IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-08-2012 17:21 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Eerder voor rots, wortels en nattigheid.
Los zand -> zo glad mogelijk.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-08-2012 19:08 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Dan zit ik goed. Net door vochtige bosgrond wezen raggen. Megavet!


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-08-2012 21:22 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Goedzo, blijft leuk. Leuke omgeving waar jij woont geloof ik.

Vandaag op de weg getraind met de mtb. Heb sinds deze week een gps, leuk speeltje. Voornamelijk voor de vakantie aangeschaft, gezien daar haast geen uitgezette routes zijn.
Twee weken naar Oostenrijk met de fiets.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-08-2012 22:51 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Gaaf! Oostenrijk sowieso goed.
Have fun!


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-08-2012 22:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dankjewel, kijk er al erg naar uit, ga elke zomer die kant op om te klimmen, maar nu voor het eerst met de mountainbike. Lijkt me echt gaaf om lange ritten te maken en veel te klimmen en mooie afdalingen natuurlijk.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 07-08-2012 8:33 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Zaterdag een tocht van 60 km gefietst over de weg op een fiets die daar duidelijk niet zo voor gemaakt is. Geeft niets, extra work-out. Heerlijk. Wel stevig hamermans tegengekomen op de laatste 7 km.

Zaterdag weer. Misschien toch voor de wegfiets gaan... Of beiden...


Ja hoor...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 01-09-2012 16:05 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 15 juli 2012 22:53 schreef M. het volgende:
Ik gaat even spammen. Mocht je zin hebben om mijn reis te volgen, check http://www.greatdivide.nl -- ik wil er mijn komende tocht (die begin Augustus begint) op documenteren.

Zegt het voort, en tips zijn ook welkom natuurlijk.
Zojuist weer even gelezen. Erg leuk om te volgen M.!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-09-2012 17:29 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

+1

Net terug van twee weken mountainbiken in Oostenrijk. Super!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 29-09-2012 20:55 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vandaag de boel verwisselt van 9 naar 10-speed. Van de week een mooie tweedehands set X9 derailleur en shifters kunnen scoren, bijna als nieuw.
Erg fijn van die liner om de kabel, dan gaat het einde niet rafelen en kun je die mooi weer opnieuw gebruiken. Ook mooi dat je de shifter niet uit elkaar hoeft te halen om een kabel te wisselen. Goed bedacht, net als doorlopende buitenkabel.


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 03-10-2012 13:54 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

Niet dat ie het leest binnenkort maarre M. je blog verhalen en foto's zijn geweldig. Wat een fietstocht man!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-10-2012 2:46 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

THX Mmayo! Vandaag heb ik de Mexicaanse grens bereikt. Nu in een hotel, straks bier. Beste tocht ooit, tot nu toe. Kan het éénieder aanraden . http://www.adventurecycling.org/routes/greatdivide.cfm (op motor kan ook)

Ik hoop nog een stukje langs de westkust te kunnen fietsen voordat ik vanuit L.A. terugvlieg. Na al die droogte ben ik wel toe aan wat zeezicht.

Mensen nog racefiets tips? Als ik weer thuis ben wil ik "aan de race".


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-10-2012 3:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wát gaaf zeg! Geweldige foto's, verslag en trip


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-10-2012 10:37 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Erg leuk om te lezen. Maar racefiets? Tsss, mountainbike voor jou.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-10-2012 10:54 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Je schrijft erg leuk en heb absoluut mooie plaatjes geschoten. Krijg gelijk ook zin een roadtrip te maken...wat een landschappen.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 15-10-2012 11:07 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

quote:
Op 15 oktober 2012 2:46 schreef M. het volgende:
Mensen nog racefiets tips? Als ik weer thuis ben wil ik "aan de race".


Bedroven kip-kerriesalade eten en de race komt vanzelf.


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 15-10-2012 11:12 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Lance weet dat soort dingen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-11-2012 18:55 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 15 oktober 2012 2:46 schreef M. het volgende:
Mensen nog racefiets tips? Als ik weer thuis ben wil ik "aan de race".


Mooie reis zeg. Vond de verhaaltjes op je weblog ook onderhoudend, vooral de delen die met je dieet vandoen hadden.

Wat voor tips wil je over racefietsen trouwens? Je bent natuurlijk in het meest ongelukkige jaargetijde teruggekomen om met racefietsen te gaan beginnen.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-11-2012 19:14 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 november 2012 18:55 schreef Rasputin het volgende:
Mooie reis zeg. Vond de verhaaltjes op je weblog ook onderhoudend, vooral de delen die met je dieet vandoen hadden.

Wat voor tips wil je over racefietsen trouwens? Je bent natuurlijk in het meest ongelukkige jaargetijde teruggekomen om met racefietsen te gaan beginnen.

THX! Vooral het eten, haha... Very nice.

Qua racefiets ben ik er inmiddels al redelijk uit. Ik moet alleen mezelf nog even opmeten (binnenbeenlengte etc.). Maar ik ga voor een Canyon fiets (vriend van me is vriend van de Canyon importeur), carbon frame, wrsch. Ultegra afgemonteerd. Daarom moet ik ook zelf meten, omdat die lui geen winkels tussen fabriek en klant hebben zitten.
Het is wel kutweer om te (race)fietsen ja. Vooral als het gaat ijzelen, of nat blijft... Maar bv. vandaag was dan weer prima geweest. Ach, ik denk maar zo: vanwege het weer heb ik nu geen haast.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 14-11-2012 19:32 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

quote:
Op 14 november 2012 19:14 schreef M. het volgende:
THX! Vooral het eten, haha... Very nice.

Qua racefiets ben ik er inmiddels al redelijk uit. Ik moet alleen mezelf nog even opmeten (binnenbeenlengte etc.). Maar ik ga voor een Canyon fiets (vriend van me is vriend van de Canyon importeur), carbon frame, wrsch. Ultegra afgemonteerd. Daarom moet ik ook zelf meten, omdat die lui geen winkels tussen fabriek en klant hebben zitten.
Het is wel kutweer om te (race)fietsen ja. Vooral als het gaat ijzelen, of nat blijft... Maar bv. vandaag was dan weer prima geweest. Ach, ik denk maar zo: vanwege het weer heb ik nu geen haast.


Canyon is inderdaad een mooi merk. En betrekkelijk vriendelijk geprijsd vanwege de middle man die ertussen uit zit inderdaad. Ik las op het cyclingnews forum wel berichten dat de service wat te wensen overlaat, maar dat zal wellicht meevallen als je er mensen kent.

Binnenbeenlengte is overigens bij die nieuwe geometrie van ondergeschikt belang. Belangrijker is de lengte van de top-tube, en de reach die je zelf haalt met je bovenlichaam. Kun je ook weinig aan veranderen door een kortere stuurpen te monteren, omdat dat je stuurgedrag geweld aandoet.

Ik durf momenteel niet echt op de racer te gaan vanwege natheid en bladeren, ben al weleens loeihard op mijn bek gegaan door net te snel een bochtje te pakken en wat bladeren aan te tikken met mijn achterwiel, geen pretje. Zeker op een carbon fiets zou ik liever niet op de platte gaan.

Edit: Overigens ook niet onbelangrijk, blijf zover mogelijk weg bij alles wat met carbon wielen/spaken te maken heeft. Geen winst op snelheid, en een flinke vermindering op het gebied van comfort en veiligheid. Wie ooit bedacht heeft dat holle carbon spaken een goed idee waren mag onder een tractor komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Rasputin op 14-11-2012 20:21]


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-11-2012 19:51 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Waarom niet mountainbiken? Leek me meer wat voor jou?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 14-11-2012 20:35 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 14 november 2012 19:51 schreef Nimbus het volgende:
Waarom niet mountainbiken? Leek me meer wat voor jou?

Vind ik ook leuk, maar mijn reisfiets doet thuis al dienst als mountainbike. En de trails hier laten wel wat te wensen over, moet ik zeggen. Dat Lage Vuursche heb je op een gegeven moment ook wel gezien.

Ik vind het ook leuk om met een hoge gemiddelde snelheid over het asfalt te zoeven.

Ik vind fietsen gewoon leuk!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


rotor
Usericon van rotor
Posted 19-11-2012 10:49 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Hier in de stad zit een fietsenfabrikant genaamd Pelago. Vast niet wat je zoekt maar ik vind het erg mooie fietsen.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 19-11-2012 11:11 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Sinds enige tijd waag ik mij ook op de MTB trails van de Veluwezoom.
God damn, wat heb ik een boel lol op mijn Mountainbike.

Ik ga op zondagen met een groep vanuit de vetste fietswinkel van Arnhem met een zooitje ongeregeld de bossen in. Afgelopen zondag zo smerig geworden... modder tot achter mijn ballen. Het was dan ook zeik- en zeiknat, overal. Wat een geweldige manier om te sporten, zeg.

Ben zeer tevrden met mijn oude Koga Miyata, maar ga in de toekomst wel upgraden. Een man of 4 in 'onze' groep rijdt op single gear fietsen. Dat is ook wel erg vet, zeg.



Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 19-11-2012 11:32 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ja, zonder versnellingen voel je nog meer een klein kind op een crossfietsje, heerlijk.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 19-11-2012 11:35 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Dat is wel het gevoel dat ik krijg van hossen in de bossen, inderdaad.


Ja hoor...


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen