 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 10:52 schreef M. het volgende:
Ik heb er straks ook 3. Een reisfiets die dienst doet als mountainbike, een snelle carbon racefiets en als nr. 3 wil ik voor in de stad een fixie/singlespeed met racebocht en oogjes voor dragers zodat ik wat meuk mee kan nemen. Nog even kijken of ik dat zelf ga opbouwen of gewoon laat regelen door 1 of andere hipster toko.

Daarnaast denk ik op termijn ook nog aan een mooie 29-er met vering voor mountainbike avonturen want ik ben wel tegen de grenzen van mijn reisfiets aange... fietst wat dat betreft (al hadden sommige stukken in Colorado niets met fietsen te maken). Dus dan heb ik er ook 4. Ik lijk wel gek ;-).


"Echte" mountainbike kopen ja! En echt mountainbiken ja! VS is daar echt ultiem voor, zou graag eens een beste tijd die kant op willen, al kun je hier vlak over de grens ook heel leuk fietsen en de Alpen zijn ook niet mis natuurlijk.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 15:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 22:09 schreef Count Steel het volgende:
Dat Fietshaas ook niet op zoek was naar een antwoord (als antwoord op DE z'n relaas). Ik was bang voor een zeer inhoudelijke discussie, zoals hier boven, vandaar dat ik m'n opmerking had verwijderd.


Wijs denk ik, inhoudelijke discussie was denk ik bij voorbaat al niet de insteek, maar dat had ik ook al aangedragen.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 16-09-2013 16:14 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 15:50 schreef Nimbus het volgende:
Wijs denk ik, inhoudelijke discussie was denk ik bij voorbaat al niet de insteek, maar dat had ik ook al aangedragen.




Ik heb 3 fietsen. Een MTB dus, een hybride om mee te racen en een gooi- en smijt stadsfiets voor de binnenstad van Amsterdam.


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 16:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 16 september 2013 16:14 schreef Count Steel het volgende:
een gooi- en smijt stadsfiets voor de binnenstad van Amsterdam.

Waarbij de sloten meer moeten wegen dan de fiets, dus


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:17 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 22:15 schreef Dying Embrace het volgende:
Is er wel een sluitend antwoord dan?


Op welke vraag dan?
quote:

Nimbus weet het blijkbaar ook niet en dat had ie ondanks dat ie de ZM fietspro denkt te zijn ook gewoon kunnen zeggen. Had faal waarschijnlijk best geaccepteerd. Misschien is het per merk om misschien zelfs wel per model mountainbike anders...


Heel waarschijnlijk weet ik het antwoord wel, of is daar met niet teveel moeite achter te komen. Nu denk ik dat ik meer dan gemiddeld weet van fietsen en met name mountainbiken en mountainbikes dan de meeste zm'ers, maar dat maakt mij geen fietspro, dat is een term die jij meent te moeten toe dichten omdat je iets ziet wat er niet speelt en zegt meer over jou dan over mij.
quote:

En Nimbus kan misschien ook maar beter op het asfalt blijven. Krijgt ie minder zand in de bilnaad.


Het grootste deel van de tijd dat ik fiets(train/mountainbike, hoe men het wil noemen) fiets ik inderdaad op de weg, voornamelijk dus om te trainen en dit het effectiefste is, het bespreken van mijn visie op training en traingsmethoden gaat denk ik buiten het onderwerp van dit topic om en als men daar meer over wil weten, verwijs ik graag naar het sport topic oid. Daar ik veel op de weg fiets en bij voorkeur met een beetje knap weer (echt/offroad mountainbiken doe ik bij voorkeur ook bij een beetje goed weer, door de modder ploeteren op zijn Nederlands hoort mijns inziens niet echt bij mountainbiken, in ieder geval niet op de manier hoe ik het het liefste zie, ook een mooi onderwerp), krijg ik maar bar weinig zand in mijn bilnaad en misschien tot jullie verbazing, maar niet tot verbazing van elk weldenkend mens heb ik een fietsbroek aan(soms twee!), erg effectief voor het buiten houden van zand. Daarnaast zit ik ook op een zadel...

quote:

Eerst ergens serieus op in gaan en als faal dan zegt dat ie op de aangedragen site geen duidelijk antwoord kan vinden huilie huilie gaan doen.


Serieus? Ik had al mijn twijfels bij de eerste zinsneden en reageerde daarom gereserveerd. Niet dat jij veel wijzer was met je fiets netjes parkeren...
(Iets wat een "beetje" fietser wel doet, al het kan tegen een object met band, zadel, stuur of pedaal)

Huilie huilie, jaja het enige waar ik om huil is dit soort discussie"technieken", ga lekker naar GeenStijl.

En zoals eerder aangehaald had het ook weinig zin er verder serieus op in te gaan en had ik de belangrijkste bron al aangehaald. Daarnaast levert even snel zoeken op Google al meer op. Een verdieping in het mountainbiken buiten wat de meeste Nederlanders daar onder verstaan ook. Dat is nog wel het belangrijkste denk ik.

Dit is net als het uitleggen van het gebruik van Laplace om differentiaalvergelijkingen op te lossen aan iemand die net kan differentiëren, nou nee, net met exponenten en logaritmen heeft leren werken. Maar wel al zijn mening klaar heeft over het gene. Erg vermoeiend. Jongetje heeft even zijn moment van aandacht gehad. Zijn klasgenootjes waar hij doorgaans mee vecht achter het fietsenhok, vinden het maar al te mooi en springen er lekker bij in. Later in de pauze slaan ze elkaar weer de harses in om een "discussie" over de beste voetbalclub. Tijd dat de hoofdmeester ingrijpt denk ik!

quote:

Zelfs Mark doet nog niet zo zuur als men in het voetbaltopic zegt dat voetbal kut is.


Zelfs Mark.. Ja wat heeft die hier mee te maken. "O help ik kan het niet af en ga nu een andere discussie en user aanhalen zodat ik lekker op de man kan spelen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 16-09-2013 16:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Als je wil dat de discussie weer vlot trekt is het beter om zelf niet door te gaan met het geruzie, Nimbus Faalhaas was wat antagonistisch en las niet goed (en bleef doorzeuren over ramp jumps en ander gestunt), maar had (en heeft) op zich wel een redelijke vraag staan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 16-09-2013 16:25]


Quis moderabat ipsos moderatores?


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-09-2013 16:33 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 22:55 schreef faalhaas het volgende:
Ik ben toch echt nog steeds nieuwsgierig welke fietsen geleverd worden met garantie zonder berijders en inzetgebruik limiet. Als dat overkomt als een poging tot interessant willen doen, prima.


Bijna alle DH, FR, 4X, DJ en slopestyle fietsen denk ik zo. Als men die disciplines ziet als de bovenkant zijn die vrij onbeperkt. De fabrikant zal natuurlijk wel voorwaarden stellen aan de garantie: Jaren (al dan niet verdeeld in x jaar compleet en y jaar met bij betalen en een verdere coulance regeling), onderhoud, montage(deskundig), etc.
Als je wegfietsen als de onderkant ziet, hebben die de meeste beperkingen.
Kona gebruikt bijvoorbeeld cijfers om categorieën toe te kennen. Boekje ligt hier wel ergens, maar staat ook wel online. 0 of 1(?) is voor de lichtste categorie, racefiets/stadsfiets en dergelijke. Daarna komen CX, XC mtb, Trail, AM, Enduro, FR, DH enzovoorts, steeds iets ruiger inzetbereik als het ware en steeds minder limieten.
quote:

Ik heb er iig geen antwoord op gekregen, terwijl het wel heel stellig werd beweerd door Nimbus. Dan had ie gewoon meteen antwoorden met: Ik stunt met mijn fiets gewoon van een steiger af. Lekker boeiend. Punt.


Dat had ook gekund, maar bewezen de discussie hierboven waarschijnlijk ook niet goed. Maar wel een redelijk interessant punt icm met:
quote:

Maar nee hij gaat beweren dat mountainbikes juist hier voor gemaakt worden en dat ze niet worden gemaakt om mee te fietsen. Hieruit ontstane schade worden volgens Nimbus bij bepaalde merken/types zondermeer vergoed. Dan ben ik als noob wel benieuwd om welke merken/types dit gaat.


Zoals ik al vaker opmerk is het idee wat de meeste Nederlanders bij mountainbiken hebben die tourclubjes die op zondagochtend door de modder ploeteren. Dat mountainbiken als sport veel meer inhoud zien de meeste niet. Dat het onderverdeeld is in disciplines en fietstakken die er aan raken en dus veel breder is. Men kan zich afvragen of dat wel echt mountainbiken is of wat dat dan wel is.
Daarnaast is er nog het inzicht en de technische vaardigheden van de berijder. Daar komt het "Ik stunt met mijn fiets gewoon van een steiger af. Lekker boeiend. Punt. " in beeld.
Er zijn mensen die een lichte xc race hardtail van twee meter droppen en dat perfect doen een ander springt een FR fiets van 20kg van een halve meter al aan barrels.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen