IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Fietsen [algemeen fietstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 14-09-2013 10:45 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Moest jij niet in Ierland gaan fietsen?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 10:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Allang geweest! Zal ff foto's posten zo


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 18:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Laatste tijd veel techniek aan het oefenen en daar ook deze pedalen voor aangeschaft:



Als je een beetje rondkijkt vind je leuke drops:












faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 19:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Goed voor je fiets ook


... hoe de hazen lopen ...


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 14-09-2013 19:16 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Wel beter dan 'm zo op de grond flikkeren.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 19:22 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 19:12 schreef faalhaas het volgende:
Goed voor je fiets ook


Hoezo?


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 14-09-2013 19:26 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Omdat tegen zo'n randje zetten beter is dan 'm zo op de grond te flikkeren.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 19:28 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 19:22 schreef Nimbus het volgende:
Hoezo?


Gewoon. Meer kans op schade dan bij normaal gebruik lijkt mij? Maargoed dan heb je weer wat te sleutelen, vinden veel fietsliefhebbers ook altijd leuk natuurlijk


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 19:30 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 19:28 schreef faalhaas het volgende:
Gewoon. Meer kans op schade dan bij normaal gebruik lijkt mij? Maargoed dan heb je weer wat te sleutelen, vinden veel fietsliefhebbers ook altijd leuk natuurlijk


Wat is normaal gebruik?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 19:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 19:30 schreef Nimbus het volgende:
Wat is normaal gebruik?


Over een weg heen fietsen. Ik denk dat je dan minder kans op bijv. scheuren in je frame hebt.


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 19:46 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja, maar daar is een mountainbike niet voor gemaakt...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 19:58 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Een weg kan ook een bergweggetje zijn natuurlijk. Ik dacht dat ze daar voor gemaakt werden en niet om van een ramp af te jumpen.


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 20:05 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 19:58 schreef faalhaas het volgende:
Een weg kan ook een bergweggetje zijn natuurlijk. Ik dacht dat ze daar voor gemaakt werden

Nee.
quote:
en niet om van een ramp af te jumpen.

Ja dus.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 20:16 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Waarom geven fabrikanten dan geen garantie als je je mtb hiervoor gaat gebruiken?


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 20:38 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Dat ligt er helemaal aan...

De mijne geeft wel garantie, 10 jaar zelfs en geen berijders en inzetgebruik limiet.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 20:51 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Heb je daar een bron van? Ik kan het maar moeilijk geloven namelijk..


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 20:54 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ja.

Is niet zo vreemd hoor, als je de juiste fiets koopt. Weet niet wat jouw mountainbike ervaring is, maar heb het idee dat je er weinig kijk op hebt.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 21:09 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik heb er idd niet heel veel ervaring mee maar je geeft ook geen enkele bron waar ik iets van zou kunnen leren Op welke mtb's zit dan unlimited warranty, welk merk/model is bijv. jouw fiets? Volgens mij is dat toch vrij bijzonder en zit er meestal een clausule in die ramp riding, stunt riding en deelname in events etc. uitsluit van garantie.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 14-09-2013 21:09]


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 21:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

http://liteville.de/

Ik heb een Liteville 101.

Ligt er aan welk merk en welk type, wat de fabrikant aan beperkingen stelt aan de garantie. Vaak zijn wedstrijden ook niet toegestaan, beetje erg onzin als je een xc race mountainbike koopt...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 21:33 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Dat ze ook garantie geven na schade ontstaan door ramp jumps vind ik er niet op terug. Wel dat ze schade vergoeden ontstaan door fabrikagefouten én dat je je als voorwaarde bij gebruik van de fiets moet houden aan de instructies in de handleiding..


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 14-09-2013 21:50 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2013 21:33 schreef faalhaas het volgende:
Dat ze ook garantie geven na schade ontstaan door ramp jumps vind ik er niet op terug. Wel dat ze schade vergoeden ontstaan door fabrikagefouten én dat je je als voorwaarde bij gebruik van de fiets moet houden aan de instructies in de handleiding..


Wat zijn ramp jumps?
Zo precies zetten ze dat er niet op, maar als je goed zou lezen.
Snap het probleem ook niet helemaal. Je eerste opmerking raakt al kant nog wal.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 14-09-2013 22:12 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Je begint nu een beetje om de hete brei heen te draaien. Een ramp jump is een stoere term voor van een steigerplankje af fietsen. Wat jij liet zien in je laatste foto's dus.

Er is verder ook helemaal geen probleem. Alleen jij stelt dat mtb's gemaakt zijn voor dergelijke stunts en dat fabrikanten hieruit voorgekomen schade vergoeden. Zo precies zetten ze het er idd niet op, maar wat ze er wel opzetten is dat ze bij ondeugdelijk gebruik de garantie uitsluiten. Zo lees ik het dan he. Als jurist.


... hoe de hazen lopen ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-09-2013 1:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

He faalhaas. Dan blijf je toch lekker op het asfalt fietsen? Net als alle andere juristen die er heel veel van af weten.

WTF heb je het over man. Al deed-ie het op een Fisher Price driewieler. Als je maar lol hebt, toch?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 15-09-2013 2:01 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Oh maar de fun factor staat ook helemaal niet ter discussie


... hoe de hazen lopen ...


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 15-09-2013 18:35 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 15 september 2013 1:33 schreef M. het volgende:
He faalhaas. Dan blijf je toch lekker op het asfalt fietsen? Net als alle andere juristen die er heel veel van af weten.

WTF heb je het over man. Al deed-ie het op een Fisher Price driewieler. Als je maar lol hebt, toch?




Haha, bedankt, beste antwoord denk ik.

[Dit bericht is gewijzigd door Nimbus op 15-09-2013 18:35]


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen