IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Nederlandse militair gedood in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Digerdoden
Usericon van Digerdoden
Posted 22-05-2004 10:06 by Digerdoden Wijzig reactieProfiel van DigerdodenQuote dit bericht

als je in het leger gaat weet je dat je een granaat op je kom kunt krijgen..


"Martyrdom is the only way a man can become famous without ability. " Arthur Schopenhauer


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 24-05-2004 23:52 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

Balkenende wist dat anders niet.....


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 25-05-2004 10:19 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

quote:
Op 24 mei 2004 23:52 schreef arrebar het volgende:
Balkenende wist dat anders niet.....


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-08-2004 10:30 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

En nu is de tweede dode een feit.
Een 29 jarige wachtmeester van de koninklijke marechaussee. Onder hevig vuur genomen door een stel Iraki's. 5 anderen raakten gewond. Er zouden ook nog 2 iraakse militairen gewond zijn geraakt.

[Dit bericht is gewijzigd door arrebar op 15-08-2004 10:32]


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-08-2004 10:44 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

JFC wat een fuckin' ophef zeg! Extra journaal om 10:15 uur, dan denk je er is heel wat gebeurd. Dus snel ff checken op teletext...hmmz niets bijzonders te vinden... het zal toch niet die dode militair zijn??? Ja dus. En natuurlijk gelijk weer zo'n eikol van een zogenaamde expert erbij. Er gaan elke dag in Nederland weet ik hoeveel mensen dood aangedaan door anderen, moeten we daar dan ook maar extra journaals voor uitzenden.


Bazzio Attacks!!!


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 15-08-2004 10:54 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

Toch kijk je daar als thuisfront heel anders tegenaan..Een mail van mijn broer van vannacht:

--
Hallo.

Zoals jullie nu waarschijnlijk wel vernomen hebben via teletekst of journaal, is er
gisteren een Nederlandse militair omgekomen bij een aanslag. Het betreft iemand van
de Koninklijke Mareschaussee, persoonlijk ken ik hem niet. Zes anderen, 2 van de
Mareschaussee en 4 van de Landmacht, zijn zwaar gewond geraakt. Twee van hen ken ik.
Een soldaat die samen met mij de eindoefening voor de rode baret heeft gedaan. En
een collega pelotonscommandant en goede maat van mij, Bjorn. Anne kent hem wel (een
beetje). Zij zijn allen stabiel.

De stemming hier is dus minder briljant. Zelf baal ik natuurlijk ook van het hele
gebeuren, maar misschien ook wel even veel van het feit dat een vriend van mij
beschoten is en daarbij is verwond.

De stemming onder (een deel van) de bevolking in het dorp hier is omgeslagen. Zij
was overwegend pro-SFIR. Nu de gevechten in Najaf al een tijdje aanhouden en die
Sadr heeft opgeroepen tot algeheel verzet tegen de Coalition Forces, is men het
blijkbaar in een keer met hem eens en zijn wij (van SFIR) niet meer welkom. Die Sadr
heeft het handig gespeeld, edoch achterbaks...

Wij zullen de nadruk nog meer leggen op onze eigen beveiliging. Ik vraag mij alleen
af wat de politiek in Den Haag nu echt te weten komt over de dreiging hier. Het
lijkt net alsof zij een mooi beeld voorgespiegeld krijgen.

Met mijzelf gaat het naar omstandigheden goed. Maar ik zit wel in mijn maag met mijn
mensen die ik toch elke dag de poort moet uitsturen. Zelf heb ik, in het normale
werkrooster, niet veel reden om de poort uit te gaan. Maak je daar niet druk om.
(doe je toch wel)

Verder is de spanning niet zo dat iederen met helm en wapen rondloopt ofzo. We lopen
in onze vrije uren nog gewoon in korte broek en zitten nog steeds blikjes cola te
drinken en dartpijltjes te gooien.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben! Maak je niet te ongerust en zorg dat je 's
nachts gewoon slaapt. Ik let op mijzelf en op mijn 26 helden.

Groeten,

Stephan

--


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 15-08-2004 10:58 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Tja, dat wekt inderdaad wel een ander beeld op...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 15-08-2004 11:01 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

Ja dat begrijp ik Shreddie. Het is natuurlijk ook jammer dat er iemand dood is gegaan, maar om daar zoveel ophef over te maken.


Bazzio Attacks!!!


arrebar
On the turning away
Usericon van arrebar
Posted 15-08-2004 11:10 by arrebar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van arrebarQuote dit berichthttp://www.asbestmetal.nl

quote:
Op 15 augustus 2004 11:01 schreef bazzio het volgende:
Ja dat begrijp ik Shreddie. Het is natuurlijk ook jammer dat er iemand dood is gegaan, maar om daar zoveel ophef over te maken.
Het is gewoon een hot item en veel mensen willen daar de tv voor aanzetten als er nieuws over is. Hier in huis ook mijn ouders die kijken wel, dat terwijl ze tegen de oorlog in Irak zijn. Mensen willen er gewoon over geïnformeerd worden en het journaal wil in die behoefte de mensen voorzien. Daarnaast willen alle (10000, 25000 of misschien wel 50000) mensen die iemand kennen die daar zit ook gelijk meer weten. Voor mezelf is het te ver van mijn bed om me er zorgen om te maken maar ik snap dat er een behoefte is.


"Een vrouw als jou, heb ik nooit gekend. Sterker nog, ik zou niet weten wie je bent" Herman Finkers


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 13:17 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Air strikes by US planes on the largely Sunni Iraqi city of Samarra have killed at least 13 people and injured 84, a hospital official in the city said.

-
"We have received 13 bodies including three women and two children and 84 injured," said doctor Abd Al-Hamid al-Samarrai of the city's general hospital - adding that many of the wounded were also women and children.
-

Heavy US bombardment of Kut on Wednesday killed 75 people and wounded 150, one day after clashes between police and Shia fighters in the southern Iraqi city, a Health Ministry official said.

Many of the dead and wounded were women and children, said Kut hospital director, Khadir Fadl Arar.

http://www.ccmep.org/usbombingwatch/2004.htm#august

http://civilians.info/iraq/

http://www.iraqbodycount.net/bodycount.htm




Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-08-2004 15:24 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Kijk, in het licht van deze cijfers valt die ene Nederlander nog best mee.

Jongens, waar maken we ons druk over?



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 15:44 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Ik over het feit dat in Irak de ene dictator voor een nog grotere psychopaat is verwisseld onder het mom van eerst massavernietigingswapens, daarna massavernietigingswapensprogrammas, daarna onder toch maar weer onder het mom van oorlog tegen terrorisme, daarna onder het volslagen ongeloofwaardige, maar toch met bijna onmenselijke inspanningen van de Westerse op enkele uitzonderingen nu griezelig uniforme propagandamachine verkochte mom van democratie & wederopbouw en alle andere verzinsels die moeten verhullen waarvoor de oorlog, waarvoor het Internationaal Recht is verkracht werkelijk is gevoerd. Israel, olie, inkapseling Iran en Amerikaanse basissen in het hart van het Midden Oosten. Natuurlijk kun je dat niet zo zeggen en moet het debiele volk waanvoorstellingen worden gevoed over allerlei nobele doelstellingen zodat ze zich op de borst kunnen kloppen en met goed gemoed voor een massamoord kunnen applaudiseren.

Nederlandse soldaten zijn dus criminelen, omdat zij meewerken aan een illegale bezetting, maar eindverantwoordelijken zijn de criminelen in Den Haag, te beginnen met minister Kampf. Al moet deze worden nagegeven dat hij vrij openlijk een beleid nastreeft waarin militairen worden ingezet voor oliebelangen, zij het natuurlijk in iets bedektere termen geformuleerd.

Soldaten van het Nederlandse leger zijn niets meer dan handlangers van een Haagse dievengilde die in opdracht van de grote maffiabazen in Washington handelen.

Er is niets moreel verdedigbaars aan wat Nederland doet in Irak. Het enige wat zij voor hun verdediging kunnen aanvoeren is een schuchter Ich habe es nicht gewusst.. en anders niets.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 15:47 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Kom alsjeblieft niet aanzetten met die soevereiniteitsonzin want ik kan iemand die zo treurig is niet eens meer recht in zijn gezicht uitlachen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 15:57 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

En Al-Sadr is dan opeens wel goed?
Waarom kunnen de Arabieren en moslims niet eens met iets anders komen? Altijd geven ze de schuld aan Israel en Amerika, maar naar zichzelf kijken kunnen ze niet. Ze richten zich de hele tijd op loze pan-arabische en radicale islamitische gedachtegoeden. Wat alleen voor nog meer dood en verderf zorgt. Zie de oorlogen tegen Israel, de handelingen van de Baath partij, de oorlog van Iran/Irak/Syrie tegen de Koerden, etc..
Er zijn veel meer massamoorden/verkrachtingen/mishandelingen geweest onder Saddam Hoessein. Amerika pleegt geen massamoorden, die bommen zijn ongelukken ipv. gerichte massamoorden tegen de Koerden gericht.

Kan ik zo pissig over worden, de Amerikanen en Britten hebben zogenaamd Irakezen mishandelt in de gevangenis. Moet je eens kijken wat er met Irakezen gebeurde in de gevangenissen van de Baath-partij. Daar werd pas mishandelt, daarbij is een Iraakse gevangen met een zak over zijn hoofd niks bij.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 15-08-2004 15:58]


F*ck hippies


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-08-2004 16:03 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 15:44 schreef Oebe het volgende:
Ik over het feit dat in Irak de ene dictator voor een nog grotere psychopaat is verwisseld onder het mom van eerst massavernietigingswapens, daarna massavernietigingswapensprogrammas, daarna onder toch maar weer onder het mom van oorlog tegen terrorisme, daarna onder het volslagen ongeloofwaardige, maar toch met bijna onmenselijke inspanningen van de Westerse op enkele uitzonderingen nu griezelig uniforme propagandamachine verkochte mom van democratie & wederopbouw en alle andere verzinsels die moeten verhullen waarvoor de oorlog, waarvoor het Internationaal Recht is verkracht werkelijk is gevoerd. Israel, olie, inkapseling Iran en Amerikaanse basissen in het hart van het Midden Oosten. Natuurlijk kun je dat niet zo zeggen en moet het debiele volk waanvoorstellingen worden gevoed over allerlei nobele doelstellingen zodat ze zich op de borst kunnen kloppen en met goed gemoed voor een massamoord kunnen applaudiseren.

Nederlandse soldaten zijn dus criminelen, omdat zij meewerken aan een illegale bezetting, maar eindverantwoordelijken zijn de criminelen in Den Haag, te beginnen met minister Kampf. Al moet deze worden nagegeven dat hij vrij openlijk een beleid nastreeft waarin militairen worden ingezet voor oliebelangen, zij het natuurlijk in iets bedektere termen geformuleerd.

Soldaten van het Nederlandse leger zijn niets meer dan handlangers van een Haagse dievengilde die in opdracht van de grote maffiabazen in Washington handelen.

Er is niets moreel verdedigbaars aan wat Nederland doet in Irak. Het enige wat zij voor hun verdediging kunnen aanvoeren is een schuchter Ich habe es nicht gewusst.. en anders niets.


Linkse propaganda ruik ik hier, iedereen is crimineel en de inval van Irak op alle fronten illegaal. De rest van de feiten laten we achterwegen want als het Amerika en oorlog betreft is het sowiezo fout.



"This one is older than shit, heavier than time!"


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 16:14 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 16:03 schreef 0Tolerence het volgende:
Linkse propaganda ruik ik hier, iedereen is crimineel en de inval van Irak op alle fronten illegaal. De rest van de feiten laten we achterwegen want als het Amerika en oorlog betreft is het sowiezo fout.


Linkse propaganda? Meer tegenovergesteld vanuit Arabisch oogpunt.


F*ck hippies


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-08-2004 16:17 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 16:14 schreef Manifest het volgende:
Linkse propaganda? Meer tegenovergesteld vanuit Arabisch oogpunt.


Ik heb het dan over de post van Oebe, dat heeft niks met die Arabieren te maken


"This one is older than shit, heavier than time!"


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-08-2004 16:18 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Een dooie crimineel dus.

Fijn. Wat maken we ons druk. Bovendien, of die vrouwen en kinderen nu werden gedood door de rechtmatige eigenaar van het land of door de vrienden van de louter op olie beluste George W...

Dood gaan ze toch. Alleen nu neemt de bevolking een handvol criminelen mee het graf in, dus dit is beter.



What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 16:18 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Dat is correct. De V.S. is fout en de invasie is illegaal. Dus alles wat eruit voortkomt is illegaal, tenzij een gekozen volksvertegenwoordiging in Irak daarmee akkoord gaat. In Irak is geen gekozen volksvertegenwoordiging, er is een psychopaat die schoolkinderen in een bus heeft opgeblazen en iemand die martelt en gevangenen standrechtelijk doodschiet en daar persoonlijk plezier aan beleeft, de doodstraf heeft heringevoerd voor iedereen die kritiek heeft op zijn regering en kritische kranten sluit en een censuur heeft ingesteld van Noord Koreaanse proporties.

Iedereen die actief meedoet aan iets crimineels is een crimineel. Dat lijkt me zelfs een rechts standpunt. Maar op de een of andere manier, zodra Amerika iets doet is het voor iedereen die hun racistische inslag verschuilt achter een rechtse politiek automatisch goed en verheven boven de Internationale Rechtsorde.

Een futiliteit als een oorlog beginnen onder valse voorwendselen is dan ook verder geen kritisch noot na. Je kunt je beter beklagen over het gebrek aan het zelfkritisch vermogen in Arabische landen.

Ik noem dat niet eens rechts, ik noem dat zielig.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 16:32 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Quote van een debiel met het ethisch besef van een platgespoten distel:
"Kan ik zo pissig over worden, de Amerikanen en Britten hebben zogenaamd Irakezen mishandelt in de gevangenis. Moet je eens kijken wat er met Irakezen gebeurde in de gevangenissen van de Baath-partij. Daar werd pas mishandelt, daarbij is een Iraakse gevangen met een zak over zijn hoofd niks bij."

Jij hebt werkelijk geen enkel idee waar je het over hebt. Op dit forum elders staan ook dergelijke meningen verwoord. Jij hebt met zo'n mening helemaal geen grond om uberhaupt iets negatiefs te zeggen over de gevangenispraktijken van Saddam Hussein, daarbij ook nog buiten beschouwing gelaten dat deze praktijken in hun ergste periode absoluut met volkomen en ongekritiseerde steun gebeurde van de V.S. de U.K. en van Nederland.

Is er dan wel iets goeds te zeggen over de V.S. politiek ten aanzien van Irak?

Nee!


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 16:38 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Steun?? Ze lieten het gewoon gebeuren dat is iets anders. Ze steunden Irak in de oorlog tegen Iran ja, maar ik zeg niet dat de politiek van Amerika goed is. Ze zijn achterlijk geweest om Irak tegen Iran te steunen, in de eerste golfoorlog Saddam Hussein niet af te maken en de opstanden van de Sji'iten en Koerden niet te steunen.
Een van de redenen ook waarom George Bush Saddam Hussein heeft neergehaald, om de fouten van zijn vader deels te herstellen. (andere reden is natuurlijk gewoon cash van olie en Saudie-Arabie en andere schurkachtige oliestaten)

En vind jij Al Sadr veel beter als de interim regering dan?
Een moordenaar die zijn rivalen heeft gedood en tegen de Sji'itsche Al-Sitiani ingaat die tenminste voor een Islamitische democratie ipv. een theocratie zoals in Iran.





[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 15-08-2004 16:39]


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 17:26 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

"Steun?? Ze lieten het gewoon gebeuren dat is iets anders."

Nee, ze steunden het door kritiek op Saddam Hussein op dezelfde manier te behandelen als kritiek op Allawi nu en op Chalabi een tijdje geleden. Bovendien hebben de Amerikanen die al sinds jaar en dag martelingen uitbesteed, aan bevriende staten als Marokko, Jordanie, UAE, Saoedie-Arabie, Egypte maar ook aan landen als Syrie (zie Maher Arar zaak) Jemen, Algerije en ook in Irak. En nu worden ook het martelen in landen als Oezbekistan, Turkmenistan enz. ook in de doofpot gestopt en alle invloed wordt aangewend om rapporten laag op de stapel te krijgen.
Kijk naar Soedan, jarenlang burgeroorlog, 2 miljoen doden en geen enkel bericht. Er worden interessante olievelden gevonden, terwijl de olieproductie in het Midden Oosten stagneert en plotseling leest iedereen Human Rights Watch, maar niet over Congo waar 5 miljoen mensen zijn vermoord en wat een paar keer per jaar een artikeltje scoort op bladzijde 3 tussen een fotoreportage van een man die een hond bijt en een verhaal over een mishandeld paard.

"Ze steunden Irak in de oorlog tegen Iran ja, maar ik zeg niet dat de politiek van Amerika goed is. Ze zijn achterlijk geweest om Irak tegen Iran te steunen, in de eerste golfoorlog Saddam Hussein niet af te maken en de opstanden van de Sji'iten en Koerden"

Ze steunden Irak in de oorlog tegen Iran ja, en leverden Saddam Hussein het gifgas en bacterieculturen en toen Saddam Hussein in middenin zijn Anfal campagne waarin hij dat gifgas tegen de Koerdische bevolking gebruikte was Bolkestein in Irak om van Saddam Hussein zijn voorwaarden te vernemen voor intensivering van de Nederlandse handel met Irak. Nederland leverde wapens aan Irak en de V.S. leverden wapens aan beiden partijen, zowel Irak als Iran.

Na de golfslachting van 1991 voorspelden de adviseurs van Bush 1 precies wat er zou gebeuren dat nu gebeurt. De golfslachting van 1991 was ook een oorlog dat een keuze was en niet nodig. De invasie van Koeweit door Irak was ook perfect te voorkomen, maar is door Koeweitse (financiele) agressie uitgelokt. De Amerikaanse massaslachting in Irak in 1991 was een reaktie op een misdaad dat van ethisch onvergelijkbaar geringere proporties was als de Amerikaanse invasie in Panama een paar maand daarvoor, voor de installatie van een nieuwe pro-Amerikaanse marionet, nadat Noriega plotseling uit de gratie was gevallen vanwege het handelen in het belang van Panama en dus in strijd met Amerikaanse belangen.

"En vind jij Al Sadr veel beter als de interim regering dan?
Een moordenaar die zijn rivalen heeft gedood en tegen de Sji'itsche Al-Sitiani ingaat die tenminste voor een Islamitische democratie ipv. een theocratie zoals in Iran."


Ik heb niets te vinden, want ik ben geen Iraqi, het kiezen van een Iraakse regering is een zaak van Iraqi's. Maar stel dat mijn mening er toe zou doen: jazeker, veel beter. Waarom? Omdat Al Sadr een basis heeft in de Iraakse bevolking en Allawi niet. Al Sistani is politiek niet veel anders dan Al Sadr, het gaat niet om het verschil tussen een theocratie en een democratie tussen deze beide. Er wordt een beeld geschetst alsof het allemaal zo simpel is, maar dat is gewoon een overvloeisel van een nogal ondoordachte psychologische verdeel en heers campagne. Als er al iets gebeurt dan is het dat Al Sistani daardoor meer en meer aanhang aan Al Sadr verliest, niet omdat men onkritisch ten aanzien van zijn politieke agenda staat, maar omdat Al Sadr lijfelijk aanwezig is in het front tegen de Amerikaanse bezetters en als een echte leider met het volk strijdt tegen de Westerse barbaren. Hij verdient daarvoor ook mijn diep respect. Al Sistani is veel sluwer en is allang bezig met het Irak nadat de Amerikanen het land zijn uitgetrapt, want zij hebben de oorlog allang verloren. Maar Al Sistani steunt Al Sadr ook op kritieke momenten, wetende dat hij anders zijn basis verspeelt.

Waar heb jij de informatie vandaan dat Al Sadr achter de moord op Al Khoei zou hebben gezeten? Dat was een verhaal wat de Amerikaanse bezettingsmacht hem plotseling aanwreef samen met beschuldigingen van diefstal nadat met Al Sadr als machtsfactor teveel rekening moest worden gehouden.

Chalabi wordt nu opeens ook beschuldigd van valsemunterij, volgens sommige berichten schijnt het te gaan om een bedrag equivalent aan 2 dollar. Chalabi is een oplichter en een dief dat was allang bekend, maar deze beschuldigingen zijn net zo politiek gemotiveerd als de beschuldigingen tegen Al Sadr.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 17:36 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 17:26 schreef Oebe het volgende:
Waar heb jij de informatie vandaan dat Al Sadr achter de moord op Al Khoei zou hebben gezeten? Dat was een verhaal wat de Amerikaanse bezettingsmacht hem plotseling aanwreef samen met beschuldigingen van diefstal nadat met Al Sadr als machtsfactor teveel rekening moest worden gehouden.



http://english.aljazeera.net/NR/exeres/815FF50A-4D63-43CB-A404-84DF9E6CDF70.htm
quote:

Chalabi wordt nu opeens ook beschuldigd van valsemunterij, volgens sommige berichten schijnt het te gaan om een bedrag equivalent aan 2 dollar. Chalabi is een oplichter en een dief dat was allang bekend, maar deze beschuldigingen zijn net zo politiek gemotiveerd als de beschuldigingen tegen Al Sadr.

Tjah, je verhaal is volledig waar weinig op in te brengen. Zelfde is in Afghanistan aan de gang, waar natuurlijk de Pro-Amerika pionnen met behulp van geld aan de macht geholpen. Er zijn wel verkiezingen, maar die zijn niet echt democratisch te noemen.

Als ik de Koerden in vrij-Koerdistan was, zou ik mezelf maar snel gaan bewapenen voor het geval dat er een Sji'itische staat komt.
Van de Amerikanen hoeven ze niet veel hulp te verwachten, of ze moeten hun luchtmacht basissen willen behouden.

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 15-08-2004 17:38]


F*ck hippies


BARABAS
CONTRACOINTELPRO
Usericon van BARABAS
Posted 15-08-2004 17:50 by BARABAS Wijzig reactieProfiel van BARABASQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 17:26 schreef Oebe het volgende:
.... tussen een fotoreportage van een man die een hond bijt en een verhaal over een mishandeld paard.



Als er een paard is mishandeld vind ik dat erger om te lezen dan al die dingen die mensen elkaar aandoen


Lijst van het spoor 1. "Afvlakken van emoties" Markeerde het begin van een grote stilistische verandering voor de Dood. De werkelijke geluid van het album is veel meer technisch volleerd en progressiever dan eerdere inspanningen van de Dood.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 17:55 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Tijd geleden stond trouwens een groot stuk over Sudan/Dafur in het NRC handelsblad Oebe. Een van de hoofdartikelen, maar zoals het loopt in Sudan komt de regering er nog wel meeweg......
Voor de US alleen een omgeving om nieuwe handelsconcessies af te dwingen op olie.


F*ck hippies


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen