IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Nederlandse militair gedood in Irak Vorige pagina | Volgende pagina
Super trouper
faust is een irritante boer
Usericon van Super trouper
Posted 15-08-2004 18:00 by Super trouper Wijzig reactieProfiel van Super trouperQuote dit bericht

Ik heb hier zeker geen medelijden mee.
Deze soldaten gaan vrijwillig.
Trouwens er gaan al zoveel soldaten dood in Irak, dus zo belangrijk is het ook weer niet. Nou ja het is een Nederlander ja. Erger vindt ik het voor de nabestaanden.


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 18:02 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Er staat niet in dat artikel dat Al Sadr Al Khoei zou hebben omgelegd. Zoals je wellicht kunt herinneren werd de schuld van het slachten van Al Khoei gelegd bij Ba'athisten:

"Al-Khoei's nephew, Jawad al-Khoei, told Reuters from the Iranian holy city of Qom that Abdul Majid was stabbed to death at the Grand Imam Ali Mosque in Najaf. … Jabr and dissident Iraqi cleric Sheik Fazel al-Haidari said Abdul Majid was killed by Iraqi fighters loyal to Saddam. 'We should not assume Saddam and his Baath party are finished. These Fedayeen [paramilitary] fighters worship Saddam like an idol, he is their preacher,' Haidari told Reuters."

Al Sistani en Said al Hakim weigerden destijds ook Al Khoei te ontmoeten omdat hij gezien werd als een Amerikaanse marionet:

"Witnesses to the slaying said that as al-Khoei was being stabbed, a number of $100 and $50 bills in U.S. currency spilled out of his clerical robes. 'There was some American money flying around with lots of blood on it," said one of the witnesses, who asked not to be identified for fear of retribution. 'The money was hidden in his clothes, and that made the crowd even angrier at him.'" (Newsday)

Nadat Al Sadr's krant al Hawza werd verboden door de Amerikanen eind maart dit jaar:

"The United States arrested one of al-Sadr's top deputies and later announced the existence of a three-month-old arrest warrant, issued by an Iraqi judge, on al-Sadr, claiming that he was responsible for the killing of Abdul Majid al-Khoei,
a Shiite cleric aligned with both Ayatollah Sistani and the US-led coalition, and son of the Grand Ayatollah Abdul-Qasim al-Khoei (who died in 1992). The warrant itself inspired further opposition, as Khoei's own followers blamed Baathists for the murder. The US-appointed Iraqi Minister of Justice stated that he had no knowledge of the warrant. The Iraqi Jurists Association declared the warrant "illegal".

Lijkt me dus weinig basis om zulke boude uitspraken op te doen, zeker niet als je als bewijs aanvoert een artikel van Al Jazeera waarin zo'n bewering helemaal niet gedaan wordt.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 15-08-2004 18:09 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 18:02 schreef Oebe het volgende:

Lijkt me dus weinig basis om zulke boude uitspraken op te doen, zeker niet als je als bewijs aanvoert een artikel van Al Jazeera waarin zo'n bewering helemaal niet gedaan wordt.

Staat idd alleen in dat hij is omgelegd, maar ik ben denk auto vanuit gegaan dat hij door Al-Sadr is vermoord door de berichten van CNN en BBC. Foutje, bedankt dus.


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 15-08-2004 18:21 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Laat trouwens gezegd zijn niettegenstaande het feit dat ik het niet meer oneens kan zijn met de oorlogzuchtige Westerse politiek dan dat ik doe, ik voor de soldaten daar niet wens dat hun iets overkomt en dat ze heel en gezond thuis mogen keren.

Maar dat staat wel los van het feit dat ik ook hen schuldig acht aan internationaal terrorisme of misschien zelfs aan de halsmisdaad van agressie.

Voor minister Kampf, Balkenende, van Aartsen en Geert Wilders en anderen zou ik slechts genoegen kunnen nemen met de doodstraf indien ik net zo slecht was als zij. Dat ben ik echter niet, daarom eis ik voor ieder van hen 37.000 keer levenslang.


0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 15-08-2004 18:22 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2004 18:21 schreef Oebe het volgende:
Laat trouwens gezegd zijn niettegenstaande het feit dat ik het niet meer oneens kan zijn met de oorlogzuchtige Westerse politiek dan dat ik doe, ik voor de soldaten daar niet wens dat hun iets overkomt en dat ze heel en gezond thuis mogen keren.

Maar dat staat wel los van het feit dat ik ook hen schuldig acht aan internationaal terrorisme of misschien zelfs aan de halsmisdaad van agressie.

Voor minister Kampf, Balkenende, van Aartsen en Geert Wilders en anderen zou ik slechts genoegen kunnen nemen met de doodstraf indien ik net zo slecht was als zij. Dat ben ik echter niet, daarom eis ik voor ieder van hen 37.000 keer levenslang.


hehehehe, grappig ben je wel


"This one is older than shit, heavier than time!"


Vinay
Usericon van Vinay
Posted 16-08-2004 1:10 by Vinay Wijzig reactieProfiel van VinayQuote dit berichthttp://www.myspace.com/vinaysananda

quote:
Op 11 mei 2004 8:52 schreef attila_de_hun het volgende:
in principe hebben "we" er niks te zoeken

nu er een tweede dode is gevallen , denkt men misschien dat Nederlandse soldaten ( en bondgenoten ) er niks te zoeken hebben , maar er zijn wel een aantal redenen :

Irak heeft nog geen volwaardige democratische regering , dus de wereldgemeenschap heeft hier een plicht om het land naar democratie te begeleiden

als er een burgeroorlog uitbreekt :
zal Nederland en de rest van de EU de plicht hebben om (grote hoeveelheden) vluchtelingen op te vangen .
Een beter optie zou zijn om het land te stabiliseren nu het nog mogelijk is , misschien met een grotere investering (oa mogelijkheden voor het inwinnen van inlichtingen ) van de wereldgemeenschap dan nu het geval is .

als het land instabiel is hebben extremistische groepen vrijspel en kunnen een bedreiging vormen voor de rest van de wereld .

[Dit bericht is gewijzigd door Vinay op 16-08-2004 1:28]



HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 16-08-2004 1:14 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

wat is een oorlog zonder doden?

een staking waarschijnlijk, laat die hippies niet kankeren, ''ons'' kabinet heeft besloten aan te sluiten bij het almachtige megalomane amerika, dus nu moeten wij naar hun pijpen dansen, daarbij komen nou eenmaal risico's... als sterven, maar dat is soldaat' leven, dienen om te sterven, of zijn we zo mak geworden?

ik sta er eerder achter dat iedereen zich terugtrekt en die haakneuzen het zelf uit zoeken

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 16-08-2004 1:17]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 16-08-2004 7:04 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Vinay: “Irak heeft nog geen volwaardige democratische regering , dus de wereldgemeenschap heeft hier een plicht om het land naar democratie te begeleiden”

Jij volgt het niet echt he, Vinay?

Maar alsof dat het dieptepunt is van menselijk falen hebben we nog een vreselijk stoere HgarrothwulfF met irl waarschijnlijk de ballen van een garnaal en evenveel verstand als op de punt van een pincet kan blijven liggen, ruil je computer alsjeblieft in voor een gamebox of hoe die dingen mogen heten en ga lekker op knopjes drukken. Lijkt me voor iedereen beter en nuttiger.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-08-2004 11:03 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht


Maar als we terugtrekken doen we wel wat de terroristen willen he .
Maar volgensmij heeft balkende iets gezegd, dat terugtrekking uit Irak onbesprekelijk is en dat het volk achter de aanwezigheid van het NL leger in Irak staat...


F*ck hippies


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-08-2004 11:05 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 11:03 schreef Manifest het volgende:

Maar als we terugtrekken doen we wel wat de terroristen willen he .
Maar volgensmij heeft balkende iets gezegd, dat terugtrekking uit Irak onbesprekelijk is en dat het volk achter de aanwezigheid van het NL leger in Irak staat...


Dat laatste is zeker niet volledig waar. Waar men vorige week nog met de bevolking koffie zat te drinken worden patrouilles nu met stenen bekogeld, omdat men 'opeens' van mening veranderd is.


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-08-2004 11:09 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 augustus 2004 11:05 schreef Shredhead het volgende:
Dat laatste is zeker niet volledig waar. Waar men vorige week nog met de bevolking koffie zat te drinken worden patrouilles nu met stenen bekogeld, omdat men 'opeens' van mening veranderd is.


Volgens mij gaat het in de post van Manifest over het Nederlandse volk dat achter de aanwezigheid van het Nederlandse leger in Irak staat en niet over het Iraakse volk.


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-08-2004 11:11 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Inderdaad. Ik weet dat het Iraakse volk niet achter de aanwezigheid staat van het NL leger. (Je kan beter zeggen de Sunnietten en de Sji'ieten, want de Koerden, Assyriers en de Alewieten vinden het vast niet erg).


F*ck hippies


Shredhead
Usericon van Shredhead
Posted 16-08-2004 11:12 by Shredhead Wijzig reactieProfiel van ShredheadQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 11:09 schreef Jebes het volgende:
Volgens mij gaat het in de post van Manifest over het Nederlandse volk dat achter de aanwezigheid van het Nederlandse leger in Irak staat en niet over het Iraakse volk.


Ah ok, zo had ik em niet geinterpreteerd. In ieder geval mogen ze van mij meteen terug komen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-08-2004 11:13 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 11:12 schreef Shredhead het volgende:
Ah ok, zo had ik em niet geinterpreteerd. In ieder geval mogen ze van mij meteen terug komen.
Me too


F*ck hippies


Jebes
Usericon van Jebes
Posted 16-08-2004 11:23 by Jebes Wijzig reactieProfiel van JebesQuote dit berichthttp://jebes.hyves.nl/#

quote:
Op 16 augustus 2004 11:12 schreef Shredhead het volgende:
Ah ok, zo had ik em niet geinterpreteerd. In ieder geval mogen ze van mij meteen terug komen.


Idem


Hobsbawm: 'However strong and sincere the belief that magic would turn machine-gun bullets aside, it worked too rarely to make much difference' - http://www.myspace.com/ambulantrocks -


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 16-08-2004 17:36 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

Hier staat een intelligent commentaar over de verschillen en overeenkomsten tussen Al Sadr en Al Sistani en de achtergronden van hun handelen:

http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A64131-2004Aug13?language=printer


natassja
Usericon van natassja
Posted 16-08-2004 19:32 by natassja Wijzig reactieProfiel van natassjaQuote dit bericht

risico van het vak noemen ze dat toch



0Tolerence
Usericon van 0Tolerence
Posted 16-08-2004 19:35 by 0Tolerence Wijzig reactieProfiel van 0TolerenceQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 11:23 schreef Jebes het volgende:
Idem


Euh ja ik verwacht niet anders van onze linkse rakkers. We staan meteen te kijk internationaal als we ons terugtrekken. Buiten dat is het hier al telaat voor, je bent al betrokken bij het geheel en dan moet je het werk ook gewoon afmaken ook.


"This one is older than shit, heavier than time!"


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 16-08-2004 19:51 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 16 augustus 2004 17:36 schreef Oebe het volgende:
Hier staat een intelligent commentaar over de verschillen en overeenkomsten tussen Al Sadr en Al Sistani en de achtergronden van hun handelen:

http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A64131-2004Aug13?language=printer

bedankt, informatief stuk!

Het beste zou dus zijn om de Irakezen zelf z.s.m. hun nieuwe staat in te laten richten, want zo te horen/lezen is de invloed van die Sistani groot genoeg om daar een redelijke democratie uit te laten komen met minder nare religieuze bijverschijnselen als er zullen ontstaan als die al Sadr martelaar wordt.

edit: waarbij de rol van de geallieerden dus vooral het toezien op de vorming van de nieuwe staat is, en niet het aanvallen van welke Irakees of Irakeze stad dan ook.

[Dit bericht is gewijzigd door ZelThoR op 16-08-2004 19:52]


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 16-08-2004 20:25 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Oebe, weet jij of Al-Sadr/familie van Al-Sadr banden/relaties hebben met een van de voormalige premiers van Iran (die ook Sadr heette).

De milities van Al-Sadr willen vrede:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/6AD83F50-A872-4FFC-95D0-1EE24A7963E9.htm
Dus misschien komt het nog goed en komt Al-Sadr in de regering terecht.


F*ck hippies


Oebe
Usericon van Oebe
Posted 16-08-2004 23:33 by Oebe Wijzig reactieProfiel van OebeQuote dit bericht

De enige voormalige premier in Iran die Sadr heette was Moshen Sadr en die was dat van 6 juni 1945 tot 30 oktober 1945 en is in 1962 overleden. Misschien dat ergens in de middeleeuwen of nog vroeger ook een Sadr hoog in aanzien stond, maar ik vraag me af of dit relevant is. Je hebt natuurlijk ook nog Abolhassan Bani Sadr die korte tijd president was in begin jaren 80.

Ik weet niet of ergens via via enige verwantschap nog aantoonbaar is, maar ik zie het nut wel in van allerlei ingewikkelde links om maar Al Sadr aan Iran te knopen, ondanks dat Iran afstand neemt van Al Sadr:

http://news.ft.com/servlet/ContentServer?pagename=FT.com/StoryFT/FullStory&c=StoryFT&cid=1079420315807

Het is gewoon een onderdeel van de psychologische oorlogsvoering om Al Sadr's weerstand tegen de Amerikaanse bezetting zo weinig mogelijk Iraaks te laten lijken. Het is voornamelijk voor het Westers publiek, maar ook wel voor de Iraqi's zelf, met de Iran Irak oorlog nog steeds vers in het geheugen bij velen.

De neocons hopen daar volop van gebruik te kunnen maken, i.d.g. weer een stuk van Iranhater bij uitstek neocon, P2er Ledeen:

http://www.nationalreview.com/ledeen/ledeen200408121357.asp


[Dit bericht is gewijzigd door Oebe op 16-08-2004 23:35]


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-08-2004 0:16 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Viel me gewoon op, puur toeval. Had iets over een Iraanse premier gelezen in het boek "Het recht op dromen" vandaar.


F*ck hippies


Miss Lucifer
Desire, Death & Destruction!
Usericon van Miss Lucifer
Posted 17-08-2004 0:51 by Miss Lucifer Wijzig reactieProfiel van Miss LuciferQuote dit bericht

Wauw... 1 hele Nederlander gesneuveld... En al die andere mensen dan?


It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not...


Manifest
Jus ad bellum, inshallah!
Usericon van Manifest
Posted 17-08-2004 0:55 by Manifest Wijzig reactieProfiel van ManifestQuote dit bericht

Coalition military casualties
As of August 15, 2004, the coalition death toll in this conflict was 1,066. Of these, 939 Americans, 64 British, 19 Italians, 11 Spanish, 8 Ukrainians, 7 Polish, 6 Bulgarians, 3 Slovaks, 2 Dutch, 2 Thai, 1 Danish, 1 Estonian, 1 Hungarian, 1 Latvian, and 1 Salvadoran have died. More than 80% of these died after President Bush's announcement on May 1, 2003 that major combat was over.

Troops killed in action account for 797 of the coalition casualties, including 700 of the U.S. casualties.

Since the official handover of power to the Iraq interim government on June 28, 2004, coalition soldiers have continued to come under attack in towns across Iraq.

Coalition casualties in the 2003-2004 conflict are now more than double those of the 1990-1991 Gulf War, and Iraqi fatalities appear to have reached similar levels, though accurate counts of the latter are not available for either conflict. (In the Gulf War, coalition forces suffered around 378 deaths, and among the Iraqi military, tens of thousands were killed, along with thousands of civilians.)

Civilian casualties
Estimates of the number and cause of Iraqi civilian deaths and injuries in the 2003-2004 conflict are less precise. The Iraq Body Count project, which compiles reported Iraqi civilian deaths resulting directly from coalition military action, has a minimum estimate of 11,510 and a high of 13,483 as of August 12, 2004.

However, this estimate only includes incidents that were reported by at least two sources in the press.

One way to estimate the actual number of civilians killed is to consider the results of anonymous surveys of US soldiers returning from Iraq done in 2003 as part of a study (http://content.nejm.org/cgi/content/full/351/1/13/T2) on PTSD published in the New England Journal of Medicine. In this study, 14% of the Army soldiers who had served in Operation Iraqi Freedom and 28% of the Marines said that they were responsible for the death of a civilian. Since at least 180,000 Army soldiers and 58,000 Marines served in Iraq in 2003, this means that a minimum of about 41,000 troops who returned from Iraq by the end of 2003 each believed they had caused the death of one or more civilians.

This would not include civilian deaths caused by Navy or Air Force personnel, such as those that resulted from the bombing missions during the invasion, nor would it include civilians killed since the beginning of 2004. However, this could reflect either more or less than 41,000 civilians killed, as there are likely cases where one soldier felt responsible for the deaths of multiple Iraqis, where several soldiers each felt responsible for the death of the same Iraqi, and where soldiers were incorrect in their belief that an Iraqi had died.

As for the major combat phase of the war from March-April 2003, Abu Dhabi TV reported on April 8, 2003 that Iraqi sources claimed 1,252 civilians had been killed and 5,103 had been wounded. In comparison, the Iraq Body Count Project estimated that through April 9, 2003, between 996 and 1,174 civilians had been killed.

Shortly after the war, a project began in cooperation with Iraq's Health Ministry to not only get a number of casualties, but to get the names and information about them. It employed 150 surveyors going door to door. This project, called CIVIC (Campaign for Innocent Victims In Conflict), was terminated by the Coaltion Provisional Authority for unknown reasons. It had already tallied 2,082 vicitims in Baghdad alone

Nog meer:
http://en.wikipedia.org/wiki/2003_invasion_of_Iraq_casualties

[Dit bericht is gewijzigd door Manifest op 17-08-2004 0:58]


F*ck hippies


HgarrothwulfF
F.E.S.
Usericon van HgarrothwulfF
Posted 17-08-2004 4:09 by HgarrothwulfF Wijzig reactieProfiel van HgarrothwulfFQuote dit berichthttp://vilosophe.hyves.nl

.

[Dit bericht is gewijzigd door HgarrothwulfF op 17-08-2004 4:09]


We will rave you in your grape!! - Op 24 september 2010 12:46 schreef Hypnos het volgende: Je gedrag op het forum is een weerspiegeling van je zijn, zowel je persoonlijk zijn als je maatschappelijk zijn. bla bla bla


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen