IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 16-07-2012 17:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Vandaag gearriveerd:



Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 17-07-2012 10:08 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

Sorry, ik vind het echt een vreselijk lelijk frame. De stalen frames van Kona vind ik vaak wel erg mooi, maar dit doet het niet voor me.

Wat is trouwens het voordeel van Carbon als je niet professioneel bezig bent met mountainbiken? Het is alleen maar fragieler, kan me niet voorstellen dat het gewichtsvoordeel écht merkbaar is.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2012 15:32 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Stalen frames van Kona zijn erg oud, dan zit je wel met een heel oude mountainbike, laatste jaren allemaal aluminium. Nu zijn er enkele carbon uitvoeringen bij.

Nou dat gewicht merk je nog aardig snel, gewicht in de fiets speelt meer mee dan gewicht in je lichaam. (tot op zeker hoogte natuurlijk) 1 : 7 schijnt de verhouding te zijn, vooral ook waar het zit.
Carbon is inderdaad erg licht (1.45gram/cm3), maar daarnaast ook erg stijf en toch in staat schokken beter te dempen dan aluminium, dus comfortabeler. Daarnaast minder vermoeiingsverschijnselen dan metaal (al schijnt dat bij carbon ook op te treden, niet erg duidelijk nog), het kan inderdaad niet tegen punt belasting, dus bij een crash (veel) gevoeliger. En lastig te repareren. Veel mensen waar ik mee fiets fietsen op carbon en hebben daar eigenlijk geen problemen mee en die fietsen niet alleen een rondje in Nederland. Die worden af en toe goed uitgelaten in het buiorenland.

Ik heb hem ook niet zozeer op vorm uitgekozen. Ik heb nu ook een Kula en dat is een enorm racemonster als dat een goede indicatie is moet deze dat al helemaal worden, met de voordelen van carbon. Heb hem ook niet kunnen test rijden, bij een webshop besteld, dus een beetje een gok. De recensies waren wel heel lovend. Ik zag hem staan en had direct zoiets van die wil ik hebben, nu met 40% korting dus mijn slag geslagen.

Het balhoofd is inderdaad wat dik, maar die is ook tapered, dus extra stijf. De rest van de fiets is nog vrij rank, de carbon look had ik niet verwacht, dacht dat het effen zwart was, maar pakt toch beter uit dan gedacht. Zitten nog een paar leuke styling details op. Verder wat mooie features, zoals een BB30 bottom bracket en een direct mount voor derailleur.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 17-07-2012 15:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Nog wat foto's:










Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 22-07-2012 19:51 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 22-07-2012 20:49 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ha bedankt! Ja Mark Beaumont, ken ik natuurlijk.

Hij klaagt een beetje veel vind ik .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 23-07-2012 16:57 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-07-2012 21:35 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Iemand nog een Audi fiets?



Linkje


 


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-07-2012 21:40 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Hm, een zadel moet je er zelf bij denken of mis ik wat?



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-07-2012 21:46 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Da's dat rode 'staafje'.



 


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-07-2012 21:47 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Lijkt me niet al te comfortabel eigenlijk.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-07-2012 21:50 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Dat is een zadel op een ("gewone") racefiets/mountainbike ook niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Forever After op 27-07-2012 21:50]


 


rotor
Usericon van rotor
Posted 28-07-2012 17:57 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Die Audi is een trial fiets, die hebben meestal geen zadel.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 28-07-2012 20:19 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Volgens het linkje is het toch wel meer dan enkel dat.

Niet dat het een tourfiets is, maar het is meer dan een trialfiets.

Of ik neem de kreet trialfiets iets te krap op.


 


rotor
Usericon van rotor
Posted 29-07-2012 9:54 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Je moet de woorden van een glamourblog niet te serieus nemen. Het is een concept, een PR stunt in de vorm van een electrische trial bike.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 01-08-2012 8:08 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Daar ga je dan, op je dure kutfiets.


Ontwerper bouwt kartonnen fiets van 10 euro

Anderen zeiden dat het onmogelijk was, toch lukte het

De Israëlische ontwerper Izhar Gafni is een liefhebber van fietsen. Toen hij hoorde dat iemand een kano had gemaakt van karton, begon hij te denken: zou ik ook een fiets van karton kunnen maken? Anderen vertelden hem dat het onmogelijk was, maar hij bleef er zoveel aan denken, dat zijn vrouw op een avond zei: “Ik ken jou: eerst maak je jezelf gek, dan maak je mij gek en vervolgens maak je je hele familie gek. Probeer het maar gewoon.” Gafni ging aan de slag en wist met veel proberen een werkend prototype te maken. Gafni’s truc is dat hij de verschillende onderdelen van de fiets vouwt, net als origami. Als basis gebruikt hij dik karton, dat ook als verpakkingsmateriaal gebruikt wordt. De eerste modellen leken volgens hem ook op een kruising van een verpakking en een fiets. Het karton wordt afgewerkt met verf, waardoor de fiets van lichtgewicht, hard plastic gemaakt lijkt. Nit alleen het frame en het stuur, maar ook de wielen en het zadel zijn van karton gemaakt. De fiets van Gafni kost aan materiaal zo’n 10 euro. In de winkel zou hij volgens de ontwerper zo’n 50 euro moeten kosten.

Bron: nocamels.com, via treehugger


http://nieuws.nl.msn.com/optimistisch/ontwerper-bouwt-kartonnen-fiets-van-10-euro




 


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-08-2012 11:02 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Mijn nieuwe cruiser papi's, voor nog geen 50 piek.



Against God and Government


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 01-08-2012 22:14 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 24 september 2011 20:29 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Jammer, ik las 'fisten'.

Ik ben van plan de hardloopschoenen aan de wilgen te knotten (ba-da-BAM), en te gaan mountainbiken.


Gelukt dus.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 01-08-2012 22:19 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Jep. En het voelt heerlijk weer te hebben gesport. En heersen zeg, op de mountainbike. In het bos wat stevige klimmetjes, afdalingen en en kleine sprongen gemaakt. En op de weg lekker hard. Gaaf! :-)


Ja hoor...


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-08-2012 9:01 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

En hier issie dan; Frankenstein. Sorry voor de bewogen lelijke foto's...





Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-08-2012 13:12 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Leuke fiets, klassieke mountainbike.
Een van de eerste Rock Shox' erin en hoewel velgremmen, zijn dat wel goede.
Lekker groffe banden ook.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-08-2012 13:51 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Jep, het is een 'aftast-fiets'. Even zien of het bevalt voor ik een godsvermogen uitgeef aan een meer op mijn (dan naar het oppervlak gekomen) voorkeuren afgestemd model.

So far, so good. Ik merk in elk geval dat de banden het in het bos goed doen. Yahtzee. Maar op de weg is het best zwaar. Zondag ga ik 30 km over de weg pakken met die boys onder mijn zeemreet, ben benieuwd.


Ja hoor...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 02-08-2012 16:21 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Erg verstandig, je wil niet weten hoe vaak het voorkomt dat er iemand bij een fietsenzaak komt een paar duizend euro neergooit en met een mooie fiets wegloopt. Die na een paar weken weer in de schuur staat te verstoffen.

Zijn ook banden voor de in Alpen.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 02-08-2012 16:26 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2012 16:21 schreef Nimbus het volgende:
Erg verstandig, je wil niet weten hoe vaak het voorkomt dat er iemand bij een fietsenzaak komt een paar duizend euro neergooit en met een mooie fiets wegloopt. Die na een paar weken weer in de schuur staat te verstoffen.

Zijn ook banden voor de in Alpen.


Ha, de Alpen. Dat haal in niet in het bos hier, maar wel wat stevige heuvels.

Wat ik gisteren al merkte was dat je eigenlijk niet teveel moet schakelen, en wanneer het wel nodig is, je het echt moet plannen. Met andere woorden; ergens tegen een helling aan kwam ik stil te staan.

Vanavond nog even een klein rondje doen. Al is mijn reet volledig aan gort.
Snel zeembroekje kopen, en weer zitten op dat kreng. En ik doe wel even mijn snowboard helm op tot mijn fietshelm binnen is...


Ja hoor...


rotor
Usericon van rotor
Posted 02-08-2012 17:19 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Cool fietsje, lekker 90s. De banden zijn inderdaad wel erg grof, heel geschikt voor rulle zandgrond geloof ik, minder voor hardere ondergrond.


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen