IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Auteur:
Topic : geesten Vorige pagina | Volgende pagina
JRNV
Usericon van JRNV
Posted 05-09-2007 20:11 by JRNV Wijzig reactieProfiel van JRNVQuote dit bericht

tja 2012

neem t wel met een korrel zout, de antichrist zou ook komen in het jaar 1800, en toen 1900, maar ik sluit niks uit


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 05-09-2007 20:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

pull my finger and you will see a ghost ...


spectre
Usericon van spectre
Posted 05-09-2007 22:18 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Je bent zo al lelijk genoeg hoor


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-09-2007 15:47 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 5 september 2007 17:07 schreef Daops het volgende:
Spectre zei "Dat verschijnsel heet Pareidolia / Pareidolie.. Oftewel; dat het menselijke brein is ingesteld om het herkennen van gezichten.", waarop jij reageerde met "Dat wordt gezegd ja, maar wie zegt dat dit waar is?". Waarop ik vervolgens reageer dat ik zeg dat het waar is, met als motivatie mijn studie en werkervaring op o.a. dit precieze vakgebied.

Ik zal het proberen kort te houden.. Gezichtsherkenning is wat het woord zegt: het herkennen van een gezicht als zodanig en onderling. Holistisch (ofwel als een geheel), dus bijv. niet een samenraapsel van wat ogen, een mond, een neus etc. Wij mensen zijn experts ('voorgeprogrammeerd' ahw) om gezichten te herkennen, en menen ze ook snel in bepaalde situaties te zien waar er in werkelijkheid niets is. Echter wel onder bepaalde strikte voorwaarden. Er moet o.a. een bepaalde mate van realisme zijn. Een gezicht op z'n kop wordt veel slechter herkend als zodanig.

Als de hier geposte foto zo geplaatst was, had vrijwel niemand er een gezicht in gezien:



Wat dit onderzoek betreft heb ik volkomen normale mensen getest. Puur wetenschappelijk onderzoek dus, om te onderzoeken hoe menselijke waarneming werkt op dit gebiedje.

Voorbeeld: je ziet een duidelijk hogere en snellere hersenactiviteit (in de daarvoor specifieke gebieden) op het moment dat je gezichten aanbiedt op een scherm in vergelijking met aanbieden van omgekeerde gezichten en/of andere objecten zoals een schoen.

Hoop dat u het volgt


Ja hoor, dit was al veel duidelijker, heh, je ziet het wel eens op tv dat er mensen zijn die een plaatje van iets voor de neus gelegd krijgen om te zien of ze er iets in ontdekken; Rorschachtest (moest het even opzoeken)




Dat is dus ongeveer het werk dat jij doet, of heb ik het weer mis, gaan jullie ook naar buiten om te kijken of mensen gezichten of vormen in wolken herkennen?

quote:
Je trekt eerst wetenschappelijk conclusies mbt bepaalde zaken in twijfel en wil deze niet zomaar klakkeloos overnemen, en vervolgens dat jij "In elk geval wel zeker weet dat er meer is tussen hemel en aarde". Dat is nogal tegenstrijdig -> wetenschappelijke conclusies betwijfel je en iets wat jij 'gelooft' breng je als een onomstotelijk feit zonder enige motivatie. Dat bedoelde ik


Dan spreek ik mezelf niet echt tegen, ik bedoel dus eigenlijk te zeggen dat ik best snap dat mensen in wetenschappelijke conclusies geloven dan in iets paranormaals..ik ga ook van sommige dingen uit dat ze beter verklaarbaar zijn, zoals dus over de foto hier, dat de lens waarschijnlijk beslagen is. Maar ik weet ook zeker dat er meer is tussen hemel en aarde

En dat werk wat je doet kan ik ook inkomen, de plaatjes zijn immers met voorbedachte raden gedrukt (als dit het is wat je doet) en als iemand daar dan iets in herkend is het zoals je zegt omdat mensen het willen zien of het denken te zien, net zoals op een foto waar opeens iets vreemds te zien is, maar daar kan jij dan niet over concluderen of het daadwerkelijk alleen maar iets is wat de mens wilt of denkt te zien, want het kan natuurlijk ook zijn dat het echt bv een geest of iets dergelijks is, daar heb jij of een 1 ofandere wetenschapper dan toch ook geen bewijs voor? Als je er te nuchter voor bent om überhaupt in iets te geloven wat paranormaal kan zijn, dan ga je er ook niet van uit dat het zo is en zo gaan mensen die wel denken dat iets paranormaal is er weer wel van uit, en bij geen van beide kanten kun je met zekerheid zeggen of de ene gelijk heeft en de ander niet, want wie heeft daar het bewijs voor?


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 06-09-2007 15:51 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 5 september 2007 17:17 schreef Daops het volgende:
Ik zou willen voorstellen dat mensen die zo overtuigd zijn van een doomsday (iedere dag is er wel eentje) beloven zich alsnog van kant te maken, mocht er niks gebeuren.. Blijft het "survival of the fittest"-principe tenminste gehandhaafd


Hoezo van kant maken???

Lees:

http://www.daanspeak.com/Maya01-ned.html

Is toch leuk om mee te maken als het daadwerkelijk gebeuren gaat.

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 06-09-2007 15:52]


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 07-09-2007 11:17 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Hmm, geesten, ik blijf het een apart onderwerp vinden.
Zelf heb ik wel zo mn ervaringen ermee. Niet zozeer dat ik die dingen zie ofzo, maar ik voel afentoe dat er bepaalde aanwezigheid is.
Ook heb ik een keer gehad dat ik op een begraafplaats was[om even een graf te bekijken van een overleden familielid], kwamen er op den duur allemaal rookwolken. En dat terwijl het een prachtige zomerse dag was. Een vriendin die bij mij was zag ook zwarte wezens lopen over het terrein. En ook zagen wij beiden een klein jongetje tegen een grafsteen zitten. Toen we het fotografeerde en achteraf keken zagen we dat de steen alleen twee schaduwen had. Aan twee verschillende kanten. Maargoed, ik betwijfel dat het de doden zijn though.



[Dit bericht is gewijzigd door Erbrechen op 07-09-2007 11:19]



WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 07-09-2007 11:18 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht

.


[Dit bericht is gewijzigd door WhiteRider op 07-09-2007 11:19]


MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 07-09-2007 11:20 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2007 11:17 schreef Erbrechen het volgende:
Hmm, geesten, ik blijf het een apart onderwerp vinden.
Zelf heb ik wel zo mn ervaringen ermee. Niet zozeer dat ik die dingen zie ofzo, maar ik voel afentoe dat er bepaalde aanwezigheid is.
Ook heb ik een keer gehad dat ik op een begraafplaats was[om even een graf te bekijken van een overleden familielid], kwamen er op den duur allemaal rookwolken. En dat terwijl het een prachtige zomerse dag was. Een vriendin die bij mij was zag ook zwarte wezens lopen over het terrein. En ook zagen wij beiden een klein jongetje tegen een grafsteen zitten. Toen we het fotografeerde en achteraf keken zagen we dat de steen alleen twee schaduwen had. Aan twee verschillende kanten. Maargoed, ik betwijfel dat het de doden zijn though.




Snel edit gedaan he haha.

Maarre hoezo geesten niet van overleden mensen en dan wel de associatie maken met een kerkhof?


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 07-09-2007 11:28 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

quote:
Op 7 september 2007 11:20 schreef MMayo het volgende:
Snel edit gedaan he haha.

Maarre hoezo geesten niet van overleden mensen en dan wel de associatie maken met een kerkhof?

Ik vind het een te moeilijk onderwerp om er veel dieper op in te gaan, daarom heb ik het weggehaald, hehe.



Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2007 11:30 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Christenen die in geesten geloven, gekker moet het niet worden ...


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-09-2007 11:41 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Wat is dat nu weer voor onzinnige opmerking?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 07-09-2007 11:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Geesten zijn "zaken" die niet echt in het christendom terug komt of wel ..


Murdering Monk
For a nihilist nothing is at least something...
Usericon van Murdering Monk
Posted 07-09-2007 11:58 by Murdering Monk Wijzig reactieProfiel van Murdering MonkQuote dit berichthttp://www.myspace.com/murdering_monk

Dan nog steeds, kan een Christen niet in geesten geloven?


True as steel, fake as hell!! www.context-band.nl www.myspace.com/contextband


varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 07-09-2007 12:01 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 7 september 2007 11:56 schreef Jenje het volgende:
Geesten zijn "zaken" die niet echt in het christendom terug komt of wel ..


De vader, de zoon en de heilige...........


spelfout weggehaald...


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 07-09-2007 12:04 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909




BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 07-09-2007 13:00 by BerserkerWoman Wijzig reactieProfiel van BerserkerWomanQuote dit berichthttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 7 september 2007 11:17 schreef Erbrechen het volgende:
Maargoed, ik betwijfel dat het de doden zijn though.



Mensen uit een andere dimensie / buitenaards...zit ik in de buurt?

[Dit bericht is gewijzigd door BerserkerWoman op 07-09-2007 13:02]


Aaaarco
Usericon van Aaaarco
Posted 07-09-2007 13:16 by Aaaarco Wijzig reactieProfiel van AaaarcoQuote dit bericht

Hmm, geesten, ik blijf het een stom onderwerp vinden.
Niemand die ik serieus neem heeft er echt ervaringen ermee. Dingen die gezien worden ofzo, maar ook mensen die menen dat er ergens bepaalde aanwezigheden zijn.
Wel heb ik een keer gehad dat ik op een begraafplaats was om even een graf te bekijken kwamen er op den duur allemaal rookwolken, echt vervelend dat ze die wegen tegenwoordig zo dicht langs de begraafplaatsen laten lopen. Het een prachtige zomerse dag was en een vriend die mee was was de hele tijd druk bezig met vliegen van zich af te slaan en t wemelde er van de mieren.. je weet wel.. die vervelende zwarte wezentjes. verderop zat een klein dik kutventje bovenop een grafsteen, toen we een foto gingen maken had t kutventje t net op tijd door en verschool zich achter de graftegel. later thuis zagen we dat t ventje achter de steen zat omdat z'n schaduw op de foto goed te zien was. Maargoed, verder twijfel ik absoluut niet aan de aanwezigheid van doden op een begraafplaats, wel aan de geestelijke gesteldheid van sommige bezoekers!

[Dit bericht is gewijzigd door Aaaarco op 07-09-2007 13:17]


In black metal maakt men grapjes over religie... aldus pindakaasruud


Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 07-09-2007 15:33 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909




Erbrechen
Usericon van Erbrechen
Posted 10-09-2007 16:17 by Erbrechen Wijzig reactieProfiel van ErbrechenQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=1364434909

Arg, zowaar heus bewijs voor geesten gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=eo8CP9Hhb58



Tenderstrike
Nailed.Dead.Risen.
Usericon van Tenderstrike
Posted 10-09-2007 16:19 by Tenderstrike Wijzig reactieProfiel van TenderstrikeQuote dit bericht

quote:
Op 10 september 2007 16:17 schreef Erbrechen het volgende:
Arg, zowaar heus bewijs voor geesten gevonden. http://www.youtube.com/watch?v=eo8CP9Hhb58





WhiteRider
Usericon van WhiteRider
Posted 10-09-2007 16:26 by WhiteRider Wijzig reactieProfiel van WhiteRiderQuote dit bericht



Kenyi
Metal Ninja XD
Usericon van Kenyi
Posted 16-11-2007 12:47 by Kenyi Wijzig reactieProfiel van KenyiQuote dit bericht

geesten blijf ik een vaag onderwerp blijven, Ookal gebeuren er soms rare dingen. Meestal vallen ze wel te verklaren.

Behalve als je bureaulamp aan en uit begint te knipperen terwijl je net een gloednieuwe bureaulamp hebt, En ook nog is de schakelaar gewoon in je hand hebt zonder hem aan te raken.

Maar anyways, Meestal is er wel een verklaring voor.

Zolang er geen bewijs is dat ze niet of wel bestaan, Blijf ik in twijfel...


"If you throw money at people, Is that Assault or Charity?"


Kimmey
Usericon van Kimmey
Posted 16-11-2007 12:50 by Kimmey Wijzig reactieProfiel van KimmeyQuote dit bericht

Er zullen heus wel geesten zijn, maar zolang je ze niet verstoord en ze met rust laat zou ik er niet al te bang voor zijn.

Glaasje draaien is natuurlijk het stomste wat je ooit kan doen.

Heb af en toe wel dat ik het gevoel heb dat ik niet alleen in de kamer ben maar dat zal wel gewoon een gevoel zijn.


Het is de lichtinval ;')


Kenyi
Metal Ninja XD
Usericon van Kenyi
Posted 16-11-2007 12:52 by Kenyi Wijzig reactieProfiel van KenyiQuote dit bericht

quote:
Op 16 november 2007 12:50 schreef Kimmey het volgende:
Er zullen heus wel geesten zijn, maar zolang je ze niet verstoord en ze met rust laat zou ik er niet al te bang voor zijn.

Glaasje draaien is natuurlijk het stomste wat je ooit kan doen.

Heb af en toe wel dat ik het gevoel heb dat ik niet alleen in de kamer ben maar dat zal wel gewoon een gevoel zijn.


Pendelen(of hoe je dat ook noemt), Dat is pas raar, Dan heb je echt het gevoel dat je niet alleen bent.


"If you throw money at people, Is that Assault or Charity?"


Jolijn
Usericon van Jolijn
Posted 16-11-2007 12:59 by Jolijn Wijzig reactieProfiel van JolijnQuote dit bericht

volgens mij heeft bijna iedereen dat gevoel wel eens. Het kan zijn dat er ook werkelijk iets zit, of je kijkt tev eel enge films, of je hebt een slecht geweten *grijns* kan zoveel zijn.

Ik moet zeggen dat het wel een comforting thought is dat er iemand een beetje op je let. Ik vraag me wel af of die je ook kunnen waarschuwen: sleutels kwijtmaken omdat er storm op komst is, of dat je dan gewoon echt met je verkeerde been uit bed stapt, of gewoon vergeetachtig bent.
En misschien is het wel een prettig idee dat er 'dingen' zijn die op je letten omdat dat vaak geassocieerd wordt met dierbaren die zijn overleden, als zij vanaf een wolkje met je meekijken en je de weg laten weten betekent dat zij ook op een betere plek terecht zijn gekomen. Dat heeft dan wellicht niet zoveel met het bestaan van geesten te maken als wel met je eigen gemis van bepaalde vrienden of familie.

maar verder ben ik er nog niet zo over uit.


Dit topic is 29 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen